Dwa tytuły

Może najpierw słowo wyjaśnienia, bo widzę, że sporo osób zainteresowało się zapowiadaną przeze mnie recenzją gry otome – pojawi się ona w tym tygodniu, ciężko mi jednak określić dokładnie kiedy. Może jutro, może we wtorek – wszystko zależy od tego kiedy znajdę czas na zaliczenie ścieżki ostatniego pana ;) Jednak nie chcę pisać niczego bez doświadczenia tytułu w możliwie jak największym stopniu ^^

Co się zaś tyczy dzisiejszego wpisu – ostatnio dużo notek z newsami się namnożyło i nie inaczej jest i teraz. Osobiście bardzo ucieszyłam się na wieść o tworzeniu tych dwóch anime – jedno z nich jest wam na pewno znane, jako że recenzowałam pierwszy sezon w te wakacje, za to drugie to bardzo ciekawa nowinka, która zainteresuje osoby lubujące się w grach RPG ^^

Miał miejsce dziś w Tokio pewien festiwal, na którym oficjalnie potwierdzono powstawianie drugiego sezonu Dog Days!

Republika Biscotti musi zmierzyć się z bardzo złą sytuacją jaką jest inwazja Rycerzy Lwa Galette. Aby ocalić Królestwo, księżniczka Milchore przyzywa „bohatera” z innego świata, który ma ich uratować. Shinku, gimnazjalista z Ziemi, zostaje wybrany, aby sprostać temu zadaniu.

Tak w skrócie wyglądała fabuła pierwszej serii oryginalnego anime (czyli nie opartego na żadnej grze/mandze/itp.), jednak nie wiadomo jeszcze jak będzie prezentowała się historia przeznaczona na drugi sezon. Pomijając już sam fakt tego, że ciekawi mnie jak dalej rozwinie się przygoda Shinku (oficjalnie: Cinque ;P), dobry nastrój jaki z każdym odcinkiem dostarczał mi tytuł sygnowany tą marką i nadzieja na powtórkę tego uczucia, wywołuje u mnie ogromne szczęście samym faktem powstawiania kontynuacji :)

Mamy przed sobą coś kolorowego i ładnego, zaopatrzonego świetnymi seiyuu (Nana Mizuki, Mamoru Miyano, Yui Horie i inni) oraz zabawną opowieścią w większej części prowadzonej jakby z przymrużeniem oka ;] Choć po zakończeniu Dog Days nie zapowiadało się jako kandydat na coś więcej – było raczej zamkniętą serią – tak jestem w stanie przyjąć wszystko co wymyślą scenarzyści. Tak sympatycznej komedii akcji w świecie fantasy ze świecą szukać!

Nawet nie wiecie jakie było moje zdziwienie, gdy zobaczyłam tą informację! Anime Sword Art Online dostało zielone światło! <yay~!>

Ucieczka jest niemożliwa, chyba że komuś uda mu się ją ukończyć. Napis „game over” oznacza prawdziwą śmierć. Nie znając prawdy o tajemniczym MMO nowej generacji, który właśnie ukazał się na rynku, „Sword Art Online”, około dziesięć tysięcy użytkowników zalogowało się do gry, jednocześnie rozpoczynając okrutną walkę o własne życie. Kirito to nasz główny bohater. Dość szybko pogodził się on z własnym losem i jako samotny gracz postanowił dotrzeć do najwyższego piętra gigantycznego, latającego zamku Aincrad, planując przejść grę i w ten sposób wywalczyć sobie powrót do realnego świata. Pewien splot wypadków sprawił jednak, że chłopak musiał połączyć siły z Asuną, ekspertkę w posługiwaniu się rapierem …Co stanie im na drodze przed wymarzoną wolnością?

Kiedyś dawno temu natknęłam się na mangę o tym tytule. Przeczytałam dostępne dwa rozdziały i… tyle – niestety od tamtej pory nie przetłumaczono nic więcej, więc mimo że historia mi się spodobała, nie miałam jak dowiedzieć się „co będzie dalej”. Przynajmniej myślałam tak przez kilka pierwszych dni, aż znalazłam informację, że SAO jest oparte na nowelce o tym samym tytule – co więcej nowelce, która jest w dużej mierze przetłumaczona ^^ Jestem po większej części pierwszego tomu i nie potrafię wyrazić jak świetna jest to seria dla osób, które miały kiedykolwiek styczność z MMO ;D Aż się buzia sama uśmiecha od tych wszystkich skrótów/tekstów, które przecież tak często można oglądać na chatach w grach online xD

Choć właśnie w tym tkwi największa siła tego tytułu, oferuje on dużo więcej. Setting gry, wewnątrz której lądują bohaterowie, to świat fantasy, mamy wiele walk z użyciem mieczy, czy innch broni oraz specjalnych ataków… Fabuła swą konstruknąc przypomina grę RPG, gdzie po drodze spotykamy nowych kompanów ale i wrogów, wykonujemy różne zadania poboczne, jednocześnie wciąż powolutku popychając do przodu główny wątek. Jak dla mnie zapowiada się świetna seria akcji – będę czekać z niecierpliwością, jako że i manga i nowelka są czymś, co z przyjemnością polecam każdemu zapalonemu graczowi, ale i nie tylko ^^

Cheer! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 2 października 2011, in Anime, Różne, Zapowiedzi and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 8 komentarzy.

