Sezon wiosenny ’15 – Mikagura Gakuen Kumikyoku

Mikagura Gakuen Kumikyoku - 01 01

W końcu za oknem widać prawdziwą wiosnę! Słoneczko, temperatury w klimatach 15+ i rześki wiaterek – mam nadzieję, że świąteczne śnieżne zamiecie należą już do przeszłości :) Jeśli zaś chodzi o dzisiejszą lekturę, to pod ostrzał bierzemy Mikagura Gakuen Kumikyoku.


Mikagura Gakuen Kumikyoku - 01 08

OPIS: Eruna Ichinomiya, marząca szkolnym życiu pełnym słodkich i uroczych dziewcząt, rozpoczyna naukę w prywatnej placówce z internatem – Mikagura. W szkole tej każdy klub nominuje reprezentanta, który będzie walczył z „wybrańcami” innych kółek zainteresowań korzystając z pewnych unikalnych mocy! Jak poradzi sobie Eruna, jakimś cudem wybrana na reprezentantkę swojego klubu?!

OPINIA: Ech, a tak liczyłam na tę serię, póki co zaś dostałam nie tyle zimną wodą, co wiadrem po głowie. Mój główny problem z Mikagura Gakuen Kumikyoku nosi imię Eruna i jest rozkrzyczaną, zwariowaną oraz niepoważną główną bohaterką. Jest w niej coś niezwykle irytującego, przez co niestety radocha z oglądania dość poważnie spada. Ogółem anime tonie w skupionej wokół niej, slapstickowej komedii i nie mogłam oprzeć się wrażeniu, że jest tego po prostu za dużo. Brakuje chwil wytchnienia, gdzie dziewczyna mogłaby się pokazać z poważniejszej strony, dodając jej jakiejkolwiek głębi (była jedna taka scena w odcinku i wystarczyła, bym zapałała do niej odrobinkę cieplejszymi uczuciami), bo póki co nie wiemy o niej nic poza tym, iż pajacuje 24/7 oraz uwielbia urocze dziewczęta. Sam humor czasami na mnie działał (Yoshitsugu Matsuoka świetnie gra dziwne, gadające zwierzątka! ;)), czasami nie – głównie opiera się on na wariactwach Eruny związanych z obsesją tejże na punkcie słodkich przedstawicielek płci pięknej (na szczęście nie wkracza to na terytoria yuri) oraz graficznych deformacjach. Seria prezentuje ciekawą oprawę wizualną. Postacie wyglądają naprawdę ładnie, a tła (szczególnie wnętrza budynków) interesująco kontrastują z całą resztą, gdyż wydaje się, jakby stworzono je w totalnie odmiennym stylu. Anime to w skrócie jest bardzo specyficzne. Tak jak wydane rok temu Mekakucity Actors, ono także powstało w oparciu o serię Vocaloidowych piosenek, ma jednak tę zaletę, że zdaje się dużo łatwiej trafiać do przeciętnego widza, który z muzycznymi oryginałami nie miał w ogóle do czynienia. Osobiście MA wydało mi się niejasne i zbyt odjechane, tu natomiast ciekawi mnie co się dalej stanie. Jaki jest cel magicznych bitew między uczniami? Jaką rolę w tym wszystkim odegrają inne postacie? Czy Eruna okaże się kimś więcej niż tylko zwariowaną nastolatką? Obejrzę więcej, bo widzę tutaj potencjał – mam nadzieję, że się na tym nie przejadę, a dalej będzie już tylko lepiej :)

NA PLUS: ładny projekt postaci; różnorodność bohaterów; szkoła z paranormalnnymi akcentami to zawsze interesujący setting
NA MINUS: irytująca główna bohaterka; chaos fabularny; przesyt akcentów humorystycznych

WSTĘPNA OCENA: -6

Cheers~! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 10 Kwiecień 2015, in Anime, Pierwsze Wrażenie and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 komentarz.

  1. Anime nie oglądałam, ale na początku czytania Twojej opinii stwierdziłam że głupiutkie i niepoważne główne bohaterki niezbyt przekonują mnie do ściągnięcia pierwszego odcinka. Potem jednak stwierdziłam że hmmm, może jednak dam mu szansę skoro mówisz że ma jednak jakiś tam potencjał. Jeszcze się zastanowię, na razie wiem tyle że zaciekawiły mnie Vocaloidowe piosenki no i też ten… ten… słodkaśny kotek z gęstą kitą i malutkimi skrzydełkami. :)

    A co do Mekakucity Actors też uważam że było trochę zbyt niejasne, chociaż koniec końców obejrzałam wszystkie odcinki tej serii. Specjalnie nie żałuję, chociaż gdyby ktoś się mnie zapytał czy warto je obejrzeć to szczerze mówiąc nie wiedziałabym co powiedzieć. :P

Skomentuj

