Top Ten: Wydarzenia roku 2008 :)

ningenwallpapers-tristia-of-the-deep-blue-sea-1-1024x768

Notka w sam raz na zakończenie roku, prawda? Mimo, że blog prowadzę dopiero od sześciu miesięcy to tak czy siak postanowiłam zrobić jakieś mini podsumowanie tego co się wydarzyło :)

Do rankingu zalicza się wszystko co zapadło mi w pamięć, tak więc mogą się tu znaleźć przełomowe informacje, sceny z mangi i anime, itd. – ważne żeby było to coś znamienitego, pamiętliwego, wyróżniającego się.

To do dzieła! :)

Uwaga – artykuł zawiera spojlery, tak więc czytasz na własną odpowiedzialność :)

MIEJSCE 10:

Wydarzenie: Singiel „Nexus 4” L’Arc~en~Ciel

Nie byłabym sobą jeśli w wydarzeniach 2008 roku nie wspomniałabym słowem o muzyce. Towarzyszy mi mi ona w praktycznie każdej minucie dnia, więc nie było możliwości, żeby ją tak po prostu pominąć :) Podchodząc do tematu ogólnie można stwierdzić, iż ostatnimi czasy uświadczyliśmy dużo świetnych piosenek (choćby soundtracki do anime), tyle że ja nie chcę mówić ogólnie. Chciałabym przedstawić singiel L’Arc~en~Ciel. Laruku to sztandar japońskiego rocka, który zna chyba każdy. Ja zakochałam się w nich po piosence „Lost Heaven” ^^ W sierpniu tego roku wydali singiel „Nexus 4”, który także podbił moje serce. Wpada w ucho, a do głosu Hyde’a nie wzdycham bo zajęłoby mi to za dużo miejsca xD Teledysk jest ciekawy i fajnie zrobiony – zresztą zobaczcie i przekonajcie się sami ^^

MIEJSCE 09:

Wydarzenie: Plotki o Final Fantasy XIII na PC

Jako miejsce dziewiąte postanowiłam umieścić nieprawdziwe plotki o tym jakoby Final Fantasy XIII miało ukazać się także na PC (oprócz PS3 i X360). Jest to wiadomość, która mną potrząsnęła i przyprawiła o palpitację serca! Byłam taka szczęśliwa! Przez moją głowę przelatywały setki myśli na czele z tymi, które krzyczały „po FF7, 8 i 9 nareszcie zagrasz w innego Finala!”, czy też „kupie oryginał nawet jeśli miałby kosztować 200zł!”. Niestety następnego dnia wylano mi na głowę wiadro zimnej wody ;( Wszystko okazało się nieprawdą. Cała ta afera okrutnie wbiła mi się w pamięć, to też zasługuje na miejsce w rankingu, nawet jeśli przyniosła ze sobą smutne informacje.

final-fantasy-xiii

MIEJSCE 08:

Wydarzenie: „Vexille” w polskich kinach

Nie mogłabym o tym nie wspomnieć! Od czasu kiedy pare lat temu w naszych kinach wyświetlano „Appleseeda”, na wielkim ekranie nie mieliśmy okazji oglądać żadnego anime. Zmieniło się to kilka miesięcy temu, gdy miał swoją premierę „Vexille”. Jest to świetnie zrealizowane anime o mechach, którego niestety do tej pory nie udało mi się obejrzeć ;( Byłam wściekła kiedy okazało się, że bielski Kinoplex nie ma zamiaru Vexilla wyświetlać, ale i tak jest to szczęśliwe wydarzenie. Propagujmy w Polsce anime ile się da – to jest maleńki kamyczek, który może wywołać lawinę! :)

vexille

MIEJSCE 07:

