Category Archives: Manga

Mangowy Tydzień: Dzień 3~!

Shinobi Life5

Jakie upały~~ Człowiek może wyparować przy takiej temperaturze! O co w ogóle chodzi? Z tego co mnie uczyli, to Polska znajduje się w klimacie umiarkowanym – ja się pytam: w którym miejscu -20 w marcu i ogromne śniegi oraz +40 w sierpniu i Sahara to klimat umiarkowany? ^^” Nawet zaszycie się w domu przy wiatraku za dużo nie daje…

Tak więc pamiętajcie – trza mieć po ręką butelkę wody i nie wychodzić zbytnio z domu przed 16. A skoro tak, to okazję tę można wykorzystać na przeczytanie jakiegoś fajnego tytułu – rzućmy okiem na mangę numer trzy! ^^

Read the rest of this entry

Mangowy Tydzień: Dzień 2~!

Yamada-kun to 7-nin no Majo1

Poczytuję sobie „Świat Finansjery” i miło po tak długiej przerwie wrócić do twórczości Pratchetta ^^ Humor tego Pana jest naprawdę jedyny w swoim rodzaju, przez co nie do każdego trafia, ale jeśli lubić ironiczno-sarkastyczne nabijanie się z praktycznie wszystkiego, to polecam dorwać jakiś randomowy tom ze Świata Dysku i dać mu szansę ;)

Przejdźmy jednak do słowa pisanego w innym wydaniu – zobaczmy na mangę numer dwa~!

Read the rest of this entry

Mangowy Tydzień: Dzień 1~!

Zettai Heiwa Daisakusen3

Ostatnio cały czas pisałam o anime, to tym razem postanowiłam wyjść naprzeciw amatorom czytania i zorganizować mały, wakacyjny event na blogu ^^ Poczynając od dziś, codziennie przez tydzień będę publikować notkę z krótką rekomendacją jednej mangi – co prawda szkoła się skończyła i póki co możemy się ciszyć wolnym, ale nie mogę pozwolić, żebyście zapomnieli jak wyglądają literki ;P Po słowo pisane też trzeba sięgać i nawet jeśli [o zgrozo!] nie lubicie książek, to może namówię was chociaż na kilka komiksów :D

Postaram się, żeby tytuły były zróżnicowane, więc można się spodziewać wszystkiego od romansów po serie akcji – zakrapianych tak komedią, jak i dramatem. Pora zerknąć na mangę numer jeden~!

Read the rest of this entry

WRAŻENIA

Na chwilę obecną zawieszam notkę z „wrażeniami” z oglądania – na pewno powróci, kiedy będę mieć odrobinę więcej czasu :)

(więcej…)

Shounen vs. Shoujo [część pierwsza]

Tak sobie myślałam jaką notkę by tu na rozpoczęcie września napisać i wpadł mi głupi pomysł do głowy :] Biorąc pod uwagę, że nie publikuję jakoś okrutnie często, a skupiając się na szczególnym gatunku uszczęśliwiam tylko połowę czytelników (z doświadczenia wiem, iż dziewczyny czytają shouneny, ale w drugą stronę to rzadko działa ;)), postanowiłam zrobić coś, żeby wszyscy mogli sobie coś wybrać ^^ Akurat teraz, kiedy większości z was zaczęła się szkoła, przyda się wam pewnie coś na rozluźnienie (nie uwierzę, że chcecie się już uczyć ;P). „Shounen vs. Shoujo” to taki eksperymentalny projekt, w którym zaproponuję po jednym tytule z tych kategorii. „Część pierwsza” sugeruję, że chciałabym też w przyszłości napisać kolejne – zobaczymy jak mi pójdzie ;)

…….biorąc pod uwagę maniakalne wręcz oglądanie Prince of Tennis i czytanie Code:Breakera, nie będzie to prędkie <hahaha> Nie nie, spokojnie, tylko żartuję xP Na dniach powinna pojawić się recenzja kolejnego otome, no i nie zapominajmy, że jest już lista anime na jesień, więc przydałoby się zabrać za zapowiedzi :) Wstępnie powiem, iż jest na co czekać!

Read the rest of this entry

Pod lupą: Orange – co potrafi zmienić zwykły list?

Autor: Ichigo Takano
Serializacja: Betsuma
Rozdziałów: 4+
Gatunek: Romans, Szkoła, Shoujo

Ostatnio był shounen, to teraz pora na shoujo w „pod lupą” ^^ Tutaj w sumie podkreślam, że ostatnio rzadko czytam ten gatunek, bo dzięki przeczytaniu około dwóch setek tytułów, przejadły mi się powtarzane schematy i mało wiarygodne pokazywanie uczyć (bo na tym szojce głównie bazują). Tym razem wiarygodność nadal jest na bakier, choć z zupełnie innych powodów, ale zdecydowanie Orange potrafi się obronić fabułą i oryginalnym podejściem do tematu – zapraszam :)

Read the rest of this entry

Pod lupą: Haikyuu!! – małe jest piekne ;P

Autor: Haruichi Furudate
Serializacja: Shounen Jump (Weekly)
Rozdziałów: 18+
Gatunek: Shounen, Sport

„Pod lupą”, to kolejny nowy projekt na DU – tym razem jednak będzie się tyczył mangi. Pomyślałam, że fajnie byłoby przedstawiać co jakiś czas nowe tytuły, które pojawiają się na rynku i do tego właśnie będzie mi służył tenże odłam działu „recenzje” :) Będę się starać umieszczać w nim serie z mniej więcej półrocznym stażem (góra rocznym), czyli około 15-20 rozdziałów jeśli chodzi o tygodniki i 6 w przypadku miesięczników. Pewnie sobie pomyślicie, że pół roku/rok to nie znów takie nówki, ale z drugiej strony, jak to z literaturą bywa, tutaj po kilku stronach bardzo ciężko o wyrobienie sobie jakiejś konkretnej opinii ;)

Read the rest of this entry

Peach-Pit powraca z nową mangą!

Nie mogłam się powstrzymać, żeby nie napisać tej króciusieńkiej notki informacyjnej (wiadomość zamieściłam już wcześniej na twitterze, ale pewnie nie wszyscy z was tam zerkają ;)), bo to właśnie od Shugo Chary!, wcześniejszej mangi grupy Peach-Pit, Dream Universe zaczęło swoją działalność :)

Nasze ukochane Panie zaprezentują swoją nową pracę zatytułowaną „Kingyozaka Noboru” („Wspinająca się po wzgórzu złota rybka” lub „Wspinając się na Wzgórze Złotej Rybki” jeśli dobrze rozumiem xD) w magazynie Dessert (wydawnictwo Kodansha). Pierwszy rozdział (z kolorową stroną tytułową ^^) ukaże się w październikowym numerze mającym premierę 28 sierpnia (O__o ta rozbieżność jest zabójcza ;P). P-P narysują także okładkę dla tego wydania czasopisma.

Póki co nie ma żadnych informacji odnośnie fabuły, a jedyne czym możemy się w tej chwili cieszyć, to powyższy obrazek. Jedno mogę powiedzieć – niezależnie od historii, z niecierpliwością czekam na KN, choćby z sentymentu ;)

Cheers! :*