Fly High! – …bo ciężko być dziewczyną!

Tytuł: Fly High! (フライハイ!)
Autor: Natsumi Oouchi
Serializacja: Ribon
Rozdziałów: 13
Status wydawniczy: Ukończona
Status skanlacyjny: Ukończona
Gatunek: Akcja, Komedia, Romans, Szkoła, Shoujo
MangaUpdates: LINK

PS: Notka dodana, czyli mogę na dzisiaj odetchnąć. Co prawda mam jeszcze dzisiaj jazdy, ale co tam ^^ Bardzo się cieszę, że wypadają mi w popołudniowych godzinach, bo rano mój mózg jeszcze nie pracuje ;P Jak wrócę, muszę sobie zrobić kolejną sesyjkę z D.Gray-Manem – ostatnio odpuściłam go sobie na kilka dni, bo nocne oglądanie odpada kiedy boli Cię głowa, a powieki trzeba by było podpierać zapałkami ;D Jednak dzisiaj muszę trochę ruszyć z fabułą ^^
PS2: Szczerze mówiąc totalnie zapomniałam, że miałam banner zmienić z początkiem września, dlatego w końcu dzisiaj go wstawiam ;] To już jest naprawdę skleroza <śmiech>

Naszą bohaterką jest 12-latka, Meru Tachibana. Właśnie wróciła ona do Tokio po siedmiu latach, które spędziła trenując z ojcem. Warto też nadmienić, iż tatuś cały czas myślał, że wychowuje syna, a nie córeczkę, dlatego teraz Meru jest silniejsza niż większość chłopaków i stara się ze wszystkich sił, aby nikt się o tym nie dowiedział, ponieważ mogłoby to przekreślić jej szanse w zdobyciu nowych przyjaciół! Jednakże ciężko jest jej przestrzegać tych reguł, które mają przemienić ją w milutką i słodką dziewuszkę, kiedy to grupka 8-klasistów, ku jej zdenerwowaniu, łamie zasady, poniża słabych i robi wszystko, aby zrujnować uczniom ich szkolne życie. Czy Meru, jako nowa przewodnicząca samorządu szkolnego, będzie w stanie ich powstrzymać, a jednocześnie nie wyjść na „Potwora”, jak to ostrzegała ją jej mama?

Fly High! to bardzo ciekawa manga choćby ze względu na główną bohaterkę, która jest wysportowana, silna oraz potrafi dokopać praktycznie każdemu xD Dla mnie jest to wielki plus, ponieważ zmęczyły mnie typowe shoujo-heroiny, które płaczą na co drugiej stronie i nie potrafią sobie z niczym same poradzić. Tutaj mamy naprawdę powiew czegoś nowego ^^ Można by rzecz, że autorka zamieniła role kobiecą i męską i stworzyła tym samym gibką Meru oraz niezwykle inteligentnego Ruke – zazwyczaj dziewczyna to ta mądra, a facet to ten od mięśni, tutaj zaś mamy na odwrót ;)

Fabularnie jest nieźle – najpierw trochę angstu, potem dowiadujemy się przyczyny takiego, a nie innego zachowania postaci, zaś na koniec dostajemy rozwiązanie i jako taką konkluzję. Dla rozładowania napięcia przewiną się też sceny, naprawdę potrafiące czytelnika rozśmieszyć. Wszystko to otulone jest fajnym wątkiem o przyjaźni i miłym romansem (jedna dziewczyna, dwóch chłopaków… wiemy jak to idzie dalej ;]), który można uznać za taką wisienkę na torcie – nie nachalny, a raczej jest czymś w rodzaju przyjemnego dodatku, dla osób lubiących drobne miłosne afery :)

Całość oprawiona jest w śliczną grafikę, co zresztą widać na obrazkach poniżej, jednak można się było tego spodziewać po tej autorce – jej chłopcy to prawdziwi bishe, a dziewczyny są przyjemne dla oka ^^ Zapraszam do czytania, bo warto – nie jest to seria długa, więc i czasu za dużo nie stracimy, a naprawdę można fajnie się przy niej bawić :) Na koniec pytanie do dziewczyn już po lekturze… Ruka, czy Ichiya? ;DDD Ja jestem zdecydowanie Team Ruka ;]

Ocena: 9/10 (MAL: „great”)
Przeczytaj online: MangaFox
Skanlacje ENG: StarryHeaven
Skanlacje POL: brak

Obrazki:

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 3 września 2010, in Manga, Różne, Recenzje and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 6 Komentarzy.

