Anime Lato 2009 ^^

Anime summer 2009 title

Lato! Nawet nie wiecie jak bardzo nie mogę się doczekać tej wspaniałej pory roku! ;) Oznacza ona ciepełko na polu oraz jest równoważna z najwspanialszym słowem świata – WAKACJE! xD

Jednak zanim będę mogła świętować ukończenie 2 klasy liceum i dwa miesiące całkowitego lenistwa, postanowiłam napisać coś o nadchodzącym sezonie anime. Szczerze mówiąc nie widzę tu takich rewelacji jak przy poprzednich zapowiedziach, ale chyba zawsze tak jest – najfajniejsze tytuły ukazują się na wiosnę i jesień.

Choć mimo wszystko, można i tym razem zwrócić uwagę na parę interesujących serii – do dzieła! ^^


Na początek jak zwykle lista z anime, które mają się ukazać w przedziale czasowym czerwiec – sierpień:

<poprzednia lista została zastąpiona wersją drugą!>

anime-summer-2009-v2

Jak widzimy nie jest ona może tak pokaźna jak ta z ostatniego razu i nie ma na niej jakichś rewolucyjnych/przełomowych/hitowych propozycji (oczywiście mogę się mylić, ale póki co nie widzę żadnych killerów ;)). Postaram się omówić te, który wydają mi się w jakimś stopniu interesujące ^^

spice-and-wolf-II

Tytuł: Spice and Wolf II
Premiera: 9 lipca 2009
Filmik: PV

Kontynuacja pierwszej serii:
Lawrence podczas swojej podróży znajduje 250 letnią, pogańską, wilczą boginkę Horo, która przedstawia się jako Bóstwo Żniw pewnego miasta. Jednocześnie stwierdza ona, że pragnie wrócić do swojej ojczyzny na północy. Udaje jej się wytargować opuszczenie wioski razem z Lawrencem, a przy okazji dziewczyna swoją mądrością pomaga mu zwiększać zyski, ponieważ chłopak jest kupcem, a jego marzeniem jest otwarcie kiedyś własnego sklepu.

Opinia: Słyszałam praktycznie same pochlebstwa jeśli chodzi o pierwszą serię, dlatego zastanawiam się czy by nie rzucić na nią okiem, skoro druga się już tworzy ;)
Bloguję?: Szczerze mówić nie wiem – jeśli zdążę obejrzeć pierwszy sezon i mi się spodoba, to kto wie… ;)

canaan

Tytuł: CANAAN
Premiera: 4 lipca 2009
Filmik: Trailer, Trailer2

Czasy współczesne. Opowieść o detektywie, młodym chłopaku, niezależnym pisarzu i maskotce w kształcie kota, którzy są połączeni przez dziwne wydarzenia w Tokyo w dzielnicy Shibuya.

Opinia: Nie wiem dlaczego, ale na początek pomyślałam sobie, że kojarzy mi się ta seria z Chaos;HEAd :) Do tego zastanawiam się dlaczego jesli coś dziwnego dzieje się w Tokyo to zawsze to musi być Shibuya…
Bloguję?: Nie, ale podoba mi się muzyka z trailera ;)

Umineko no Naku Koro ni

Tytuł: Umineko no Naku Koro ni
Premiera: 2 lipca 2009
Filmik: Trailer1, Trailer2

Wyspa Rokkenjima, 2 października 1986 roku. Kinzō Ushiromiya, głowa bogatej rodziny, jest bliski śmierci. Przybywa ósemka jego krewnych, aby omówić kwestie podziału jego majątku. Wkrótce po tym, tajfun sprawia, że zostają oni uwięzieni na wyspie razem ze służącymi Kinzō i innymi członkami rodziny. Nagle ludzie zaczynją ginąc w tajemniczych okolicznościach.

