Shugo Chara!! Doki! – Odcinki 96-97

scd96-97-title

Hie hie hie – au revoir, good bye, sayonara fillery! Wreszcie mamy to co być powinno ^^ Przedwczoraj zaliczyłam 2 zaległe odcinki, a notka ta sprawia, że znów jestem na czysto ze wszystkimi seriami ;) Nie mogę wprost wyrazić jak bardzo się cieszę z tego powodu ^^

Oglądało mi się całkiem przyjemnie – zobaczyć małego Ikuto i Utau, to zawsze coś ^^ Nawet Tadase był całkiem słodziutki ;] W każdym bądź razie zastanawiam się jak ta seria się skończy bo skoro od 3 października rusza Dokki Doki wprowadzające nową postać, to różnie to może być z końcem Ikuto arc… Pożyjemy zobaczymy, a teraz przejdźmy do streszczeń!

ODCINEK 96:

scd96-title

Guardians znajdują plakat dotyczący koncertu muzyki klasycznej, na którym ma wystąpić nowy skrzypek – DL. Chodzi oczywiście o Ikuto. Amu i Tadase udaje się dostać za scenę, ale niebiesko-włosy znajduje się pod mocną kontrolą Easter i nie reaguje na przyjaciół. Podczas występu jajka serca widzów zostają zamienione w X-Eggi – naszym bohaterom udaje się je oczyścić i zapobiec próbie schwytania Embryo przez Easter, ale Ikuto znów przepada bez śladu…

ODCINEK 97:

scd97-title

Tadase opowiada reszcie Strażników swoją przeszłość oraz Ikuto. Okazuje się, że rodzeństwo Tsukiyomi zamieszkało razem z rodziną Tadase, kiedy w niewyjaśnionych okolicznościach zniknął ich ojciec. Pomimo, że cała trójka była bardzo zżyta, matka blondyna nie była zbyt szczęśliwa, ponieważ uważała Ikuto za „czarnego kota sprowadzającego nieszczęście”. Wkrótce niebiesko-włosy odszedł z domu bez słowa. Kiedy wrócił 2 lata temu, Tadase zastał go przy zmarłej Betty (jego psie). Chłopak zabrał także blondynowi Dumpty Key po czym znów odszedł. Amu jest okropnie przygnębiona opowieścią, ale Yaya podnosi ją na duchu, po czym wszyscy idą do Tsukasy. Ten wręcza im dziwną książkę z obrazkami i mobilizuje do dalszych działań.

Przemyślenia:

Odcinek 96 raczej nie wnosi niczego ciekawego do fabuły. Wręcz nieprzyjemnie się go ogląda, ponieważ mam już dość patrzenia na Ikuto będącego marionetką Easter. Kiedy widzę te puste oczy, to aż mi się screenów odechciewa robić (a w normalnych okolicznościach nie mogłabym się powstrzymać przed fotką kociouchego ^^).

Jedynie dwie rzeczy utknęły mi w pamięci. Pierwsza, to akcja z Suu sypiącą pieprzem po ochroniarzach z Easter – naprawdę nie można się nie śmiać przy tym jej „gomenasai desu” xD Druga, to taka dziwna więź, która się utworzyła pomiędzy Yoru i Rhythmem – nie wiem, czy to przez podobieństwo charakteru, ale jeśli chcieli z char zrobić dobrych przyjaciół, to ta dwójka nadaje się idealnie ^^

W każdym bądź razie ten epizod w ogólnym rozrachunku miał się sprowadzić do obietnicy Tadase, że opowie Amu o tym co wydarzyło się pomiędzy nim i Ikuto w przeszłości.

Chcę zwrócić tutaj na coś uwagę – bardzo zaciekawili mnie seiyuu podkładający głos młodszym wersjom naszych bohaterów. W sprawie Tadase i Utau nie udało mi się znaleźć nic konkretnego, więc wydaje mi się, że byli to Ci sami aktorzy, którzy zawsze ich graja. Za to Ikuto mnie zwalił z krzesła! Wiecie, że rolę małego kociouchego dostała Miyuki Sawashiro?! Oryginalnie podkłada ona głos Yoru! Kompletnie jej nie poznałam ;)

W odcinku tym wreszcie Amu dostała olśnienia, i dotarło do niej, że wszystkie przykre rzeczy, które robił Ikuto miały naprawdę na celu ochronienie bliskich mu osób. Choć chciało by się powiedzieć „no nareszcie!”, to powstrzymam się od złośliwych komentarzy bo scena, gdzie nasza bohaterka płacze nad niebiesko-włosym jest całkiem urocza :) To jest pierwsza mocna wskazówka odnośnie tego jaki będzie końcowy paring anime ;]

