Magico – …bo „zdobyć serce”, nie dla każdego może oznaczać to samo…

Tytuł: Magico (マギコ)
Autor: Naoki Iwamoto
Serializacja: Shounen Jump (Weekly)
Rozdziałów: ?? (skanlacje na chwilę obecną – 18)
Status wydawniczy: Trwający
Status skanlacyjny: Trwający
Gatunek: Przygoda, Fantasy, Magia, Shounen, Romans
MangaUpdates: LINK

PS: Jest 10 po północy, jutro muszę wstać o 6 rano, a ja piszę sobie notkę – aż chciałoby się zapytać, czy przypadkiem nie jestem masochistką ;D
PS2: Z każdą kolejną piosenką UVERworld, coraz bardziej ich lubię – dzisiaj natknęłam się na „Chance!”, które jest naprawdę genialne :) Myślę, że muszę dokładnie przejrzeć ich dyskografię!
PS3: Od jutra (miałam od dziś, ale jak się za chwilę nie położę spać, to jutro rano mnie nawet dźwigiem z łóżka nie ściągną ;P) biorę się za oglądanie Gundama 00 – już nawet nie pamiętam od jak dawna obiecywałam sobie zabrać się za tą markę…

16-letnia Emma wreszcie przybywa do miasta Hawk Eye, po tym jak udaje jej się uciec ze swojego więzienia, gdzie trzymana była przez całe dotychczasowe życie. Jednak kiedy spaceruje po ulicach stolicy, dzieje się coś dziwnego – każdy mężczyzna, wliczając w to samego króla, wydaje się być w niej szaleńczo zakochany! Dziewczyna jest prawie zmuszona do zawarcia małżeństwa z obecnie panującym, ale w samą porę z opresji ratuje ją pewien czarnoksiężnik. Przedstawia się jako Shion i okazuje się być jednym z najmłodszych i najbardziej utalentowanych magów na świecie. Wygląda na to, że ta dwójka już kiedyś w przeszłości miała okazję się spotkać, jednak Emma tego nie pamięta.
Shion wyjaśnia jej, że jest ona przeklęta przez pewną tajemniczą magię o nazwie Ekidona. Co każde 500 lat rodzi się dziewczynka, w której sercu jest nagromadzona tak potężna czarna magia, że uwolniona, może doprowadzić świat do zagłady. Jest to moc, która gwarantuje władzę absolutną, a tym samym chłopak tłumaczy Emmie, iż ludzie będę ją ścigać i na nią polować, aby tylko dostać w swoje ręce jej serce. Jednakże wyjawia jej także, że istnieje pewien rytuał, który usunie klątwę, choć wprowadzenie go w życie to bardzo żmudny i czasochłonny proces …Natomiast pierwszą rzeczą jaka jest do niego wymagana, to zawarcie przez nich małżeństwa!

Na Magico natknęłam się kiedyś przypadkiem, czytając jakiś temat na forum MangaUpdates – fabuła przyciągnęła moją uwagę, bo jak zapewne wiecie, kocham wszelkie tematy związane z magią ^^ Wtedy jednak nie miałam czasu przysiąść do czytania, więc stronę ze wspomnianą mangą dodałam sobie do zakładek. Wylądowała w przepastnym katalogu o nazwie „do przeczytania” po czym słuch o niej zaginął… aż do czasu kiedy ostatnio Lavi na twitterze wspomniała ten znajomo brzmiący tytuł. Magico dostało drugą szansę, aby rzucić na mnie swój czar i tym razem jej nie zaprzepaściło :)

Historia należy do kategorii shounenów, ale ma jedną cechę, która zdecydowanie przyciągnie damską publikę – uroczy romantyzm ;) Dla mnie jest to ogromna rekomendacja, ponieważ jakoś już tak mam, że wątki miłosne w seriach akcji bardziej mi podchodzą, niż te typowo shoujowe, tkliwe historyjki. Powód w sumie może być prostszy niż się wydaje – kiedy romanse jadą tylko i wyłącznie na romansie (to było ogromnie odkrywcze z mojej strony ;P), tak w shounenach jest to mniej lub bardziej ważny dodatek, co mnie akurat lepiej odpowiada :) (inny przykład: ubóstwiany przeze mnie Rave Master)

Choć rozdziałów na razie nie ma za dużo, seria jest tygodnikiem, a więc bodajże co sobotę, dostajemy nowy chapter, nad którym grupa tłumacząca skrupulatnie i szybko pracuje. To bardzo dobrze rokuje na przyszłość – im zainteresowanie większe tym prawdopodobieństwo dłuższej serializacji dla Magico także wzrasta. Myślę też, że choć sporo osób obawia się anulowania tego tytułu, raczej mu to nie grozi, ponieważ słyszałam, że w każdym zestawieniu najlepszych serii Shounen Jumpa plasuje się on w pierwszej dziesiątce ^^

Koniec jednak z tym teoretycznym gadaniem – przejdźmy w końcu do konkretów.

