I co teraz…?

Postanowiłam, że w końcu muszę napisać tą notkę. Niby to prawda, iż DU to mój blog i mam prawo robić sobie tutaj co mi się podoba, ale… ale właśnie. Po prostu czuję, że to nie w porządku zostawiać was tak bez słowa wyjaśnienia, dlatego wszystkich stałych czytelników zapraszam do przeczytania tej notki.

Nie dotyczy ona za bardzo M&A (no może odrobinkę – co to jest tych parę zdanek na koniec ;)), ale raczej mnie, teraźniejszości i przyszłości. Kilka spraw trzeba poukładać i temu właśnie służy ten wpis.

Na początek dla uspokojenia powiem tyle, że nie mam zamiaru zamykać Dream Universe ^^ Jeśli przeszło wam to przez głowę, to spokojnie, to nie tak ;)

Chodzi po prostu o to, że jest marzec i za 2 miesiące mam maturę. Naprawdę mam teraz sporo na głowie, dużo powtórek, zaliczeń itp. Oczywiście mogłabym stwierdzić „I don’t care” i to wszystko zignorować… tyle że nie mogę. Ostatnio porządnie zaczęłam myśleć o tym jak będzie wyglądać moja przyszłość. Japonistyka, to moje wielkie marzenie i bardzo chcę żeby się ono spełniło, ale nie wiadomo jak się losy potoczą. Dlatego właśnie postanowiłam, że muszę dać z siebie wszystko, poświęcić się teraz, żeby za parę lat móc z czystym sumieniem stwierdzić, że nie żałuję podjętych przez siebie decyzji. Zaczęłam też trochę myśleć nad alternatywą… poważnie rozważam dziennikarstwo, ale to już inna bajka ;)

Teraz wracając do tematu – żeby zdać te głupie matury tak jak trzeba, postanowiłam na pewien czas ograniczyć moją internetową działalność. Pisałam już o tym kiedyś i widzę, że przyszedł czas, aby to ostatecznie ogłosić. Od teraz zdecydowanie notki będą pojawiać się rzadziej. Będę pisać kiedy będę miała na to czas i ochotę, nie zaś tak jak teraz, kiedy się w myślach ganiłam za własne lenistwo i siadałam do klawiatury. Chcę żeby te najbliższe dwa miesiące upłynęły mi na nauce tego co będę potrzebować oraz odpoczynku i relaksacji ^^ Kiedy najdzie mnie chętka, oczywiście smarnę coś raz za czas, ale na pewno nie będzie to w takich ilościach do jakich was przyzwyczaiłam oraz z taką samą częstotliwością.

Mam nadzieje, że to zrozumiecie – mam teraz przed sobą dość dziwny okres w życiu, moment, w którym wcale nie czując się dorosłą mam podjąć decyzje, które zadecydują o mojej przyszłości i z tego właśnie powodu potrzebuję trochę czasu dla siebie ^^

Gwarantuję, że kiedy całe to szaleństwo się skończy, wrócę do zwyczajowego zasypywania was moimi referatami, więc odpocznijcie ode mnie póki możecie ;) Zaś później… naprawdę mam wielką nadzieje, że od października nie będę do was pisać jako zwykła fanka M&A, ale studentka krakowskiej japonistyki :)

A właśnie, jeśli kogoś to interesuje, to dostałam dziś cały harmonogram moich matur i wygląda on oto tak:

04.05.10 – wtorek
– 9:00 – pisemny j.polski (podstawa)
– 14:00 – pisemny j.polski (rozszerzenie)
05.05.10 – środa
– 9:00 – pisemna matematyka (podstawa)
06.05.10 – czwartek
– 9:00 – pisemny j.angielski (podstawa)
– 14:00 – pisemny j.angielski (rozszerzenie)
07.05.10 – piątek
– 9:15 – ustny j.angielski (rozszerzenie)
10.05.10 – poniedziałek
– 10:45 – ustny j.angielski (podstawa)
12.05.10 – środa
– 9:30 – ustny j.polski

Półtora tygodnia i mam spokój – całkiem fajnie to wyszło :) Mam nadzieję, że będziecie trzymać kciuki ;* <oczywiście, że nic nie sugeruję> xD