Wydarzenie: Slayers Revolution – Odcinek 02

Slayers powrócili – jednym nowa seria się podobała innym nie. W każdym razie jedno jest pewne, Lina i spółka znów wywołali zamieszanie w naszym małym światku! :) Epizod drugi zapadł mi w pamięć z jednego ważnego powodu – prawdziwy Dragon Slave :) Że niby w pierwszym odcinku też był? Ale jaki – podróba jakaś! Nic nie brzmi tak pięknie dla maniaka Slayersów jak inkantacja „Ciemność ponad zmierzchem, szkarłat ponad płynącą krwią…” w ustach naszej małej, czerwonowłosej, rozszczekanej czarodziejki xD

sr02-19

MIEJSCE 06:

Wydarzenie: Full Metal Panic! na Hyperze

Szóste miejsce wywalczyła sobie telewizja Hyper. Podziwiam ich już od dawna, ponieważ jako jedyna polska stacja mają pasmo z anime i propagują kulturę japońską :) W tym roku puścili świetne Full Metal Panic! i za to dostają buziaka :* Niestety nie byłam w stanie zobaczyć całości, ale cóż – jakoś trzeba się z tym pogodzić (szczególnie, że dorwę się do tego inaczej xD). Tak w sumie to Hyper w pełni zasługuje za wyróżnienie nawet bez FMP, ponieważ niezawodnie od paru lat dostarczają nam nowe anime. Może nie zawsze damy rade oglądać wszystkie odcinki (21:00 to problematyczna godzina), ale mamy tą świadomość, że ktoś docenia dzieło Japończyków i chce je propagować. Dziękujmy im za to ^^ Jest jeszcze jedna kwestia – dzięki Hyperowi możemy odkryć wiele tytułów, na które normalnie nie zwrócilibyśmy uwagi, a w pełni na to zasługują!

fullmetalpanicpotw1

MIEJSCE 05:

Wydarzenie: Tsubasa Tokyo Revelation – OAV 02

Oglądanie tych OVA było męczarnią dla mojej psychiki – do tej pory się zastanawiam jakim cudem nie zwariowałam musząc czekać 2 miesiące na kolejny odcinek xD To część druga Tsubasa Tokyo Revelations najbardziej zapadła mi w pamięć. Scena pojedynku prawdziwego Syaorana z klonem jest tak niesamowite, że przewijałam ją chyba ze 100 razy, aby móc znów nacieszyć oczy pięknem animacji i fajerwerkami kolorów (ten jeden odcinek był lepszy niż całe poprzednie sezony TV). To w tym momencie jest nam ujawniony malutki fragmencik „prawdy” odnośnie tej serii. Jest jednak jeden ważny powód, dla którego TTR znalazło się na piątym miejscu i jest nim „Raitei Shourai”. Kiedy zobaczyłam jak z ręki prawdziwego Syaorana wyłania się miecz Syaorana z CCS, a następnie usłyszałam słowa przywołujące boga piorunów – moim krzykom radości nie było końca :) Głośne KYYYYYAAAAAAAAAA rozniosło się po domu, ponieważ tak bardzo kocham CCSa, a teraz moje uczucia wróciły do mnie ze zdwojoną siłą ^^

ttr-ova-2

MIEJSCE 04:

Wydarzenie: Shinshi Doumei Cross Special Side Story

Shinshi Doumei Cross się skończył, ale pozostawił po sobie pewien niedosyt. Fanom Pani Tanemury nie bardzo podobał się powrót Shizumasy, ponieważ wtedy ślub Haine i Takanariego wydawał się naciągany i nieprawdziwy. Wszyscy chcieli szczęścia tej dwójki, a tu nagle dostajemy powrót miłosnego trójkącika i to tuż po znamienitym „tak”. Całe szczęście Arinacchi chciała zadowolić swoich czytelników i stworzyła „Special Side Story”, gdzie mogliśmy zobaczyć co stało się dalej z naszymi kochanymi bohaterami. Osobiście byłam zachwycona! Ten chapterek jest zabawny, słodziutki i uroczy, czyli dokładnie taki jaki miał być koniec Shinkuro. Słowa Haine „Miej trochę wiary” rozwiązują zaś nasze uczuciowe obawy ^^

shinkuro-special-side-story

MIEJSCE 03:

