Słowem podsumowania: Fate/kaleid liner Prisma Illya 2wei!

Fate Kaleid Liner PRISMA ILYA 2wei! - 05b snapshot

Ilość odcinków: 10
Data premiery: 10 lipiec 2014
Kategoria: akcja, komedia, fantasy, magia

Zrobiłam sobie 2 dni przerwy na podładowanie baterii, od dziś zaś bierzemy się za króciutkie podsumowania – na pierwszy ogień leci najwcześniej zakończona seria lata, czyli sequel spin-offa serii Fate/stay night w klimatach mahou shoujo.

OPIS: Illyasviel von Einzbern prowadzi normalne, spokojne, szkolne życie, które przewraca się do góry nogami, gdy zmuszona jest ratować swoje miasto zamieniając się w magical girl. Około miesiąc po wydarzeniach z pierwszego sezonu, bohaterki dostają nową misję – uregulować rozchwianą pulsację Ziemi. Jednakże kiedy Illya próbuje ją wyciszyć za pomocą magii, dochodzi do nieprzewidzianych komplikacji…

Fate Kaleid Liner PRISMA ILYA 2wei! - 05 snapshot

NA PLUS: Muzyka i animacja – to te dwa elementy, przy których Fate/kaleid naprawdę błyszczy! Sekwencje akcji są płynne, dynamiczne i emocjonujące – w skrócie: wyglądają świetnie! Plus przygrywa im soundtrack od Tatsuyi Kato – zachwycałam się już nim w pierwszym sezonie i podtrzymuję zdanie, iż to kawał dobrej roboty! Kolejna zaleta to postacie. Kto lubi ekipę z marki Fate, i tu dostanie znajome twarze, zachowujące się w znajomy sposób, nie raz wywołujący uśmiech na twarzy. Dochodzi też kilkoro ciekawych, nowych bohaterów, którzy zamieszają fabułę (choć ja ciągle czekam na mojego ulubieńca :D). Podoba mi się też fakt, że Fate/kaleid skonstruowany jest w sposób pozwalający się nim cieszyć nawet osobom, które nie są geekami dziecka studia Type-Moon. Sama specjalistą od tego świata nie jestem i na szczęście nie przeszkadza mi to w oglądaniu, szczególnie, gdy tytuł zarzuca sporymi mindfuckami!

NA MINUS: Tak walącego po oczach fanservice’u yuri w serii, która yuri nie jest, to ze świecą szukać. Definitywnie z tym przegięli, a niektóre sceny były wręcz niesmaczne jak na mój gust. Fanservice ogółem bolał w tym sezonie. Czy naprawdę wszystkie ważne, czy nawet wzruszające sceny musiały tracić swój przekaz rozgrywając się w łazience? ^^” Nie wiem też czy zależało to od mojego nastawienia, ale humor w 2wei jakoś mnie nie bawił – dokładnie już nie pamiętam, ale wydaje mi się, że dużo lepiej wypadła pod tym względem pierwsza seria. Tak samo jestem świadoma wagi scen z życiem codziennym naszych bohaterek (tzw. zabieg „patrzcie jacy oni szczęśliwi – za moment pogrążymy ich w najgłębszych otchłaniach rozpaczy” :P), ale niestety nie usuwa to faktora „nudy”, który się przy nich pojawiał.

Fate Kaleid Liner PRISMA ILYA 2wei! - 03 snapshot

PODSUMOWANIE: Jeśli oglądało się pierwszy sezon, to i temu należy się chwila uwagi, szczególnie, że mamy już za sobą tą gorszą i bardziej męczącą (moim zdaniem) niż wciągającą część historii. W przyszłym roku ukaże się ekranizacja drugiej połowy mangi 2wei o podtytule „Herz” i jako czytelnik wersji papierowej zapewniam, że dopiero od niej zaczyna się prawdziwa „zabawa” w stosunku do marki Fate/kaleid :) Póki co uważam sequel za trochę gorszy od „jedynki”, ale oglądać będę oczywiście dalej, ponieważ czasami przeżycie „zła koniecznego” jest nagradzane naprawdę wartościowymi perełkami ^^ Czy jednak miałabym tak samo pozytywne nastawienie bez mangowego spoilera? Ciężko stwierdzić.

OCENA PO PIERWSZYM WRAŻENIU: -7
OCENA KOŃCOWA: 6+

Fate Kaleid Liner PRISMA ILYA 2wei! - 10 snapshot

Cheers~! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 17 Wrzesień 2014, in Anime, Posłowie, Recenzje and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 4 komentarzy.

  1. Fanserwis yuri jak yuri, większość ludzi jednak bardziej raził lolicon ;)

  2. Okej, będę jednym któremu fanservice nie przeszkadzał. Ale muszę wspomnieć o okropnej dramie z Kuro. Ta scena w łazience Lidii była dosłownie aoglądalna. Na plus muszę zapisać naprawdę dobre używanie CGI. W niektórych scenach walki było praktycznie niewidoczne, jeśli człowiek nie skupiał się na jego wyszukiwaniu. No i mam nadzieję, że dostaniem jakąś OAV z plażowym odcinkiem, który albo powinien być następny, albo go anime przeskoczyło.

    • Jesteś facetem, też pewnie inaczej do tego podchodzisz :) Poza tym tak jak pisałam – mnie już nawet nie tyle przeszkadzał sam fanservice (bo wiedziałam, że będzie), co to yuri – całujące się dziewczynki z podstawówki nie należą do czegoś, co chcę oglądać ^^”
      OVA już jest zapowiedziane, więc tak – dostaniesz ;)

      Pozdrawiam :)

Skomentuj