Pozytywne wrażenia wywołała u mnie także babcia Tadase – była naprawdę taka jaką babcia być powinna :) Mająca autorytet, ale jednocześnie wyrozumiała. Taka, która wyjaśni dzieciom co robią źle, a nie będzie krzyczeć z byle błahego powodu ^^ Za to mama blondyna tak tutaj jak i w mandze nie zyskała mojej sympatii – co za zdrowa na umyśle kobieta zrzucała by całą winę na biednego kilku-letniego chłopca? Po tym jej „czarnym kocie sprowadzającym nieszczęście” miałam ochotę jej porządnie przywalić!

Kompletnie rozbroiło mnie tajemne przejście za biblioteczką w pokoju dyrektora! xD Jeśli mogę jeszcze zrozumieć istnienie takich lokacji, to już wybudowanie je w TAKI sposób – jakby było wyciągnięte z baki – to chyba lekka przesada. Co jak co, ale Tsukasa jest chyba najbardziej ekscentryczną osobą w całej tej serii (co tym bardziej potwierdza fakt, że zapomniało mu się powiedzieć Tadase, iż to on zabrał Ikuto kiedy ten pierwszy raz zniknął) ;P

Swoją drogą – kiedy Guardians odkryli to tajne przejście, podobał mi się akcent z Yayą chwytającą Rimę za rękę i ciągnącą ją eksplorować nowe miejsce. Fajnie widzieć, że ta dwójka naprawdę się zaprzyjaźniła, a nie była to tylko chwilowa sympatia na potrzeby fillera ^^

Mieliśmy także pierwsze poważne akcenty apropo Gozena – Dyrektor wyjawił nam imię „Hikaru” oraz pokazano słynną kolekcję „ładnych-kamieni”, które swoją drogą były najbardziej niedorzeczną sprawą w tej całej mandze. Żeby przeczytać 10 tomów i dowiedzieć się, że za Easter stały tak banalne motywy – ja miałam dość ;p

A! Jedna sprawa – poważnie zaczęłam się zastanawiać nad kwestią „Dlaczego kiedyś nie lubiłam Tadase”. Po ostatnich odcinkach naprawdę dochodzę do wniosku, że jest fajną postacią – jego chara change miło kontrastuje z normalnym charakterem, do tego podczas całej serii możemy oglądać jak z bezradnego dzieciaka przeistacza się w bardziej silną postać. Wydaje mi się, że nie jest on nielubiony dlatego, iż jest nieciekawą postacią – po prostu fani Amuto wyczuwali go jako zagrożenie dla ich paringu, a tym samym zuuuuo wcielone ;]

Taaaak… jutro będziemy mieć Dancing Princess i szczęśliwy powrót Temari :) Ciekawi mnie jak to rozwiążą. Albo przez całą następną serię będą ją z powrotem trzymać w jajku, albo muszą się pokusić o szybsze wyjaśnienie Amu, że Nadeshiko = Nagihiko. Cóż – przekonamy się w sobotę ;)

Screeny:

scd96-01scd96-02scd96-03scd96-04scd96-05scd96-suuscd96-06scd96-07scd96-08scd96-09scd96-10scd96-11scd96-12scd96-13scd96-14

scd97-01scd97-02scd97-03scd97-04scd97-05scd97-06scd97-07scd97-08scd97-09scd97-10scd97-11scd97-12scd97-13scd97-14scd97-15scd97-16scd97-17scd97-18

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 28 Sierpień 2009, in Anime, Shugo Chara! and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 18 komentarzy.

  1. Ale screena z moją cudowną Suu nie dałaś …

  2. A tak serio to cieszę, że ktoś mnie wysłuchał i wracamy do mangi:) Laleczkę voodoo schowam na potem:) hehe

    Hhhmm… Trochę się boję, że teraz anime spieprzą… Ale cóż, trza byc dobrej myśli…

    Sorki, że w dwóch komentach a nie w jednym:)

  3. „. Pierwsza, to akcja z Suu sypiącą pieprzem po ochroniarzach z Easter – naprawdę nie można się nie śmiać przy tym jej “gomenasai desu” xD”
    rany! tyle razy właczałam ten moment!
    jeszcze ten jej głosik!
    aww… jak można się na nią gniewać!
    jest taka słodziutka!

