Shitsuji-sama no Okiniiri – Twój własny kamerdyner!

Tytuł: Shitsuji-sama no Okiniiri (執事様のお気に入り)
Autor: Rei Izawa
Serializacja: Bessatsu Hana to Yume
Rozdziałów: ?? (8+ tomów)
Status wydawniczy: Trwający
Status skanlacyjny: Trwający
Gatunek: Komedia, Romans, Szkoła, Shoujo
MangaUpdates: LINK

PS: No i niestety się rozchorowałam :( Jazdy musiałam przełożyć + faszeruję się tabletkami na ból gardła, których szczerze nienawidzę (nie lubię mięty :/). Gorzej być nie może <wzdycha> Na dokładkę chciałam ściągnąć sobie dzisiaj jedną piosenkę (takie coś pod rock-muzykę elektroniczną  podchodzące, strasznie często ostatnio to puszczają na stacjach muzycznych i radiu), a tu jak na złość nie mogłam sobie przypomnieć jak się to nazywało, ani jak leciało! Na szczęscie po przekopaniu kilku list na stronie MTV Rocks trafiłam wreszcie na ten utworek co chciałam – okazuje się, że chodziło mi o HURTS – Wonderful Life ;) Btw, wiecie, że wyszedł nowy singiel Linkin Park? Nazywa się „The Catalyst” (specyficzna ta piosenka, ale mi się podoba :)) i promuje album „A Thousand Suns”, który ukaże się za niedługo ^^

Ryou Himura, po utracie rodziców, zostaje przygarnięta przez swoich dziadków, którzy jak się okazuje, są rodziną z tak zwanej wyższej półki. Z tego też powodu, nasza bohaterka zaczyna uczęszczać do szkoły odpowiadającej jej aktualnemu statusowi społecznemu – sławnej Akademii Souseikan. Pierwszego dnia szkoły, Ryou gubi się w rozległym ogrodzie wspaniałej placówki, jednak zostaje uratowana z tej kłopotliwej sytuacji przez nieznajomego chłopaka ubranego w smoking. Co zrobi, kiedy dowie się, iż nazywa się on Hakuou Kanzawa, a tym samym pochodzi z bardzo zamożnej rodziny, aktualnie zaś uczęszcza do renomowanej „klasy B” , która jest specjalnym kursem przygotowawczym dla przyszłych kamerdynerów?

Dziś postanowiłam opisać jedną z moich ulubionych serii, tytuł, który mimo schematów i teoretycznie niczego nowego, daje czytelnikowi tak ogromną radość, że to przerasta moje zrozumienie! :) Mieliście kiedyś, że po przeczytaniu jakiegoś rozdziału czuliście takie wewnętrzne ciepło, rozlewające się przyjemne uczucia, tak jakby właśnie wydarzyło się coś niezwykle miłego i mimo braku racjonalnego wytłumaczenia nie mogliście się pozbyć uśmiechu z własnej twarzy? Coś takiego wywołuje u mnie znajomość z Shitsuji-sama no Okiniiri – aż chciałoby się wykrzyczeć, że świat jest piękny i wszystko będzie dobrze ^^ (taki naturalny haj <śmiech>)

Postacie są bardzo fajne – główna bohaterka to racjonalna i zaradna dziewczyna, która (dzięki niech będą Dobrym Duchom!) nie jest typem „ratuuuj mnie!”, a raczej „zrobię wszystko co w mojej mocy, żeby poradzić sobie samej”. Bish ma dość silny charakter, a jednocześnie jest tak pociesznie nieporadny w niektórych sytuacjach, że aż człowiek uśmiecha się z  „awwww~” na buźce ;] Dwójka innych kamerdynerów też jest ważnym elementem historii, jako bardzo fajny, komediowy dodatek ;]

Graficznie Shitsuji wygląda całkiem nieźle – nie jest to typowa „urocza” kreska i dobrze, bo przesadna słodycz raczej by nie pasowała w tym przypadku. Czyta się miło i przyjemnie, a największym plusem całej mangi jest świetnie pomyślane uczucie, jakie żywią do siebie główni bohaterowie. Rozkwita ono powoli, spokojnie i delikatnie. W miarę rozwoju historii naturalnie i stopniowo z przyjaźni przeradza się w coś mocniejszego i silniejszego – to nie seria, gdzie dziewczyna zakochuje się w chłopaku po pierwszym rozdziale, po czym później szaleje na jego punkcie i wkurza czytelników ;P

