Peter Pan Syndrome – …bo każdy marzy o tym, by latać!

Tytuł: Peter Pan Syndrome (ピーターパン・症候群)
Autor: Mayu Sakai
Serializacja: Ribon
Rozdziałów: 10
Status wydawniczy: Ukończona
Status skanlacyjny: Ukończona
Gatunek: Fantasy, Romans, Szkoła, Siły nadprzyrodzone
MangaUpdates: LINK

PS: Tak! Dziś mam zamiar ostro zabrać się za kończenie KOTORa ^^ Jeszcze tylko mi ostatnia lokacja do przejścia została, więc nie mogę tego już dłużej odciągać – ciężko będzie się pożegnać, ale mam nadzieję, że na ratunek przyjdzie mi kolejna produkcja BioWare ;) Tym razem mam zamiar przysiąść wreszcie do Neverwinter Nights :) Kupiłam sobie kiedyś oryginałkę jak wyszła w taniej serii, ale od tamtej pory leży mi na półeczce – czas wreszcie ją do czegoś spożytkować, po za tym, nie mogę się nazywać prawdziwym fanem RPG, skoro jeszcze w NN nie grałam ;]

12-letnia uczennica szkoły średniej, Kohaku Hasumi, właśnie przeprowadziła się do nowego miasteczka, ponieważ dowiedziała się, że może to jej pomóc w odnalezieniu matki. Dziewczyna przy okazji jest bardzo niezwykłym człowiekiem – obdarzona jest mocami ESP (Extrasensory Perception = Postrzeganie Pozazmysłowe) oraz zdolnością latania, z której jednak może korzystać tylko po zmroku, ponieważ słońce sprawia, że jej moce zaczną zanikać. Mimo usilnych prób, aby nie zdradzić się ze swoimi umiejętnościami, Kohaku zmuszona jest użyć ich tuż przed oczami swoich kolegów z klasy, aby uratować Yuuro, który przez nieszczęśliwy wypadek zostaje wypchnięty ze szkolnego okna! Co się teraz stanie z naszą bohaterką?

Bardzo lubię tematykę sił nadprzyrodzonych, dlatego manga ta przez długi czas znajdowała się w moim „plan-to-read” i czekała na swoją kolej – kiedy wreszcie nadeszła, muszę przyznać, że nie żałowałam tej jednej nocy poświęconej na czytanie Peter Pan Syndrome :) Porusza ona bardzo fajnie zagadnienie tego, że ludzie pragną latać, bo jest to jednocześnie synonimem wolności, o której marzą ^^

Bohaterowie są dość ciekawi choć autorka też nie wyzbyła się schematów, jak np. Yuuro, który zmienia się na lepsze dzięki znajomości z Kohaku (ech, jak to te bohaterki shoujo potrafią wpływać na facetów ;P). Sama dziewczyna jest przykładem dość roztrzepanej i dziecinnej postaci, ale nieźle się to komponuje z motywem Piotrusia Pana (który, należy zaznaczyć, jest bardzo ważnym elementem historii) – chłopca, który pragnął wiecznie być dzieckiem.

Graficznie jest całkiem w porządku, choć kreska Mayu Sakai jest na tyle specyficzna, że już po jednej serii jesteśmy w stanie rozpoznać wszystkie inne jej prace. Szczególnie tutaj kłania się chyba najbardziej popularna manga owej Pani – Rockin’ Heaven. Do tego odniosłam też takie wrażanie, że jej bishe są zawsze do siebie bardzo podobni i chyba są najbardziej rozpoznawalnym elementem tytułów tej mangaki ;)

Ogólnie rzecz biorąc polecam się zapoznać z tą, w pewnym sensie, nowoczesną wersją Piotrusia Pana – jest to ciekawy i oryginalny pomysł, a jedyny minus to zakończenie, które zamiast zapiąć wszystko na ostatni guzik, moim zdaniem pozostawiło parę pytań, na jakie już nie otrzymamy odpowiedzi (ale nie martwcie się – nie jest to w sumie nic istotnego, po prostu ja lubię się czepiać xD).