    „Wiecie, że rolę małego kociouchego dostała Miyuki Sawashiro?!”
    Mi głos małego Ikuto się nie podoba… -.-
    Brawa dla Miyuki za talent, ale nie pasował mi do tej postaci…
    Pamiętasz odcinek z pierwszej serii w której przez walką z Utau,
    Tadase opowiadał Amu o Utau i Ikuto…
    wole ten głos Ikuto z tamtego odcinka od Miyuki…
    chyba za bardzo przyzwyczaiłam się do głosy Yuuichi… xD

    Ach… jak ja czekałam na ten moment!
    Uwielbiam tą scene!
    Amu… soo cute!

    „Kompletnie rozbroiło mnie tajemne przejście za biblioteczką w pokoju dyrektora!”
    mi to wyposażenie bardziej spodobało się w mandze…
    w anime jakoś to dziwnie wygladało..

    „Tsukasa jest chyba najbardziej ekscentryczną osobą w całej tej serii…”
    dlaczego Akira zawsze bierze takie role?
    W PH też jest niezłym ekscentrykiem ;)

    „… (co tym bardziej potwierdza fakt, że zapomniało mu się powiedzieć Tadase, iż to on zabrał Ikuto kiedy ten pierwszy raz zniknął) ;P”
    moment był niezły, tylko szkoda, że Tsukasa im o tym powiedział,
    a nie sami się o tym dowiedzieli…

    O Gozenie się nie wypowiem… nie chcę spoilerować…
    ale i tak jestem zła, za te wzmianki i pokazówki o nim…

    Dla mnie Tadase zawsze będzie najbardziej wkurzającą postacią…
    już o tym kiedyś myślałam, że jak dorośnie pewnie będzie wyglądał jak Tsukasa…
    Ale i tak jego image „księcia z bajki” mnie wkurza…
    może jak pokażą go starszego to go polubie xD

    Ps. SPOILER tytuły odcinków:
    99: „One Desire! The Guardians’ Battle!”
    100: „Birth! Second Chara Nari!”
    101: „The Torn Picture Book! A Sad Secret!”
    102: „Egg of Dreams, My Would-Be Self.”

  4. ja jestem ( niestety!!) na 55odc ale cały czas się zastanawiam czy :będzie u licha coś między naszą kochaną bohaterką a Ikuto oraz czy Ktoś ze starej ekipy wróci (w to wątpię najbardziej)

    dzięki za recenzję ^^ przyjemnie się czyta ;)

    pozdrowionka! czekam na dalsze wpisy! ;*

  5. To teraz ja ^^
    W kwestii odcinka 96 się nie wypowiem, bo jakoś go przegapiłam, za to na temat 97 trochę się rozpiszę. Chyba nikogo nie zdziwi to, że uważam, że mała Utau jak zwykle wyszła słodko. I nawet Tadase wydawał mi się fajny w dzieciństwie. Zwłaszcza ta jego odpowiedź na pytane babci, czy lubi Ikuto i ta jego dziecięca wiara w „brata”. Tak samo jak moją wielką sympatię zdobyła babcia Tadasego. Trochę przypomina mi moją własną i może po części dlatego uważam, że właśnie tak powinna wyglądać wzorowa babcia. Co się tyczy tajemnego przejścia, to szczerze mówiąc, ja zwróciłam chyba uwagę tylko na tą akcję z Yayą chwytającą Rimę i ciągnącą ją do przodu. To było takie… brakuje mi odpowiedniego słowa, ale wydaje mi się, że właśnie tak powinna postąpić jako przyjaciółka. Sam Tsukasa natomiast zawsze mnie denerwował i moje uczucia względem niego po tym odcinku wcale nie stały się cieplejsze. Wręcz przeciwnie. Jego zachowanie zirytowało mnie nawet jeszcze bardziej niż zwykle. I oczywiście cieszę się niezmiernie z tego, że wracamy do mangi. Już nie mogę się doczekać wspólnej walki Nagiego i Rimy, no i oczywiście Utau i Yayi. Mam nadzieję, że tego nie schrzanią, bo już od dawna czekam właśnie na te fragmenty. No i chyba by było tyle na dziś. Po trzygodzinnej podróży z moim tatą i z bratem w jednym samochodzie jestem trochę rozstrojona psychicznie, więc nie będę już lepiej nic mówiła, bo chlapnę coś, czego nie powinnam xD
    Pozdrowionka ^^
    Alex

  6. Nie widziałam odcinków, bo wolę nie skakać tylko oglądać tak jak leci [cóż, jestem na 66 odc…] No i powiem jedno…
    Ikuto w dłuższych włosach [ albo ja mam coś ze wzrokiem] i okularach mi się nie podoba!
    Amen.