Co by tu jeszcze napisać… a tak! Przez ostatnie 4 dni ferii hurtowo obejrzałam wszystkie 26 odcinków Ouran High School Host Club (mangę czytam po polsku, a anime póki co omijałam – mój wielki błąd!) i jestem okropnie zachwycona ;] Niesamowite, genialne, zabawne – za jakiś czas powinna się pojawić moja recenzja ;)

Mangi też nadal czytuję, właśnie jestem w trakcie poszukiwania jakiejś fajnej długiej serii (chociaż ze 100 rozdziałów) ;] Ze względu na zbliżające się anime, zaliczyłam Kaichou wa Maid-sama! i naprawdę jestem pozytywnie zaskoczona – niby powiela schematy shoujo, ale korzysta z nich tak, że jest też w pewnym sensie powiewem świeżości tego gatunku ^^

No to kilka słów na koniec – jeśli ktoś się będzie chciał ze mną skontaktować to zdecydowanie najlepszą opcją jest mail (wszyscy znacie bo jest w „about”) lub telefon (nikt nie zna numeru, ale gdyby ktoś chciał, to nie widzę tu problemów). GG sprawdzam bardzo rzadko – taka już jestem, sorki. Btw, ostatnio zdarzało mi się, że wysłane przeze mnie wiadomości nie doszły do adresatów, więc jeśli komuś dłużej nie odpisywałam, to wierzcie, że nie jest to powodem mojej złej woli czy złośliwości – po prostu gadu mnie nie lubi (albo mój internet?) <wzdycha>

Swoją drogą – 19 marca wybieram się na dni otwarte Uniwersytetu Jagielońskiego i krakowskie Targi Edukacyjne, więc jeśli ktoś też ma zamiar się przejść, to kto wie – może się miniemy w tym tłumie nawet o tym nie wiedząc ;)

A więc (tak! moje ukochane „a więc” ;P) do zobaczenia, usłyszenia, czy też napisania! :)

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 4 marca 2010, in Różne and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 20 komentarzy.

  1. No rzeczywiście fajny Ci terminarz wyszedł. Ja akurat piszę rozszerzoną matematykę a ustne mam 13 i 18. Więc duża przerwa między pisemnymi a ustnymi. Wolałabym je mieć wcześniej i z „głowy” no ale i tak jest nieźle :)

  2. Ucz się, ucz. Chcę żebyś to Ty mnie oprowadziła po Uniwersytecie, kiedy wybiorę się tam za dwa lata na dni otwarte ;)
    Jakoś przeżyjemy te dwa miesiące bez regularnych notek, skoro później wrócisz do nas z całym zapasem nowości. Tylko jedno mi obiecaj: będziesz zaglądała czasem na Twittera. Rozumiem, nauka nauką, ale jak zajrzysz do nas na 15 min dziennie, to nic takiego się nie stanie. Zwłaszcza, że naprawdę brakuje nam Twojego „głosu” w naszych dyskusjach.
    Co do planu matur, to fajnie Ci się to ułożyło. Półtorej tygodnia i wszystko z głowy. Muszę pamiętać, żeby trzymać za Ciebie kciuki. Ponoć wsparcie duchowe pomaga :D
    Pozdrawiam ^^
    Alex

  3. Będziemy tęsknić, ale… o wiele lepiej będzie jeśli pozdajesz wszystkie matury najlepiej jak się da i wrócisz z czystym sumieniem, że niczego przez nas nie zawaliłaś ;) A może to będzie nasze/moje czyste sumienie? Mniejsza o to ^^
    Faktycznie, fajnie ci się ułożyło (-> to mówi ta, co nie ma o tym bladego pojęcia <-). Dziennikarstwo? Kiedyś to było moje wielkie marzenie, ale teraz patrzę realnie – nie nadaję się ^^ Więc działalność w takowym kółku mi wystarcza ;) Ale i tak życzę powodzenia. Swoją drogą, nie piszesz rozszerzonej matmy?

    A co do drugiej części notki to tak. Ani Maid-sama, ani Ouran jakimiś cudnymi seriami nie są (naprawdę nie rozumiem tego szału, ale cóż, o gustach się nie dyskutuje). Chociaż Ouran jeszcze znośny, tak to pierwsze jest dnem. Typowe shoujo, niczym się nie wyróżnia. Jeśli kiedyś się zmuszę do przeczytania dalej, a nic się nie poprawi to sobie tego nie wyobrażam xD Więc z serii z przyszłego sezonu o wiele bardziej czekam na UraBoku (taki z tego shounen-ai, że… możesz spokojnie czytać/oglądać ^^). Fajny tasiemiec, hę? To ja polecam D.Gray-mana (192+; 19+ tomów), bombowa seria ^^
    Hm, no to na koniec: mam nadzieję, że napiszesz coś od czasu do czasu np. na MALu/blogu/gdziekolwiek i oczywiście… ganbatte przy nauce do matury, czy jak to tam powinno brzmieć ^^ Trzymam kciuki!