Ocena: 8/10 (MAL: „very good”)
Przeczytaj online: MangaFox
Skanlacje ENG: Esthétique
Skanlacje POL: brak

Obrazki:

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 9 września 2010, in Manga, Różne, Recenzje and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 8 komentarzy.

  1. Już samo wspomnienie w tytule „Piotruś Pan” zauroczyło mnie. Uwielbiałam historię o chlopcu, który potrafił latać i mieszkał w Nibylandii.
    Co do mangi to jestem skłonna spróbować przeczytać ją ze swoją bardzo marną angielszczyzną – niestety. Ogromnym plusem jest bohaterka, która jest roztrzepana i ciut dziecinna – takie postacie kojarzą mi się z moją osobowością ;)
    Ok, w wolnym czasie zabiorę się za nowe wcielenie Piotrusia Pana!
    Pozdrawiam, Ayame

  2. Co do mangi to się nie wypowiem, mimo że czasem lubię i coś takiego przeczytać, ale wolę np. The Breaker, Medaka Box.
    Jeżeli jesteś fanką MMO to polecam 1/2 Prince, przyjemnie się czyta, tylko że seria cały czas ongoing.
    Co do RPG, to polecam Dragon Age, naprawdę świetna gra nawiązująca do Baldurs Gate (o matko, kiedy to było)

  3. @Ayame
    A ja znów zawsze z oporami podchodziłam do Piotrusia Pana, bo nigdy nie mogłam zrozumieć jak można było oddać dorosłość na rzecz ciągłego bycia dzieckiem – moim zdaniem każdy okres w życiu przynosi coś fajnego i dlatego też jakoś nigdy nie mogłaś się zżyć z tym bohaterem :)
    Jednak manga z zapożyczonym motywem, to już inna bajka i tu muszę się przyznać, jest naprawdę fajnie, więc polecam czytanie – Ty pewnie będziesz mieć jeszcze większą frajdę niż ja ^^

    @Madnag
    Rozumiem rozumiem – postaram się też w najbliższym czasie coś bardziej dla męskiej widowni opisać ;)
    MMO lubiłam – później jednak zrozumiałam, że są okropnymi pożeraczami czasu i z nich zrezygnowałam :( Ale! Mange opartą w jakimś stopniu na MMO chętnie bym nawet poczytała ;]

    „Co do RPG, to polecam Dragon Age, naprawdę świetna gra”
    Ekhm… Mój drogi, widać, że czytasz mój blog od niedawna – jakieś pół roku temu miałam taką manię na DA, że nie nawijałam o niczym innym [śmiech] To jest zdecydowanie mój ukochany RPG ^^ Przeszłam oryginałke, dodatek oraz parę DLC, teraz zaś czekam na Witch Hunt, który o Morrigan ma być i ponoć będzie konkluzją historii ^^
    Boję się za to trochę tego co piszą w zapowiedziach do Dragon Age 2 – póki co okazuje się, że chcą pozmieniać wszystko co tak bardzo mi się podobało w jedynce :(
    Baldury, taaaaaa… :) Co prawda kiedy wyszły, byłam ciut za młoda, żeby w takie rzeczy grać, ale namiętnie zaglądałam bratu przez ramie, kiedy robił sobie sesyjki z BG ;]
    W sumie też właśnie dlatego zabrałam się teraz za granie w starsze produkcje od BioWare – tak bardzo spodobało mi się DA, że chcę też z innymi grami od nich spróbować. Na KOTORze się nie zawiodłam, ale co się dziwić – w końcu BW to prawdziwi mistrzowie gatunku ^^

    Pozdrawiam ^^

  4. hmm….A ja jakoś nigdy za specjalnie nie lubiłam Piotrusia Pana xD(A jeśli chodziło o bajki disney’a to najbardziej lubiłam „Mulan”-tam to się coś działo ;P).Manga zapowiada się nawet ciekawie no ale szkoda,że nie ma po polsku bo moja „angielszczyzna” jest słaba(napisać jakiś test napiszę no ale czytać coś po angielsku to dla mnie czara magia(tak wiem,tępa jestem ;P).Może spróbuje coś przeczytać…a jak nie to pozostaje czekać cierpliwe na polskie skanlacje ;/.Pozdro ;D