    • Mi się zdaje, że oni te włosy rozczesali. :P xD
      No chyba, że zrobili coś takiego, co dawniej robiła moja siostra czyli „Mokre Włoski” xD Moczy je i tak idzie. Od tego się wydłużają
      Chociaż zdaje mi się, że po prostu te kudły rozczesali i się wydłużyły.

  7. @wiedzmaaaa
    Hahahah! Za specjalną dedykacją dla Ciebie dodałam dziś screen z Suu – nasz klient nasz pan xD

    Dokładnie – trza być dobrej myśli ^^ Może trafią się jakieś dobre odcinki w tej nowej serii ;)

    @LittleStar
    Wiadomo, że Yuuichiego nic nie pobije, ale moim zdaniem Miyuki wypadła całkiem nieźle :) Pasował mi ten głos do takiego zamkniętego w sobie dziecka jakim był wtedy Ikuto ^^

    Akira faktycznie ma nietypowe role, (Breaka zdecydowanie „normalnym” nazwać nie można, a i Emilly to jego dzieło xD), ale uwielbiam tego gościa! Gra naprawdę same świetne postacie – Chrno (Chrno Crusade), Coud (Erementar Gerad) oraz geniusz w czystej postaci Xellos ze Slayersów xD Jak tak teraz jeszcze patrzę czy czegoś nie pominęłam, to widzę, że był Eyesem w Spiralu (którego jeszcze nie oglądałam) – bardzo ciekawi mnie jak to wyszło bo bardzo lubię tego chłopaka w jego mangowej wersji ^^

    O to chodziło, żeby miał image „księcia z bajki” – żeby był przeciwieństwem Ikuto. Moim zdaniem nie jest taki zły – co zresztą dogłębniej opisałam w powyższym poście :)

    Co do tytułów odcinków – zastanawiam się jakiego wydarzenia dotyczy 100. Temari ma być w 98, więc kto jeszcze ma mieć drugą charę?
    101 zapewne wyjawi prawdę o Hikaru (aluzja o książce z obrazkami). Ciekawi mnie w którym odcinku chcą umieścić otwarcie kłódeczki…?

    @horo
    Witam ^^
    „czy będzie u licha coś między naszą kochaną bohaterką a Ikuto”
    Manga pokazała (rozdział 43), że pod tym względem jest już wszystko pozamiatane… pozytywnie pozamiatane ^^
    Ale jeśli chodzi o anime, to przed Tobą dużo fajnych scen z tą dwójką począwszy od odcinka 65 :)

    „oraz czy Ktoś ze starej ekipy wróci ”
    Tzn. Utau i Kukai będą się pojawiać raz za czas, więc nie ma tak źle :)

    „przyjemnie się czyta ;)”
    Dziękuję ^^

    @Alex
    „Zwłaszcza ta jego odpowiedź na pytane babci, czy lubi Ikuto i ta jego dziecięca wiara w “brata””
    Dokładnie! Słysząc to jego ufne, dziecięce „Dai suki!” przez moment miałam ochotę go uściskać ^^

    „Sam Tsukasa natomiast zawsze mnie denerwował i moje uczucia względem niego po tym odcinku wcale nie stały się cieplejsze.”
    Mimo tego, że czasami faktycznie jest irytujący, to nie mogę się zmusić, żeby powiedzieć złe słowo na Akire ^^ Postacie, które gra, mają coś takiego, że naturalnie wzbudzają we mnie sympatię :) A Tsukase od początku traktowałam jako takiego ekscentryka, dorosłe-dziecko i uważam, że w tym tkwi jego urok ^^

    Odpocznij sobie dobrze po wyjeździe! ;)

    @Eri
    „Ikuto w dłuższych włosach [ albo ja mam coś ze wzrokiem] i okularach mi się nie podoba!”
    A mi się w pewnym sensie podoba – szczególnie screen 96-07 ^^ Jasne że wolę, żeby Ikuto pozostał sobą – w końcu w tym tkwi jego urok, ale patrząc z boku, taki design postaci mi się podoba, i chętnie obejrzałabym anime o postaci, która tak wygląda :)

    @Aikee_chan
    „Chociaż zdaje mi się, że po prostu te kudły rozczesali i się wydłużyły.”
    Przy słowie „kudły” leżałam na ziemi xDDD

    Też myślę, że to jest po prostu inne uczesanie – przecież chyba nie umówili go na wizytę u fryzjerki na przedłużanie włosów hahahaha ;)

    Pozdrawiam ^^

    • @Shourii
      Jestem straszna =.= Czasem rodzi się ze mnie taka wieśniara.. hehe, przecież mam taką krew w genach ;/ Jak tak teraz czytam ten komentarz to czuję, że nie ja to pisałam..