  4. Ja miałam ustne jako pierwsze ;o Ale to było tyle lat temu~~~ ostatnio jak myslałyśmy z koleżanką ile lat temu zdawałyśmy maturę to się przestraszyłyśmy, jak to dawno :P Dziwny mi się wydaje ten podział na ustny podstawowy i rozszerzony… Tak można? Za moich czasów ustny mozna było tylko na jednym poziomie zdawać.

    Co do mangi to z dłuższych, dobre wg mnie są Detective Conan, Bakuman, Hikaru no Go, Ayashi no Ceres. Co do krótkich polecam Dengeki Daisy, moją najukochańszą mangę :-)

  5. Warszawa wspiera Kraków całym sercem xD
    Ganbatte kudasai nee ;)

  6. Szkoda,że nie będziesz miała teraz tyle czasu na pisanie bo twój blog jest moim ulubionym ale jakoś wytrzymam(bez sensu zdanie :) .Oglądałam Ouran High School Host Club ale dopiero ok 15 odcinka zaczęło mi się podobać.(Uwielbiam Bliźniaków)
    Życzę powodzenia na maturze(dobrze,że ja mam je dopiero za parę lat).
    ps:Ani Maid-sama manga bardzo mi się podoba i z niecierpliwością czekam na anime.

  7. Chciałabym rzecz to samo, co i Alex :) Poza tym życzę ci szczęścia i uważam, że lepiej nie przystępować do kompa przez miesiąc niż ten jeden raz źle napisać maturę. Do Krk może się udam (hahaXD). Za to teraz uznaję, że większość moich wiadomości było niepotrzebnych, więc w sumie nie muszę ci ich przysyłać ;)

  8. No to mi ulżyło, że DU nie zostanie zamknięte^^ przyznam lubie czytać te twoje notki^^ no ale rozumiem matura- to zrozumiały powód twojej nieobecności, widzę że masz ambicje i bardzo dobrze, życzę byś się dostała na japonistykę^^ no i dobrze dobrane terminy tych matur masz, tylko pozazdrościć xD
    A no i wspomniałaś o Hostach=3 uwielbiam tą serię, naprawde liczę na kontynuację^v^\
    Pozdrawiam;D

  9. Fajne terminy.

    Na prócz pierwszych trzech (podstawy plus rozszerzona matma) mam informatynkę 18 maja (wiem, to samobójstwo ale co mi tam), 14 ustny z polskiego i 19 z angielskiego. Albo odwrotnie :D Fajnie się masz, że skończysz tak szybko… Też tak chce!! Z ciekawości – masz temat na polski coś o anime lub mandze? :D

    Poczekamy aż maj się skończy i wrócisz:)

  10. To życzę powodzenia.

    Mam taką prośbę otóż jak wiecie w wielu zangielszczonych grach usuwają piosenki np w openingach i endingach. Ostatnio grałem w wild arms 1, wydawało mi się że ending jest taki sam dla wszystkich wersji ale na stronkach odkryłem że jest piosenka w japońskiej wersji. Bardzo chciałbym zobaczyć ctredits do japońskiej wersji ale nie mogę znalezdzi. Wydaje mi się że powinno być na jakiejś japońskiej stronce. Tu moja prośba jak po japońsku jest Wild Arms 1 ending credits??

  11. Dobra znelzazłem, trzeba było wpisać po japońsku w google. :)

  12. Noo… Gratulują samozaparcia. Sama mam wielką nadzieję, że od października będziesz pisać notki jako studentka japonistyki. ^^ W końcu marzenia są po to, żeby je spełniać. ;) Ale nie powiemm po przeczytaniu wstępu, miałam wrażenie, że chcesz nas opuścić… Już się przestraszyłam. ^^ Tak, teraz niestety trzeba się uczyć. :0 (powiedziała ta, która na nic nie ma czasu…).
    Jeej, nawet nie wiesz, jak ja bym chciała pójść na japonistykę. Ale raczej w tym roku nie mam najmniejszych szans, z angielskiego jestem bardzo słaba, a piszę rozszerzenie *wali głową w ścianę przez swoją gupotę*. Spróbuję za rok, teraz i tak będę musiała zarabiać, bo o dziennych nawet nie marzę. ^^

    No to pozaostaje mi życzyć Ci wielkiego powodzenia! Mam nadzieję, że wszystko napiszesz przynajmniej na 90%, a co. ;D W końcu naula musi przynieść efekty, nie widzę innej opcji ;)

    Pozdrawiam :)

  13. Sensownie ułożony harmonogram matur to już połowa sukcesu, z reszta matura nie jest aż taka straszna :D. Ciesz się, że po wszystkim czekają cię długie wakacje (aż do października).

    A tak na serio to radzę poszukać sobie jakiegoś alternatywnego kierunku; na japonistyce jest duża konkurencja (kiedy ja byłem na etapie wyboru studiów było to około 20 osób na jedno miejsce) – lepiej mieć plan rezerwowy.

    A co przerw w pisaniu notek to nie przejmuj się – poczekamy cierpliwie :D.

  14. Harumi powiem ci że angielski nie jest trudny, też się na początku bałem jego. Trudniejszy jest ustny. Ale nie ma co się przejmować :)

  15. wiedzmaaaa

    Powodzenia na maturze:)

    Wogóle, to w tym roku jest tak, że podstawę i rozszerzenie pisze się osobno? Jeszcze rok temu tak nie było… Widzę, że zdajesz z tego samego co ja:) Z tą różnicą, że ja mam rozszerzoną matmę i podstawowy polski:P

  16. Z angielskim ustnym rozszerzonym jest całkiem zabawnie – większość osób (w tym nauczycieli) mówi, że nie ma sensu do niego przystępować, bo wystarczy podstawa na każdy kierunek. Jak się później okazuje, to bzdura.

    Chcesz iść na japonistykę? Tego się spodziewałam ^^ Jesteś już pewna, że składasz dokumenty na UJ? A może się zastanowisz nad Poznaniem, co? xD Żartuję, żartuję, sama chętnie bym poszła na uniwerek do Krakowa, gdybym miała taką możliwość.

    Też na japonistykę, gdyby istniała szansa, że się dostanę.

  17. Yo! Proszę mi zdradzić co za postać widnieje na pierwszym obrazie (z telefonem) tej notki, wygląda świetnie. Autorka powinna opisywać zdjęcia, mimo, że będzie pisać rzadziej z powodu przygotowań do matury : ) Trzymam kciuki, jak Ci się nie powiedzie to zawsze istnieje alternatywna droga w tym kierunku. NIe załamuj się i trzymam kciuki. (Wrócę by dowiedzieć się co to za postać ; p )

  18. Uaaa ale masz wcześnie te ustne! Ja mam swoje koło 17-27, ale chociaż ty będziesz już miec z głowy szybko wszystko :) Także zdaję rozszerzenie z anglika, nie boisz się ustnego z niego? A co do studii to trzymam kciuki, japonistyka i dziennikarstwo należą do kierunków, gdzie najtrudniej się dostac, przynajmniej u mnie w Poznaniu, ale nie powinno byc źle i najważniejsze bez stresu :3

  19. Ah, kiedy ja słyszę albo widzę słowo ‚matura’ to aż mnie ciarki przechodzą. Teraz sama mam na głowie mnóstwo zaliczeń, pisanie prac kontrolnych i wkuwanie, więc całkowicie cię rozumiem. Mimo iż mam 19 lat jestem strasznym dzieciuchem, nie podoba mi się fakt, iż muszę już myśleć poważnie o swojej przyszłości. Niestety, takie życie. Więc chcesz się dostać na Japonistykę w Krakowie? U mnie w Toruniu niedawno otworzyli też ten kierunek. Jako że jestem wielką fanką a&m i wszystkiego co z Azją związane, bardzo chciałam iść na Japonistykę. Niestety moje osiągi w nauce mi na to nie pozwalają. Dlatego będę studiować zaocznie psychologie bądź pedagogikę (w końcu chce być przedszkolanką :D). A w między czasie muszę jeszcze pracować… Uh, rozpisałam się =.= Życzę zdania matury, a także spełnienia marzeń dotyczących z dostaniem się na studia na wybrany kierunek.
    Pozdrawiam.

  20. powodzenia z tą japonistyką :D

Skomentuj

