Serwis informacyjny ;)

W planach miałam notkę z newsami, więc wzięłam się dzisiaj porządnie do roboty, żeby ją napisać ^^ Już trochę mi się tego uzbierało, dlatego zapraszam na pokaźny zbiór nowinek – w większości to tylko mniejsze informacje apropo wypuszczonych filmików, czy ogłoszenia powstawania jakichś serii. Na koniec jednak zostawiłam sobie wisienkę na torcie, a nawet mogłabym powiedzieć, że dwie xD

Zauważyliście, że ostatnio jakaś moda na wschód się zrobiła? Coraz więcej przeróżnych mediów tworzy jakieś spin-offy, remake’i, czy adaptacje w formie anime na podstawie wykreowanych już przez nich marek. Tak jest i tym razem i w obu przypadkach wzbudza to we mnie wielki entuzjazm! ^^

Jeśli chcecie się przekonać o co chodzi, to zapraszam do czytania :)

PS: Już dosłownie za moment Mistrzostwa Świata w nogę! Ech – kiedy ja ostatnim razem oglądałam jakiś porządny mecz… ;) Zdecydowanie jako kibic Juventusu będę, jak zresztą za każdym razem, dopingować Włochów ^^ Ostatnim razem o mało co nie przyprawili mnie o zawał, ale wygrali xD Teraz liczę na powtórkę ;p

Jak się okazuje prace nad Black Rock Shooter idą pełną parą. Miałam wątpliwości, czy premiera tego specyficznego anime opartego na piosence nie zostanie znów przesunięta, a tu dostajemy info, że na tegorocznym Anime Expo (Los Angeles, 1-4 lipca) studio zaprezentuje ponad 10 minutowy fragment z gotowego tytułu. Zdecydowanie jest na co czekać :)

Black★Rock Shooter opowiada o rozpaczy i poczuciu beznadziejności narratora podczas bezcelowej wędrówki w poszukiwaniu czegoś bardzo ważnego co przypuszczalnie zgubił. W końcu zyskuje on nową nadzieję i decyduje się z odwagą stawić czoła przyszłości. Anime to jest inspirowane piosenką o tym samym tytule, wykonywaną przez wirtualną piosenkarkę Hatsune Miku z Vocaloida.
Anomaro-P, znany twórca filmików 3D do Vocaloida, stworzył Black★Rock Shooterowi fabułę, gdzie bohater zostaje zdradzony przez swoją siostrę, która przeszła na stronę zła i musi ją zabić aby powstrzymać ogólną destrukcję. Historia ta stała się inspiracją nadchodzącego anime.

Premiera: 24 lipiec 2010

Smutna nowina – ogłoszono, że 4 lipca zostanie wyemitowany ostatni, 64 odcinek FullMetal Alchemist: Brotherhood. Będzie on zgadzał się z wypuszczonym także w lipcu ostatnim rozdziałem mangi FMA Hiromu Arakawy. Aż trudno uwierzyć, że ta wspaniała seria wreszcie dobiegła końca… Składa się ona z 27 tomów – w Polsce póki co ukazało się ich „tylko” 19, a więc jeszcze trochę pocieszymy się w naszym kraju Edem i spółką ;)

Niedawno wypuszczono nową, 15-sekundową reklamę nadchodzącego anime horroru Shiki – możecie obejrzeć ją TUTAJ.

Podczas gorącego lata w cichej wiosce Sotoba, mają miejsce dziwne, niewytłumaczalne śmierci różnych ludzi, zaś pewna osobliwa rodzina wprowadza się do dawno opuszczonej posiadłości. Dyrektor szpitala, Toshio Ozaki, zostaje wplątany w śledztwo dotyczące personelu jego placówki oraz mieszkańców miasteczka.