Wydarzenie: Tsubasa Reservoir Chronicle – rozdział 189

Znów wracamy do TRC :) Postanowiłam sobie, ze kiedy na mojej półeczce będzie stała cała kolekcja tej mangi. Jednak zanim do tego dojdzie, pozachwycajmy się chapterem 189, w którym odkrywamy pewną ważną tajemnice – prawdziwy Syaoran, bohater Tsubasy, to tak naprawdę syn Syaorana i Sakury z Card Captor Sakury! Okropnie się cieszyłam kiedy o tym przeczytałam :) Dlaczego? Bo to oznacza, że tamta dwójka się pobrała i w dodatku miała dziecko – chłopczyka ^^ To jest tak urocza wizja, że aż zapiera dech w piersiach. Wyjaśnia to także wiele spraw. Syaoran (TRC) odziedziczył po tacie miecz i jego zdolności magiczne, zaś po mamie ma wrodzoną uprzejmość. Teraz już wiemy dlaczego nie miał tego „pazurka” jeśli chodzi o charakter, a do którego przyzwyczaiła nas wersja CCS – po prostu nie był tą osobą, za którą go braliśmy :)

trc-chapter-189

MIEJSCE 02:

Wydarzenie: Shugo Chara! – rozdział 28

Chapter 28 jest majstersztykiem. Społeczeństwo shugo-charo-maniaków oszalało na jego punkcie już w chwili, kiedy zobaczyli wczesne zapowiedzi. Następnie trwało wielkie przeszukiwanie sieci w poszukiwaniu RAW skanów. Teraz zaś, kiedy wreszcie wyszło tłumaczenie, wszyscy czytają go po kilkanaście razy, aby nacieszyć oczy:
a) (fani Tadamu) wyznaniem miłosnym Tadase, w którym stwierdza, że lubi Amu za nią samą, a nie z powodu Amulet Heart.
b) (fani Amuto) sceną, w której Ikuto leży w łóżku z Amu i się do niej tuli, po czym na pytanie czy ma dziewczynę, którą lubi odpowiada „Tak, Ciebie”.
Ja należę do odłamu b). Może nie jestem maniakiem (przeczytałam ch.28 tylko raz :)), ale i tak uważam, iż jest to najbardziej uroczy rozdział tego roku ^^

shugo-chara-chapter-28

MIEJSCE 01:

Wydarzenie: Zapowiedź ramake’u anime FullMetal Alchemist na podstawie mangi

Nie mogło być inaczej – pierwsze miejsce zdobyła zapowiedź Full Metal Alchemist 2! Jestem niezaprzeczalną fanką tej serii – kupuję mangę, serię anime widziałam parę razy. Uwielbiam Eda i Ala, tak więc po wiadomości, że powstaje druga seria byłam tak szczęśliwa, że przez tydzień rodzina i przyjaciele zastanawiali się z jakiego powodu jestem taka uhahana xD FMA wywołało wielkie zamieszanie. Będzie, nie będzie, plotki, zdementowane plotki, zdementowanie zdementowanych plotek. Teraz już wiemy, że w kwietniu 2009 BONES postanowiło spełnić nasze życzenie ^^

largeanimepaperwallpapers_full-metal-alchemist_toad-toadstool_16808


Jeśli chodzi zaś o ten rok, ale dla mnie osobiście, czyli pod względem tego co ja obejrzałam/przeczytałam, a nie co w tym roku się ukazało, to muszę przyznać, że także było ciekawie :)

