Music: Day After Tomorrow – Starry Heavens (Tales of Symphonia)

TalesofSymphonia

Miała być dzisiaj notka o FMA, ale tak mnie wczoraj wciągnęło w ToS, że nie miałam kiedy obejrzeć nowego odcinka xD Spędziłam chyba ponad 2 godziny, żeby odpalić tą gierkę na emulatorze GameCube’a (z emulatorem PS2 wolę nie eksperymentować, aby przypadkiem komp mi nie wybuchł z przepracowania ;P). Kiedy w końcu ustawiłam wszystko na optimum i wyciągam te 20-60 klatek pozwalających przyjemnie grać, tak mnie „wsysnęło”, że hej! Teraz dopiero czuję jak bardzo mi brakowało porządnego jRPGa do pogrania ;)

Piosenka, którą wam dzisiaj przedstawiam, to japoński opening do tejże właśnie gry – ja gram oczywiście w angielską wersję językową, która niestety ma zamiast niej zwykły instrumental. Od czego jest jednak youtube ;)

Całkiem przyjemny utworek, który dość łatwo wpada w ucho – może nie tak jak „Ring a Bell” z Vesperii, czy „Karma” z Abyssa, ale i tak jest bardzo dobry ^^ Przypomina mi w pewnym sensie piosenki Megumi Hayashibary ;)

Aha! Zaznaczam, że anime na podstawie tej gry ma inny opening! Swoją drogą, to w wersji animowanej seiyuu Colette jest Nana Mizuki – kiedy to zobaczyłam dość porządnie się zdziwiłam ;) To tym bardziej potęguje moje przekonanie, że tak mangę jak i anime także trzeba zaliczyć ;)

Wracając jest do „Starry Heavens” – poniżej tekst (bardzo ładny i romantyczny ^^), tłumaczenie i download – zapraszam ;)

DAY AFTER TOMORROW – STARRY HEAVENS

Yozora wo kakeru nagare boshi wo ima
Mitsukeraretara nani wo inoru darou?
Tabi datsu kimi to kawashita yakusoku
Kokoro no naka ni itsu mo aru

Nemurenai yoru ni kikitai no wa kimi no koe
Asahi ga kuru made akashita
Tonari de mucuu ni hanasu yokogao wa kagayaite ita yo ne

Yume wo ou kimi to mi mamoru boku ni
Onaji hoshi no hikari ga furi sosogu
Furi karazu ni aruite hoshii to
Namida koraete mi okutta

Yozora wo kakeru nagare boshi wo ima
Mitsukeraretara nani wo inoru darou?
Tabi datsu kimi to kawashita yakusoku
Kokoro no naka ni itsu mo aru

Itsu demo tsutsunde agerareru boku de itai
Tsunoru samishi sa wa sotto kakushite
Are kara toki no nagare ga modokashiku kanji hajimeta kedo

Mabui hoshi niomoi kasanereba
Tsuyoi ai e to kaete ikeru kara
Kimi ga jibun de ayunda kiseki mo
Tashika na mono ni kitto naru

Yozora wo kakeru nagare boshi wo ima
Mitsukeraretara nani wo inoru darou?
„Doko ni itatte tsunagatte iru yo”
Kimi no kotoba ga yomigaeru

Yume wo ou kimi to mi mamoru boku ni
Onaji hoshi no hikari ga furi sosogu
Furi karazu ni aruite hoshii to
Namida koraete mi okutta

Yozora wo kakeru nagare boshi wo ima
Mitsukeraretara nani wo inoru darou?
Tabi datsu kimi to kawashita yakusoku
Kokoro no naka ni itsu mo aru


DAY AFTER TOMORROW – ROZGWIEŻDŻONE NIEBA

Jeśli mógłbym odnaleźć spadającą gwiazdę
Przecinającą w tej chwili nocne niebo, czego bym sobie zażyczył?
Obietnica, którą złożyliśmy, kiedy rozpoczynałaś swoją podróż
Na zawsze pozostała w moim sercu