Premiera: 8 lipiec 2010

Poinformowano, że trzecia, czyli ostatnia seria anime Tales of Symphonia (opartego na grze jRPG) otrzymała zielone światło. Podtytuł będzie brzmieć Sekai Tōgō-hen (Epizod Zjednoczonych Światów). Przedstawi on nam zakończenie historii Lloyda i Collete – jak sam tytuł wskazuję, tym razem fabuła skupi się na wydarzeniach już po połączeniu obu światów. Jednak póki co nie ma się co ekscytować – Tethe’alla Arc skończy się dopiero na zimę, więc jeszcze sporo będziemy musieli poczekać na 3 sezon OAV.

Square Enix ujawniło, że będzie 2 sezon futurystyczno-supernaturalnego anime To Aru Majutsu no Index. Potwierdzono także, że wystąpią w nim znani z pierwszej serii bohaterowie: Index (Yuka Iguchi), Toma Kamijo (Atsushi Abe) i Mikoto Misaka (Rina Satou). Gra na PSP z tego samego uniwersum ukaże się tej zimy.

Opis pierwszego sezonu:
W świecie gdzie ponadnaturalne moce zastąpiły naukę, istnieje college, który rozwijanie tych sił ma w programie zajęć. Do miejscowego ucznia liceum, Kamijou Touma, przybywa biała siostrzyczka. Nazywa siebie “Index” i mówi, że ścigają ją czarodzieje. W ten sposób Kamijou Touma wkracza do świata okultyzmu.

Dostępny jest już 5 spot do wyczekiwanego przez wielu fanów Kuroshitsuji II – na TEJ stronie możecie obejrzeć wszystkie jak dotąd wypuszczone filmiki.

Sequel anime Kuroshitsuji (jap. Czarny Lokaj), które opowiada o angielskim arystokracie i jego niezwykle wykwalifikowanym lokaju, który przypadkiem okazuje się być demonem. Nowa seria przedstawia lokaja Clauda Faustusa i jego pana – Aloisego Trancy, którzy będą głównymi bohaterami.

Premiera: 1 lipiec 2010

Nowela Bibliotheca Mystica de Dantalian (jap. „Dantalian no Shoka”) dostała anime.

Historia tej serii obraca się wokół młodego chłopaka o imieniu Huey, który odziedzicza po dziadku starą posiadłość oraz całą znajdującą się w niej kolekcję książek. W piwnicy, bohater spotyka tajemniczą dziewczynę Dalian. Okazuje się, że kontroluje ona przejście do Mistycznej Biblioteki Dantaliana, gdzie znajdują się zakazane księgi wiedzy demonów.

Opis wygląda całkiem ciekawie, a już sam fakt, że fabuła dotyczy książek jest wielkim plusem dla takiego mola książkowego jak ja ;)
Taka ciekawostka – sam Dantalian to w demonologii Wielki Książę Piekieł mający pod swoimi rozkazami 36 legionów demonów. Jest on nauczycielem wszystkich dziedzin sztuki i nauki. Mówi się także, że zna sekrety każdego człowieka, ponieważ potrafi czytać w ludzkich myślach i zmieniać je wedle własnej woli.

***

Na koniec zostawiłam sobie dwie, moim zdaniem, najciekawsze nowinki – żałujcie, że nie widzieliście mojej reakcji kiedy to zobaczyłam! ;P W obu przypadkach – najpierw śmiech, potem histeryczny chichot, następnie w miarę spokojne czytanie informacji, chwila ciszy dla przetrawienia danych, a na koniec szeroki uśmiech. Choć zadziwiłam się niepomiernie widząc te newsy, naprawdę mam spore oczekiwania co do tych dwóch produkcji! ;)

Dragon Age to coś, co ktoś czytający mojego bloga nie może nie znać, ze względu na moje kompletne uzależnienie i zakochanie w tej grze, co jawnie okazuję i staram się rozprzestrzeniać xD Dlatego właśnie news, który zobaczyłam na stronie CD-Action praktycznie wgniótł mnie w fotel!

Otóż studio BioWare, odpowiedzialne za stworzenie DA, ostatnio ogłosiło, że zawarli umowę z FUNimation Entertainment dotyczącą stworzenia „filmu anime” opartego o to uniwersum ^^ Produkcja ma się rozpocząć jeszcze w tym miesiącu, a na wynik końcowy przyjdzie nam poczekać do roku 2011.

Mark Darrah, producent wykonawczy BioWare’u powiedział, że: „Anime jest dla nas świetnym medium do kontynuowania opowieści z Dragon Age. Partnerstwo z FUNimation gwarantuje, że dostarczymy odbiorcy produkt doskonałej jakości, zapewniający świetną rozrywkę, która sprosta oczekiwaniom fanów.”

No to Gen Fukunaga, prezydent FUNimation odpowiada: „Jesteśmy podekscytowani perspektywą pracy z EA i BioWare nad produkcją anime Dragon Age. Za pomocą klasycznych technik przedstawienia fabuły oraz oprawy wizualnej, które możemy znaleźć w anime, stworzymy film, który jeszcze bardziej poszerzy perspektywy świata wykreowanego przez BioWare.”

Jak widać nic tak naprawdę nie wiadomo, a panowie szefostwo, póki co prześcigają się tylko w prawieniu sobie nawzajem komplementów i pustych słowach ;P Bardzo ciekawi mnie jakie studio zajmie się faktycznym stworzeniem tego tytułu i jak to będzie wyglądało w kwestii języka. Przykro mi, ale nie widzę DA z seiyuu Japończykami – na samą myśl wszystko się we mnie buntuje ;p Zdecydowanie najlepiej byłoby, gdyby Ci sami aktorzy co w grze, użyczyli głosu swoim bohaterom ^^ CHYBA ŻE… To ma być film. Bardzo prawdopodobnym jest, że będzie to jakiś spin-off fabuły gry, ponieważ upchnięcie całej historii DA w jakichś góra 2 godzinach, to moim zdanie pomysł co najmniej chybiony. Do tego dochodzi kwestia wyborów, czy choćby samego stworzenia postaci. Dostalibyśmy opowieść z decyzjami, które niekoniecznie moglibyśmy pochwalać, itp. Ech, ciężka sprawa…

Zastanawiam się też nad stroną czysto techniczną – nie potrafię sobie z tej chwili wyobrazić Dragon Age’a w konwencji typowego, kolorowego anime z wielkimi oczami. Tutaj zdecydowanie trzeba by było pójść w produkcje takie jak Death Note, może Samurai Champloo, albo Hellsing? Musi być mrocznie, krwawo i posępnie. Pokazać, że biel ani czerń nie istnieje, jest tylko szarość. Ogólnie rzecz biorąc bardziej widziałabym DA jako animację 3D, ala FF7: Advent Children. Moim zdaniem lepiej oddałaby klimat. Takie coś w stylu traileru „Sacred Ashes” byłoby całkiem w porządku ^^

Wierzycie w to? Bo ja przeżyłam szok na skalę światową, kiedy dzisiaj zobaczyłam tego newsa xD Supernatural jako anime? Pierwsza myśl – totalna abstrakcja. Druga myśl – obejrzę to na 1000% ;]

Strona główna ogłasza, że ma to być animacja jakiej jeszcze nikt do tej pory nie widział. Studio, które się nią zajmie, to (fanfary!) MADHOUSE! Znane z Death Note, CardCaptor Sakury, NANY i całej fury innych tytułów. Według strony jest to pierwszy na świecie projekt, gdzie japońskie studio tworzące anime, będzie zajmowało się tytułem opartym na popularnym za morzem serialu.

Supernatural the Animation ukaże się w Japonii na Blu-ray i DVD 12 stycznia 2011 roku.

Oryginalna fabuła serialu opowiada o życiu braci Winchester, Sama (Jared Padalecki) i Deana (Jensen Ackles) kiedy to polują na przeróżne stwory i inne zjawiska nie z tego świata przemierzając Amerykę wzdłuż i wszerz.
Tytuł ten pierwszy raz ukazał się w Stanach Zjednoczonych w roku 2005, a tej jesieni wkroczy w swój szósty sezon ^^

Anime podobno ma mieć 22 odcinki, które będą odzwierciedleniem historii z dwóch pierwszych sezonów Supernatural. 12 stycznia 2011 wyjdzie płyta z odcinkami 1 i 2, 2 lutego z 3-12, a 6 kwietnia z 13-22. Seria ta nie będzie tylko remake’iem najlepszych odcinków „Nie z tego świata”, ale i będzie zawierała oryginalne epizody, których jeszcze nie dane nam było zobaczyć. M.in. prolog braciszków, czyli ich dzieciństwo, nowi wrogowie, czy specjalne odcinki o drugoplanowych postaciach.

Jeśli ktoś ma jakieś złe przeczucia, to mogę je po części rozwiać – Eric Kripke, twórca Supernatural (choć może w tym wypadku powinnam napisać スーパーナチュラル), będzie trzymał pieczę nad tym projektem ^^

Już nie mogę się doczekać! Szczerze mówiąc początkowo zdziwiła mnie nowinka, że SN jest takie popularne w Japonii, ale jeśli się tak dłużej nad tym zastanowić… dużo duchowych problemów, fura zjawisk nadprzyrodzonych i dwóch przystojnych braci jako główni bohaterowie? Oczywiście, że spodobało się Japończykom! xD

Tylko błagam! Zostawcie angielskich aktorów!!! Dean w wykonaniu innym niż Jensen, to coś z czym bym się nie mogła pogodzić ;P Liczę także, że skoro to w pewnym sensie remake, nie zabraknie tak genialnych dowcipów, które posiadały pierwsze dwa sezony (miały najlżejszą treść z wszystkich pięciu). Ech… rok 2011 będzie niesamowity ;D

Na koniec, jeśli ktoś ma ochotę zapraszam na japoński trailer serialu Supernatural – Bogu dziękuję, że nie zrobili dubbingu ;]
Znajdziecie go pod TYM adresem ;) (w tle leci „Carry on Wayword Son” ^^ Uwielbiam tą piosenkę!)
Pod spodem zaś umieszczam japońskie promo do sezonu 4, które już niestety… … … ma dubbing :/ Można się załamać – Sama bym jeszcze przebolała, ale Dean wyszedł tragicznie! Takich. Rzeczy. Się. Nie. Dubbinguje! Czy tak trudno to zrozumieć??? <wzdycha>

Piosenka, która leci w tle jest fajna – szkoda, że nie wiem co to jest :(

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 10 czerwca 2010, in Anime, Różne, Zapowiedzi and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 9 komentarzy.

  1. Co tu dużo mówić? Edwardzie nie opuszczaj nas!!!

  2. Black★Rock Shooter obejrzę na pewno, ale na razie odnoszę się do tego z dużą rezerwą – nie chcę się rozczarować.
    To Aru Majutsu no Index – to będzie trzeci sezon nie drugi ;] Drugi został wykonany na podstawie novelek side story (To Aru Majutsu no Rail Gun), ale nadal liczy się jako sezon 2. Cieszę się na 3, bo to będzie bezpośrednia kontynuacja 1. Ale, że się pojawi, to już wszyscy fani wiedzieli – była to tylko kwestia czasu.
    Bibliotheca Mystica de Dantalian – bardzo mi się podoba fabuła ;]
    Adaptacje anime Dragon Age i Supernatural na pewno wypadną ciekawie i rzucę na nie okiem.
    To tyle bym chciała powiedzieć ^^
    Pozdrawiam <33

  3. Ooo, nie wiedzialam ze bedzie wychodzil kolejny sezon TAMNI, z pewnoscia go obejrze^^ A no i o ToS3 to juz wiedzialam jakis czas temu i jestem ureshii^^ Naprawde mi szkoda iz FMA sie konczyT-T kocham te mange=3 i jak dla mnie moglaby jeszcze dluzej potrwac:P a no i ty tak ciagle chwalisz te Supernatural wiec moze znajde troche czasu by obejrzec (co prawda moja kuzynka z Francji w poprzednie wakacje miala na to krecka i ciagle to odladala, jednak nie ogladalam z nia bo bylo po francusku, a ja nie umiem na tyle franca by dokladnie zrozumiec o co biegalo^_^*)

  4. Piszesz o tym Supernatural i piszesz, a ja nawet nie wiem co to jest. W końcu chyba trzeba zacząć coś oglądać… Na tą chwilę to tylko House MD z seriali aktorskich mi przypasował. Właściwie to nie lubię telewizji…

    Magiczne słowa: „zgodne z mangą” są jak balsam leczniczy. Zwłaszcza w wypadku FMA. Nie jestem na bieżąco z mangą, bo czytam polskie wydanie, więc jeszcze mnie trochę zabawy czeka! Brotherhood obejrzę do końca jak wszystkie tomy w Polsce wyjdą ^^

    Wiedziałam, że zrobią animowanego Dragon Age’a. Po prostu wiedziałam. Ostatnio w kwestii gier „zachodnich” stało się to bardzo popularne, znaczy, tworzenie animowanych filmów promocyjnych/rozszerzających historie opowiedzianą w pierwowzorze. Wystarczy wspomnieć – Dante’s Inferno (brat oglądał, mówił że to kicha xD), Dead Space: Downfall (oglądałam, dobrze wprowadza w akcję), Halo: Legends (nie widziałam, nie znam nikogo kto by już widział)… Nie ma co, stało się to bardzo popularną zagrywką! Kto wie, może nawet to DA będzie dobre.

    Och i tak na koniec…
    „Carry on my wayward son, there’ll be peace when you are done; lay your weary head to rest, don’t you cry no more…”
    Masz rację. Ta piosenka jest ekstra xD Naprawdę można ją słuchać i słuchać.

  5. „Będzie on zgadzał się z wypuszczonym także w lipcu ostatnim rozdziałem mangi FMA Hiromu Arakawy.” Ale czyż ostatni, 108 rozdział, nie wyszedł właśnie teraz? T.T

  6. Wyszedł, wyszedł T.T I skończył się uroczo :)

  7. Ło ho ho, nie wiedziałem, że także jesteś kibicem Juventusu;> u Włochów następuje powoli wymiana generacji piłkarzy, serie A oddala się od czołówki Europy(niby sukces interu, no ale mimo wszystko).

    Pozdro^^

  8. Nie moje juz zniesc czekania na „Black Rock Shooter”, kiedy twoj blog tak nieznosnie mi o tym anime przypomina ;D Dawniej zawsze, kiedy na playliscie wlaczala sie jakas piosenka z Vocaloid, od razu myslalam o premierze tego ‚filmu’, ale teraz, kiedy nie mam pobranych albumow Miku, zostajesz mi tylko ty. Dalej zacieram raczki na mysl o tej krotkiej serii – co z tego wyniknie? Chce wiedziec!
    Supernatural jako anime – dla mnie swietnie =^^=. Po prostu nie wyobrazalam sobie, zebym mogla obejrzec kiedykolwiek ten serial, same trailery mnie przerazaly… A anime to co innego. Na rzeczy rysowane mam niezle nerwy.
    O Dragon Age sie nie wypowiadam, bo na razie tej gry nie widzialam i raczej nie, poki tyle GB zajmuje.
    Zaciekawila mnie nowa czesc „Toaru Majutsu no Index”, ale dalej nie widzialam tej innej czesci mowiacej o Pannie Piorun. . Ale serie na biezaco sie szybciej oglada.
    Shiki prezentuje przesliczna kreske, ale boje sie horrorow. Boje sie, kiedy wiem, ze to ma byc horror, a nie ze moze byc.
    To tyle, piosenka mi sie pobrala xD Branoc ;*

  9. Muszę gdzieś się pożalić nie na temat. Nie zdałam fonetyki! Czeka mnie kampania wrześniowa wobec tego… a to był dopiero mój trzeci egzamin (mam razem dziesięć, w tym jeden w piątek, 5 w następnym tygodniu i jeden 29-tego).

Skomentuj