Najważniejsze wspomnienia to ukończenie mangi Fruits Basket. Wywarła na mnie ogromne wrażenie i potrząsnęła porządnie moim postrzeganiem świata. Następnie będzie zamówienie pierwszych mang z zagranicy. Uwielbiam patrzeć na tego ślicznego Full Moon wo Sagashite ^^ Trzecia rzecz to obejrzenie Myself;Yourself – nigdy się tak nie popłakałam jak przy wyjeździe bliźniaków! ;( Mogę jeszcze dołożyć przeczytanie (na dniach) mangi Brilliant Magic – nie zdarzyło mi się jeszcze być tak wkurzonym po skończeniu czegoś! To okropne kiedy przewidzisz jak się wszystko skończy tak mniej więcej w połowie i dobrze wiesz, że nie jest to tak jakbyś Ty sobie tego życzył :/

Ale ogólnie rzecz biorąc można powiedzieć, że rok 2008 był udany dla przemysłu M&A. Wydaje się, że także w Polsce ta wielka machina zaczyna powolutku ruszać ^^

Możemy się z tego powodu tylko cieszyć i życzyć sobie, aby nadchodzący rok 2009 przyniósł nam tyle samo, albo i więcej radości! :)

Ja zaś z mojej strony chciałabym tylko zaznaczyć, że dziękuję za to, że jesteście ze mną – będę kontynuować moją pracę na tym blogu także w przyszłym roku i mam nadzieję, że będziecie mnie dalej wspierać ^^ Przepraszam za wszystkie głupoty, które pisałam, nieopanowany fangirlizm, nadużywanie słowa „uroczy”, czy też mało inteligentne wypowiedzi – postaram się poprawić i i być coraz lepszą w tym co robię – niech takie będzie moje postanowienie noworoczne :)

あけましておめでとうございます!
Akemashite omedeto gozaimasu!
Szczęśliwego Nowego Roku! ^^

anime-new-year

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 31 grudnia 2008, in Anime, Manga, Różne, Zestawienia and tagged , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 5 komentarzy.

  1. FF XIII na PC? Wow toż to musiał by być smok za 4k a nie PC ;P Ale szkoda bo widać że już nie opłaca im się gier na PC wydawać.. za duże piractwo.
    A i Vexille w kinach?? coś mi się o uszy obiło ale i tak kupiłem oryginała … na moim Kinie Domowym też nieźle się ogląda :P

    Pozdro na Nowy Rok.

  2. @Tomodachi
    Żebyś wiedział, że po tych plotkach o FFXIII na PC zaczęłam myśleć o zmianie kompa ;) Znając ich sposoby robienia tragicznych optymalizacji, procek by mi tego nie pociągnął na 100% – jakiś 4-rdzeniowy od razu by się przydał xD
    Ciesz się ciesz z Vexille’a – ja oryginała nie posiadam bo człowiek chce iść do kina to mu nie puszczą tego na co czeka ;P Puki co leży na dysku i oczekuje lepszych czasów :)

  3. Nie bardzo chce mi się komentować (dziś jestem baardzo zmęczona), więc powiem tylko, że chcialabym, żebyś zrobiła coś takiego na rok 2009. Naprawdę przyjemnie się mi czytało i to strasznie ciekawe, bo nie piszesz tu o samym anime, czy muzyce, ale o wszystkich japońskich wydarzeniach, które wywołały uśmiech na twojej twarzy.
    Pozdrawiam.

    • Nie martw się – jak najbardziej mam w planach napisanie takiej notki ^^ Już nawet od jakiegoś czasu zaczęłam się zastanawiać co by umieścić w rankingu na 2009 rok, ale spokojnie! Coś wymyślę ;) (Pewnie dojdzie do tego, że będę miała problemy, żeby wybrać z pokaźnej listy dziesiątkę wydarzeń)

      Pozdrawiam ^^

      • Teraz ci strasznie zazdroszczę, że pierwsza wpadłaś na ten pomysł. No i szkoda, że nie oglądasz dram, bo z pewnością to wydarzeń roku 2009 dodałabyś premierę dramki „You’re Beautiful” ;) No i ciekawie byłoby, gdybyś dała powstanie jakiejś stronki/bloga o Japonii, która strasznie ci się spodobała xD

Skomentuj

