Event – Music: Kokia – Fate (Break Blade Movie)

Drogie Duchy… ta piosenka jest po prostu magiczna! Zaczarowała mnie kompletnie już po pierwszych dźwiękach – taka melancholijna, do tego ta orkiestra i piękny śpiew, jakby nie z tego świata… Nie wiem co w niej jest, ale mimo spokojnego, może trochę celtyckiego tchnienia (w niektórych fragmentach brzmi idealnie jak niektóre utwory/linie melodyczne Mike’a Oldfield’a! ^^), promieniuje tak niesamowitą energią i siłą, że potrafi zdmuchnąć z miejsca! ^^

Na dzień piąty eventu, jest to propozycja całkowicie inna od dotychczas zaprezentowanych – czasami dobrze jest odpocząć od mocniejszej muzyki i zrelaksować się przy czymś kompletnie innym (dlatego tak bardzo lubię soundtrack do Final Fantasy – niesamowicie mnie odpręża kiedy mam już dość wszystkiego :)).

Co się tyczy samego Break Blade – przebolałam to 1,2 GB, które zajmuje ten film/odcinek (jak zwał, tak zwał) i go ściągnęłam. Póki co leży na dysku i czeka na swoją kolejkę ;] Szczerze mówiąc fakt, że udało mi się wreszcie nadgonić Fairy Tail sprawia, iż może go w końcu obejrzę – manga już kilka razy mi się przewinęła przed oczami i postanowiłam sobie, że ją kiedyś przeczytam, ale skoro jeszcze tego nie zrobiłam, to może ten film mnie zmotywuje? ;]

Jednak ja tu gadu gadu, a utworek czeka – zapraszam na tekst i tłumaczenie (które jest malutkie i króciutkie) oraz download ^^

KOKIA – FATE

Tokubetsu na mono wa nanimo nai kedo
Sono te ni tsukamu ni wa juubunsugiru ai o
Shinjiru mono o motteiru mono wa
Yuruginai ai no tame ni tsuranuku omoi o
Unmei ni tachimukaeru nara
Kono subete kakeru omoi de yuku

Ai shitsuzukete utagawanu mono e
Hirakareteyuku darou mirai e no hikari
Shinjiru mono o motteiru mono wa
Yuruginai ai no tame ni tsuranuku omoi o
Hitorashiku aritsuzukeru tame
Kono mune ni kakagetsuzukeru kibou no hikari o


KOKIA – PRZEZNACZENIE

Nie ma we mnie nic wyjątkowego
Ale w tych dłoniach zamknięte jest wystarczająco miłości
Ci którzy mają coś, w co mogą wierzyć
Pokonają wszelkie przeciwności losu dla tej niezłomnej miłości
Jeśli mogę stawić czoła przeznaczeniu
Wyruszę uzbrojona właśnie w te uczucia

Mam nadzieję, że przed tymi, którzy będą kochać i nie zwątpią
Zajaśnieje światło wskazujące drogę do przyszłości
Ci którzy mają coś, w co mogą wierzyć
Pokonają wszelkie przeciwności losu dla tej niezłomnej miłości
Abym mogła dalej żyć jak uczciwy człowiek
Będę nadal podtrzymywać to światełko nadziei, które błyszczy w mojej piersi


Download:
Break Blade – Kokia – Fate

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 6 sierpnia 2010, in Eventy, J-Music and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 7 Komentarzy.

  1. ooo.. tym razem wybrałaś trochę krótszą piosenkę… już masz dość? xD ja bym tak nie mogła przez cały tydzień tłumaczyć >.<

    Jestem Ci dozgonnie wdzięczna za tego linka do Kilali! :D

  2. Szczerze powiem, że mi się nie chciało szukać tej piosenki, ale jest świetna. Oszczędziłaś mi szukania. A co do tego OVA to polecam, polecam. Czytałem swojego czasu mangę, a to anime naprawdę dobrze im wyszło.
    A taka lekka dygresja, wie ktoś może czy powstaje coś podobnego (nie koniecznie mechy itd tylko że wciąga) do Code Geass? Bo już 3 raz obejrzałem całą serię i chcę coś co znowu mnie tak przykuje do monitora.

  3. Widzę, że wtargnęłaś na terytorium fanów Koki! Witaj w gronie (chociaż jest on dość mały)!

  4. KOKIA jest niesamowita, uwielbiam jej piosenki. Skoro ta piosenka Ci się spodobała, to polecam również „Chouwa Oto” z filmu Gin’iro no Kami no Agito. Ta piosenka jest wprost cudowna.

  5. @Maggi
    Eee, to nie tak, że mi się nie chciało tłumaczyć nic dłuższego- po prostu piosenka mi się podoba i tyle. Od razu się tu wszyscy teorii spiskowych doszukują, no! ;D

    Za linka nie ma sprawy – sama już przeczytałam całość (w jeden dzień) i muszę przyznać, że jest to naprawdę przeurocza manga, a gdyby nie Ty, to bym w ogóle o niej nie słyszała, tak więc jesteśmy kwita ^^

    @Madnag
    Oj, to lenistwo ;) Cieszę się, że pomogłam ^^
    Mówisz, że podobne do CG? Ciężko stwierdzić. Jedyne co mi przychodzi na myśl to „Mobile Suit Gundam Seed” – mamy tam mechy oraz dwójkę przyjaciół z dzieciństwa, którzy walczą przeciw sobie. Może też pasowałoby „Full Metal Panic!”? Są mechy, niezła fabuła i naprawdę duża dawka fajnego humoru.
    Z czegoś ogólnie w klimatach „shonen dla chłopaka” proponowałabym genialne „FullMetal Alchemist” (zwykłe lub remake Brotherhood – najlepiej obejrzeć obie ^^) czy też moje ostatnie odkrycie „D.Gray-Man” :)

    @Shiroiku
    Jak to moja koleżanka (też fanka M&A, ale duzo mniejsza ode mnie xD) stwierdziła – „Do takich utworów trzeba mieć wrażliwość muzyczną” i się z nią zgadzam – coś takiego trzeba po prostu kochać ^^

    @Gemi
    Chwilka chwilka… „Gin’iro no Kami no Agito”? …A! Oglądałam to na Hyperze kiedyś, ale tam tytuł brzmiał „Origin – Spirits of the Past” :) To prawda, „Chouwa Oto” to kolena piosenka, która sprawia, że ma się ciarki na plecach podczas słuchania ^^
    Bardzo dziękuję za rekomendację i jestem otwarta na inne propozycje:)

    Pozdrawiam ^^

Skomentuj

