„Zielone Światło” otrzymali:

Gome, gome – miałam już wczoraj zabrać się za te newsy, ale strasznie wciągnęła mnie jedna gra otome (recenzja powinna się za niedługo pojawić ^^) i tak jakoś zanim się obejrzałam, nie miałam już ochoty nic pisać… potem znów przysiadłam do czytania ostatniego tomu „Oka Jelenia” Andrzeja Pilipiuka i odpłynęłam na kolejne parę godzin ;D Niektórzy mogliby powiedzieć, że spędziłam czas kompletnie bezproduktywnie, ale jak dla mnie był to genialny sposób na wmówienie sobie, że tydzień, to jeszcze „cała fura” wakacji ;P

Jednak rozrywka rozrywką – pożyteczne rzeczy też robić trzeba! Toteż dziś notka z zapowiedziami dwóch tytułów, których mangi otrzymały adaptacje w formie anime oraz jednego filmu pełnometrażowego – zobaczmy co takiego czeka na nas w przyszłości :)

EDIT: Właśnie się dowiedziałam, więc postanowiłam doedytować tą informację do aktualnej notki – nowym tytułem shoujo od WANEKO zostało „Dengeki Daisy” <tańczy ze szczęścia> Trafiłam w dziesiątkę z moimi przypuszczeniami xDDD

Pierwszy tytuł to shounen – dokładniej rzecz ujmując, sportowa komedia Kuroko no Basket:

Kuroko jest członkiem legendarnej drużyny koszykówki ze szkoły średniej. Team zwany był „Pokoleniem Cudów” i choć wydaje się, że tak naprawdę nikt chłopaka nie kojarzy, cała piątka najlepszych zawodników zgodnie przyznaje, że niebiesko-włosy jest od nich o wiele lepszy. Kiedy także w liceum postanawia dołączyć do drużyny koszykówki, wszyscy zdają się być zaskoczeni, że Kuroko jest taki malutki, słaby i łatwy w przeoczeniu. Co w takim razie jest sekretem, który sprawia, iż jest on tak potężnym atutem i czy uda mu się pomóc swojemu nowemu teamowi?

Chciałoby się powiedzieć kolejna sportowa manga, jednak kiedy zobaczyłam okładkę pierwszego tomu, dotarło do mnie, że ja już to gdzieś widziałam. Dopiero później przypomniałam sobie, iż kiedyś przeszukiwałam Baka-Updates i właśnie ten tytuł wyskoczył mi w propozycjach. Nie pamiętam już co wtedy chciałam znaleźć, ani czy warto się wokół tej serii zakręcić, ale skoro już drugi raz na nią wpadam i to przy tak krótkim odstępie czasu, to może jednak przydałoby się poczekać na więcej informacji, zanim ją wrzucę do wspólnego wora sportówek? Chyba tak właśnie zrobię ;)

A to jest zaskoczenie równie wielkie co ostatnio wspominana przeze mnie adaptacja Code:Breaker – kolejny znany, acz nie do przesady, shounen dostaje anime. Tym razem padło na Medaka Box.

Historia ta opowiada o Medace Kurokami – najsilniejszej dziewczynie w Akademii Hanokiwa, która właśnie wygrała wybory na Przewodniczącą Szkoły. Jednym z jej pierwszych działań jest zainstalowanie w szkole pudełka na sugestie, zwanego przez uczęszczających do akademii „Pudełkiem Medaki”, czynnego 24 godziny na dobę 365 dni w roku, do którego uczniowie mogą wrzucać karteczki ze swoimi pomysłami, zażaleniami, czy prośbami o pomoc. Razem z pozostałymi członkami Samorządu Szkolnego, Zenkichim, Akune oraz Kikaijimą, bohaterka mierzy się z problemami zahaczającymi o siły nadprzyrodzone oraz prawie ciągłą walką o przetrwanie.