Tym co chce usłyszeć w bezsenne noce jest Twój głos
Rozmawialiśmy do momentu, kiedy ukazywało się poranne słońce
Znajdująca się obok mnie twarz, pochłonięta konwersacją, była rozświetlona

Ty, która podążasz za marzeniami i ja który Cię strzegę
To samo światło gwiazd oblewa nas oboje
Chciałem, abyś odeszła nie spoglądając za siebie,
Więc odprowadziłem Cię powstrzymując łzy

Jeśli mógłbym odnaleźć spadającą gwiazdę
Przecinającą w tej chwili nocne niebo, czego bym sobie zażyczył?
Obietnica, którą złożyliśmy, kiedy rozpoczynałaś swoją podróż
Na zawsze pozostała w moim sercu

Chcę móc Cię objąć w każdej chwili
Sekretnie ukrywając rosnącą samotność
Od tamtej chwili miałem wrażenie, że czas biegnie tak wolno

Jeśli nasze uczucia pokryją jaśniejącą gwiazdę
Mogą się one przerodzić w silną miłość
Nawet ślady, które pozostawiłaś spacerując
Na pewno staną się czymś trwałym

Jeśli mógłbym odnaleźć spadającą gwiazdę
Przecinającą w tej chwili nocne niebo, czego bym sobie zażyczył?
„Jesteśmy połączeni, nie ważne gdzie jesteśmy”
Twoje słowa powróciły do życia

Ty, która podążasz za marzeniami i ja który Cię strzegę
To samo światło gwiazd oblewa nas oboje
Chciałem, abyś odeszła nie spoglądając za siebie,
Więc odprowadziłem Cię powstrzymując łzy

Jeśli mógłbym odnaleźć spadającą gwiazdę
Przecinającą w tej chwili nocne niebo, czego bym sobie zażyczył?
Obietnica, którą złożyliśmy, kiedy rozpoczynałaś swoją podróż
Na zawsze pozostała w moim sercu


Download:
Tales of Symphonia game – Day After Tomorrow – Starry Heavens

tales

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 8 lipca 2009, in J-Music and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 25 komentarzy.

  1. Od emulacji GBA i PSX jestem „ekspertem” i grałem w sporo fajnych jRPG na te konsolki (teraz odświeżam sobie obie części Golden Sun bo na The Last Remnant się chwilowo obraziłem :D). Przygoda z emulatorami PS2 (i Final Fantasy X) okazała się spektakularną porażką, konfiguracja zajęła mnóstwo czasu, a nawet dość nowy laptop nie pokazał zadowalających wyników :/. Emulowanie Game Cube’a mi jeszcze do głowy nie przyszło… :D.

  2. Super piosenka :)
    Fajna ta gra? Może też zagram.
    Pozdrawiam ^^

  3. @Miras
    O to widzę, że nie ja jedna „męczę się” z emulatorami xD Póki co grałam na emu psxa w FF7,8,9 i Chrono Crusade, a na emu Nintendo64 w Zeldę: Okarynę Czau.
    Próby z emulatorem PS2 także były porażką – prawie miałam oryginał jakiejś bijatyki na ps2 pod ręką i chciałam zobaczyć czy się w ogóle odpali – ilość klatek była wręcz porażająca :/ Z FFX jeszcze nie eksperymentowałam – spróbuję może kiedy skończę ToS ;)
    Swoją drogą dlaczego się obraziłeś na Remnanta? Ja czekam właśnie na kuriera, żeby mi go przywiózł i żebym wreszcie mogła sobie pełną wersję odpalić ^^
    Co się tyczy emulacji GC – laptop z 2/3 letnim stażem wyciąga grywalną ilość klatek, więc polecam rzucić okiem na tą część Talesów – jakoś kiedy w nią gram, to pierwsze co przychodzi mi do głowy to Grandia II :]
    BTW też nigdy nie wpadłabym na emulowanie GameCube’a, ale kiedy się dowiedziałam że ta cześć Talesów wyszła na GC i na PS2 to zdecydowanie wolałam się bawić z emulacją tego pierwszego xD