  1. Oho, oba news’y mnie cieszą, ten drugi bardziej bo jeszcze Dog Days 1 sezonu nie skończyłam. Ale na bank oba obejrzę.
    Czekam na reckę otome game.

  2. Dog Days się sprzedał, więc nic dziwnego, że robią nowy sezon. Natomiast ten cały Sword Art, gdziekolwiek o tym czytam, wygląda jak jakaś kopia .hacka, a wolę obejrzeć kolejnego .hacka niż coś, co go naśladuje.

  3. Oj tak, tylko czekać na recenzję tego otome xDDDDD Wszyscy chcą otome xDDDDD Aż dziwne xDDDDD
    Słyszałam o Dog Days, ale nigdy nie miałam ochoty sięgnąć po ten tytuł (wybacz mi, Mamoru, mój ukochany Riku z Kingdom Hearts, Zero z Vampire Knight, Tanuki z Ouran i więcej T^T). Czemu? Sama nie wiem :o Jakoś nigdy mnie nie skusiło by nawet zobaczyć jeden odcinek. Znajoma mnie namawiała, ale odmówiłam sobie :( Heh, to chyba dlatego, że ta animacja mnie trochę wkurza (jak dla mnie za dużo lukru =o=), a ten blond chłopak za bardzo mi przypomina Tadase (no jak mnie zaraz coś trafi!!!! >___< xDDD sorki za ten wybuch, ale ja totalny antyfan tego ………. nawet nie wiem jak go nazwać, bo do żadnej kategorii się nie zalicza =o=) co już u mnie jest totalnym: NIE! =_= xDDDD
    Ale drugi tytuł bardzo mi się podoba! :D Jak to coś a'la RPG to ja się zgłaszam na ochotnika by to obejrzeć :D Uwielbiam takie anime (ogólnie uwielbiam RPG xDD), a obrazek przed wypowiedzą bardzo mi się podoba (Boziu, ale ciacho z tego chłopaka *-* a ta dziewczyna wygląda świetnie :D) więc się skuszę pokusie i będę oglądać :)
    I jak to możliwe?! O_O Chcą robić anime jak wyszły tylko 2 rozdziały? O_O ………… Czy to tylko ja tak myślę, że to trochę bez sensu? o_o xDDDDDD

  4. KissAngelsTears, będzie robione na podstawie nowelki, manga też jest na jej podstawie.

    • @NanaVampire
      Namawiam, namawiam! ^^ Dog Days to genialna seria fantasy z przymrużeniem oka, więc jeśli nie przeszkadza Ci trochę bardziej niepoważne i komediowe podejście do tematu, na pewno Ci się spodoba :)

      @SStefania
      Może i się sprzedał, ale tak się skończył, że co teraz zrobią w drugim sezonie? To mnie właśnie zastanawia…

      Co się tyczy SAO – jak dla mnie porównywanie go do .hacka to tak jakby każdy szkolny reverse harem nazwać klonem Ourana, serię o magii podróbą Fairy Tail, a magicial girls powielaniem Czarodziejki z Księżyca ;] To że motyw gry online jest podobny, nie oznacza, że całość jest kopią – osobiście polecam dać mu szansę, bo w każdym razie nowelka jest całkiem porządna ^^ Ma dużo psychologicznych akcentów (przez wzgląd na reguły giniesz w grze = giniesz w życiu), co osobiście bardzo mi się podobało – wzgląd w psychikę postaci postawionych w ekstremalnych sytuacjach zawsze mnie interesował :)

      @KissAngelsTears
      Zawsze pisałaś, że ważni są dla Ciebie seiyuu, dlatego dziwię się, że jeszcze nie oglądałaś DD – toż tam sama śmietanka rynku występuje :)
      Całość jest kolorowa, to fakt, ale ja osobiście traktowałam to na plus – za to główny bohater jest genialny i nie szerz tu herezji porównując go do Tadase [śmiech] xDD Okropnie sympatyczny, wysportowany i potrafiący sobie radzić w każdej sytuacji ^^
      Co do SAO – tak jak pisała NanaVampire, anime będzie oparte na nowelce. Manga zaś nie ma tylko dwóch rozdziałów, przepraszam jeśli tak to zabrzmiało w notce. Miałam na myśli fakt, że tylko dwa rozdziały są przetłumaczone na angielski, zaś projekt skanlacyjny ogólnie leży i kwiczy ;p

      Pozdrawiam,
      Shouri ^^

  5. Ja juz dawno słyszałam o Sword Art Online ale nigdzie mangi czy tez noveli nie mogłam znaleźć, niestety. Super ze powstanie anime juz nie mogę się doczekać ahc. :D

  6. „Sword Art Online” wygląda ślicznie… „Dog Days” też, pierwszym sezon czeka na obejrzenie zresztą. Tylko kiedy?! Miałam grać w ten weekend w to otome – nie da rady, muszę się nauczyć programować w C++. bo oczywiście założyli na studiach, że po jednym wykładzie, który zresztą się nie odbył, mamy język w małym paluszku i wszystko o nim wiemy… Boże drogi, minął tydzień, a ja już mam dość!!!!!!

    Sorry musiałam się wyżalić XD

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: