Aktualizacja: Anime Jesień ’09

anime-fall-autumn-01

You can’t even imagine how gratefull I am, that we already have weekend! …but on the other hand I don’t like that time goes so fast :( Next week will be true hardcore in school… wait wait wait! Why am I writing in English? ;)

Dobre pytanie ;] Miałam dzisiaj matemę z Norweskim fizykiem-matematykiem i tak jakoś moje odbieranie przełączyło się na angielski ^^ Muszę wam powiedzieć, że gość był naprawdę genialny :) Uświadomił mi pewną rzecz – jeśli chodzi o szkolnictwo, Polska zatrzymała się w epoce kamienia łupanego! Wiecie, że w norweskich liceach każdy dzieciak ma swój laptop i normalnie sobie z niego korzysta na lekcjach? Jeśli zaś chodzi o poziom nauczania, cóż… to co u nas robi się na 2 roku studiów matematycznych, oni już biorą w połowie szkoły średniej fajnie <wzdycha>

Wracając jednak do tematu anime – dzisiejsza notka to aktualizacja oparta o nową wersję listy premier (wpis u Shioko uświadomił mnie, że już wyszło v.2 ;)) + nowe trailery (m.in do Kobato!). Wszystko to co zobaczycie poniżej, dla wygody doedytowałam także do oryginalnej notki „Anime Jesień 2009 ^^” :) Ogólnie rzecz biorąc zachęcam do zaglądania do niej raz za czas, ponieważ w miarę ukazywania się nowych rzecz, staram się ją uzupełniać i poprawiać :) Teraz już jednak zapraszam na newsy!

anime-fall-2009-v2

Nowa lista to jak widać istny gigant! Jestem porządnie zaskoczona bo z 29 nagle zrobiło się 40 serii ;) Większość pozycji, które się pojawiły to twórczość skierowana raczej do młodszych widzów, ale znalazło się też 5 rodzynków, którym postanowiłam się bliżej przyjrzeć ^^

Shugo-Chara-dokki-doki

Tytuł: Shugo Chara!!! Dokki Doki
Premiera: 3 października 2009
Filmik: Nie ma

Trzecia już seria anime Shugo Chara!, które opowiada o przygodach Hinamori Amu pragnącej dowiedzieć się jaka jest jej prawdziwa osobowość. Pomóc jej w tym mają wyklute z jajek 3, a w późniejszym momencie 4, strażnicze duszki zwane shugo charami, podobno obrazujące to kim chcemy zostać w przyszłości. Dziewczyna, razem ze szkolną organizacją Guardians, będzie musiała zmierzyć się z wieloma problemami, a największym okaże się tajemnicza firma Easter.

Opinia: Wiadomość o 3 serii tego fajnego anime wydaje się dość niepokojąca. Materiału z mangi zostało już mało, więc prawdopodobnie nowy sezon będzie pełen fillerów, a i istnieje możliwość, że zobaczymy zakończenie anime oryginal. Ma pojawić się także pojawić nowa postać o imieniu Rikka.
Bloguję?: Jasne, że tak – zaliczyłam już 2 poprzednie serie (ponad 100 odcinków) i jakoś nie jestem w stanie rzucić pisania o SC ;)

Miracle Train Oedo-sen e Youkoso

Tytuł: Miracle Train ~Oedo-sen e Youkoso~
Premiera: 4 października 2009
Filmik: Promo (alternatywna wersja)

Inna wersja serii „Miracle Train: Chuo-sen e Youkoso”.
Główni bohaterowie tego anime są antropomorfizacją (nadanie rzeczom martwym cech ludzkich) stacji metra na linii Oedo (pierwsza wersja dotyczyła stacji z linii Chuo) w Japonii.

Opinia: Ciężko znaleźć jakiekolwiek informacje odnośnie tej serii – pomysł wydaje się ciekawy, ale zastanawia mnie, czy my, Europejczycy, załapiemy cokolwiek z anime przesiąkniętego nawiązaniami do metra, którego nigdy w życiu nie widzieliśmy na oczy :( …za to bishoneni są fajni ^^
Bloguję?: Nie, ale może rzucę okiem na pierwszy odcinek ;)

Anyamaru Tantei Kiruminzuu

Tytuł: Anyamaru Tantei Kiruminzuu
Premiera: 5 października 2009
Filmik: Nie ma

Urocza, pokrzepiająca komedia o siostrach Mikogami – Riko, Rimu i Nagisie – które lubią cosplayować (przebierać się za) zwierzęta. Pewnego dnia znajdują „Puderniczkę Kirumin”, która magicznie pozwala im zmienić się w prawdziwe zwierzęta.

Opinia: Tytuł ten wydaje się milutką, słodziutką opowiastką, dobrą do zrelaksowania się po ciężkim dniu ^^ Jeśli kiedyś będzie mi się nudzić, to pewnie zerknę jak to wygląda… :)
Bloguję?: Nie

sanjushi

Tytuł: Sanjushi
Premiera: 12 października 2009
Filmik: Nie ma

Nowa, japońska adaptacja słynnej Trójki Muszkieterów.

Opinia: Ta seria, to jest jedna wielka niewiadoma! Nawet normalnych obrazków jeszcze nie ma… W każdym bądź razie taka japońska ekranizacja klasyki europejskiej literatury (autorem powieści jest francuski pisarz Aleksander Dumas) może być ciekawa :) ..jesli oczywiście będzie ładnie zrobiona ;P
Bloguję?: Nie

Kiddy GiRL-AND

Tytuł: Kiddy GiRL-AND
Premiera: 15 października 2009
Filmik: OP01 (pierwsza seria)

Sequel serii „Kiddy Grade”.
Członkinie ES, Éclair i Lumière, były kiedyś zamieszane w walkę, która miała rozstrzygnąć los galaktyki. Zwyciężyły, a pokój został przywrócony. Teraz, 50 lat po tych wydarzeniach, galaktyka ponownie stoi na krawędzi chaosu. Konflikt ten będzie świadkiem narodzin dwóch nowych bohaterek – Ascoeur oraz Q-feuille.

Opinia: Hmmm… wydaje się niezłe i ładne graficznie ^^ – nawet mam ochotę na coś z kosmosem i mechami w tle, ale z drugiej strony nie chce mi się na razie zabierać za pierwszą serię. Dodam ją do plan-to-watch i zapewne wrócę do niej w przyszłości :)
Bloguję?: Nie


To by było na tyle nowości „tytułowych” :) Teraz pora na trailery (zostały one także dodane do oryginalnej notki ^^).

Kobato

Wygląda ślicznie! Wszystko jest takie kolorowe i milutkie ^^ Głos Kobato brzmi całkiem nieźle – może wyobrażałam go sobie inaczej, ale myślę, że szybko przyzwyczaję się do takiej lekko piskliwej interpretacji ;) Ioryogi za to z tym twardym, męskim głosem idealnie pasuje ;] Jedyny ból tego promo jest taki, że nie był pokazany Fujimoto ;p Piosenka jest bardzo przyjemna, ale tego się można było spodziewać po Maayi ^^ A właśnie! Nie pominęli w anime genialnych fragmentów w formie SD! Jestem w siódmym niebie xD

The Sacred Blacksmith

Trailer ten może i nie pokazał za dużo nowych fragmentów, ale za to było nam dane usłyszeć opening, który już mi się bardzo podoba ^^ Piosenką tą jest „JUSTICE of LIGHT” w wykonaniu Mayumi Gojo :) Jestem wielką fanką fantastyki, a jako że powoli kończę oglądanie Tears to Tiara, mam nadzieję, że TSB stanie się jego godnym następcą :) W końcu z każdego sezonu wybieram jakieś fantasy xD

Nyan Koi!

Szczerze mówiąc spisałam to anime na straty, a okazuje się, iż nie dość, że dobrze wygląda, to w dodatku może z tego wyjść niezła komedyjka romantyczna ^^ Możliwe, że rzucę okiem na pierwszy odcinek :)


Wreszcie kończę tą dzisiejszą notkę! Pisząc ją udało mi się wypić 2 herbaty oraz zjeść banana i gruszkę – wliczając w to pewne odstępy, zajęła mi ona dość sporo czasu ;D W każdym bądź razie teraz mam zamiar cieszyć się w pełni weekendem! W nocy będę oglądać K-ON! (postanowiłam zaliczyć wreszcie tą serię! ;]), a jutro nie wstaję przed 11 xD Miłego dnia życzę! ;)

anime-fall-autumn-02

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 18 Wrzesień 2009, in Anime, Różne, Zapowiedzi and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 13 komentarzy.

  1. Mnie osobiście interesuje głównie nowy sezon Darker Than Black, ale po sprawdzeniu listy zaciekawiło mnie też Blue Literature. Myślałam też o Fairy Tail, ale najpierw muszę przejść z mangą dalej, niż do 6 rozdziału xD Zobaczymy też, czy studia będą sprzyjały czytaniu i oglądaniu anime.

    Zaskoczyła mnie obecność Inuyashy w tym spisie. No, ale tak na dobrą sprawę, co mnie to obchodzi, przecież ani nie czytałam, ani nie oglądałam, tylko z artów i słyszenia znam ten tytuł.

    Co do matematyki – ha, u mnie w liceum to ten przedmiot był po prostu tragiczny. Konkretnie to trzecia klasa. W pierwszej i drugiej było ekstra, bo miałam naprawdę dobrego i wymagającego nauczyciela. Najlepsza z tego przedmiotu nie jestem, ale go bardzo lubię – zwłaszcza logikę i geometrię. W trzeciej klasie zmieniano nam nauczycieli dwukrotnie – od początku mieliśmy jakąś babkę, która sama nic nie wiedziała i nie potrafiła utrzymać spokoju w klasie. Następna nauczycielka miała wymagania, ale nijak się one miały do tego co ta kobieta nam przekazywała. Tak więc, tylko Ci najlepsi – ludzie którzy chodzili na korepetycje, zajęcia z rozszerzonej matematyki i ogólnie byli świetni z tego przedmiotu wyszli z tego cało. Mnie się nie poszczęściło, taka dobra ze ścisłych przedmiotów to ja nie jestem. Bardzo znielubiłam matmę w trzeciej klasie przez ten chaos. Podsumowując – powinniśmy mieć lepszą kadrę nauczycielską i zmieniony program nauczania. Ale kogo to obchodzi? MEN wie chyba tylko jak wywalać kolejne lektury z kanonu.

    Ufff, ale się rozpisałam.

  2. Hmmm.. a ja tam tylko na SC! Dokki Doki zerknę… nie wiem czemu, ale nie mam ochoty zaczynać kolejnego nowego anime :P

  3. Na jesień zanosi się na zatrzęsienie sequeli… Przechodząc do rzeczy: odkryłem w starym numerze pewnego poczytnego czasopisma artykuł o mandze „Kobato” i na tyle mnie on zaciekawił, że przynajmniej rzucę okiem na anime.

  4. zwróciliście uwagę na „Shugo Chara Party”? „A continuation of the Shugo Chara series bla bla… live action”. Kto jest fanem Czarodziejki z Księżyca i zna PGSM to wie jakie badziewie może wyjść z „Live Action”… PGSM – okej, oglądać się dało, jak przeżyło się pluszową Lunę, plastikowe stroje, złą grę aktorów 9próz Rei, ona byłą dobra :) )i tak dalej… Dla mnie to jest najgorsze a nie trzecia seria :D
    Musical przeżyję ale „Shugo Chara Live Action”? Brrr…

    PS. Przemiana Usagi w wersji aktorskiej: http://www.youtube.com/watch?v=PARCh5h0MtQ

  5. Buu… Nie ma trailera do SC? Jaka szkoda ;/

  6. Kolejny weekend.! Wreszcie. xD. [ musiałam wyrazić swoją radość z owego faktu. xD. ] a teraz do rzeczy. ;p

    Z jesiennych nowości póki co zainteresowało mnie tylko parę serii, ale znając mnie to pewnie się jeszcze zmieni. ^^.
    Ogólnie to InuYasha Final Act [ no w końcu. Ile można czekać, aby ta seria się w końcu porządnie skończyła. xd. ], Nogizaka Haruka no himitsu: Purezza [obejrzałam 1 serię to i na drugą rzucę okiem. ;)], Kobato [ tak to zareklamowałaś, że musiałam to wpisać na listę wartych uwagi anime. ;p], 11 eyes [ wygląda ciekawie, jakoś zwróciło moją uwagę, więc chętnie zobaczę jaki to klimat.], Miracle Train [ fajny pomysł,zastanawiam co im z tego wyjdzie. ;] ], no i oczywiście Shugo Chara, ale tego już chyb nawet nie musiałam pisać. ;)

    I to by chyba było tyle na razie. Jestem ciekawa gdzie ta upchnę w czasie te wszystkie serie + szkołę. ;/

    A tak wgl. to wysłałam ci maila z paroma tytułami, które szczególnie zostały mi w pamięci, mam nadzieję, że coś z tego przypadnie Ci do gustu. ;p

    Pozdrowienia. ;**

  7. Szkoła to zło. Na niektórych lekcjach się nudzę (nie ma to jak angielski, gdzie obecny materiał, czyli question tags, agreeing/disagreeing, Present SImple/Continuous, znam na pamięć…), na niektórych niby jest coś nowego, ale zwykle to nieprzydatne głupoty. Ech ;/

    Co do listy – jak bardzo bym się starała, to i tak by mi się nie udało obejrzeć tego wszystkiego. Trzeba w takim razie wyznaczyć kilka pozycji, które będę śledzić. Za dużo tego…

    Shugo Chara!!! Dokki Doki – hm, fillerów to my pewno 3/4 serii zobaczymy – ale póki nie straci na tym, czym jest i było, postaram się na bieżąco oglądać SC.