    @Aikee_chan
    Gra jest rewelacyjna jeśli nie przeszkadzają Ci braki w grafice, lubisz japońskie erpegi (które się różnią od zwykłych gier RPG jak niebo i ziemia xD), uważasz że w grach najważniejsza jest fabuła, ale nie przeszkadza Ci dość sporo walki :)
    Jeśli grałaś może w Grandię II to na pewno Ci się spodoba bo bardzo mi ją przypomina ^^

    Ale zaznaczam, że jeśli będziesz chciała odpalić ToS na emulatorze tak jak ja, to musisz mieć dość dobrego kompa i cierpliwość żeby skonfigurować emulator (jak coś mogę podać której wersji ja używam i jak jest ustawiona :))

    Pozdrawiam ^^

    • Hmm… Z komputerem tu raczej nie ma problemu. Mój szwagier pracował kiedyś w sklepie z komputerami i załatwił nam ogromnie dobry ^^
      Na pewno sobie zagram ;]

  4. O! Moja misono!

    DAD to jeden z moich ulubionych zespołów, więc pioseneczkę też znam na pamięć. Większość utworów jest naprawdę świetna, aż szkoda, że zespół rozwiązano (działał w latach 2002-2007), bo misono postanowiła kontynuować karierę solo (co moim zdaniem jest błędem jej życia, bo jej solowe projekty w ogóle mi nie podchodzą… może chciała być sławniejsza od siostry – Kody Kumi???)

    Polecam zwłaszcza pierwszy album z największym chyba hitem zespołu „Faraway”.

    A gry japońskie jakoś mnie nie wciągają… ale utwór wybrałaś świetny :-D

  5. Sympatyczna piosenka ^^ Mam wrażenie, że już coś podobnego słyszałam, ale przy ilości słyszanych przeze mnie piosenek odnalezienie „tej jednej” graniczy z cudem xD
    Tekst jest bardzo ładny ;] Do wokalu również się nie przyczepie.
    Czyli tak jak ma być ^.^

    I aż muszę zapytać: dorwałaś OST Pandory? To jest po prostu boskie *_* Bije na łeb soundtrack z CG czy Tsubasy (a przynajmniej dorównuje!) czy jeszcze z czegoś innego!
    Cud-miód! Nazwy mają świetne te melodie ;] Krótkie i banalne, czyli jak być powinno ^^

    Miłej gry :D Pozdrowionka ;*

    PS. Ja to chyba jestem mistrzynią off-topu xDDDDD

  6. @jordi
    Eeeee! Ona ma coś wspólnego z Kodą Kumi?? Kompletnie o tym nie wiedziałam! W sumie Kody też jakoś namiętnie nie słucham, ale znam ją z muzyki do FFX „Real Emotion” i (szczególnie) „1000 Words” są całkiem niezłe ^^

    …przez przypadek trafiłam w jakiś znany zespół – to też mnie porządnie zaskoczyło ;) „Starry Heavens” bardzo mi się podoba, więc muszę rzucić okiem na ich inne utworki skoro polecasz ^^

    @Nati
    Tekst właśnie bardzo mi się podoba – szczególnie pierwsze 2 linijki:
    „Yozora wo kakeru nagare boshi wo ima
    Mitsukeraretara nani wo inoru darou?”
    bo też miałabym problem z odpowiedzią na takie pytanie ^^

    OST Pandory – właśnie ściągam xD Wrażenia napiszę przy kolejnym poście o PH ;)

    PS: Czy ja wiem czy off-topu? Trzymasz się muzycznej tematyki, więc jeszcze nie jest tak źle ;P

    Pozdrawiam ^^

  7. Hmm…Może zagram w tą grę…
    Piosenka jest super!
    I jaki ma cudowny tekst… ^^

    Pozdrawiam ;*

  8. @jordi
    W takim razie sprawdzę na pewno ^^

    @takotai
    Dokładnie – tekst jest śliczny ^^
    Polecam rzucić okiem na ToS – porządny japońskie erpeg, czyli zakręconą fabułę z wątkiem miłosnym masz jak w banku :) Naprawdę gra się bardzo przyjemnie ^^

    Pozdrawiam ^^

  9. @Shouri
    Skoro ToS przypomina Grandię 2 to trzeba zagrać :D. Pozycja obowiązkowa, tym bardziej, że jest wątek miłosny ^^.