Opinia: No nie! Nie wiem co wy na to powiecie, ale mi to okropnie przypomina fabułę książki „I Nie Było Już Nikogo” (znaną także jako „Dziesięciu Murzynków”) Agathy Christie. Ludzie zostają uwięzieni na wyspie i zostają po kolei mordowani – ciekawe czy naprawdę japończycy wzorowali się na tym znanym kryminale ;) Zobaczymy co z tej serii wyniknie…
Bloguję?: Nie

Umi Monogatari

Tytuł: Umi Monogatari
Premiera: 24 czerwca 2009
Filmik: Trailer, PV2, OP

Marin i jej siostra Urin, mieszają w morzu. Pewnego dnia znajdują pierścień, który wpadł w morskie głębiny. Dziewczyny zabierają go i pierwszy raz postanawiają wyjść z morza, aby oddać znalezisko. Po podróży, docierają na odizolowaną wysepkę, gdzie mieszka licealistka Kanon. To ona wyrzuciła pierścień, ponieważ przypominał jej o jej chłopaku, z którym niedawno zerwała. Spotkanie Marin i Kanon – dziewicy mórz i dziewicy nieba – budzi ukrytą moc, która może uratować świat od zagrażających mu ciemności.

Opinia: Obsada seiyuu mnie bardzo pociąga – m.in. Horie Yui (Tohru z Fruits Basket) to osoba, która bardzo cenię ^^ W każdym razie zobaczymy – może z tego wyjść niezłe magicial girls ;)
Bloguję?: Hmmm… zobaczę jeszcze. Choć Pierwsze Wrażenie raczej się pojawi :)

yoku-wakaru-gendai-mahou

Tytuł: Yoku Wakaru Gendai Mahou
Premiera: 11 lipca 2009
Filmik: Promo

Historia obraca się wokół Koyomi Morishity, niezdarnej nowej uczennicy szkoły średniej, która często jest mylona jako uczennica podstawówki ze względu na jej niski wzrost. Dziewczyna staje się uczniem Misy Anehary – 25-letniej absolwentki szkoły, która okazuje się jednym z najpotężniejszych magików naszych czasów!

Opinia: Podoba mi się! ;] Trailer robi dość dobre wrażenie (choć mój wykrywacz zaczął sygnalizować lekkie ecchi), a fabuła mówiąca o młodej czarodziejce jest zachęcająca ^^
Bloguję?: Pierwsze Wrażenie na 100%, a możliwe, że i zajmę się regularnym pisaniem :)

Bakemonogatari

Tytuł: Bakemonogatari
Premiera: 3 lipca 2009
Filmik: CM, Trailer

Licealista Koyomi Araragi jest prawie człowiekiem nie licząc tego, że przez krótki czas był wampirem. Kiedy niespodziewanie Hitagi Senjōgahara spada ze schodów prosto w jego ramiona, chłopak odkrywa, że dziewczyna nic nie waży! Seria ta opowiada o Koyomi i różnych, dziwnych uczniach, których dane mu będzie spotkać.

Opinia: Po trailerze nic nie widać (tylko kilka ostatnich sekund pokazuje „anime właściwe”), więc trudno coś orzec. Historia wydaje się ciekawa – szczególnie interesujący jest przypadek Hitagi ^^
Bloguję?: Pierwsze Wrażenie tak, czy coś więcej – nie wiem. Poczekam z decyzją na lepsze trailery.

Sora no Manimani

Tytuł: Sora no Manimani
Premiera: 7 lipca 2009
Filmik: Promo

Saku Ooyagi po siedmiu latach powraca do swojego rodzinnego miasta. Wkrótce natyka się na swojego przyjaciółkę z dzieciństwa – Mihoshi Akeno. Ich spotkanie jest dalekie od radosnego, ponieważ ostatnim wspólnym wspomnieniem jakie mają, jest upadek Mihoshi z drzewa, oraz lądowanie w ramionach ratującego ją Saku. W każdym razie dziewczyna jest zdeterminowana, aby poprawić ich relacje. Aby tego dokonać, zmusza chłopaka, by przyłączył się do założonego przez nią klubu astronomicznego.

