Sezon zimowy ’14/15 – Binan Koukou Chikyuu Bouei-bu Love!

Binan Koukou Chikyuu Boueibu Love - 01a

Proszę, niech ktoś zrobi, żeby już był luty ^^” Uczelnia szaleje, a moje poświąteczne rozleniwienie jeszcze nie minęło – koszmar! Trzeba sobie jednak robić przerwy od nauki, a cóż sprawdza się w tym celu lepiej, niż potężna dawka odmóżdżenia? :D


Binan Koukou Chikyuu Boueibu Love - 01c

OPIS: To opowieść o piątce licealistów z „Klubu Obrony Ziemi Liceum Binan” aka „Klubu Nicnierobienia”, których dziwny, różowy wombat obarcza zadaniem obrony świata.

Binan Koukou Chikyuu Boueibu Love - 01d

OPINIA: Pisałam w zapowiedziach, że spodziewam się tutaj czegoś zdrowo rąbniętego i sprawdziło się to w stu procentach – z tym, że BinKou nie nazwałabym „zdrowo”, a raczej „choro” rąbnięte xD Zawsze wiedziałam, że kiedyś do tego dojdzie i proszę bardzo: Magical Boys meldują się na rozkaz! W kolorowych, ładnie wyglądających, falbaniastych uniformach, z odpowiednio żenującymi powiedzonkami oraz pałeczkami do strzelania magicznymi promieniami. Wypisz wymaluj, wzorowy przedstawiciel gatunku, z małym wyjątkiem w postaci płci bohaterów. Przynajmniej tak można by sądzić, ale wtedy całość nie byłaby ani w połowie tak świetna, jak w rzeczywistości ;) Główną zaletą powyższej serii jest jej humorystyczny, wręcz parodiowy klimat. Kiedy bohaterowie komentują swoje kostiumy hasłem, że wyglądają jak trzeciorzędny boysband, albo nazywają ataki Burza Taka-Albo-Inna, tudzież Randomowy Chlust lub Wystrzał Mojej Zajefajności, to człowiek dość łatwo zauważa, że to co ogląda ani przez sekundę nie bierze siebie na poważnie. I dobrze!! Właśnie ten element sprawia, że całość tak dobrze się przyswaja, szczególnie jeśli już wcześniej miało się doświadczenie z gatunkiem mahou shoujo i wie dokładnie z czego nabijają się twórcy :D Osobiście prawie się popłakałam ze śmiechu na seansie, a jedyne co mi pozostało, to w końcu wyedukować się, czym jest to całe chikuwabu! XD Dużo znanych seiyuu, dużo dobrej zabawy – o ile anime dalej utrzyma ten sam poziom humoru, to wyląduje na pozycji mojego „poprawiacza-humoru” w tym sezonie ^^

NA PLUS: pozytywnie walnięte; dobra parodia gatunku magical girls; dialogi i abstrakcyjność wywołują niekontrolowane napady śmiechu
NA MINUS: raczej nie ma się co spodziewać jakiejś konkretnej fabuły

WSTĘPNA OCENA: 7+

Binan Koukou Chikyuu Boueibu Love - 01b

Cheers~! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 12 Styczeń 2015, in Anime, Pierwsze Wrażenie and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 5 komentarzy.

  1. Dla mnie to takie anime, „które sama mogłabym stworzyć” – wiem, że nie będzie miało sensu, ale za o czuję jakąś chorą więź umysłów z twórcami i na pewno będę kontynuować :D

    • Hahaha to jest rzeczywiście bardzo dobre podsumowanie tego tytułu :D Jakby ktoś zebrał wszystkie sugestie, czy pomysły fanów anime odnośnie tego „jak miałoby wyglądać magical boys” i je wrzucił do jednej serii – czuje się przez to też swego rodzaju swojskość (a raczej „swojską głupotę” XD) przy oglądaniu ;)

  2. Jakie to anime jest cudowne! Jak ja je uwielbiam 8D Rzadko widać coś tak cudownie i bezczelnie rąbnięte jak ta seria i za to trzeba ją docenić!
    Jedyne, czego żałuje, że ma bardzo malutki budżet ;< Ech, ale gdyby miało animację takie Free!, to byłoby chyba zbyt idealne..

  3. Zdecydowałam się na jeden odcinek i nie żałuję, choć reszty chyba nie obejrzę. Było miło, sporo śmiania, ale ten początek mi wystarczy. :3

  4. Seria wydaje się być świetną rozrywką na odstresowanie się. Może zerknę, zwłaszcza, że projekty postaci bardzo mi się podobają.

Skomentuj