    Remnant jest świetny, ale zirytował mnie fakt, że trzeba strasznie długo biegać po lokacjach między kolejnymi „misjami” szukając przedmiotów potrzebnych do ulepszenia ekwipunku. Naprawdę, masowa eksterminacja ciągle tych samych potworów czekając aż w końcu któryś „upuści” jeden rzadki przedmiot bywa denerwujące. Czuję się czasem jakbym grał w grę MMORPG ;/. Dobrze, że można animacje podczas walki przyśpieszać…

    A tak btw; używasz emulatora Dolphin?

  10. Wreszcie dodam nowy komentarz, bo coś mnie zatrzymywało przez ten okres. (moje notki po remoncie) Na pierwszy rzut oka rzuciła mi się ta oto piosenka. Bardzo podoba mi się ona, dziękuję za świetne tłumaczenie. (jak zwykle)
    Tales Of Symphonia to naprawdę świetne, krótkie, lecz wciągające anime, które polecam dosłownie każdemu. Nawet ja znalazłam coś tam dla siebie. Pomimo iż nie było tak romansu. (no tak jakby)
    O grze się za dużo nie wypowiem. Jeszcze w nią nie grałam, ale z chęcią bym to zrobiła. Dzięki waszym komentarzom jeszcze bardziej przyszła mi na to ochota.
    Yupina < 3 – dawny nick, HoshinaUtau-

  11. @Miras
    Hahaha jak widzę jesteś wielbicielem wątków miłosnych xD Czyli zapewne twój ulubiony Final to 8, tak? W końcu to jedno wielkie love story ^^ Przynajmniej u mnie jest i będzie na pierwszym miejscu – ponoć ten kto zaczyna od 7 wielbi siódemkę, a ten kto najpierw gra w 8 ubóstwia ósemkę – ja zdecydowanie należę do tej drugiej grupy ;)

    Remnant już dotarł, ale go jeszcze nie zainstalowałam – na razie ToS za bardzo mnie wciągnęło ^^

    Co do emulatora – tak, używam Dolphina wersji 32866. Jeśli gra by Ci się permanentnie zaczęła wywalać w takim jednym momencie, to emu wersja 2195 powinna temu zaradzić. Podczas eksperymentów zauważyłam też, że giereczka najlepiej chodzi na 3711, ale czasami trochę dźwięk charczy…
    No nic – musisz poeksperymentować ^^ MemoryCardy można luźno przenosić pomiędzy wersjami ;)

    @Yupina
    U mnie też się szykuję remont, więc nawet nie myślę ile będę mieć do nadrobienia [wzdycha]
    Jak anime to jeszcze nie wiem, ale gierkę ToS polecam! Naprawdę kolejne japońskie erpegowe cudeńko ^^ Romans zresztą jest, tylko taki delikatny ;) Loyd i Colette są słodziutcy ^^ Póki co chcę się zerknąć na początek mangi, ale tak, żeby sobie spoilerów do gry nie robić.

    Pozdrawiam ^^

  12. Shouri mogłbyś w jakiś sposób przesłać mi konfigurację emulatora?:D
    Z wielką ochotą bym w to pograł!:P

    • Jasne – tylko dorwę się wieczorem do laptopa, to zrobię Ci screeny tego jak mam opcje ustawione i postaram wstawić tutaj lub prześlę je od razu na Twoją pocztę ^^ Naprawdę polecam bo to rewelacyjna gra! :)

      PS: Ekhm… raczej „mogłabyś” niż „mógłbyś” xD

      Pozdrawiam ^^

  13. LoooL:D xD
    Przeczytałem wszystkie te komentarze z góry na dół i nie spostrzegłem, że jesteś dziewczyną..:D
    Przepraszam bardzo..:)
    Albo jak nie na pocztę to może na gg, mój numer 9870834:D
    Noom właśnie pograłbym w nią mam nadzieję, że uda mi się uzyskać grywalną wydajność emulatora!:D