  5. to tak nie do tematu no ale mam pytanie:Czy wiesz gdzie mogłabym znalezc mangę Shugo Chara pl?(Jestem wielką fanką Shugo Chary,no a szczególnie Amuto~Kyaa xD)No i skoro jestem taką fanką to stwierdziłam,że trzeba się wziązc za mangę xD(zresztą widziałam twoje notki o tej mandze no i nie mogę już wytrzymać ;P)No więc jak wiesz gdzie mogę znalezc tą mange pl to napisz ;D.Pozdro ;D.

  6. Po przeczeniu twojej notki o tej mandze stwierdziłam, że co mi szkodzi, 10 rozdziałów to nie 110 więc godzinkę mogę poświecić. I nie żałuję! Manga bardzo przyjemna i łatwo się czyta, byłam zaskoczona, że nawet angielski nie jest w niej taki trudny i da rade 3/4 spokojnie zrozumieć. Ogólnie bardzo podoba mi się wplecenia motywu Piotrusia Pana do mangi, jest to swego rodzaju nowość. Poza tym bardzo lubię tą bajkę, więc byłą to dla mnie podwójna radość. Zdziwiło mnie troszkę zakończenie(a raczej problem który wynikł pd koniec), nie umiem powiedzieć czy pozytywnie czy nie, ale na pewno się spodziewałam się takiego obrotu sprawy, chociaż i tak było wiadomo jak tak manga się skończy(^ ^) to w sumie plus dla autora to, że nie leciał prostą drogą do końca. ( tak jak to w większości shojou jest) XD.

    Pozdrawiam. ; *

  7. @shinjinai
    Dziękuję – grafomania to jedna z moich wad (zalet? xD). Mam nadzieje, że coś sobie wybierzesz, jeśli nie ten tytuł, to inny, który kiedyś zaproponuję (moja lista serii, które chcę opisać jest dłuuuga ;]]])

    @Aoi9709
    Czyli masz odczucia takie jak ja na początku, bo też nie jestem z tych, którzy przesadnie lubią opowieść o Piotrusiu Panu ;) Jednak na powyższej mandze się nie zawiodłam ^^
    Co się zaś tyczy tego angielskiego – właśnie takie czytanie itp. pozwoli Ci się w dużo łatwiejszy i przyjemniejszy sposób zaznajomić z językiem niż zwyczajne wkuwanie w szkole, bo co sprawia Ci większa przyjemność – uczenie się na pamięć słówek, czy czytanie mangi? ;) Ja właśnie w ten sposób okropnie sobie podszlifowałam język ;]

    Co do drugiej sprawy – kilkanaście pierwszych rozdziałów tłumaczyłyśmy z dziewczynami i możesz je ściągnąć z tej kategorii:
    https://dreamuniverse.wordpress.com/category/manga/aktualne/shugochara/
    Żadna inna grupa się póki co za ten projekt nie zabrała, a my już niestety nie jesteśmy w stanie nadal nad nim pracować, jako że szkoła i życie osobiste nie pozwalają nam już poświęcać na niego tyle pracy jak kiedyś. Resztę niestety musisz już doczytać po angielsku :(
    Swoją drogą mangę bardzo polecam – jest sto razy lepsza niż anime ;)

    @Nanaka_
    Miło mi, że ktoś po mojej rekomendacji przeczytał tą serię i się na niej nie zawiódł :) Wiadomo, że pisze te notki na podstawie własnego gustu, ale naprawdę… kamień z serca ^^
    Popieram też w stu procentach co napisałaś – shoujo powoli mnie nudzą, bo mam już dość ciągle powtarzających się schematów, za to w tej mandze była jakaś nowość, która na pewno zadziałała jako porządny plus do oceny ;)
    Mam nadzieję, że z kolejnych propozycji też sobie jeszcze coś wybierzesz :)

    Pozdrawiam ^^

Skomentuj

