Music: Access – Doubt & Trust (D.Gray-Man)

Wiem, wiem – nie ma tej piosenki w harmonogramie (tzn. już jest – dopisałam ją, żeby sobie zaznaczyć, że ją tłumaczyłam), ale po prostu nie mogłam się powstrzymać przed popracowaniem trochę nad nią, a zanim się obejrzałam, miałam już cały tekst gotowy xD

Przyznam się szczerze, że kiedy ją usłyszałam po raz pierwszy w anime (3 OP), to tak naprawdę mi się wcale nie spodobała – gdzieś wcześniej natknęłam się na komentarz, gdzie jakiś użytkownik na MALu bardzo chwalił ten utwór i nastawiłam się na niewiadomo co, tymczasem dostałam taką specyficzną piosenkę, która totalnie nie sprostała moim wymaganiom …Jednak! W miarę oglądania łapałam się na tym, że zaczynam nie przewijać openingu, albo jeszcze gorzej – nucę sobie „Doubt & Trust”! ;]

Dużo czasu nie minęło, kiedy kompletnie się w niej zakochałam ^^ Ma niesamowitą muzykę (kiedy się głośno słucha to daje okropnego kopa!), świetne gitary oraz bardzo fajny wokal. Strasznie mi się też podoba sposób w jaki gość śpiewa zwrotki – rytm tak wchodzi w pamięć, że potem nie można się od niego opędzić ;P

Jeśli chodzi o tekst, to miał swoje newralgiczne momenty, ale ogólnie translacja była całkiem przyjemna (wersy „Tych, którzy rozłożą skrzydła, powita niebo” oraz „Pod wpływem światła rodzi się ciemność” biją na głowę chyba wszystko co tłumaczyłam w tym roku ^^). Zapraszam na download i tekst, ja zaś zmykam oglądać dalej ;] D.Gray-Man, to prawdziwe uzależnienie (jest możliwość, że wyda go JPF <yay~!>), szkoda tylko, że jeszcze mi 25 odcinków zostało i koniec :(

ACCESS – DOUBT & TRUST

Owari mo miezu hashiri nukeru
Yasuragi wa tooku sugata mo naku

Kodoku o fuujikomete
Tozashikakeru manazashi

Habataku mono o mukaeru sora
Shihaisareru no o osoreyashinai

Akogareru mabayusa wa
Subete o kaeru tame ni

Dare mo yurusezu ni
Doko e yukeru darou

Hikari no moto yami wa umare
Shinjitsu wa itsuwari ni yureru
Kokoro o tsukisasu
Fureta yoru o koorasete mo
Yume to iu yokubou no kage o
Yobitsuzukeru

Kimi no tsumi to itami o
Shinjite iku

Zenbu hoshii to sasayaku koe
Nakushiteku koto ni oitsukezu ni

Saki made motomeru yubi
Tsumetasa ni kizukanai

Ai o nokosu nara
Tometa kuchibiru ni

Hikari dake ga yami o unde
Nukumori wa utagai kasanete
Tadoritsuku omoi
Kawasu mune ni chikau mono ga
Eien no kizu de kamawanai
Kizami tsukete

Toki ga kizuku hazama ni
Kieru mae ni

Hikari no moto yami wa umare
Shinjitsu wa itsuwari ni yureru
Kokoro o tsukisasu
Fureta yoru o koorasete mo
Yume to iu yokubou no kage o
Yobitsuzukeru

Kimi no tsumi to itami o
Shinjite iku


ACCESS – WĄTPLIWOŚCI I ZAUFANIE

Nie widząc końca, biegnę dalej
W stronę bezkształtnego pokoju, który wydaje się tak odległy

Więzi mnie samotność
Skuły łańcuchy jego spojrzenia

Tych, którzy rozłożą skrzydła, powita niebo
Nie obawia się ono, iż ktoś mógłby nim zawładnąć

Oszałamiające pragnienie
Może wszystko zmienić

Nikomu nie wybaczając,
Gdzie mógłbym się udać?