    • Hahahah nie ma problemu ;) Swoją drogą to jestem przekonana, ze kierowała Tobą myśl typu „to musi być chłopak bo jaka dziewczyna bawiłaby się w konfigurowanie emulatora (że w ogóle wie co to jest!) i gra na kompie” xDDD

      Tutaj jest moja konfiguracja:





      Używam emulatora Dolphin – wersja 2925 (na 3711 chodzi lepiej, ale czasami nie ma dźwięku, więc jednak postawiłam na trochę starszą). Jeśli trafiłbyś na jakiś fragment, gdzie gra Ci się ciągle wywala do pulpitu/wyskakuje błąd/itp. to przejdź go na wersji 2195 (nie wyciąga tyle klatek co nowsze, ale bez problemowo przechodzi przez „krytyczne” momenty).
      Memory Cardy oczywiście bezproblemowo można przenosić pomiędzy wersjami ^^

      Jeśli trafiłbyś jeszcze na jakiś problem, to pisz – ja właśnie kończę pierwszą płytkę i póki co gra mi się rewelacyjnie ^^
      Pozdrawiam ^^

  14. Nom mam takie pytanie jeszcze jedno, a raczej prośbe:D
    Nigdzie nie mogę znaleźć tej gry do pobrania mogłabyś dać jakiś link??:D Albo wrzucić na Rapida czy np. na Odsiebie.com czy gdzieś?:D

  15. Dzięki WIELKIE!:D
    A jeżeli chodzi o wersje emulatora, którą mi podałaś nie ma jej nawet na oficjalnej stronie Dolphina..;/
    Albo po prostu nie potrafię znaleźć xD
    BTW.. Masz może konto na last.fm?:D

  16. Jeżeli chodzi o emulator to znalazłem już tą wersje:D
    I pobrałem 1 płytę wszystkie party, ale są w dziwnym formacie i nie wiem co z nimi zrobić :[ xDD

    • [westchnięcie]
      To ja mam inne pytanie – czy kiedykolwiek bawiłeś się w emulowanie czegokolwiek, czy to pierwsza próba? Pisałam wszystko bez „zbędnych ceregieli” bo myślałam, że wiesz co i jak, ale skoro nie, to tak:

      Po ściągnięciu wszystkiego, powinieneś to mieć w kilku partach. Rarem, czy czymś podobnym otwierasz pierwszą część i wypakowujesz – wypakuje się wtedy całość. Ewentualnie jeśli masz Total Commandera to klikasz 2 razy na pierwszym parcie i przeciągasz to co jest w środku to drugiego okna.
      Jak już masz wszystko w jednej części, to znów używasz rara i wypakowujesz plik, który ma rozszerzenie .iso – to jest właśnie twój cel.
      Kiedy włączysz Dolphina klikasz 2 razy na tym napisie w dużym białym polu okna. Wtedy Ci się odpali przeglądarka plików – znajdujesz na dysku twój plik .iso i zatwierdzasz.
      Teraz już tylko zostaje ustawić konfiguracje i odpalić gierkę.

      Bardziej dobitnie się tego wyjaśnić już chyba nie da ;]
      Pozdrawiam ^^

  17. Nie no takie rzeczy to ja wiem! xDDDD
    Hehe..
    Tylko pobrałem to w jakimś nieznanym formacie:)
    Ale poradziłem sobie z tym programem „hjsplit” :D
    A emulowałem wcześniej psxa i gba^^ :D

    • Hahaha to sorki, ale jak słyszę „i nie wiem co z nimi zrobić” to przechodzę w tryb łopatologicznego tłumaczenia xDDD
      Skoro już wszystko załatwiłeś, to nie pozostaje mi nic innego jak życzyć miłego grania ;)

      Pozdrawiam ^^

  18. Nom, nawet nawet mi chodzi :)
    Ale mam zamiar przerobić PS2 za pomocą FreeMCBoot-a tylko muszę jeszcze znaleźć ToS na PS2 po ang!:D

Skomentuj