Fabuła jest bardzo przyjemna i jasno zarysowana, tak więc nikt nie powinien mieć problemów z orientowaniem się o co chodzi. Do tego cały pomysł autorki na magię, która opiera się na wykonywaniu poszczególnych rytuałów jest bardzo interesujący – pokazuje, że aby posiąść wielką moc, trzeba włożyć w to wiele potu, krwi i łez. W coś takiego jestem skłonna prędzej uwierzyć, niż w cudowne zdolności, które bohaterowie mają już na starcie.

Co się tyczy samych postaci, to są oni tak sympatyczni i zabawni, że zwyczajnie nie da się ich nie polubić! Shion ze swoimi zapędami na tsundere (nieśmiały jest, no! ;)), ale jednocześnie szczerym uczuciem i nosebleedami na widok Emma, ona zaś pełna ciekawości świata i totalnej niewiedzy o jego funkcjonowaniu. Dorzućmy jeszcze małą, udomowioną dzikuskę Luu oraz superinteligentną, ale złośliwą, gadającą kotkę Anise, kilka czarnych charakterów, rywala naszego głównego bohatera i otrzymujemy barwną obsadę idealnie pasującą do energicznego shounena :)

Kreska jest bardzo ładna – wszystko widać i łatwo rozróżnić co się dzieje. Większych walk na razie nie było zbyt dużo, ale z tego co do tej pory nam zaprezentowano, nie ma problemów z orientacją (tak, D.Gray-man! Do Ciebie tu piję! ;P). W momentach spokojniejszych natomiast, możemy podziwiać bardzo słodki design postaci (może nie konkretnie taki jak w shoujo, ale równie milutki). Wszystko jest tak kochane i urocze, że od razu jakoś się humor poprawia ^^ Emma szczególnie wzbudza w nas wielkie awwwww~

Zabawa z czytania jest za to przednia! Bardzo łatwo jest się roześmiać ze wszystkiego co ma coś wspólnego ze związkiem ShionxEmma – są żywym przykładem tego co Anise idealnie ochrzciła jako „idiot couple” xD Zanim się obejrzymy, będziemy z niecierpliwością czekać na ich kolejne przygody, biorąc zaś pod uwagę ilość rytuałów, które nasi herosi muszą jeszcze odprawić, można wywnioskować, że te niespełna 20 rozdziałów to dopiero początek przygody jaka się przed nimi rozpościera (i dobrze! Naprawdę nie chcę się za szybko rozstawać z tym tytułem!).

Osobiście polecam Magico z całych sił – już zdążyłam się w tej serii zakochać, uzależnić, wystawić jej dychę i napisać notkę, która za cel miała zmuszenie was, byście też dali jej szansę ;] Aktualnie jest to jeden z dwóch tytułów, które mają u mnie największy priorytet czytania (pierwszym jest Fairy Tail), a na ich aktualki czekam co tydzień z prawdziwym utęsknieniem ^^ Czytając przez cały czas się uśmiechałam, a nawet nie byłam tego świadoma – dopiero rodzina zwróciła mi uwagę na mój niesamowicie dobry humor xD Dawno nic tak dobrze nie wpływało no moją podświadomość – żartobliwie można wręcz rzec, że działa ona jak narkotyk dla naszego hormonu szczęścia ;D

Dajcie się więc też wkręcić tej manii – moim zdaniem warto ^^

Ocena: 10/10 (MAL: „masterpiece”)
Przeczytaj online: MangaFox
Skanlacje ENG: Muda Scantrad & Red Hawk Scanlations & I Eat Manga
Skanlacje POL: Awesome Scans

Obrazki:

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 14 Lipiec 2011, in Manga, Różne, Recenzje and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 komentarzy.

  1. Na Magico trafiłem przypadkiem na RSH. Z czystej ciekawości przeczytałem wydane wtedy 2 rozdziały i muszę przyznać, że manga naprawdę mnie wciągnęła. Historia jest interesująca, nie brakuje w niej humoru, zdarzają się również chwile trzymające w napięciu, a całość utrzymana jest w przyjemnej dla oka kresce. Człowiek aż z niecierpliwością czeka na kolejne rozdziały.

    Jeżeli macie chwilę wolnego czasu, sięgnijcie po Magico – naprawdę, pozycja warta uwagi.

    • Otóż to ^^
      Magico potrafi niesamowicie człowieka wciągnąć, a jeśli wziąć pod uwagę moją i Twoją rekomendację, to okazuje się, że mogą się przy nim dobrze bawić zarówno chłopaki jak i dziewczyny ^^ Tak więc rada dla wszystkich czytelników – bierzcie się za czytanie! :)

      Pozdrawiam ^^

Skomentuj