    Miracle Train ~Oedo-sen e Youkoso~ – och, czegoś takiego jeszcze nie widziałam… Widać, że to „Chou” to OAVka, może rzucę okiem.

    Anyamaru Tantei Kiruminzuu – po obrazku powiem tyle… kawaii~!

    Sanjushi – muszkieterowie w wersji Japończyków? Oni to chyba wszystko zekranizują xD

    Kiddy GiRL-AND – fakt, graficznie wygląda ślicznie. Ale co z tego wyniknie? Kto wie…

    Trailer Kobato – u mnie było odwrotnie. Gdy go zobaczyłam, to pierwsze wrażenie to takie, że głos do Kobato bardziej pasuje, niż do naszego pluszaka! Ale ciekawe jak wyjdzie Fujimoto – oby było ładniutko!

    The Sacred Blacksmith – dobry kawałek… anime też może być całkiem całkiem, zobaczymy. Kończysz TtT? Ja stanęłam na 11 odcinku i coś ruszyć nie mogę…

    Nyan Koi! – prezentuje się… słodko! Może być ciekawą odmianą po fantastycznym „Sora no Manimani”.

    Masz zamiar oglądać K-On!a? Tak późno w nocy? Wow. Tylko nie zdziw się, że to anime o picu herbatki, a nie klubie muzycznym. Cóż. Pozdrowionka.

  8. Kurczę nie wiem co jest… Shouri, jak mi się uda wreszcie, że wyśle wiadomość od początku do końca, to proszę, usuń poprzednie nieudane próby, bo kurczę nie wiem czemu wysyła mi komentarz „częściami” :/

    Eeeeh, chyba będę musiała drastyczni zminimalizować moją listę ‚tytułów do oglądania na bieżąco’… w drugiej liceum jest ciężko, już w drugim tygodniu sprawdziany były, a w przyszłym to porażka… 3 sprawdziany z dość ciężkich przedmiotów + 2 kartkówki, i za dwa tygodnie już dwa zapowiedziane… A to równa się niestety brakiem czasu na cokolwiek. Chyba już tylko w piątki, część soboty i niedziele będę dawała rady nadrabiać/oglądać co mam do oglądnięcia :(
    Co do anime to na dzień dzisiejszy napewno na bieżąco będę z SC i Inuyashą, a co do reszty to się okaże :) Z niektórych tytułów, na które miałam rzucić oczkiem, to już zrezygnowałam, pozostaję tylko przy 11 eyes, The Sacred Blacksmith i teraz dochodzi Miracle Train :P Tylu bishów to ja bym nie mogła przegapić xD^^ Jeszcze myślę nad Kobato (po obejrzeniu trailera to postać Kobato już jest u mnie na minusie (:P) za to piesek jest taaaki kochany xD no i zabrakło tam tego pana Fujimoto …Pfy, bez bisha to trailer nie wywarł na mnie wielkiego wrażenia xD) i Nyan Koi!, ale przy tych tytułach to się bardziej będę musiała zastanowić, to samo przy Fairy Tail, he, będę czekała na jakieś porządne rekomendacje i na więcej wolnego czasu, ewentualnie na święta/ferie/wakacje/ czy też czas wolny spędzony w domu z powodu choroby, ale tego ostatniego bym nie chciała… brrr.. jak potem pomyślę sobie o zaległościach w szkole to masakraaa :(

    Oooo K-on oglądałaś xD I jak wrażenia po seansie? xD Jak dla mnie to to anime było ciężko znośne przez tę głupotę Yui i brak jakiś postępów, no i co najwazniejsze… brak jakichkolwiek bishów ! To skandal, żeby nie było na kim oka zawiesić no xD

  9. Hah, no proszę : D Ja też mam już swoich faworytów do oglądania, podzielę się nimi :P :

    InuYasha Final Act – Inu był moim pierwszym anime, więc mam do niego ogroomny sentyment :) No i ile można było czekać…

    Fairy Tail – jestem fanką shonenów. A że manga jest naprawdę dobra, nie odpuszczę sobie i anime ^^

    The Sacred Blacksmith – halo, ja też jestem fanką fantasy :D A ta seria zapowiada się nieźle :>

    Kimi no Todoke – zainteresował mnie wątek z tą dziewczyną, co na nią mówili że się z ringa urwała xD

    I to by było na tyle, na inne tytuły w miarę możliwości też rzucę okiem, ale to już zależy od czasu… :)

  10. To Amed Librarians – Book of Bantorra – po opisie od razu przypomina mi się Read or Die (OAV i TV). Ciekawe na ile wzorowali się autorzy na tej już nieco leciwej serii. Może warto będzie zatrzymać się przy tej serii na chwilę i ocenić.

    Miracle Train ~Oedo-sen e Youkoso~ – tam od razu spisywać na straty z powodu zbyt dużej ilości nawiązań. Przecież ludzie (nie-Japończycy) jakoś oglądają Sayonara Zetsubou Sensei, a tam praktycznie wszystko opiera się na nawiązaniach.

    The Sacred Blacksmith – może być ciekawe, tylko ten mix zbroi z uniformem pokojówki nieco zmniejsza zapał.

    A reszta wolnego czasu to do zapchania sequelami :)

    @ matma z Norwegiem. To nie szkolnictwo w Polsce jest zacofane tylko to, że Norwegia jest tzw ‚rajem socjalnym’. Dlatego tam każdy uczeń może mieć lapka. Inna sprawa, że jak ‚korzysta się normalnie na lekcjach’ to takie lekcje są do niczego. Każdy siedziałby gdzieś w sieci, a nie słuchał tego co ma nauczyciel do powiedzenia (w ostateczności zawsze jest kurnik – kapitalnie gra się w kalambury na sali wykładowej w czasie długich i nudnych wykładów ;) )

    A co do studiów matematycznych (2 roku), co oni takiego tam mieli w Norwegii? Ludzie ode mnie z klasy z liceum siedzący na matmie stosowanej to może nie mieli jakiejś bardzo zaawansowanej matematyki (znaczy była tylko zaawansowana), ale za to mieli coś co w liceum można co najwyżej lekko liznąć – dowody twierdzeń/definicji, paskudztwo.

    Ale co by się nie łamać – u nas nie jest źle. Kumpel z klasy był na rocznej wymianie w Anglii. Tam to dopiero poziom matematyki jest oszałamiający – jak np. animowany tutorial jak rozwiązać równanie z jedną niewiadomą z całkowitymi współczynnikami (i to było pod koniec ich kursu na tytuł naukowy, na angielskiej uczelni technicznej). A takie całeczki (prostoliniowe) to już był szczyt matematyki.

    Mogli by w Polsce przywrócić jednak 4 letnie licea – wtedy uczniowie mieli by te 3 lata na naukę, a nie jak teraz nieco ponad 2 (z pominięciem okresu na matury, gdzie nie dość że życie w szkole zamiera to jeszcze nauczyciele są na maturach).

  11. Shugo Chara!!! Dokki Doki – w planach
    Miracle Train ~Oedo-sen e Youkoso~ – hm… jak znajdę jakiś opis tego anime,
    to wtedy pomyślę czy oglądać czy nie…
    Anyamaru Tantei Kiruminzuu – raczej opada… już mam nadmiar słodyczy w SC xD
    Sanjushi – również odpada…
    Kiddy GiRL-AND – no cóż… jakbym się za to brała miłoby było obejrzeć pierwszą serię…
    Kobato – aww… ale śliczna kreska! jest taka słodziutka!
    Nyan Koi! – chciałabym coś w tym roku, al’a „Toradora”,
    może to będzie w tym stylu…
    K-ON! Wow! Świetne anime *.*
    Nieźle się przy tym uśmiałam :D

  12. Tak mnie zastanawia czemu nie mogę się doszukać (możliwe że jestem ślepa XD) Trzeciej serii Nodame Cantabile?… No cóż poczekamy zobaczymy.
    Nareszcie filmik do Kobato!
    Czekałam na to długo/nie długo (nie jestem pewna ;3) i wreszcie jest XD
    No i shugo chara…
    Chociaż tak szczeże to według mnie druga seria była
    beznadziejna, ale to moja opinia ;)

Skomentuj