Opinia: Pierwsze co rzuca się w oczy (a raczej uszy ;)) to seiyuu. Od razu można wyłapać Kanae Itō (Amu z Shugo Chara!) :) Grafika nie jest powalająca, ale jestem zainteresowana tą serią ^^
Bloguję?: Raczej nie.

kanamemo

Tytuł: Kanamemo
Premiera: 5 lipca 2009
Filmik: brak

Kana Nakamachi ze szkoły średniej, straciła rodziców, a niedawno zmarła jej jedyna babcia. Tym sposobem wylądowała mieszkając i pracując jako kurier w biurze jednej gazety. Wszyscy inni tam rezydujący, okazują się być uroczymi, pięknymi paniami. Historia obraca się wokół życia Kany w tym naglącym, ale i szczęśliwym środowisku.

Opinia: Wszystko byłoby ok, gdyby nie to, że mam alergiczne reakcje na serie mające w gatunkach yaoi lub yuri – w tym wypadku mamy tą drugą opcję :/
Bloguję?: Nie

Princess Lover!

Tytuł: Princess Lover!
Premiera: 5 lipca 2009
Filmik: PV

Teppei Arima traci rodziców w wypadku samochodowym. Zostaje zaadoptowany przez swojego dziadka Isshina, który zmusza go, aby został jego następcą, jako kolejny szef firmy Arima Group Corporation. Rozpoczyna się nowe życie Teppeia, jako sławy uczącej się w liceum Shuuhou Gakuen – szkole tylko dla majętnych studentów.

Opinia: I znów to samo! Niby wszystko fajnie, ale tym razem słowo „ecchi” jest bodźcem, który mnie odciąga od tego tytułu. W każdym razie kreska jest bardzo ładna :)
Bloguję?: Nie

Seitokai no Ichizon

Tytuł: Seitokai no Ichizon
Premiera: przełożono na sezon jesienny! – październik 2009
Filmik: brak

Członkowie rady uczniowskiej szkoły Hekiyou Gakuen są wybierani na podstawie głosowania. Zostają nimi Ci którzy okazują się najbardziej popularnymi uczniami, dlatego też większość z nich to słodkie, śliczne dziewczęta. Wyjątkiem jest Sugizaki Ken, który ciężko się uczył, by dostać się do rady. Ta historia opowiada o niekończących się rozmowach pomiędzy członkami rady uczniowskiej i jest pełna parodii takich tytułów jak “The Melancholy of Haruhi Suzumiya”, “Dragon Ball” itp.

Opinia: Seria będzie na pewno przezabawna i jest to już pierwszy powód, dla którego warto będzie na nią rzucić okiem xD
Bloguję?: Nie, ale może napiszę jakieś Pierwsze Wrażenie ^^

aoi hana

Tytuł: Aoi Hana
Premiera: 1 lipca 2009
Filmik: PV

Fumi i Akira były bardzo bliskimi przyjaciółkami do czasu, aż pierwsza z dziewczyn musiała się przeprowadzić. Dziesięć lat po całkowitej utracie kontaktu, bohaterki spotykają się ponownie jako uczennice pierwszej klasy liceum. Dziewczyny walczą o to by odnowić swoją więź i jednocześnie zmagają się z problemami szkolnego życia – czasami samotnie, a czasami ze swoją pomocą.

Opinia: Wydaje mi się, że będzie to taka typowa szkolna seria z naciskiem na przyjaźń. Rzucić okiem można.
Bloguję?: Nie sądzę.


Tym sposobem doszliśmy do końca mojej listy. Cieszę się, że udało mi się wreszcie porządnie napisać tą notkę :) Jakby nie było, takie zestawienia i zapowiedzi pomagają w doborze tego co warto obejrzeć, a co najlepiej omijać szerokim łukiem :)

Jeśli chodzi o mnie, to największe oczekiwania mam w stosunku do „Yoku Wakaru Gendai Mahou” i „Bakemonogatari” – mam nadzieję, że się na nich nie zawiodę ^^

W każdym razie nie mogę się już doczekać wakacji! Dla mnie tegoroczne lato oznacza wiele ważnych życiowych kroków – skończę 18 lat, pójdę na prawo jazdy (i mam nadzieję, że zdam ;)) oraz postanowiłam, że jeśli uda mi się znaleźć nauczyciela (na razie nie ma postępów w poszukiwaniach, ale trzeba być dobrej myśli), to zapiszę się na lekcje skrzypiec ^^ Zdecydowałam, że żyje się tylko raz i jeśli ma się taką możliwość to trzeba spełniać marzenia!