Pod wpływem światła rodzi się ciemność
Prawda zostaje zachwiana przez kłamstwo,
Które przeszywa nasze serca
Noc, której dotknąłem, skuła się lodem
Będę wołał ten cień pożądania zwący się „marzeniem”,
Będę wołał tak długo, jak będzie trzeba

Zaufam
Twoim grzechom i Twojemu bólowi

Głos szepcze: „Pragnę mieć wszystko”
Nie potrafię nadrobić tego co utraciłem

Me palce sięgają w przyszłość
Nie zauważają chłodu, który je ogarnia

Pozostawiłaś za sobą miłość,
Ona zaś zastygła na moich ustach

Tylko światło może dać życie ciemności
Twoje ciepło tylko pobudza me wątpliwości
Sprawia, że ogarniają one moje myśli
W swych sercach wymieniliśmy się przysięgą
Nie mam nic przeciwko tej trwałej bliźnie,
Która wyryła się w mej piersi

Zniknie ona w szczelinie
Stworzonej przez czas

Pod wpływem światła rodzi się ciemność
Prawda zostaje zachwiana przez kłamstwo,
Które przeszywa nasze serca
Noc, której dotknąłem, skuła się lodem
Będę wołał ten cień pożądania zwący się „marzeniem”,
Będę wołał tak długo, jak będzie trzeba

Zaufam
Twoim grzechom i Twojemu bólowi


Download:
D.Gray-Man – Access – Doubt & Trust

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 8 września 2010, in J-Music and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 14 komentarzy.

  1. Mi najbardziej z tego anime się spodobała ta:

    Słuchałem tego praktycznie non stop.

  2. o akurat znalazłem całą piosnkę

  3. @Madnag – ‚Mussican’ to świetna piosenka, śpiewana bodajże przez seiyuu Allen’a C: Ale skoro Shouri zostało jeszcze 25 odcinków, to jeszcze jej nie słyszała, więc ciii~~! :)

    Co do ‚Doubt&Trust’ to mój absolutnie ulubiony opening C: Pokochałam go od razu, za ten świetny rytm i słowa :D Ale wiesz co? Podobną sytuacje co ty, miałam z pierwszym endingiem DGM ‚Snow Kiss’ – piosenka była dla mnie po prostu DZIWNA. Ale jak się okazuje, nie mów hop zanim nie skoczysz – w tej chwili to mój ulubiony ending z całej serii i przebija nawet w moim rankingu świetne ‚Pride of Tomorrow” ;)

  4. Fakt, opening jest świetny, szczególnie te gitary mi od razy przypadły go gustu, ale to właśnie jak słucham musician to mnie dreszcze przechodzą, szczególnie jak oglądam ten odcinek. Efekt niesamowity. Jestem ciekaw Twoich wrażeń Shouri, więc jak dojdziesz do tego to napisz co o tym myślisz

    • Wedle życzenia – obejrzałam już odcinek Musician, usłyszałam „Tsunaida Te ni Kiss wo” i… powiem Ci, że efekt jest niesamowity! Masz świętą rację co do tego, że słuchając tej piosenki dostaje się ciarek! ^^ Sama w sobie jest śliczna – bardzo emocjonalna, jednak w połączeniu z obrazem, czyli całym tym powrotem do życia niby zmarłych przyjaciół okropnie chwyta za serce :) Sam motyw pianina też jest boski (już pomijam to, że kocham dźwięk pianina ;D) – czytając mangę zawsze się zastanawiałam jaka jest melodia piosenki Allena i bynajmniej się na niej nie zawiodłam.
      Jest prawdziwie piękna i już zdążyłam ją sobie ściągnąć ^^ Może nawet w przypływie weny ją kiedyś przetłumaczę ;)

      Pozdrawiam ^^

  5. @Madnag
    Kurcze no! Z jednej strony czuję przemożną ochotę, aby posłuchać sobie tego utworu, ale z drugiej nie chcę sobie spoilerów robić ;) Tzn. z mangą jestem na bieżąco, więc fabułę tak czy siak znam, ale chciałabym jednak posłuchać tą piosenkę, kiedy pojawi się w anime ^^
    Potem jednak obiecuję, że napiszę swoje wrażenia (a jakby mi się spodobała, to może nawet ją przetłumaczę ^^)

    @Veve
    Seiyuu Allena… wow… Ale nie! Nie ruszam tego! ;D Btw, nie wiedziałam, że ta piosenka w ogóle będzie miała wokal – w mangdze Allen po prostu grał na pianinie (a jako, że kocham ten instrument, to naprawdę nie mogę się doczekać, żeby to usłyszeć ^^) , ale nic o śpiewie tam nie było wspomniane o ile dobrze pamiętam :) Tym bardziej jestem ciekawa tego utworku :)
    To znów moim ulubionym endingiem (choć nie słyszałam jeszcze ostatniego) jest piąty: „Anata ga Koko ni Iru Riyuu” – jakoś tak ta piosenka ma taki melancholijny klimat, po za tym uwielbiam sposób w jaki go śpiewa wokalistka. Tak fajnie wyciąga niektóre fragmenty ^^

