Music: Jangled Cat [Daisuke Ono] – Key ~Phase 1~ (Psychic Detective Yakumo)

Nie wiem w sumie dlaczego PDY tak podbiło moje serce w sezonie jesiennym, ale jest to seria, którą oglądam z dużą przyjemnością. Można co prawda przeczytać o niej bardzo różne zdania, od opinii zawiedzionych widzów, po naprawdę entuzjastyczne wypowiedzi fanów. Ja nie należę do żadnej z tych grup – po prostu Psychic Detective Yakumo, czy też raczej Shinrei Tantei Yakumo, to dla mnie fajna rozrywka :)

Co się zaś tyczy muzyki tu występującej – muszę przyznać, że początkowo miałam na twarzy ogromny pytajnik słuchając „Key ~Phase 1~”. Piosenka ta jest bardzo dziwna i dlatego też nie każdemu przypadnie do gustu. Tak jeśli chodzi o jej muzyczną jak i wokalną stronę, prezentuje się specyficznie, wręcz chciałoby się powiedzieć psychodelicznie, jednak gitary w odpowiednich momentach rozładowują ciężki nastrój zbudowany przez początek, co skutkuje fajną mieszanką stylów. Interesujący jest też śpiew Daisuke Ono znanego przede wszystkim z pracy w branży seiyuu ;]

Moim ulubionym fragmentem jest ten, rozpoczynający się od słów „Hikari to yami ga…” – po tej zwrotce zostałam bezapelacyjnie kupiona ;D Teraz zaś zapraszam na (pierwsze od długiego czasu) tłumaczenie oraz tekst i download ^^

JANGLED CAT [DAISUKE ONO] – KEY ~PHASE 1~

Key of The light Chain reaction Man and Woman hansha shite
Key of The dark Dead or Alive mitsumeru Red eye

Kotae o sagashiteita n da ate mo naku samayoinagara
Ikusen-oku no karamiau Elements (I feel) shikou no naka de

Yureteiru Chaotic town marude so Confusion
Kienai n da Spiritual pain Where do we go?

Key of The life nan no tame ni bokura wa odoridasu?
Key of The light michibiite yoyami no mukougawa e

Kimi wa naze boku ni hohoemu no? Yasashii hitomi de
Tozashiteta tobira hirakisou marude urei no angel

Furueru kono tamashii nukumori no Chemistry
Kokoro no koe o kikinagara (awake) susumu Pandora world

Hand of goddess shukumei no kodou ga hibikidasu
Key of The dark umareyuku kizuna ga hane hirogete

Key of The life nan no tame ni bokura wa utaidasu?
Key of The light netsu obite mirai ga sasou

Hikari to yami ga mugen ni yureru tenshi ga akuma to odoridasu
Toki o koeta idenshi no kioku Key of The life kotae wa sugu soko ni


JANGLED CAT [DAISUKE ONO] – KLUCZ ~FAZA 1~

Klucz do światła, reakcja łańcuchowa, mężczyzna i kobieta odzwierciedlają się nawzajem
Klucz do ciemności, żywy lub martwy, spoglądające wokół czerwone oko

Poszukiwałem odpowiedzi, wędrując bez celu
Setki tysięcy milionów elementów, (czułem jakby) kotłowały się w moich myślach

Były niczym nawiedzone przez trzęsienie ziemi, chaotyczne miasteczko, tak bardzo dezorientujące
Duchowy ból, który nie chce zniknąć, dokąd się udamy?

Klucz do życia, po co tańczymy?
Klucz do światła poprowadził mnie w stronę czarnej nocy

Dlaczego się do mnie uśmiechasz? Spoglądasz tak łagodnym wzrokiem…
Zamknięte drzwi w końcu się otworzą, są niczym anioł smutku

Ma dusza drży pod wpływem ciepła jakie wytwarza chemia między nami
Słuchając głosu w moim sercu (budzę się), zmierzam w stronę świata Pandory

W dłoni bogini rozbrzmiewa puls przeznaczenia
Klucz do ciemności, nasza nowo narodzona więź rozkłada swe skrzydła

Klucz do życia, po co śpiewamy?
Klucz światła, zaprasza nas przyszłość o posmaku namiętności

Światło i ciemność pogrążone są w wiecznym drżeniu, anioły tańczą z demonami
Pamięć DNA wykracza po za granice narzucone przez czas, klucz do życia, odpowiedź jest tak blisko…


Download:
Psychic Detective Yakumo – Jangled Cat [Daisuke Ono] – Key ~Phase 1~

PS: Chcę tylko zaznaczyć, że w paru miejscach musiałam wysilić moją wyobraźnią i dodać kilka słów, ponieważ w innym przypadku tekst nie trzymał się ładu i składu – mam nadzieję, że nie przeszkadzają wam te moje „udoskonalenia” ;D Czasami była też różnica pomiędzy tym co można było wyczytać z tekstu śpiewanego, a tym zapisanym w formie kanji – wedle własnego uznania wybierałam to co bardziej mi pasowało, gome ^^
PS2: „Świat Pandory”? …Czy tylko mnie skojarzył się w tym momencie „Avatar”? ;]]]

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 26 listopada 2010, in J-Music and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 9 komentarzy.