Co zaś się tyczy samych wakacji, to póki co ciężko mi określić czy mam jakieś konkretne plany – niby mama coś przebąkuje o Francji, ale czy pojedziemy, to się dopiero okaże. W każdym razie początkiem sierpnia na parę dni wyjadę do Krakowa z przyjaciółkami, choć pewnie nawet nie zauważycie mojej nieobecności ;]

Zostawiam was z jeszcze jedną listą Anime Lata 2009, którą udało mi się znaleźć i się żegnam! Powyciągajcie sobie oceny i cieszcie się wolnością przez te nadchodzące 2 miesiące ;)

PS: Ale rymuję xD

Anime summer 2009 end

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 29 Maj 2009, in Anime, Różne, Zapowiedzi and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 15 komentarzy.

  1. heh, wiesz ze dokladnie te same anime mnie jakos przyciagaja? tylko ze do tego dochodzi jeszcze Tokyo Magnitude 8.0, pierwszy animek z kategorii kryzys. A pozatym to jeszcze nie moge sie doczekac na coniektore filmy, Cencoroll i Summer Wars, ktore ponoc lato – jesien maja wyjsc.

  2. Umineko no Naku Koro ni – na to czekam. Gry były świetne, a na dodatek to oficjalny sequel Higurashi no Naku Koro ni, więc jest na co czekać.

  3. Ja najbardziej czekałam na Sora no Manimani, ale po spisie widać, że zapowiada się więcej ciekawych serii.
    Z ocenami ty sobie też jakoś poradź ^_^ Jak mi „nasz Ukochany Pan Od Fizyki” nie da 5 na koniec, to naprawdę się powieszę.
    Ech, dobrze, że jeszcze tylko 3 tygodnie i wakacje!

  4. Hmm… Ja nie widzę nic, co by mnie zainteresowało. Może zerknę na kilka z tych anime, jeśli będzie mi się nudziło, ale raczej szczerze wątpię. Mam już wystarczająco dużo innych pozycji do obejrzenia i stanowczo za mało czasu.
    A tak z innej beczki, to mam nadzieję, że uda ci się znaleźć jakiegoś dobrego nauczyciela i w ciągu wakacji zostaniesz świetną skrzypaczką, nawet jeśli tylko amatorką ^^ W końcu marzenia są po to, żeby je spełniać, a nie po to, żeby je mieć xD
    Pozdrawiam
    Alex

  5. aaaaaa…. tez miałam pisać notke z tej listy anime x]
    aleeee mnie wyprzedziłaś ;p
    trudno ^^

    Najbardziej spodobało mi sie anime o nazwie CANAAN i Bakemonogatari ^^

    dzieki za komentarz *-*

  6. Jak przeżyję nadchodzący tydzień i kawałek następnego, to mogę w wielką radością oznajmić, ze koniec I klasy LO i pora zacząć wakacje i oglądanie anime^^ A co do premier na lato, to jakoś nie zauważyłam, czegoś, co przyciąga bardzo uwagę. Ale spojrzę na Bakemonogatari oraz CANAAN a resztę ocenię, po pierwszym odcinku xD

  7. Na razie nie mam jakiś szczególnych typów na nowy sezon, ale na pewno chcę rzucić okiem na Seitokai no Ichizon, Canaan i Umeniki no Naku Koro ni.
    Seitokai no Ichizon – dobra komedia szkolna jest zawsze w cenie :D.
    Canaan – chodzi za mną coś w tym stylu, a wspomniany Chaos;Head okazał się tylko średniakiem pomimo obiecującego początku.
    Umeniko no Naku Koro ni – zdaje się, że są w to zamieszani twórcy Higurashi no Naku Koro ni więc na 100% rzucę okiem prędzej czy później.
    Umi Monogatari – to już raczej przez czystą ciekawość.