    Pozdrawiam ^^

  6. @Shouri: Miała wokal, a tekst jest nawet identyczny jak w mandze ^^ http://www.mangareader.net/210-15226-11/dgray-man/chapter-135.html
    Kiedyś z japońskim zapisem sprawdzałam ^^; Co do samej piosenki – totalne uwielbienie ;] Prześliczna, chociaż wokal jest dosyć specyficzny ^^

    A Doub&Trust… Szczerze mówiąc nadal wolę 2OP, ale z trzecim miałam jak ty – najpierw mi się baaardzo marnie spodobał (jak słuchałam wszystkich naraz, zanim zaczęłam oglądać anime), a przy seansie… aaaaw~ <3 Nadal często sobie ją włączam jak mam zły humor – przypomina mi o fajnych scenach z DGM i dodaje energii XD
    Co do endingów, to właśnie moim ukochanym jest ostatni *O* (a potem 6 i 5, równie dobre).

    Btw, śliczne arty ^^

  7. „D.Gray-Man, to prawdziwe uzależnienie”… hah, zgadzam się całkowicie z tymXD mi osobiście to wsie OPki z DGM się podobały, i czasem przyłapuje siebie na nuceniu ich^-^* a moimi ulubionymi endingami są ten pierwszy oraz 2 ostatnie:P szkoda ze anime nie jest kontynuowane (tak jak reszta innych tasiemców>_<), no ale cale szczęście jest jeszcze manga^^ i nie mogę doczekać się kolejnego chapteraXD

  8. @Nati
    O żesz! Faktycznie! :) Teraz jeszcze bardziej mi smaka narobiłaś, żeby ją posłuchać, a ja tu tak usilnie się staram silną wolę trenować, no! xD

    Hahaha, to znów mnie 2 OP chyba najmniej się ze wszystkich podobał – choć tu trzeba zaznaczyć, że wszystkie 4 openingi z DMG są genialne i na naprawdę wysokim poziomie :) Mój ulubiony to właśnie Doubt & Trust, a tuż za nim OP 1, który choć początkowo wzbudzał we mnie mieszane uczucia, z czasem bardzo mi się spodobał :)

    Btw zauważyłaś tendencje? – to już jest kolejna piosenka po „Funny Sunny Day”, która nam się na początku nie podobała, a później zmieniłyśmy zdanie xD

    O artach zaś mi nawet nie wspominaj! – nazbierałam tyle obrazków z DGM szukając grafiki do tej notki, że później miałam problem, które wybrać! xD Choć muszę przyznać, że z tym u samej góry akurat nie miałam wątpliwości – od momentu kiedy go zobaczyłam, po prostu wiedziałam, że leci na top ;)

    @tear66
    Właśnie też mnie to smuci, jako że zbliżam się do końca anime :( Te całe Naruciaki, czy inne Wybielacze mogą lecieć w nieskończoność, a DGM urwali :/ Jednak tak jak mówisz – cała nadzieja w mandze ^^ Też nie mogę się już doczekać kolejnego rozdziału, szczególnie że wszystko do 197 przeczytałam hurtem w ciut ponad tydzień ;D Teraz ciężko mi się przyzwyczaić, że tyle muszę czekać na kolejny chapter xD

    Pozdrawiam ^^

  9. Całkowicie się zgadzam. D.Gray-Man to moje ulubione anime *O* kocham to, a w szczególności Allena.
    Co do muzyki… Tutaj tez mam takie samo zdanie. Doubt&Trust to piosenka której nie zapomnę do konca życia i jeszcze dłużej XD A kołysanka… Przy niej jestem na takim stopniu, że znam tekst na pamięć. Zagrać z resztą te potrafię XD Najbardziej w całym anime i mandze kocham Walkerów i wszystko co z nimi związane… I kołysanke, i Tima… Wszystko XD
    Ps.: radzę czytać mange, jest tam teraz wyjaśnione skąd sie wzięła piosenka Czternastego ;)

Skomentuj