  1. Hah! mnie tęż spodobała się ta piosenka od razu. Daisuke Ono zresztą jest jednym z moich ulubionych seiyuu tak jak kiedyś już pisałam:) A tekst?? Moim zadaniem idealnie opisuje relacje głównych bohaterów i doskonale pasuje do tej serii.

    Wydawało mi się, że jesienny sezon był dosyć ciekawy. Zaczęłam oglądać wiele serii ale poza PDY oglądam tylko jeden tytuł:) Tak to już serie, których najbardziej wyczekujesz najszybciej rozczarowują:( Mam nadzieję, że nie będzie tak ze Starry Sky…

  2. Po prostu zakochałam się w tej piosence od razu kiedy ją usłyszałam.Ta piosenka pasyje idealne do anime które jest po prostu świetne i szkoda że ma tylko 12 odcinków T_T

  3. Tym anime zachwycam się już od jakiegoś czasu. No tak, wystarczy dać mi wątek okultystyczny, bohatera którego polubię i już lubię anime… Chciałabym poczytać novelkę Yakumo, ale mój angielski mi na to nie pozwala, ech… Co do piosenki, to zdecydowanie jest bardzo charakterystyczna. Ja osobiście bardzo ją lubię. Pasuje do anime i coś w sobie ma. ^^

  4. @Alex18
    Tutaj masz rację – nie pisałam o tym w notce, ale też uważam, że tekst bardzo fajnie oddaje relacje Yakumo-Haruka, co jest jeszcze większym plusem, bo lubię tą parkę ;)

    Oj, racja, racja – ja tam akurat uważam, że sezon jest całkiem udany, ale oglądam tylko PDY, bo na nic innego mi czasu nie starczy :( Straszna lipa [wzdycha] Będę musiała to nadrobić (choć już jest lepiej, bo mam neta w akademiku [yeah!]
    Nie kracz! …że się tak wyrażę xD Jak mi zawalą Starry Sky, to będę gryźć ;P

    @Raira
    Też okropnie tego żałuję! :( Nie mogąc się doczekać następnych odcinków zaczęłam czytać mange, ale niestety skanlacje idą jak krew z nosa i póki co jest tylko 5 rozdziałów [ech] …Dlatego też znalazłam tłumaczenie nowelki i dzisiaj zaczęłam sobie ją czytać – póki co jest całkiem nieźle. Przystępnie napisane i krok po kroku się rozkręca ;)

    @Chien
    „No tak, wystarczy dać mi wątek okultystyczny, bohatera którego polubię i już lubię anime”
    Czuję się jakbyś opisywała mnie, a nie siebie [śmiech]

    Co do nowelki, to dzisiaj się za nią zabrałam, bo ostatnio udało mi się znaleźć tłumaczenie i muszę przyznać, że zaczyna się nieźle ^^ Z tym angielskim znów nie przesadzaj – co prawda jestem na anglistyce, więc moje zdanie może być wypaczone (xD), ale nie wydaje mi się, żeby była napisana jakoś przesadnie trudnym językiem ;) Może warto zerknąć i się nie zniechęcać ^^

    Pozdrawiam ^^

    • Maaalutka prośba….
      Mogłabyś podać link do strony, na której znalazłaś to tłumaczenie?? szukałam, ale nie udało mi się znaleźć nic wiarygodnego..Byłabym bardzo wdzięczna:)

      • Eeeeee… nigdzie? ;)
        Wszystkie tłumaczenia, które można znaleźć na DU, są popełnione przeze mnie, więc albo będziesz musiała mi zaufać, albo poszukać jakiejś angielskiej translacji na necie, bo o ile Alex się za nie nie weźmie, nie sądzę, żebyś znalazła gdzieś jeszcze polski przekład ;)
        Gwarantuję jedynie, że zawsze staram się być bardzo dokładna i tylko przy ewentualnych problemach dodaję coś od siebie (bo to co dobrze brzmi po „ichniemu” u nas jeszcze czasami potrzebuje jakiegoś finishing touch ;D) – mogę Ci powiedzieć co w tym utworze lekko rozbudowałam, ale inaczej niestety nie pomogę.

        Pozdrawiam ^^

  5. Dziękuję bardzo:)

Skomentuj

