Bitwa pod Grunwaldem!

Witam i przepraszam za opóźnienia, ale nie mogłam wcześniej nic pisać, bo kompletnie nie potrafiłam zebrać myśli. Zmarł mi dziadek i po prostu musiałam się trochę odciąć od bloga, twittera i innych środków komunikacji. Uspokoić, zaakceptować, poukładać pewne sprawy. Potrzebowałam odrobinę czasu dla siebie. Teraz jednak już mi lepiej i wydaje mi się, że mogę w końcu wrócić do pisania i znów tworzyć te dawne, radosne notki :)

Od jutra postaram się zacząć nadrabiać zaległości (przy okazji muszę zupdateować harmonogram i dopisać do niego kolejność Pierwszych Wrażeń), ale dziś chciałabym pokazać wam coś innego. Zapraszam – ja ciągle jestem pod wielkim wrażeniem! Polak jednak potrafi :) Możemy być z siebie dumni ^^

Jak wszyscy pewnie wiemy (no może nie wszyscy, ale na pewno większość), w tym roku obchodzimy 600 rocznicę Bitwy pod Grunwaldem – taaaak, tej bitki, gdzie dołożyliśmy Krzyżakom, a oni przyleźli do nas z dwoma nagimi mieczami ;P

Co roku odtwarzana jest ona na polach Grunwaldzkich, gdzie zjeżdża się masa ludzi i urządza sobie wielki, średniowieczny piknik. Bardzo bym chciała się tam choć raz w życiu przejechać, ale póki co muszę się zadowolić tylko relacjami <ech>

W tym roku, widowisko będzie miało miejsce jutro, czyli 17.07.2010, ponieważ tradycją jest, iż impreza odbywa się w pierwszą sobotę, najbliższą 15 lipca. Jednak tym razem całemu przedsięwzięciu towarzyszy zdecydowanie większy szum (medialny i nie tylko) z racji obchodów tak okrągłej rocznicy. Z tego też powodu pod reżyserią naszego utalentowanego młodego twórcy – Tomasza Bagińskiego (znanego z nominowanej do Oscara w kategorii animacja „Katedry”, czy np. „Sztuki Spadania” lub intra do gry Wiedźmin), powstały dwa spoty reklamujące tegoroczną Bitwę pod Grunwalden, na które zapraszam pod spodem (dorzuciłam też ciekawy „Making of” ;))

Jak dla mnie rewelacja! Wielkie brawa i szacunek dla twórców – aż ciarki po plecach przechodzą przy oglądaniu ^^ Genialne efekty (najbardziej podobało mi się „składanie się” zbroi na Krzyżaku :)) i klimat! Naprawdę… gdyby jakaś porządna wytwórnia zasponsorowała Tomka do stworzenia pełnometrażowej produkcji odwzorowującej Bitwę pod Grunwaldem (lub ewentualnie jakiejś innej wielkiej bitwy) w takiej właśnie koncepcji ala fantasy, to stałabym pierwsza w kolejne do kina, aby to obejrzeć! ;]

Nie dość, że miała by ona szanse swoim rozmachem i wykonaniem przebić wiele typowo amerykańskich produkcji, to na pewno przyciągnęło by przed ekrany całą masę młodych ludzi i to niekoniecznie tylko tych, którzy lubią historię, czy fantastykę. Nie ma to jak łączyć przyjemne z pożytecznym ^^

Jestem na wielkie tak i nie pozostaje mi nic innego, jak mieć nadzieję, że moje marzenia kiedyś się spełnią ;)

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 16 lipca 2010, in Artykuły, Różne and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 6 Komentarzy.

  1. W pierwszej chwili gdy zobaczyłam reklamę tego w telewizji myślę sobie „Hm, ciekawe jego piwo reklamują” a potem szacunek, że taka impreza może mieć profesjonalną reklamę:)

    I przykro mi z powodu twojego dziadka, obiecuje się za niego pomodlić. Tyle mogę zrobić :)

  2. Współczucia z powodu dziadka. Jeszcze pamiętam jak to bolało, gdy odeszła moja babcia… Ale nie gadam już, bo jeszcze sama się rozryczę.

    Co do bitwy pod Grunwaldem… w tym roku jakoś mało mnie obeszła. Nie chciało mi się w ogóle zainteresować obchodami tego święta, choć rok temu byłam na inscenizacji. A w tym roku byłam chyba zbyt leniwa.

    Pozdrawiam ^^

  3. A ja przeżyłam ten dzień i nie miałam pojęcia, że była wtedy ta rocznica. Żałować? Raczej nie.

    Co do dziadka, współczuję ;* Mnie na razie nikt taki nie umarł, ale pamiętam, co to był za ból, kiedy prababcia odeszła. Chociaż stało się to kilka lat temu, dalej się rozmazuję na to wspomnienie.

  4. @monilip
    „Hm, ciekawe jego piwo reklamują”
    Hahahaha dobre ;] Szczerze mówiąc faktycznie mogło się tak skojarzyć xD Dobrze, że jednak nie tylko piwa potrafią mieć w Polsce porządne reklamy ;]

    @Lavinnia
    Byłaś rok temu? Ale fajnie ^^ Ja właśnie chciałabym się tam kiedyś przejechać i zobaczyć ten cały średniowieczny piknik ;) Jestem ogromną maniaczką tej epoki, dlatego byłabym pewnie jak w raju xD

    @Aikee_chan
    „Przeżyłaś”, czyli byłaś na tegorocznych obchodach? Masz się fajnie ;]

    Pozdrawiam ^^

    PS: Dziękuję wszystkim za ciepłe słowa :*

  5. Świetne! Po prostu zwala z nóg. Animacja.. wcielenie w tło bohatera, efekty – to jest to co kocham. No i muzyka..
    Już po pierwszej minucie widać było, że to robota Bagińskiego. Jego „twory” zawsze mają w sobie coś magicznego. Np. Katedra.. nie zna sie początku, ani końca historii.. a jednak ma sie wrażenie, iż coś takiego mogło się zdarzyć naprawdę.
    Do co samego wydarzenia (600 rocznicy bitwy pod Grunwaldem), to zapłaciłabym nawet 200 zł, aby tam być… Tyle białej broni… rycerzy.. koni.. no i niezwykła atmosfera ~cały czas żałuję, że mnie tam nie było -.-
    Pozdrawiam, Ayame

  6. Przykro mi z powodu dziadka ; (
    Wiem co to znaczy

Skomentuj

