Electronic Entertainment Expo, czyli nadeszlo E3!

Jak pewnie większość z was wie, oprócz zainteresowania anime, mangą, książkami i sportem, dzielę z męską częścią świata (przynajmniej w większości męską) jeszcze jedno hobby, a są nim mianowicie gry komputerowe ;) Tak wiem, jestem tak mało dziewczęcą dziewczyna, że to pewnie przez to nie mam chłopaka <śmiech> Dobra, dobra, tylko żartuję ;p

Wróćmy do tematu – Electronic Entertainment Expo to pewne specjalne targi dotyczące branży elektronicznej, odbywające się co roku w Los Angeles. Bardzo renomowane, znane ze swojego rozmachu. Wystawa jest otwarta zarówno dla zwykłych ludzi, jak i dla dziennikarzy gotowych tkwić wiele godzin w metrowych kolejach, aby tylko dorwać się do jakichś nowinek ;)

Przyznam się szczerze, że kiedy przychodzi na nie czas, z niecierpliwością oczekuję relacji z E3, ponieważ praktycznie zawsze można tam znaleźć coś dla siebie ^^ Poniższa notka tworzona jest na podstawie newsów ze strony CD-Action – będę ją pewnie updateować kiedy znajdę coś co przyciągnie moją uwagę, póki co zaś zapraszam do lektury ;D

PS: Wszystkie informacje pojawią się w postaci krótkich nowinek + komentarz. Nie będę przesadnie się rozpisywać na temat, który jednak wykracza poza target DU :)

OSTATECZNY UPDATE – PODSUMOWANIE
(21.06.10 – 17:15)

Assassin’s Creed: Brotherhood to multiplayer odsłona słynnej gry o skrytobójcy Altairze – Assassin’s Creed. Niestety nie miałam jeszcze przyjemności zagrać w „jedynkę”, ale mam na nią oko, że tak się wyrażę ^^ Zawsze miałam wrażenie, że jeśli chodzi o mechanikę, jest to coś w klimatach Prince of Persia: Sands of Time, które bardzo mi się podobało :)

Star Wars: The Old Republic, to kolejne zapowiedziane MMO. Jako osoba, który lubi uniwersum SW i podobały jej się oba KOTORy, uważam, że może z tego wyjść prawdziwe cudeńko. W każdym razie jedno jest pewne – filmiki dają porządnego kopa! Genialnie zrealizowane – pierwszy z nich jest z E3 z 2009 roku, zaś drugi z tegorocznych targów ^^

Dead Space 2 szykuje się całkiem sztraszno ;] W jedynkę nie grałam bo shootery to nie moja działka, ale nie omieszkałam zerkać bratu przez ramie i przyznać muszę, że klimat to gra ma! Szczerze mówiąc pierwsza część tak naprawdę wzbudziła moje zainteresowanie w momencie, kiedy braciszek przyniósł mi karteczkę z dwoma narysowanymi tam kanji i hasłem „Mogłabyś mi znaleźć co to znaczy?”. Po minucie szperania mówię mu „Czyta się to Ishimura i jeśli się nie mylę znaczy ‚Kamienna Wioska'” – okazało się, że trafiłam w dziesiątkę, ponieważ Ishimura było nazwą statku kosmicznego na jakim działa się akcja gry ;D

Hunted: The Demon’s Forge – hmmm… Bethesda robi grę, którą określa się jako „fantasy Gears of War”. Musze przyznać, że brzmi ciekawie. Liczę że studio to, jako weteran takich klimatów, może zrobi z tego coś porządnego. Niestety jak na razie widzimy tylko naparzankę i nic więcej.

Need for Speed: Hot Pursuit – nowy NFS nikogo nie dziwi, ale nowy HP już jak najbardziej tak. Całe szczęście jest to pozytywne zaskoczenie ^^ Filmik jest rewelacyjny i zapowiada się na powrót do Needforowych korzeni, ala uwielbiana przeze mnie „czwórka”, czy „Porshe” :)

Rayman Origins (prequel serii), czyli Ray wraca do kultowego 2D ;] Trailer kompletnie rozłożył mnie na łopatki swoim humorem (Rayman i wiedźma na początku rządzą xD) – jeśli tylko wyjdzie na PC, to normalnie biegnę do sklepu go kupić! ^^

Project DUSTEric Chahi wrócił! Sporo kazał na siebie czekać, ale jeśli jego nowa gra zaczaruje mnie w równym stopniu co niesamowite Heart of Darkness, które było jedną z pierwszych gier na PC w jakie grałam (zaznaczam, że na PC, bo byliśmy kiedyś dawno, dawno temu, z braciszkami szczęśliwymi posiadaczami C64 xD), to naprawdę jest na co czekać! …trochę tylko żałuję, że niestety nigdy nie miałam przyjemności zagrać w jego największy hit – Another World.

I Am Alive ciekawie oddaje klimat miasta po katastrofie, zastanawia mnie tylko czym tak w zasadzie ta gra będzie, hmm?

Mindjack – gra jako shooter i to online, nie ruszyłaby mnie w najmniejszym stopniu, gdyby nie fakt, że tworzy ją… Square Enix! Nie wiem co im do łba strzeliło, żeby tworzyć sieciową strzelankę, ale cóż… ;] Pomysł z przejmowaniem umysłów wydaje się ciekawy, zobaczy się jednak jak to będzie wyglądało w praktyce. No i oczywiście jak na Japończyków przystało, nie mogło zabraknąć dużych robotów ;P

The Legend of Zelda: Skyward Sword – czy jest na sali ktoś, kto nigdy nie słyszał o Zeldzie? Tak. Przepraszam, już nie zadaję takich głupich pytań ;] Nowa odsłona serii ukaże się niestety na Wii, którego nie podsiadam, ani posiadać nie będę :/ Szkoda, bo Okaryna Czasu mi się podobała :(

Golden Sun: Dark Dawn, to gra z dość znanej serii jRPG, która jak widać doczekała się swojej odsłony na Nintendo DS. Może kiedyś ją wypróbuję ^^ Wygląda w starym, dobrym stylu :)

No i stało się – Nintendo zaprezentowało nową konsolkę o nazwie Nintendo 3DS, następcę aktualnego DSa. Ma podobno posiadać dużo ciekawych możliwości graficznych związanych z 3D.

Icarus Kid: Uprising, to pierwsza pozycja zapowiedziana na 3DSa – muszę przyznać, że graficznie naprawdę pozytywnie zaskakuje, zważywszy na to, że mówimy tu o przenośnych konsolkach :)

Knights Contract – o owej grze póki co nic nie wiadomo, ale jedno możemy stwierdzić na pewno. Ma bardzo ładny i dynamicznie zrealizowany trailer :)

Final Fantasy XIV Online – „trzynastka” wyszła, więc SE już zabrało się za zabawy z kolejną produkcją z serii FF. Tym razem tak jak i część z numerem XI, będzie to MMORPG. Ech, że też nie stać mnie na te abonamenty gier online, bo akurat w MMO w klimatach Final Fantasy pograłabym sobie z wielką chęcią ^^

Sorcery, to moim zdaniem jedna z najciekawszych pozycji, jakie do tej pory zaprezentowano. Gra będzie wykorzystywać nowy kontroler Move, który pozwoli nam rzucać zaklęcia naszym bohaterem, jakbyśmy machali prawdziwą różdżką :) Pomysł jest przedni, a z tego co widzę na filmiku, wykonanie genialne! Nie ma to jak rozrywka, który przy okazji zapewni Ci porządną zadyszkę xD

Tron EvolutionTron… hmmm… tytuł ten kojarzy mi się z takim starym filmem s-f i jego remake’iem, który jakoś czas temu zapowiedziano. A no tak! Skoro będzie film, to trzeba i grę zrobić – typowa polityka ostatnich lat. Mam tylko nadzieje, że wyjdzie lepiej niż inne egranizacje ;p

Monkey Island 2 Special Edition: LeChuck´s Revenge, to remake klasycznej drugiej części serii MI. Filmik jest po prostu boski – fajnie pokazuje różnicę jaka zaszła w grach na przestrzeni lat, a jednocześnie widać, że nadal trzyma ten sam stary humor i klimat ^^

Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned – fani Piratów z Karaibów będą wniebowzięci ;) Co prawda bohater nie wygląda mi na tak fajnego jak Jack Sparrow, ale wydaje się, że jest na co czekać ^^ Tylko jedna rzecz – kiedy na początku traileru mówi „I didn’ choose death”, to czy tylko ja byłam pewna co powie dalej? ;]

Silent Hill 8 – tym razem robi go czeskie studio. Filmik wygląda całkiem nieźle, ale Homecoming, też wydawało się w porządku, a wyszło jak wyszło :/ Moim zdaniem SH powinni robić Japończycy, bo pierwsze części (przy dwójce przyznaję się, że miałam serce w gardle!) miały klimat, który dosłownie wbijał w fotel – nie to co te nowsze :( Jedyna nadzieja w tym, iż Czesi zapowiadają powrót serii do korzeni – trzymajmy kciuki, aby im się udało ^^ Tylko taki mały mankament – Silent Hill bez muzyki Akiry Yamaoka? To przerasta moje zrozumienie…

Dragon Age: Początek – Leliana’s Song, to nowe DLC zapowiedziane przez BioWare ^^ Tym razem wcielimy się w naszą czerwonowłosą bardkę i poznamy jej historię sprzed czasów „podstawki”. Ja już jestem cała w skowronkach ;] Skoro jednak można było zrobić taki prolog dla Leli, to ja poproszę następne podobne dodatki o reszcie towarzyszy. Jako, że w grze jest mało qunari, to bardzo ucieszyłabym się na wieść o takim dotyczącym Stena – więcej dubbingu Piotra Fronczewskiego? Cud, miód, orzeszki xD

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – nasza rodzima produkcja zdecydowanie spodobała się zagranicą. Wiesiek został nominowany przez kilka serwisów w kategoriach m.in. „najlepsze gra na PC”, „najlepsza gra RPG”, czy „najlepsza gra E3”. Nic tylko pogratulować twórcom – miło czasami zobaczyć, że „Polak też potrafi” ^^ Ja mam tylko jedno zastrzeżenie… czy nie wydaje się wam, że Geralt jest jakiś taki… za ładny? xD Zrobili z niego jakiegoś bishonena, zamiast mrożącego krew w żyłach Wiedźmina – projekt postaci z jedynki moim zdaniem lepiej oddawał klimat tej postaci :)

Po wielkiej akcji rozpętanej przez CDA, której celem było nabicie naszej polskiej produkcji tylu głosów, ile się dało, byle tylko wygrać ranking na Gamespocie dotyczący najlepszej gry zaprezentowanej na tegorocznym E3… faktycznie nam się udało! <śmiech> Odstawiliśmy Star Warsy o ponad 10 tysięcy głosów – WOW!

Nintendo 3DS – zaczynam się naprawdę porządnie cieszyć, że nie zdecydowałam się na kupno zwykłego DSa – teraz trzeba tylko uzbierać kasę (swoją drogą ciekawe jak wyżyłują cenę…) na to cacko ^^ Graficznie wygląda cudnie – jakość PS2 w przenośnej konsolce? Tego się nie spodziewałam :) Do tego lista tytułów, które mają się na nią ukazać jest całkiem spora i takie hity jak Final Fantasy, Zelda, czy Resident Evil, to dopiero początek ^^

Majin and the Forsaken Kingdoms – współpraca człowieka i ogra w bajowych klimatach. Do tego rozgrywka ma łączyć akcję, skradankę, zagadki logiczne i platformówkę :) Podoba mi się, ale niestety jest to kolejny tytuł na X360/PS3 :/

Arcania: Gothic 4 – to już nie to :( Mimo, że Arcania jako tako na złą grę nie wygląda (w kwestii „wygląda”, to akurat jest bardzo ładna ;]), ale to już nie jest Gothic. 1 i 2 to było coś, 3 już brakowało tej frajdy z grania jakie miały dwie pierwsze części, zaś 4… Na moje oko za dużo w tym hack&slasha, a za mało typowego RPG.

Patapon 3 – w Patapona nigdy nie grałam, ale zawsze ciekawiło mnie na czym ta gra w sumie polega, bo jakby nie było zdobyła strasznie dużą popularność na całym świecie xD Niestety trailer do trójki, to chyba najgorszy filmik zaprezentowany na całym E3!

Trine 2 – po tym trailerze mam ochotę zagrać sobie w jedynkę ^^ Wygląda ślicznie no i kto by się oparł takiej lekkiej, platformowej rozrywce? Mam wrażenie, że ostatnio coraz częściej developerzy wracają do korzeni i tworzą gierki w starym dobrym stylu – tutaj: w 2D ;]

Castlevania: Lords of Shadow – action-adventure z perspektywy trzeciej osoby. Kojarzy mi się z Devil May Cry – może temu, że rozgrywka pozostaje w podobnych klimatach? Moją uwagę w trailerze chyba najbardziej przyciągnęła nowinka o Patricku Stewarcie w roli jednego bohatera – według mnie jest to taki angielskojęzyczny Piotr Fronczewski ;] Głos, który można słuchać i słuchać i słuchać… Jean-Luc Picard rządzi xD

Hydrophobia – pomysł jest nawet niezły. Główną rolę w tej grze mają grać płyny wszelakie, za których pomocą będziemy mogli np. topić wrogów, porazić ich prądem kiedy będą stali po kostki w wodzie, czy wysadzić drzwi jej ciśnieniem.  Jeśli jednak chodzi o wykonanie, wygląda to już mocno tak sobie…


Podsumowując. Tegoroczne E3 zaprezentowało się całkiem nieźle – zdecydowanie pojawiło się sporo zapowiedzi tytułów, które w niedalekiej przyszłości mogą porządnie namieszać na rynku gier, jednak z drugiej strony ciut się zawiodłam, ponieważ naprawdę liczyłam, że zostanie ujawnione choć malutkie info dotyczące Dragon Age 2 oraz The Elder Scrolls V (w Mass Efecta nie grałam, więc do trójki się nie palę ;]). Cóż, nie ma się jednak co załamywać – trzeba poczekać na kolejną imprezę branżową ;] …Humor jednak zepsuła mi mnogość pozycji zapowiedzianych na konsole? Czyżby developerzy mieli już PCtowców gdzieś? :/ Ech…

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 17 czerwca 2010, in Artykuły, Różne and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 5 komentarzy.

  1. jeśli o Wieśka chodzi, to jest to podobno kolejna faza projekt postaci, i będą go jeszcze zmieniali. Nie zostanie taki ładny ;)

  2. Ja też śledzę wiadomości z E3. Widziałaś te wszystkie filmiki z The Old Republic? Niesamowite. Najbardziej czekam na Wiedźmina oczywiście i Dead Space 2, ale muszę przyznać, że ogólnie w tym roku E3 jest naprawdę pełne interesujących tytułów. Chociażby Rayman: Origins! Wreszcie Rayman bez tych przeklętych Kórlików. Tylko szkoda, że Ubi nie zaprezentowało drugiego Beyond Good & Evil… Ponadto w osłupienie wprawił mnie trailer Metal Gear Solid: Rising, a obecność Dantego w flmiku Marvel Vs. Capcom 3 wywołała wielkiego banana na twarzy. No i jest jeszcze ten Dragon Age… a ja jeszcze podstawki nie tknęłam nawet kijem.
    Teraz tylko trzeba kupić wszystkie nowe konsole, uzbroić PeCeta w najlepsze części i wyczekiwać ;] Tak na serio, to chyba sobie kupię PSP… Jestem obecnie finansowo ograniczona raczej do handheldów. No i przydałby się autentycznie ten upgrade komputera (płyta główna, RAM i procesor, grafikę mam nową i mocną, bo stara się spaliła i trzeba było szybko kupić).

    O I Am Alive było już kiedyś trochę informacji, nawet powiem że bardzo dawno i myślałam, że projekt umarł. Z tego co pamiętam, zadaniem gracza jest po prostu przeżyć i wydostać się w jednym kawałku ze zniszczonego miasta, oraz pomóc też innym ofiarom; ale głowy nie dam. To chyba wszystko co o niej powiedziano.

    Na nowe Legend of Zelda już jest sporo narzekań. Przez to, że prezentuje inny styl niż Twilight Princess. Ja nic nie powiem, grałam tylko w Ocarina of Time i Majora’s Mask na emulatorze N64 (tego ostatniego nawet nie przeszłam do końca, bo się emulator sypał cały czas w jednym momencie). Ja chcem Wii…

    Kochanie, uwierz mi, nie popędzisz do sklepu po nowego Raymana! Bo będzie dostępny tylko w dystrybucji elektronicznej xD Zapowiedziano na PSN i XBLA. Brakuje wersji na Steama :(

    Trailer nowego Silent Hilla był całkiem ciekawy, ale obawiam się, że będzie jak z Homecoming…

    No i na końcu… Zagłosuj proszę na Wieśka! Pozostali komentujący: również odwiedźcie stronę http://e3.gamespot.com/games.html?platform=5&sort_order=desc&sort=votes i wspomóżcie polską produkcję w głosowaniu!

  3. Oj, czuje się kompletna ignorantką… ze wszystkich tytułów kojarzę tylko Raymana (grałam w te Raymany 3D). Ze słyszenia kojarzę też FF, ale tylko ze słyszenia i nigdy z tą grą nic wspólnego nie miałam. No ale jako miłośniczka platformówek i wszystkich im podobnych na pewno zagram w Raymana przynajmniej, jak się dorwę ;)

  4. Ja czekam jedynie na NFSa :)

  5. Skojarzyłam Wieśka, Dragon Age, Final Fantasy, Piraci z Karaibów, Need for Speed, Star Wars, Rayman (kojarzę tylko kamyczki i schody oraz, iż nie umiałam tego przejść xD), Gothic i chyba tyle…. Ze słuchu to tylko DA i FF, z resztą miałam większą styczność ;).. Nie wiem, czy wolę Raymana (bo w niego zagrałabym na stówę), czy Wieśka (grałam, pokochałam i wgl)… :p Zobaczymy ^^

Skomentuj