    Z resztą… zrobię też u siebie przegląd nowości kiedyś… :D

  8. Cóż – ja to nie mam jeszcze wybranych anime z tego względu, że te opisy są dość marne – tak jak na wiosnę pisali o Valkyria Chronicles, że wojsko, wojna i takie tam – a tymczasem wyszła fajniutka komedyjka przygodowa z elementami wojny…

    No ale po obejrzeniu trailerów na pewno spojrzę na…

    Aoi no Hana
    Umineko no Naku Koro ni
    Caanan

    PS. Jak co roku – prawie sama cienizna w wakacje – ech…nic, tylko czekać na jesień :D

  9. Seitokai no Ichizon, Tokyo Magnitude 8.0, może kontynuacja Higurashi. Niezbyt ciekawy ten sezon d;

  10. @Tako-Chan
    Summer Wars jakoś mi umknęło i dopiero jak zwróciłeś na nie uwagę, to rzuciłam okiem na opis – szczerze mówią może być z tego niezły film ^^

    @Chiinu
    Chcesz powiedzieć, że znasz visual novel, na której jest oparta ta seria? Bardzo by mnie ciekawiła jakaś szersza opinia na ten temat, ponieważ ostatnio mam ochotę poeksperymentować z jakimiś vn ^^

    @Nati
    Hahaha jak słyszę „5 z fizyki”, to doznaję szoku – aktualnie mam 2 i się z tego cieszę xD Fizyka w liceum to jest jakaś czarna magia! Ale w każdym razie życzę Ci, żeby Ci się udało wyciągnąć tą ocenkę – mi w 3 klasie gimnazjum babka nie chciała dać 5 i musiałam jej całe półrocze zaliczać – mam nadzieję, że Ty nie będziesz musiała przez to przechodzić ;]

    @Alexandra
    Też mam właśnie zamiar raczej skupić się w tym sezonie na starszych seriach, które np. do tej pory nie miałam czasu obejrzeć :)
    Co się tyczy skrzypeczek to dzięki za słowa wsparcia – co prawda te dwa miesiące wakacji co najwyżej wyćwiczą u mnie dobrą postawę i jakieś podstawy, ale i tak mam zamiar się nie poddawać ^^

    @kana
    To że napisałam tą notkę pierwsza, wcale nie oznacza, że nie możesz zrobić swojej! Z chęcią bym przeczytała jaką Ty masz opinię na temat poszczególnych serii ^^

    @asqua
    No to masz się fajnie bo przed Tobą jeszcze jeden rok spokoju – w moim przypadku za rok matura ;( Ale w każdym razie też planuje w te wakacje wielkie nadrabianie zaległości w anime ;]

    @Miras
    Zrób, zrób u siebie notkę z nowościami ;) Chętnie rzucę na nią okiem! Póki co w miarę nam się oczekiwania pokrywają, z tym że mnie jakoś nie ciągnie do Canaan. Chyba po Chaos;HEAd przeszła mi ekscytacją takimi seriami.

    @jordi
    Dokładnie. Te pierwsze opisy czasami mają się jak piernik do wiatraka do tego co naprawdę z danej serii wychodzi. No i rację też masz w tym, że w lecie rzadko kiedy jest coś dobrego… jednak do jesieni wcale nie jest mi tak śpieszno xD

    @tlevis
    Taaa… lato to czas kiedy większość osób wyjeżdża gdzieś na wakacje itp. Prawda jest taka, że bardzo rzadko można znaleźć w tym okresie w TV coś godnego uwagi, ponieważ ludzie wtedy najzwyczajniej w świecie nie oglądają za dużo telewizji. Ale cóż – zobaczy się w praniu co z tego sezonu wyniknie ;)