Naprawdę – jest to jedyny w swoim rodzaju tytuł, który zawsze potrafi mi poprawić humor ^^ Jeśli podobało Ci się Akagami no Shirayuki Hime, to S-SnO jest dla Ciebie pozycją obowiązkową! Jeśli zaś nie czytałeś powyższego tytułu, to zdecydowanie czas to nadrobić… tuż po Shitsuji-sama no Okiniiri ;)

Ocena: 10/10 (MAL: „Masterpiece”)
Przeczytaj online: MangaFox
Skanlacje ENG: Esthétique & Love Mission
Skanlacje POL: Sencha Project

Obrazki:

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 7 września 2010, in Manga, Różne, Recenzje and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 15 Komentarzy.

  1. Cześć,super blog ;D,manga wydaje się fajna więc chyba się za nią wezmę ;P.Pozdro ;D

  2. No ciekawe, ciekawe, dodam do przeglądarki, możne się kiedyś za to wezmę (zwłaszcza, że jest po polsku trochę!!) ale chyba masz literówkę – na Manga Fox ta manga ma 4 volumy więc nie może mieć „Rozdziałów: 3” jak napisałaś :P

  3. @Aoi9709
    Dziękuję bardzo ^^
    Wydaje się fajna i jest fajna – polecam :)

    @monilip
    Hahahah dzięki za zwrócenie uwagi – już poprawiłam ;] Musiałam się zagapić ;D (delirium spowodowane nadmiarem mięty w organizmie xD)
    Polecam spróbować – naprawdę jest genialna ^^ Ja czytałam po angielsku, ale zaraz zobaczę jak wygląda sprawa z tym polskim tłumaczeniem [szatański błysk w oku]

    Pozdrawiam ^^

  4. Ha! Też miałam takie odczucia, po przeczytaniu tej mangi ;) Takie przyjemne… Nawet po kilkukrotnym przeczytaniu, cały czas podoba mi się tak samo ;) ;D Cudowne uczucie, coś w sam raz, by poprawić sobie humor po jakimś kiepskim dniu ;D

  5. Przeczytałam te 5 rozdziałów po polsku… i bardzo mi się spodobało! Naprawdę, miła historyja C: Szczególnie z charakteru spodobała mi się postać Hakuou – trochę poważny, trochę dziecinny, a nawet zaborczy, ale nadal miły (: Himura też jest strasznie sympatyczna, ale nieco mnie irytowała… ot tak, po prostu : P w każdym razie, zabiorę się do dalszego czytania tego tytułu :)

  6. Moje główne trzy zasady przed zaczęciem czytania mangi zostały spełnione więc od jutra zaczynam czytać „‚Shitsuji-sama no Okiniiri” ;)

  7. przeczytałam to co było dostępne po polsku i powiem tak: bardzo przyjemne. Trochę kreska mi nie pasuje (zwłaszcza twarze chłopaków) ale przyzwyczaję się. Za to wreszcie jakaś świetna bohaterka, nie zakochująca się od razu w głównym bohaterze!!!! Nie podoba mi się tylko, że to jest ciągle ongoing bo znowu się od tytułu uzależnię i co miesiąc będe psioczyć, że tak wolno tłumaczą z japońskiego :D

  8. Ojoj, szybkiego powrotu do zdrowia życzę! Shitsuji-sama! Kyaa… Uwielbiam ^^ Chociaż czytam tylko po polsku, bo mój angielski nie pozwala mi na tłumaczenie zbyt dużej ilości mang na raz… Sencha Project zajmuje się tłumaczeniem, tak przy okazji. ^^

  9. @monia
    Prawda? ^^ (cieszę się, że ktoś mnie zrozumiał, bo miałam wrażenie, że weźmiecie mnie za wariatkę xD) Też właśnie przeczytałam dostępne rozdziały już po kilka razy, czasami bo nie mogę się doczekać kolejnych chapterów (btw, mam rawy dwóch kolejnych tomów, bo nie mogłam się powstrzymać, żeby ich nie przejrzeć ;]), a czasami ze zwykłej chęci poczytania czegoś przyjemnego :)