      P.S. Oglądałaś Peach Girl? To straszne =.- Jak można tak zepsuć anime?! Za to manga była świetna ;]

  8. „Emilly to jego dzieło xD”
    a no właśnie! xD
    „Chrno (Chrno Crusade), Coud (Erementar Gerad) oraz geniusz w czystej postaci Xellos ze Slayersów xD”
    i Shin z NANY xD
    W ogóle fajny głos gościu ma :D
    „Jak tak teraz jeszcze patrzę czy czegoś nie pominęłam, to widzę, że był Eyesem w Spiralu”
    yhm… poza tym świetna postać :D
    „zastanawiam się jakiego wydarzenia dotyczy 100”
    pewnie chodzi o chara-nari Amu i Ikuto
    „101 zapewne wyjawi prawdę o Hikaru (aluzja o książce z obrazkami)”
    pewnie tak…
    „Ciekawi mnie w którym odcinku chcą umieścić otwarcie kłódeczki…?”
    pewnie w 99, skoro w 100 może pojawić się przemina Amu i Ikuto…

  9. Dziękuję za screen i dedykację:) hehehe

    Widziałam właśnie odcinek 98. i wracamy do mangi:) Ha, jak nie wiele trzeba aby w sobotę uszczęśliwic człowieka:)

  10. „albo muszą się pokusić o szybsze wyjaśnienie Amu, że Nadeshiko = Nagihiko. Cóż” o ile dobrze sobie wtedy przetłumaczyłam i pamiętam to Amu już o tym wie.

    A 98 jest całkiem niezły , ale ujęcie z Ikuto mnie całkiem chwyciło za serce …

  11. Ohh.. ja tych odcinków nie widziałam (eh, te Bieszczady ;P)

    Tiaa.. Ikuś w dłuższych włosach, niezłe ;P

  12. No ja ta właśnie jestem po lekturze epka 96. Dało się nawet obejrzeć, a kilku miejscach nawet zaśmiać. ;) Jednak już boję się kolejnego odcinka. Mam nadzieję, że cały epek nie będzie mdłą opowiastką o przeszłości Ikuto i spółki. No ale cóż, pożyjemy zobaczymy. Na razie czekam na subki od Fubuki.

  13. mam takie pytanie czy będziesz jeszcze tłumaczyć mange shugo chara??

  14. @amu chan
    „o ile dobrze sobie wtedy przetłumaczyłam i pamiętam to Amu już o tym wie.”
    Anie w mandze, ani w anime Amu nie wiem, że Nadeshiko = Nagihiko. Są pewne hinty, że w chapterze 44 to wyjaśnią… szczególnie, że ma być on ostatnim rozdziałem SC.

    @Besamir
    „Mam nadzieję, że cały epek nie będzie mdłą opowiastką o przeszłości Ikuto i spółki. ”
    Połowa odcinka to wspomnienia, ale ciężko nazwać to mdłą opowiastką, ponieważ jest to ważne dla fabuły ;)
    Do tego powrót do mangi jest wystarczającym powodem do radości ^^

    „Na razie czekam na subki od Fubuki.”
    Ja oglądam od KiraKira, albo Geeksquads – są dobre i szybkie, dlatego nie che mi się czekać na Fubuki ;)

    @Karin
    Będziemy będziemy – właśnie trwają ostatnie korekty chapteru 10 ^^ Po prostu w wakacje różnie dziewczyny były w rozjazdach, więc stwierdziłam, że damy sobie spokój na te 2 miesiące ^^

    Pozdrawiam ^^

  15. przeszukam , ale wydawało mi się że to był 70 albo 80 czy coś w przybliżeniu …

  16. 44 chapter nie kończy się na tym ma być w październiku następny ciekawe o czy teraz zrobią :D ja tam sie ciesze ze dalej będzie ale o czym

Skomentuj