    • No wiadomo – wakacje, chociaż dla mnie nie będą zbytnio wolne i beztroskie – ale reszcie życzę udanego wypoczynku i dobrej zabawy… :D

  11. Jakoś mi się nie chciało pisać tego komenta *cóż, lenistwo.. ; p*, ale kurde.. jak zobaczyłem tą „piątkę z fizyki’, to od razu zmieniłem zdanie. Jak u wielu, tak i w moim przypadku.. jest to najcięższy przedmiot. Gimnazjum.. jeszcze był luz *w końcu, uczył mnie facet, który przez całą godzinę potrafił opowiadać o swoim samochodzie, lub rybkach, wtedy się cieszyło z tego, a teraz wychodzi to mi bokiem ; /*, ale technikum.. kurza stopa ; /. Ratuje mnie jedynie to, że nauczycielka od tego przedmiotu jest moją wychowawczynią i koleżanką mojej cioci *ciekawe czy o tym wie, ale jeśli.. to wiadomo ; >*.

    Wakacje zbliżają się wielkimi krokami.. Cieszy mnie to, że zakończę ten rok szkolny wreszcie w czołówce klasowej, a nie jako.. średniak, jak to niegdyś było. Co ciekawe, zbytnio się do niego nie przyłożyłem, więc nie wiem skąd te wyniki.. geniusz? xDD

    Tak jak u pani Shouri, wakacje, porównując z poprzednimi okresami letnimi się zmienią w troszkę bardziej poważne.. mam nadzieję ; >. Nauka angielskiego.. wreszcie trzeba się tego nauczyć – ostatni dzwonek, praca – mała, ale jest ; p.

    Co do tytułów i obrazków podanych w newsie, szczerze.. żaden mnie nie zaciekawił, nie moje gatunki po prostu, ale Wielkie Gratki dla Shouri za udostępnienie Nam tej listy w bardzo rozwiniętej postaci.

    Życzę udanych wakacji :*

    • Ja jestem antytalentem fizycznym – taka jest smutna prawda… chociaż… przestało mi już zależeć. Na japonistyce nie jest mi potrzebna fizyka xD

      Gratuluje dobrych wyników w nauce – u mnie zawsze tak jest, że w 2 klasie mam najgorsze oceny bo wtedy zwyczajnie nie mam ochoty się uczyć ;] Poprawka – uczę się tylko tego czym się interesuje, a taka przykładowo chemia to kompletnie nie moje klimaty :)

      Oczywiście także życzę Ci udanych wakacji! :* No i oczywiście powodzenia w pracy!

      PS: Proszę Cię! Nie pisz do mnie per „pani” bo po pierwsze jest to trochę zawstydzające, a po drugie jakoś tak czuje się staro xD Na DreamUniverse odstawiamy konwenanse na bok i jesteśmy kumplami ;)

  12. po zupdateowanej wersji dorzucę do mojej listy w2w bakemonogatari. a z fizyki jestem kaleka ;)

  13. Jak zazwyczaj – mam ogromną chęć czytać o wszystkim, a tymbardziej oglądać. Ale jak się za to zabrać? Może pierwsze oglądnę zaległe odcinki innych anime.
    Ja chyba też zacznę blogować inne anime. Jak narazie, mam tylko chętkę na Toradora! – dalsze streszczenia.
    Chociaż tak naprawdę nie mam.
    Czy będzie źle jeśli porzucę to anime i za to będę pisać streszczenia innych ?
    Koniec roku, początek wakacji. . .
    Nie jestem normalna.
    Wolę się uczyć, niż zacząć te wszystkie podróże, a wczoraj gdy byłam w sklepie z ciuchami „House”, żeby mieć w czym chodzić, nakupiłam ubrań za tysiaka, bo była zniżka -50% na wszystko.
    Moja ilość ubrań tam kupionych to najnowszy rekord – 43 rzeczy ^^ Jestem z siebie dumna :D (wcale nie jestem).
    Ojj.. odeszłam od tematu. To przez tą głowę.
    Idę pooglądać jakieś filmy.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: