Rok za nami! ^^

omedeto du

I kto by pomyślał :) Równy rok temu – 10 lipca 2008 – Shouri, znana wtedy jeszcze jako Garnet, pomyślała sobie, że czyta tyle angielskich blogów o anime, a fajnego polskiego nie może znaleźć! „Dlaczego by samemu nie spróbować?” – to pytanie chyba zadecydowało ;)

Dziś mogę z dumą oznajmić, że trwam już w moim blogowaniu rok i póki co nie zanosi się na to bym miała z tego zrezygnować ^^ Ale czy spodziewałam się, że w pewnym sensie Dream Universe odniesie taki swoisty „sukces”? Chyba wyśmiałabym tego, kto wtedy powiedziałby mi coś takiego ;)

Pod spodem znajdziecie trochę historii i trochę statystyk – należy zrobić pewne podsumowanie pracy i rozrywki w tą pierwszą rocznicę! :)

Drugą decyzją po postanowieniu „czy” piszę była „gdzie” będę to robić. Wybór padł na wordpressa z dość prozaicznego powodu – nie chciałam korzystać z polskich serwisów bo stwierdziłam, że się nie nadają, więc wybrałam taki, który był najczęściej używany przez blogerów, których śledzę :) Okazało się, że dobrze zrobiłam, bo sprawdza się on idealnie ^^ Jest przyjazny użytkownikom, grafika jest schludna, ale nie zawala 90% ekranu, a tekst jest ładnie widoczny i czytelny – w końcu to on miał odgrywać najważniejszą rolę ^^

sakura000

Na wymyślenie nazwy trochę mi zeszło xD Z założenia miał być „Dream World”, ale niestety okazał się już zajęty (:/). Po kilku następnych nieskutecznych próbach pozostałam przy „dream”, ale „świat” rozszerzyłam do „wszechświata” i puuuuu tak powstało Chocapic… znaczy Dream Universe ;]

Temat graficzny, którego używam to Blix – nie zmieniałam go od powstania strony. Wydaje mi się przejrzysty i przyjazny otoczeniu, dlatego nie chcę w niego za bardzo ingerować ^^ Wykorzystuję 11 widgetów oraz miałam już 8 bannerów :)

Początki były trudne, nie miałam pojęcia jak to wszystko ogarnąć, czym się zająć – najgorsze momenty jakie mogą być! W końcu wybrałam Shugo Charę do ciągłego blogowania, napisałam parę recenzji, przetłumaczyłam parę piosenek i jakoś to wszystko ruszyło. Powoli śledziłam sobie liczbę odwiedzin, która była dość dobijająca: 20 osób na dzień było rzadkością. W komentarzach pustki… jednak stwierdziłam, że tak łatwo się nie poddam i ciągnęłam to dalej.

This is Neverland shirotsuki

Pierwszego miesiąc miałam 87 odwiedzin, kolejnego 2 092, a przełomem okazał się styczeń 09, gdy pierwszy raz przekroczyłam 10 tysięcy ^^ Póki co najtłoczniejszym miesiącem był kwiecień 09 – 36 829.

Jeśli chodzi o najpopularniejsze posty to pierwsza 10 wygląda tak:

1. Anime Wiosna ^^4 971
2. Shugo Chara! – Odcinki 25-51 (koniec 1 serii)4 667
3. La Corda D’Oro ~secondo passo~ – Odcinek 014 506
4. La Corda D’Oro ~primo passo~ – co nam w duszy gra :)3 399
5. Myself; Yourself – tajemnicze, zabawne i wzruszające do łez! 2 855
6. Shugo Chara! – twoje prawdziwe „ja”2 471
7. Skip Beat! – Odcinek 01 2 393
8. FullMetal Alchemist 2: Brotherhood – Odcinek 01 2 264
9. FullMetal Alchemist 2 w kwietniu! 2 137
10. Anime Zima 2008/2009 ^^2 089

SleepyGiotto 10721Najwyżej uplasowana piosenka to YUI – again ^^ W sumie to, że na pierwszym miejscu znajduje się notka z zapowiedziami Wiosny nie jest szczególnie zaskakujące – w pierwszej dziesiątce znalazła się też Zima, a tuż poniżej zestawienia mamy Jesień i Lato. To tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że coś takiego jest potrzebne i czytelnicy lubią się orientować w nowych sezonach :)

Zdziwiła mnie natomiast wysoka pozycja aż trzech recenzji – La Cordy, M;Y i SC. Muszę się na przyszłość jeszcze bardziej postarać przy pisaniu tej formy wypowiedzi, skoro cieszy się ona taką popularnością ^^

Skąd najczęściej byliście przekierowywani na mój blog? Królują tu strony Kreskowki.fani.pl, Wszechbiblia.net, Kronika-rezerwuaru-skrzydel.blog.onet.pl oraz Meiq.wordpress.com (a tym samym wielkie podziękowania dla Nati i Alex oraz pozostałych dwóch serwisów! :*)

Ciekawą rzeczą są też frazy, po jakich DU zostało wyszukane w necie. Najwięcej przekierowań dostarczyły mi słowa „anime”, „shugo chara”, „full metal alchemist 2”, „chrome shelled regios”, „myself yourself”, „shugo chara odcinki”, „skip beat”, „slayers revolution”, „hakushaku to yousei” i „la corda d’oro” ^^

Zaskakujące jest pojawienie się „chrome shelled regios” oraz „skip beat” bo wcale o nich dużo nie pisałam, ale cóż ;)

No i na koniec główne statystyki na chwilę obecną, czyli 10 lipca 2009 roku o godzinie 17:13:

Original1 Babu523Notki: 214
Strony: 4
Kategorie: 35
Tagi: 302
Komentarzy: 1 253
Odwiedzin: 171 823

Słów kilka na zakończenie – decyzja o założeniu Dream Universe okazała się jedną z najlepszych jakie podjęłam. Dzięki temu poznałam wielu wspaniałych ludzi, mogłam wymienić się opiami na przeróżne tematy, rozwinęłam zainteresowania, na które dotąd nie zwracałam uwagi, nawet wkręciłam się w skanlacje! Nie wiem, dlaczego spodobała wam się moja strona (naprawdę nie wiem! Każdy mógłby prowadzić coś takiego, więc trochę to jest niezrozumiałe, że DU cieszy się taką popularnością), ale każdy z was ma ode mnie wielkiego całusa! :*

Ogromnie wam dziękuję! Za to, że byliście i dalej zemną jesteście! Gdyby nie wy, zapewne po Dream Universe już dawno pozostałyby tylko wspomnienia ^^

Mam nadzieję, że i kolejny rok minie nam na równie dobrej współpracy, a ja będę się mogła kiedyś pochwalić, że piszę do was już jako studentka japonistyki :)

Co zaś się tyczy nowych blogerów, których ostatnio przybywa w tej naszej wordpressowej rodzinie – jak widzicie wytrwałością można wiele osiągnąć, więc nie poddawajcie się z powodu trudnego startu i do boju! ;)

Happy Bday Pandis MaruiTenshi

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 10 lipca 2009, in Artykuły, Różne and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 22 komentarze.

  1. Gratulacje!
    Podziwiam za wytrwałość!

  2. Nie wiesz? To co mnie tu przyciąga to dobre notki o anime, do tego robione przez Polkę po polsku (a mówią, że nic nam nie wychodzi -.-). Anyways, gratulacje i mam nadzieję, że w przyszłym roku też będę miał szansę skomentować notkę jubileuszową :)

  3. Rok? Och… a ja jestem tylko od maja… Nawet nie wiem dokładnie jak to się stało, że założyłam bloga… Z nudów? Pewnie tak ^^ Nigdy nie robię niczego z ambicji… xD

    Sukces i to wielki! Każdy ogląda twojego bloga, jest tłumaczony na tyle języków!!! No i jest super-ciekawy :)

    A czemu ja wybrałam wordpress’a? Taa, polskie na pewno się nie nadają, a że DreamUniverse jest na wordpress’ie to wybrałam właśnie to xD Byłam zbyt leniwa, by poszukać czegoś innego, więc wzorowałam się na Shourii ^^

