„Gzie oglądasz…?”, czyli co zrobić, aby to pytanie już się nie pojawiało? ;P

Z reguły jestem osobą miłą i taktowną. Nie mówię tego dlatego, że mam jakieś narcystyczne zapędy, ale dlatego bo po prostu tak jest. Lubię być uprzejma – taką mam naturę… jednak wszystko ma swoje granice. Kiedy człowiek słyszy SETNY raz to samo pytanie, to nawet najspokojniejszą osobą by trafiło!

…dlatego właśnie stwierdziłam, że nie będę się już wkurzać. Poniższa notka stanie się moją odpowiedzą na wszelakie kwestie dotyczące „skąd masz napisy po polsku”, „gdzie oglądałaś to anime bo ja nie mogę znaleźć” itp.

Jest ona „głupia, ale konieczna”. Głupia, ponieważ ciężko nie zauważyć podstrony LINKI u góry bloga, ale jak widać współczesne społeczeństwo chce mieć wszystko podane na tacy i kompletnie nie chce mu się wkładać choć trochę wysiłku w spróbowanie zrobienia czegoś samemu. Konieczna… w sumie z tych samych powodów <wzdycha>

Po pierwsze i najważniejsze – w 90% oglądam anime z napisami angielskimi! Nie pytajcie mnie o to skąd mam polskie suby, bo w większości przypadków ich po prostu nie używam. Rzadko kiedy znajdę grupę robiącą przekład, który mi się spodoba. Tu nie o to chodzi, że są oni nieprofesjonalni, czy coś w tym stylu. Najzwyczajniej w świecie osobiście preferuje anglika.

Kiedy już jednak sięgam po polskie napisy, to korzystam z tej stronki:
ANIME SUB

Znajdziecie tam suby do pobrania. Nowe serie są mniej więcej aktualizowane na bieżąco, ale niestety brakuje jakichś starszych tytułów.

Druga sprawa – nie oglądam anime poprzez streaming, czyli online! Wszelkie serie za jakie się biorę, najpierw ładnie ściągam na dysk. Tym sposobem mogę sobie potem je nagrać na płytkę i wrócić do nich kiedy tylko mi się zamarzy oraz cieszę się ładną jakością grafiki i dźwięku ^^

Wracając jednak do tematu – skoro nie oglądam niczego online, to nie mam wam jak doradzić z czego korzystać, a więc pytania typu „na jakiej stronie mogę obejrzeć [tu wstaw tytuł serii]” są kompletnie nietrafione. Mam w zakładkach tylko jedną stronkę tego typu, gdyż sprawdzam tam czy ukazały się już napisy do nowych odcinków, więc jest to jedyna pomoc w tej kwestii, którą mogę wam udzielić.

ANIME SEASON

PS: O stream z polskimi napisami to już w ogóle nie pytajcie – na tym się całkowicie nie znam!

Kolejna sprawa, to ogólne linki do downloadu. Jeśli kogoś przekonałam, że streamu nie warto używca, to zapraszam do zapoznania się z zawartością poniższych stronek.

Animea (tą szczególnie polecam ^^)
Anime Download Stream (nowości)
Download-Anime (dużo tytułów)
Da-Anime
animeEDEN Direct Download!
Anime Senshi (nowości)
Boontan (nowości) Direct Download!
realityLAPSE Direct Download!
Anime Stop
Cyber12 (nowości)

Najczęściej korzystam z dwóch pierwszych, więc przede wszystkim tam szukajcie ^^

Jeśli jednak dalej okaże się, że nigdzie nie ma tytułu, który poszukujecie skorzystajcie z… google ;P Aby znaleźć odcinek do ściągnięcia wpisujecie np. „Shugo Chara 85 download”, czy tam „Letter Bee 05 download” i praktycznie w większości przypadków macie problem z głowy. Właśnie wypróbowałam tą metodę podając dokładnie taką składnię i znalazłam to co chciałam w kilku pierwszych wyszukaniach. Jeśli chcecie stream, sposób jest ten sam tylko zamiast „download” piszecie „watch”. <= lekcja obsługi google off ;]

Hmmm…. to chyba tyle. Gdybym sobie coś ewentualnie przypomniała, to postaram się do-edytować do tego wpisu. Mam nadzieję, że nikt nie odebrał tej notki jako jakiś osobisty atak – po prostu ja też mogę mieć gorszy dzień, a wtedy komenty z takimi sprawami mnie dobijają bo ile razy można odpowiadać na to samo pytanie? Sami sobie o tym pomyślcie ;) Jestem zwykłym człowiekiem i nawet moja „anielska” cierpliwość ma swoje ograniczenia ;p

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 10 Grudzień 2009, in Anime, Artykuły, Różne and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 16 komentarzy.

  1. Arigató gozaimasu Shourii, teraz już nie będę Cię zamęczać pytaniami o SC XD Jestem wdzięczna, że napisałam tą bardzo potrzebną notkę.
    Ayame

  2. Heh, ciężko wiedzieć, to utrudnia życie xD Nie martw się mnie też czasem zasypują pytaniami gdzie oglądać, ale zwykle na gg więc niestety nie uda mi się napisać notki do wszystkich ;)

    A odnośnie oglądania zamiast “Letter Bee 05 watch” można też “Letter Bee 05 online” – czasem jak nie ma pod jednym to się przy drugim znajdzie (wiem z własnego doświadczenia) ;)

  3. a propo ściągania odcinków np. Shugo Chary – warto zaglądać, że na strony poszczególnych grup tłumaczących :)

  4. Jak dodasz jeszcze kilka notek to ta też zginie gdzieś w tłumie… Ja oglądam raczej online, dziele kompa z siostrą, która ściąga BrzydUlę i nie chcę za bardzo zawalac dysku… Jak mnie interesuje jakiś tytuł najpierw szukam go na stronce kreskowki.fani.pl i tym podobnych czy jest po polsku a jak nie to wchodze na onepieceofbleach.com. A jak tam nie ma to jest jeszcze full innych stron:)

  5. Mnie by też trafiło ;p Poza tym wszystko można znaleźć w google, ja oglądam wszystko online po pl, bo stronek z anime online po pl jest od groma i wystarczy wpisać w google, sama mam w ulubionych 7 takich i sobie sprawdzam zawsze gdzie są najlepsze napisy, jakość itd, ściągać mi się nie chce, a w dodatku teraz większość anime jest online w jakości hd. Poza kreskowki.fani.pl, to chyba największa taka stroną jest anime-online.info.pl, i tez urusai.pl, poza tym jest taka fajna strona http://www.animeonline.com.pl/, na której po wpisaniu tytułu wyskakują stronki pl na których są dane anime. Wszystko jest, wystarczy poszukać ;)

  6. To u mnie jeszcze ani jedna taka osoba się nie pojawiła i, mam nadzieję, nie pojawi się. Większość byle jak szukała, niektórzy nie umieją szukać (i tym powinniśmy pomagać), inni nie przepatrywali forum, gdzie wiele osób na pewno napisało, że nikt nie tłumaczy Dokki Doki na polski, a nawet nie całą serię Doki.
    Pytania o online anime nietrafne, a arcik na dole dobrze wycelowany i jestem pewna, że dobrze go odebrałam xD Ale pewnie nie ja jedyna, jedynie mówię ci, że nawet taka głupia ja zrozumiałam obrazek po przeczytaniu. xD, Ach. . . już lepiej nie mówię.
    Oyasumi.

  7. Skąd ja to znam… po jakimś czasie ingoruje takie pytanie…
    jak komuś na prawdę zależy to się ruszy i sam pokombinuje…

    Ale dodam coś od siebie:

    Pobieram z:
    – animetake.com/anime-downloads/
    – download-anime.info/grey.php (ma tylko jedną wad nie podają czyjej grupy są napisy,
    więc jeśli ściągasz musisz liczyć się z tym, że napisy moją nie pasować do twojej wersji ściągniętego odcinka.)
    – ale ogólnie pobieram większość odcinków z torrenta

    Online:
    po angielsku
    – watchanimeon.com
    po polsku
    – urusai.pl
    – anime-online.info.pl
    – animeon.pl
    – anime-shinden.info

  8. Ja mam jeszcze takie male pytanko…skąd ściągać anime bez żadnych napisów? |D

    • Szukasz przez google dopisując do frazy wyszukania „RAW”. Znajdzie Ci pewnie fure torrentów ;)
      Ewentualnie moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest ściąganie wersji z napisami, ale z rozszerzeniem .mkv bo wtedy można je najzwyczajniej w świecie wyłączyć ^^ Większość stronek, które podałam dystrybuuje właśnie ten format ^^

      Jako tako zaś ciężko znaleźć stronkę, która zawierała by tylko wersje „czyste”. To już trzeba szukać konkretnymi seriami ;)

      Pozdrawiam ^^

  9. A jeśli ściągasz to jaki typ? I na jakim odtwarzaczu to oglądasz?

    • To ja odwalę połowę roboty za Shourii: ogląda ona [na pewno, ale chyba] na KMPlayer.

    • Yhy ^^ Jako odtwarzacza używam albo właśnie KMPlayer (bardzo fajny :)), albo Media Player Classic (dorzucany jest do K-Lite Codec Packów).
      Co się tyczy formatu filmików, to zależy. Nowsze serie ściągam w .mkv – można wyłączyć napisy tak, że nie wychodzą na screenach no i jeśli masz polskie w osobnym pliku, to nie musisz się przejmować, że nie będzie ich widać, albo, że angielskie napisy ze spodu będą sprawiały, że wyjdą niewyraźne, bo w tym typie jest tak, że suby angielskie się po prostu wyłączą i będziesz miała tylko polskie na ekranie ^^
      Jeśli zaś downloaduje coś starszego to wybieram .rmvb (czy tam .rm) bo mało zajmują, a jakość jest całkiem niezła :)

      Pozdrawiam ^^

      • o.o (szok, zdziwione oczy i otwarta gęba.. tzn. usta).
        Czemu ja o tym się dowiaduję ostatnia? p.p [,,,]

        Muszę przepatrzyć wszystkie foldery z anime, bo nie wierzę, że nie mam ani jednego .mkv

  10. A jak się zgrywa na płytkę anime? I na jaką? (wiem, wiem, to strasznie głupie pytanie)

    • Nie za bardzo rozumiem pytanie… no tak jak normalnie nagrywasz jakiekolwiek dane na płyty (muzykę, filmy, itp.) ;)
      Ja używam programu CDBurnerXP Pro 3, a co do płytek. Wiadomo, że DVD bo więcej się zmieści – najczęściej używam Esperanzy, ewentualnie Verbatimów, ale to nie powinno robić żadnej różnicy ;)

Skomentuj