Medake zaczęłam czytać już jakiś czas temu – na razie jestem na 20-którymś rozdziale i o ile zignorować ecchi pojawiające się to tu to tam (patrz: np. biust głównej bohaterki ;P), jest to całkiem ciekawie zapowiadający się shounen. Pomysł z samorządem od razu skojarzył mi się z Yankee-kun to Megane-chan, które jest naprawdę wyśmienitą komedią, zaś to co do tej pory przetrawiłam, okazało się zaskakująco strawne. Śmieszne z dającymi się polubić bohaterami i nawet fanservis przestaje po pewnym czasie przeszkadzać ;)

Zdecydowanie będę wyczekiwać na to anime – Medaka Box to long-runner, ma już ponad 110 rozdziałów, dlatego liczę na dłuższą serię, która będzie w przyszłości fajnym komediowym akcentem mojego tygodnia ^^

Anime Ao no Exorcist kończy się w tą sobotę, kiedy to zostanie wyemitowany ostatni, 25 odcinek sezonu. Wszyscy jednak, którzy już zaczęli rozpaczać, że nigdy więcej nie spotkają się z Rinem i spółką, mogą świętować – dziś ogłoszono, iż powstanie pełnometrażowy film na postawie mangi Kazue Katou :)

Świat ten składa się z dwóch wymiarów, które połączone są ze sobą na zasadzie lustra i odbicia, które w nim dostrzegamy. Pierwszy z nich to Assiah – świat, gdzie żyją ludzie, drugi zaś, Gehenna, jest ojczyzną demonów. Zazwyczaj podróżowanie pomiędzy tymi dwoma rzeczywistościami, albo jakikolwiek kontakt między nimi jest niemożliwy, jednakże demony znalazły lukę w tym systemie i mogą przeniknąć do świata ludzi poprzez opętanie żyjącej tam istoty. Nie wszyscy jednak mogą skorzystać z tej metody – ze względu na swą potęgę Szatan, bóg demonów, natychmiast uśmierca każdego kogo opęta, ponieważ zwykli śmiertelnicy nie są w stanie wytrzymać ogromu jego mocy. Z tego też powodu, stworzył on w ludzkim świecie Rina, jego syna, który tym samym powinien być wystarczająco potężny, aby stać się jego „naczyniem”. Czy jednak chłopak przystanie na plany swojego „ojca”? Może wybierze inną ścieżkę? Stanie się kimś innym? …Może zamiast tego zostanie egzorcystą?

Powyższy opis oczywiście dotyczy serii TV, ponieważ nie ma jeszcze żadnego info apropo tego o czym w ogóle ma być ten film… ale co tam! Ważne, że w ogóle „będzie” ;) Choć końcówka anime niestety nie umywa się do początkowych odcinków (trzymających się fabularnie mangi), to wciąż jak dla mnie jest to genialny shounen, do którego z czasem się przywiązałam i pokochałam ^^ Zawsze człowiekowi robi się smutno, gdy kończy się jego ulubiony tytuł, tym razem jednak będziemy mogli opłakiwanie rozstania zostawić sobie na trochę później – let’s rejoice :D

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 30 Wrzesień 2011, in Anime, Różne, Zapowiedzi and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 13 komentarzy.

  1. Wanego wydaje shoujo? Waneko? Shoujo? Kurczę no, super!!

    Szkoda tylko, ze od dzisiaj mój bilet miesięczny podrożał o 3 zł :/ Cholerne PKP…. Na mangi i seriale zostaje mi miesięcznie 18 zło 33 grosze… Trudno, zacznę udzielać korepetycji, choć i wiem kto mnie zechce XD W Polsce wydaje się shoujo, w dodatku dobre – muszę je mieć!!

  2. A jednak Dengeki Daisy ^^ Los chce bym się zapoznała z tą mangą. Czyli tylko horroru jeszcze nie zdradzili, ciekawe co to będzie.
    Medaka Box wygląda obiecująco, ostatnio mnie bardziej do shounenów ciągnie więc pewnie obejrzę. A ten sportowy… cóż, zobaczy się, pewno 1 odcinek zerknę.
    A teraz finał: Ao no Exorcist. Widziałam na razie 18 odcinków (złamałam moją zasadę nie oglądania serii póki nie wyjdzie do końca) i jak wyjdzie ostatni w końcu obejrzę resztę (bo psychicznie nie wytrzymam czekania na kolejne odcinki). Mam nadzieję, że film będzie równie dobry jak seria (jak tak sobie myślę… jak anime się skończy chyba się za mangę wezmę).