    DreamWorld? Powiem ci, że mi tu nie pasuje… Moja mała kuzyneczka siedziała koło mnie kiedyś, gdy czytałam twojego bloga. Spytała się co robię, a ja odpowiedziałam, że czytam posta na DreamUniverse i wytłumaczyłam, że to blog o Anime&Mandze (wie co to jest, ogląda takie anime bardziej dla dzieci :P). Potem cały czas mówiła, że to Uniwersytet Anime xD Co prawda, spodobało mi się to określenie, bo dużo się tu uczę, Wstyd się przyznać, ale czasem też tak mówię na tego bloga xD

    Mój blog ma 2 miesiące, w sierpniu będzie miał 3 i 3 banner’y (jeszcze czwarty, nieudany). Z tego wychodzi, że co miesiąc zmieniam. Po roku będę miała 12??? xD Pewnie tak, bo osoba która mi je robi (mój najsłodszy klon, IchigoTutu) zmienia co tydzień, a czasem częściej.

    Czyli zaczynałaś tak jak ja zaczynam :PP Tylko, że ja piszę notki, a raczej staram się, takie jak twoje. Jest mi prościej. No ale ja dopiero się uczę, że mogę mieć swoje pomysły, bo robienie tego co ktoś inny nie za bardzo mi wychodzi xP Ostatnio nawet myślałam, żeby uciec. Po prostu, zapomnieć o blogu, zmienić nick. DreamUniverse i inne blogi odwiedzać anonimowo, a zacząć opowieści na one’cie. To głupi pomysł, wiem, ale zaczynam myśleć że moje pisanie jest głupie i bezsensu. Co mi z tego, że jestem bdb uczennicą w szkole, jeśli nawet banner’a nie potrafię sobie sama zrobić?! Już nie mówię o tym jak piszę. Moja gramatyka i ortografia są okropne… Nie piszę nic z sensem… Tak jakbym była w przedszkolu!
    Ale uspokoiłam się teraz… Wyobraziłam sobie, że jestem w przedszkolu. Wtedy nie umiałam nawet wiązać butów, ale się nauczyłam, prawda? Więc czemu by się nie nauczyć prowadzić bloga? Nie jest to tak proste jak czytanie, mycie naczyń, czy to wiązanie sznurowadeł, ale mam czas. Mam dużoo lat. Będę się uczyć do perfekcji i nigdy nie będę myśleć o uciekaniu…

    Hehh… Chwila i napisałam to, czego nie miałam zamiaru nikomu wyznać. Nie miałam nikomu opowiedzieć o moim wymyśle…:) Ale na szczęście nie jestem już taka głupia… ^^

    Z chęcią czytam o nowych seriach anime. Wiem, co jest fajne. Mam co oglądać. No i jestem do przodu, wiem jakie są nowe anime, nie żyję Sailoor Moon’em. :)

    „shugo chara odcinki”? O boże! Ja tak właśnie wyszukałam cię w googla’ch.!!! xD Więc nie tylko ja szukałam streszczeń tego anime? :)

    Jejuss… Ile koemntarzy!!! Ja mam 80 :( No i wcale nie idę w górę. Od czwartku nikt nie patrzy na mojego bloga :P

    Twoje ostatnio słowa może i podniosły mnie na duchu, ale dalej myślę o czternastodniowej przerwie… Muszę sobie odpocząć. Nie mówię, że od anime! Co to to nie! Blog też mnie wcale nie męczy… Po prostu są wakacje. Muszę rozprostować moje malutkie skrzydełka, by poczuły się wolne :)
    Pojadę do jakiejś koleżanki, nad jezioro, nad morze… Coś takiego :)

    Pozdrawiam!

    P.S.Shouriś (kurcze, jako pierwszy raz jako autorke czuję sympatię do mojego dzieła, uwielbiam zdrabniać twój nick :) Mogę imię? Nazwiska już nie będę panno S. xD), czytałaś może „Pamiętniki wampirów”? Dziś nie mogłam wytrzymac i ruszyłam do empik’a, wraz z siostrą. Przez 2h nic nie znalazłam, siostra w końcu zaczeła szukać. Sięgnęła ręką do półki i znalazła tą książkę!!! Nawet nie wiem, o czym jest xD Jeszcze nie zaczęłam czytać. Osądziłam ją po tytule (okładka raczej nie za ładna). Więc, czytałaś?

  4. Twojego bloga czytam od dłuższego czasu, ale to będzie pierwszy komentarz. Na początek chce Ci pogratulować 1 rok to naprawdę dużo(niektóre blogi o tematyce m&a nie dożywają 2 miesięcy). Na twoim miejscu nie pisała bym, że takiego bloga mógłby prowadzić ktokolwiek. By pisać tak regularnie i ciekawie potrzebny jest talent, chęci i odrobina samozaparcia, a takie cechy nie każdy posiada(szuka więcej cukru). Ciesze się że tłumaczysz piosenki i starasz się zrobić to jak najlepiej. Twoje recenzje są zawsze ciekawe i z chęcią je czytam, a screeny są przepiękne (hm.. szuka mocniejszego słowa… nie znajduje). Ogólnie twój blog jest
    -super
    -boski
    -wspaniały
    -ciekawy
    -interesujący
    -zapierający dech w piersiach
    -itp. itd.
    Na koniec życzę Ci byś nadal miała chęci i wytrwała przez następny rok(albo 2, może xx lat), byś nadal znajdowała wenę i czas dla swoich fanów? i żebyś za pewien czas mogła napisać do nas jako studentka japonistyki.

  5. „Nie wiem, dlaczego spodobała wam się moja strona”
    nie moge tobie powiedziec dlaczego tak duzo ludzi sie toba, twoim blogiem i naszym zwiazkiem interesuje, ale moge tobie powiedziec dlaczego nie jest przeciwnie:
    – nie jestes nudna
    – nie jestes gowniara
    – nie jestes naiwna
    – nie kopiujesz innych ;)
    – nie piszesz o glupotach ktore innych nie interesuja
    – nie podchodzisz do tego byle jak
    -….
    liste mozna by bylo jeszcze dalej kontynuowac, ale to juz twoim czytelnikom nie musze dalej tego wszystkiego tlumaczyc

    wszystkiego najlepszego na przyszlosc!

  6. No ty chyba żartujesz!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tak, wiem, że żartujesz. Ty nie możesz mówić poważnie. Jakim cudem obchodzimy rocznicę w tym samym dniu?! To jest niemożliwe. NIE-MO-ŻLI-WE! Po prostu… nie, jak zobaczyłam nagłówek „Rok za nami” to mnie totalnie zatkało. Może to przeznaczenie? 10 lipca jakoś służy do zakładania blogów ^^

    „a tym samym wielkie podziękowania dla Nati i Alex oraz pozostałych dwóch serwisów! :*” – ach, nie ma sprawy ^.^ Weszłam tu przypadkiem (szukałam jakiegoś obrazka, ale już nie pamiętam do czego) i pierwsza notka, na którą się natknęłam to ta z żałowaniem bycia fanem M&A… A potem z Tsubasą i tak jakoś samo wyszło ;]

    Muszę pogratulować wszystkiego xP Wytrwałości, masy czytelników i komentarzy (ogólnie popularności), talentu do blogowania i wszystkiego co ci się należy! Odwalasz kawał dobrej roboty i nie piszesz o tym, o czym 3/4 pozostałych blogów M&A – czyli słynnego Naruto, od czego już mnie mdli (haha, też mam bloga o Naruto [a nawet 3 xDDDD], rok już zawieszonego, ale mniejsza z tym XD), a że w ogóle seria ci nie podchodzi, co nieraz zaznaczałaś, to nawet lepiej. Shugo Chara i inne opisywane tytuły są o wiele lepsze i ciekawsze.

    Poza tym masz wspaniałą grafikę! Kolejna rzecz do gratulacji!

    Ale i tak przyjemność jest najważniejsza. Sama to wiem, zwłaszcza dzisiaj…

    DreamUniverse to świetna nazwa. „World” jest jak dla mnie już zdecydowanie oklepana. A „universe”? O wiele lepsza ;] Po co ograniczać się do świata, skoro wszechświat o wieeeele większy? ^.^

    Więc na koniec powiem tylko tyle: WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!! I powodzenia w dalszej pracy. I żebyś nie zapomniała najważniejszego: nie liczy się [tak bardzo] sama treść bloga, jak chęć go prowadzenia. No i kto się tu nie zgodzi? Pozdrowionka ;*

  7. Wszystkiego najlepszego i powodzenia w dalszej pracy:) Naprawdę dobra robota:)
    Pozdrowienia=3

  8. Gratuluję wytrwałości i zapału:)
    Odkąd sięgam pamięcią i moja przygoda z A&M się zaczęła śledzę Twój blog nieustannie. Wielce Cię za to podziwiam.
    Bardzo lubię Twojego bloga, a to z kilku powodów.
    1. prowadzisz go systematycznie
    2. zamieszczasz ciekawe notatki, nie tylko opisy odcinków, ale także tłumaczenia piosenek itp
    3. masz świetne screeny xD
    4. co ważne dbasz o styl, ortografię itp. niektórym się może to wydawać nieistotne, ale ja zwracam na to uwagę, przyjemniej się czyta coś co nie ma błędów, czyż nie?

    Pozdrawiam, całuję i życzę dalszych sukcesów:))

  9. No cóż, ja trafiłam tu po raz pierwszy dzięki stronce myanimelist.net i nie żałuję, bo odtąd jestem stałym gościem, chociaż komentarz piszę(wstyd się przyznać) po raz pierwszy;). Blog jest naprawdę super, uwielbiam zwłaszcza notki dotyczące nowych anime w sezonie, bardzo mi to pomaga w wyborze tego, co chciałabym obejrzeć. Pozostaje mi pogratulować wytrwałości i życzyć powodzenia w dalszym prowadzeniu tej stronki;)

  10. Hehe, niezłe statsy, ale przede wszystkim zawartość^^ to gratuluję i gambatte na przyszłość;)

  11. To kiedy impreza urodzinowa? :D

    Ja też gratuluję i życzę dalszej wytrwałości. Nie daj się ^^.

  12. Nie będę specjalnie oryginalny.. również życzę WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO Tobie i Twojemu dziecku, jakim na pewno jest Ten blog. Tak jak napisałem Ci na początku naszej znajomości.. „trzymaj tak dalej, a będzie dobrze” ; >.

    „Póki co najtłoczniejszym miesiącem był kwiecień 09 – 36 829.”
    Ja chyba wówczas przybyłem ; p.

    Dobranoc ; *

  13. A, ja 7 miesięcy temu założyłam FC Yoru na MAL xD
    Buhahahaha!

  14. Gratulacje z powodu pierwszej rocznicy istnienia bloga :)
    No i życzę jeszcze nie jednej takiej rocznicy :)

  15. Widzisz, Shouri? Więcej takich notek! Zrób nawet „tydzień za nami”, bo nagle pojawiło się więcej czytelników tego bloga xD

    No i 10 jest szczęśliwa… LittleStar założyła FanClub Yoru, a Nati bloga :P Czemu ja nie założyłam niczego dziesiątego??? Przepatrzę wszystko…

    Chwilę później: założyłam jakiegoś bloga z opowiadaniami, ale mi samej się nie podobało i go zostawiłam przy czwartej notce xD Dla mnie dziesiątka jednak nie jest szczęśliwa :P

    A ja jeszcze raz życzę ci, Shouriśś, wszystkiegoo dobrego ;**
    Co by to się stało, gdybym pewnego dnia tutaj nie napisała komentarza? Ojejuu… Pewnie powróciłabym na poszkole.pl [drżyy…] Ten blog uratował mnie przed śmiercią xD