  1. Moja pierwsza reakcja na sowę na bannerze – „Harry Potter?!”.XDD No, oczywiście wiem, ze to nie on ^^ A banner śliczny, jak zwykle. Z tym, że ten.. hm… W przeciwieństwie do poprzedniego nie ociepla mnie wcale.
    Do mangi przyciągnął mnie tytuł notki, a potem ciekawi bishe na obrazkach ;] Za to fabuła.. Po prostu jak każda. Musi być coś dziwnego (nieświadomy niczego tatuś) jak to w „takich” mangach, a jednak z drugiej strony większość jest normalną codziennością. No ja osobiście z mang już dawno temu zrezygnowałam, co pobiorę na kompa to przeczytam kilka stron i porzucę, więc.. ;p No więc się nie opłaca nawet pobierać.
    To tyle, pozdrawiam ;)

  2. Ja tak samo jak Ai mam wrażenie, że postaci na bannerze są z jakiegoś doujina do HP XD

    Ale na temat…
    Fly High zaczęłam czytać zaraz, gdy został przetłumaczony pierwszy rozdział. Ale podczas czytania tej mangi co miesiąc, historia dużo traci. Więc po czterech rozdziałach zrezygnowałam. Dzięki ci, że przypomniałaś mi o tej serii, kiedy już wszystkie rozdziały zostały wydane. Jestem wielką fanką Natsumi Ouchi – potrafi opowiadać swoje historie tak, że stają się wyjątkowe i zapadają w pamięć. Poza tym ta jej przepiękna kreska, która niegdyś była dla mnie „wzorem wszelkich cnót” (obecnie mam już swój własny styl, ale kiedyś „uczyłam się” na jej pracach). Jedynie strasznie nie podobało mi się zakończenie. Choć rozumiem autorkę – jest tylu samo fanów Ruki co Ichiyi, więc nierozwiązany wątek miłosny jest najbezpieczniejszym rozwiązaniem. Co prawda sprawia, że obie strony są niezadowolone, ale nie powoduje wybuchów dzikiego fangirlizmu, jak w przypadku Shugo Chary.
    (Team Ruka all the way~! <3)

    Pozdrawiam :D

  3. @Aikee
    Hahahaha to pewnie przez tą sowę xD Ogólnie na arcie był bish stylizowany na czarodzieja, więc i to skojarzenie z HP nie jest takie kompletnie nietrafione xD
    Każda manga jest z pozoru normalna z dodatkiem czegoś ponad naturalnego bo ja w większości takie czytuję, a tym samym moje propozycje będą właśnie w takich klimatach xD Na pewno gdybyśmy chciały, to i dało by się znaleźć takie wyłamujące się ze schematów :)
    Nie pozostaje mi powiedzieć nic jak – żałuj ;P Ja jestem molem książkowym i uwielbiam czytać – nawet jeśli miałabym rzucić oglądanie anime, to z mang bym nie zrezygnowała ^^
    Po za tym podejście – „nawet nie opłaca się pobierać” jest trochę przesadzone :) Ja też czasami czuję totalne zmęczenie M&A i kompletnie nic nie oglądam/czytam, ale później wpadnę na jakiś niesamowity tytuł i jestem od nowa zaczarowana ^^

    @Lavinnia
    Jak już obie tak mówicie, to ja już nie wiem [śmiech] Szczerze mówiąc obrazek mi się po prostu podobał i nie zwróciłam uwagi, czy jest z czegoś konkretnego ;]

    W takim razie nie ma za co ^^ Właśnie ja czytałam hurtowo całość i faktycznie nie wyobrażam sobie takiego comiesięcznego czekania na nowy rozdział :)
    Taaa, też bardzo lubię tą autorkę – po Fly High! tak mi się spodobała, że przeczytałam wszystkie pozostałe jej mangi ^^ Aktualnie czekam na jakąś konkluzję Aozora Pop, ale strasznie długo trzeba na skanlacje czekać [wzdycha]
    To zakończenie to tak w sumie jedyny minus FH, ale znów aż tak złe nie było – bardzo dyplomatyczne ze strony autorki ;] Ale my przecież wiemy swoje – Ruka i tak jest lepszy <3 (jak widać obie wolimy intelektualistów [śmiech] xD)

    Pozdrawiam ^^

    • Mnie się tak Aozora Pop podobał, że tłumaczyłam go w mojej grupie skanlacyjnej. Nie wiem, ile rozdziałów zostało do tej pory wydanych na stronie MiA Universe.
      Ale wraz z odejściem przestałam prześladować angielską grupę pod kątem nowych rozdziałów. I mówisz, że skanlacje dochodzą do końca? W takim razie jeszcze chwilę poczekam i sobie poczytam :D

      Pozdrawiam <3

      • Nie nie, tutaj przez słowo „konkluzję” miałam na myśli w ogóle ruszenie z translacją i fabułą, bo projekt ten leży i kwiczy :( Póki co wyszło tylko 8 rozdziałów, a ja chcę więęęęęęceeeeeej! xD

        PS: Naprawdę go tłumaczyłaś? Fajnie ;] W takim razie jak napisze o nim notkę, to dam linka do Twojej pracy [hihihi]

        • Aha. Tylko 8 o.O? Co oni z tym tak powoli . . . Pewnie się skupiają na innych projektach (czytaj: hierarchia ważności).

          Ad. PS:

          Wstydzę się~ >.<

          (Ale dobra, zrób tak, reklama mi nie zaszkodzi XDDD)

Skomentuj