  3. KissAngelsTears

    Zastanawia mnie to otome ;DDD Liczę, że szybko coś napiszesz o tym, bo jestem piekielnie ciekawa co tym razem trafiło do Twoich dłoni xDDDDDD
    WANEKO WYDAJE DD?! :D ………………….. Czyż życie nie jest cudowne? ^^ xDDDD
    Pierwszy tytuł jakoś mnie nie kusi. Czemu? To o koszykówce =_= Ja nie lubie koszykówki więc sobie odpuszczę………….A może nie xDDD No cóż, sprawdzę seiyuu (oj tak, jestem zbyt dobrym słuchaczem i zawsze sprawdzam swoje przypuszczenia, które w 98% zawsze się spełniają xDDDD) i jeśli będzie ktoś kogo lubię to może obejrze jeden czy dwa odcinki, ale wątpię bym więcej obejrzała :/
    Drugi tytuł też odpuszczę (noż kurcze, że tak ładnie się wyraże xDD), no bo ma w sobie ecchi == Ja straszliwe nieznosze ecchi i często się kłócę ze znajomymi o to, że nie jestem zboczeńcem jak oni, i że mnie to nie interesuje =o= A taka fajna fabuła :( Przeklinam Cię, Japonio za tą twoja manię dodawania ecchi do fajnych anime! >_< xDDDD
    ŻE WHAT?! AnE BĘDZIE MIEĆ FILM?! *-* HELL YEAH! MARZENIA SIĘ SPEŁNIAJĄ! :D Wiesz może kiedy wyjdzie?! *-* Już chce sobie ten cud zapisać w kalendarzu *-* I jeju, dzisiaj kończy się nasze kochane AnE T^T Jak ja bez Ciebie wytrzymam, Rin?! TT__TT *ideantyczna sytuacja co z końcem SC i Ikuto xDDD*

  4. Niech jeszcze zrobią z DD anime, to będę w 7 niebie! xD
    Ach,~~ na mojej półeczce obok angielskiej wersji DD zagoszczą polskie tomiki tejże serii…jestem szczerze wzruszona :’D Dawać D.Gray-Man’a jeszcze!

  5. O matko, już z 5 raz tu wchodzę w czasie „obchodu” po wszystkich stronach jakie mam w ulubionych xD Bo odczuwam boleśnie skutki własnych działań: grałam w 90% gier otome po angielsku, pozostałe 10% mnie nie interesuje i się DIABELNIE nudzę =.= a jakoś nie mam ochoty nic oglądać… Więc ciekawi mnie w co grałaś, może jakimś cudem w coś czego nie znam i będę mieć zajęcie ^^

    • @monilip
      I to nie jedno shoujo – na listopad zapowiedziane jest Special A ;) DD zacznie wychodzić dopiero od stycznia, więc może uda Ci się zaoszczędzić, szczególnie, że moim zdaniem naprawdę warto ^^
      Raaany… to strasznie Ci podrożał ten bilet :/ Ale łączę się w bólu – mi też o 15 złotych czynsz za akademik podnieśli [wzdycha]

      @NanaVampire
      Los chcę i ja też chcę [śmiech] xDD Tak na serio – naprawdę gorąco polecam! Moim zdaniem w DD akurat warto zainwestować każde pieniądze ^^
      Mów mi o czekaniu na kolejne odcinki – ja AnE oglądam od samego początku, tydzień w tydzień. Zwariować można ;p
      Miejmy nadzieję, że film będzie równie dobry co początek serii, jeśli chcemy być dokładni. Niestety materiał anime-oryginal nie we wszystkich sytuacjach w ostatnich odcinkach okazał się dobrym wyjściem, a szkoda :( Choć all in all jest to naprawdę świetny tytuł ^^

      Hahaha nieźle xD To może wpisz się na subskrypcję? Wtedy dostaniesz maila kiedy napiszę coś nowego ^^

      @KissAngelsTears
      Oj, widzę że sporo osób zainteresowało się tym otome ;)
      Hahaha prawda? ^^ Miałam nadzieję, na DD, ale ujrzeć na oficjalnej stronie wydawnictwa, że to prawda, jest niesamowitym uczuciem ^^
      Co do Medaki, to proponuję, żebyś jednak tak szybko nie skreślała tej serii – osobiście podzielam Twoje zdanie i też nie lubię ecchi, a manga ta mimo wszystko potrafiła mnie wciągnąć bardzo fajnym poczuciem humoru i niezłą, pełną akcji fabułą :)

      „Przeklinam Cię, Japonio za tą twoja manię dodawania ecchi do fajnych anime!”
      Podpisuję się pod tym xDDD

      Yup! Czysta prawda ^^ Niestety nie ma jeszcze daty premiery, ale jak się dowiem, to nie omieszkam gdzieś na marginesie przemycić tej informacji do którejś notki ;]]

      @Veve
      Oj tak!! Jakby zrobili anime, to byłaby rewelka… tylko kogo wziąć na seiyuu? :)
      Heh, też miałam kupić angielskie wydanie, ale w końcu uparłam się, że ta seria kiedyś wyjdzie w Polsce… i całe szczęście miałam rację zanim moja silna wolna się złamała xD
      D.Gray-Man? Liczę, że może pojawi się od JPFu po FMA :)

      Pozdrawiam,
      Shouri ^^

  6. Co do Kuroko no Basket – jeśli nie lubisz mang sportowych lub koszykówki, to nie masz tu czego szukać. A tak pozatym to dobra manga, czyta sie ja naprawde przyjemnie, główny bohater raczej nieszablonowy jak na ten typ produkcji (bo albo opis źle przetłumaczony, albo raczej, co wydaje się bardziej prawdopodobne, w orginalnej wersji był równie o dupę rozbić i nie mający za wiele wspólnego z głównym bohaterem). Nie jest to też jakoś bardzo realne (typ nie potrafiący nie trafić z połowy boiska) ale wciąż przyjemne.

    Medaka, to jest coś, co ładne w Bakumanie opisali mainstream, non-mainstream battle manga. I to naprawdę daje takie feeling, szczególnie w póżniejszych chapterach, które nie polegają, na walimy sie po mordach i wygrywa kto ostatni stoi. Jasne, czasem za dużo jest info-dumpingu, ale ogólnie to dobra seria, cieszę się, że dostaje anime (chociaż jeśli o shonen chodzi, to duuuuuużo lepsze z ostatnich hitów jest Beelzebub).

    • Wcale nie mówię, że nie lubię :) Zastanawiam się tylko, czy jest to właśnie taka typowa sportówka, czy może ma też w sobie zmieszane jakieś inne gatunki, temu też mam zamiar rzucić okiem na pierwsze odcinki ^^

      Co do opisu – jako studentka anglistyki uważam, że raczej dokładnie przełożyłam to czym nas raczy MAL, choć oczywiście dopuszczam możliwość, że mogłam się machnąć… Jeśli jednak mówisz, że średnio zgadza się on z rzeczywistością, wychodziłoby na to, że opis z okładki tomiku jest strasznie lichy – nie byłby to szczerze mówiąc pierwszy taki przypadek na jaki się natknęłam >_>

      Hahaha ja chyba na razie jestem właśnie na stadium walenia się po mordach, ale i tak całkiem pozytywne emocje wzbudza we mnie ta seria. Za to do Beelzebuba nie jestem się w stanie przekonać. Nie wiem dlaczego, ale coś mnie od tego tytułu odrzuca :(

      Pozdrawiam,
      Shouri ^^

  7. Boze jak kocham Dangeki Deisy(moja ulubiona manga) super ze waneko bierze sie za to, czytałam ze od stycznia ma wychodzić wiec jeszce kupa czasu ale z niecirrpliowoscia bedę czekac. :D

    • Na początku też miałam taką reakcję „Dopiero w styczniu???????”, ale później doszłam do wniosku, że przynajmniej zdążę trochę na nią zaoszczędzić [śmiech] xD

  8. Cóż, kiedyś się zastanawiałam, kogo mogli by obsadzić w rolach, ale zupełnie nie mam pojęcia! :D Teru to sobie jeszcze jakoś wyobrażam jako typowo dziewczęcy głos, ale Kurosaki? NIE MAM ZIELONEGO POJĘCIA! D:
    Co do D.Gray-Man’a, też mam nadzieje, że wydadzą go po FMA… aczkolwiek kiedyś były opinie, że nie chcą go wydać z jakiegoś bliżej nieznanego powodu :/ życie pokaże, co będzie dalej…

    • Kurosaki mówisz? Hmmm… to musi być naprawdę męski głos… może Yuuichi Nakamura? Haha nie mam pojęcia ;D
      Ja coś słyszałam, że chcą po FMA wydać serię, która nie jest strasznie długa i najlepiej, żeby była zakończona… mam nadzieję jednak, że to tylko plotki, bo nie podobają mi się takie ograniczenia – wykluczają większość fajnych shounenów :(

Skomentuj