  16. Sto lat! Sto lat!

    Życzę ci, żeby następny rok na blogu był jeszcze lepszy :-D

  17. Nie jestem pewna, czy powiedzieć „już rok” czy „dopiero rok”. Jestem pewna, że twój blog przetrwa więcej, niż spodziewasz się nawet w tym momencie. Cieszę się, że chociaż poprzez link na swoim blogu choć w minimalnym stopniu pomogłam ci w rozwoju twojego ^^. Ale gratulacje tak czy siak należą się tylko tobie. Zasłużyłaś na to, by odwiedzało cię tak wiele osób. Piszesz ciekawie i z sensem, czasem a poważnie, czasem z przymrużeniem oka. Jesteś wzorem dla wielu blogerów, którzy zaglądali tu przed tym, nim sami spróbowali swoich sił w tej „pracy”. Z niecierpliwością czekam na kolejne rocznice, bo wiem, ze na pewno się ich doczekam. Pozdrawiam ^^
    Alex

  18. Tanjoubi omedetou!
    Naprawdę pozazdroscic wytrwalosci, i odniesionych sukcesow *.*
    171 tys odwiedzin wow! A nazwe trafną i fajną wymyslilas ^^
    Szkoda, ze nie moglam widziec wszystkich bannerów, chociaz obecny oczywiscie fajny ^^
    Hmm będziesz studiowala japonistyke? Łał, też chcialabym się wybrac, ale trudno jest XD na ktorej uczelni chcesz? ^^ Trzymam kciuki, abys sie dostala :P
    Powodzenia w następnym roku!

  19. Zazdroszczę Ci, że już rok… Ja jestem na wordpress’ie od baaaardzo niedawna i jestem pewna, że nie wytrzymam tyle czasu…

    W Twoim blogu przyciąga to, że po prostu jest ciekawy. Znam mało blogów, które cieszą się aż tak dużą popularnością ^^

    Super! Będziesz studiować japonistykę! Oczywiście TRZYMAM ZA CIEBIE KCIUKI!!! ;**

    Dlaczego wybrałam wordpress’a… Hmm… Też sobie zadaję to pytanie… Myślę, że wordpress jest poprostu lepszy od innych polskich stron xD

    Oczywiście życzę Ci wszystkiego dobrego w dalszym blogowym „życiu” i jeszcze więcej sukcesów! ^^

    Pozdrawiam ;**

    TakoTai

    • @All
      Naprawdę można się wzruszyć – przepraszam, że z odpisaniem czekałam tak długo, ale niestety moje życie się nie ogranicza tylko do anime, a te wakacje są dla mnie bardziej pracowite niż przypuszczałam [wzdycha]
      Dziękuję wam bardzo za taką ilość pozytywnych komentarzy! Ciężko się nie uśmiechać kiedy się to czyta – jesteście wielcy! Jeszcze raz dziękuję za wszystko :*

      @Aikee_chan
      Całe szczęście, że już porzuciłaś takie nieprzyjemne myśli – głowa do góry i do przodu! ;)
      Uniwersytet Anime hahahaha – rany, ale masz słodką kuzyneczkę! ^^
      “Pamiętniki wampirów”? Nie czytałam, ale jeśli polecasz… :)

      @Tako-Chan
      Ty powinieneś dostać ode mnie special thanksy! Jesteś osobą, która potrafi mnie rozśmieszyć w każdych okolicznościach. Nawet nie wiesz jak wybuchnęłam śmiechem czytając „naszym zwiazkiem” hahahaha Wiem co chciałeś powiedzieć, ale nic nie poradzę, że takie sformułowanie się ciekawie kojarzy hahahahaha xDD

      @Darkmaya
      „Hmm będziesz studiowala japonistyke? Łał, też chcialabym się wybrac, ale trudno jest XD na ktorej uczelni chcesz? ^^ ”
      Wiem, że jest trudno się dostać, ale chcę dać z siebie wszystko bo to w pewnym sensie moje marzenie ^^
      Mam zamiar iść na Uniwersytet Jagieloński w Krakowie, a Ty o którym myślałaś? :)

      Pozdrawiam ^^

Skomentuj