    Jeśli szukasz czegoś co daje podobne odczucia, to naprawdę gorąco polecam „Akagami no Shirayuki Hime” – jest równie milutkie ^^

    @Veve
    Miło mi, że się spodobało ^^ Zdecydowanie Hakuou jest najciekawszą postawią całej serii – niesamowita mieszanka charakteru ;) Po za tym nigdy nie mogę się powstrzymać przed śmiechem kiedy widzę tą jego nadąsaną minkę xD

    @Aoi
    Trzy zasady? Z tego co pamiętam, pierwszą z nich jest „wątek miłosny”, a jakie są dwie pozostałe? ;]

    @monilip
    Ja się akurat do kreski szybko przyzwyczaiłam ^^ Jest specyficzna, ale pasuje mi do tego tytułu ^^ Po za tym podoba mi się o niebo bardziej niż ta z poprzedniego tytułu tej autorki, „Meine Liebe”. Tak – Ryou jest genialna! Co do skanlacji – przy tej serii trzeba mieć święte nerwy i cierpliwość, bo ukazuje się w istnym tempie żółwia :(

    @Chien
    Dziękuję – już powoli jest lepiej ^^ Tyle dobrze, że nie muszę leżeć w łóżku, bo wtedy z kompa byłyby nici ;]
    Hahaha, widzę że Shitsuji ma więcej fanów niż się spodziewałam ^^ Ale co się dziwić, skoro to genialna manga? ^^
    O rany! Jakbym ja miała czekać na polskie skany, to chyba prędzej by mnie ciekawość zżarła ;D (po za tym przyzwyczaiłam się do angielskiej wersji i czytając wczoraj polską tak dla testu, nie mogłam przywyknąć do niektórych zwrotów ;)) Tak wiem, że Sencha Project tłumaczy tą mangę – tuż nad obrazkami jest odnośnik ;)

    Pozdrawiam ^^

  10. @Shouri
    Haha xD tak masz racje xD 2 zasada to: „ładna kreska” a 3 zasada to: „‚fajni chłopcy” xDDDDD

    • Hahahaha teraz już będę pamiętać xD Nie powiem – fajne wymagania ;]]]

      • Spotkałam się z tą mangą dawno temu ale prawdopodobnie było mało rozdziałów, więc jakoś o niej zapomniałam, ale teraz właśnie skończyłam czytać dalsze ( niestety narazie tylko 15 rozdiałów jest) i jest to naprawdę fajna manga. Podobała mi się bardo kreska tej autorki trochę przypominająca kreskę Aikawy Saki (zwłaszcza wygląd oczu). Historia również jest dobra i ogólnie przyjemnie czyta się dalsze roździały..

        • Właśnie ta mała ilość rozdziałów to jest pięta Achillesa tej mangi :( Nowe chaptery wychodzą w tak ślimaczym tempie, że można się załamać [wzdycha]

          Aikawa Saki? A któż to?
          …………….. [szuka na MALu] …………….
          Aaaa, to ta Pani, która narysowała śliczny one-shocik „Zenbu Kimi no Mono” ^^ Niestety nic innego od niej nie czytałam (trzeba to zmienić! xD), ale pamiętam, że ta jedno-rozdziałowa manga bardzo mi się podobała :)
          Co się zaś tyczy kreski samej Rei Izawy – w Shitsuji jest naprawdę ładna, ale ta z „Meine Lieba” już mnie ciut irytowała. Widać każdy ma swoje lepsze i gorsze prace :)

          Pozdrawiam ^^

  11. Wiadomo, czy wyjdzie anime? ;_; Fabuła interesująca, ale nie przepadam za komiksami (wolę książki)

    • Bardzo, bardzo nikłe szanse. Takie serie są bardzo rzadko przerabiane na anime i choć ostatnio tytuły z Hana to Yume są faktycznie częściej ekranizowane, to i tak pada raczej na coś dużo bardziej znanego i popularnego (jak Soredemo Sekai, albo Akatsuki no Yona).

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: