Przegląd mang przeróżnych… – część 3 ;]

anime school girl

Hahaha ktoś wyszukał wczoraj moją stronę po frazie „anime dla dziewczyn o chłopakach” xD Zastanawiam się czy ja naprawdę tylko o romansach piszę??? ;]

Jako, że post o Tales of Vesperia był dziś tylko dodatkiem, prezentuję wam to co sobie zaplanowałam, czyli już trzeci „Przegląd mang” ^^

Znów nazbierało mi się kilka tytułów, które może umilą wam wakacyjną nudę ;)

…swoją drogą – zauważyłam, że większość tytułów, które czytam ukazuje się/ukazywało w Nakayoshi ;) Szkoda, że w Polsce nie można sobie zamówić tej gazetki :(

arisa titleArisa to historia o Tsubasie i Arisie, siostrach bliźniaczkach, które nie widziały się od trzech lat z powodu rozwodu ich rodziców. Do tej pory porozumiewały się poprzez listy, ale w końcu postanowiły się ponownie spotkać. Arisa, ta łagodniejsza spośród bliźniaczek, sugeruje żeby Tsubasa dla zabawy jednego dnia poszła zamiast niej do szkoły. Jednakże istnieją pewne sprawy dotyczące Arisy i jej szkoły, o których nie wspomniała siostrze… niebezpieczne sprawy.

Naprawdę okropnie polecam tą mangę! Narysowała ją ta sama Pani co Kitchen Princess (Natsumi Ando), co od razu widać po bardzo charakterystycznej i przyjemnej kresce :) Seria ta na pierwszy rzut oka wydaje się zwykłą szkolną opowieścią, ale tak naprawdę jest pełna tajemniczości, zagadek i niespodziewanych zwrotów akcji! Jeśli chcecie poczytać coś na swój sposób nowatorskiego i szalenie intrygującego to jest to tytuł dla was! ^^ Niestety póki co wyszło tylko 6 rozdziałów, ale manga ta jest bardzo szybko tłumaczona ;)

Przeczytaj: ENG, PL

sailor fuku ni onegaiSailor Fuku ni Onegai! rozpoczyna się, gdy Hina uderza swoim kijem nadlatującą piłkę do baseballa, a kiedy idzie ją znaleźć okazuje się, że uszkodziła ona przypadkowo małą świątynkę. Kiedy dziewczyna dotyka przedmiotu wewnątrz kapliczki zostaje on wchłonięty przez jej ciało, a nasza bohaterka, chcąc nie chcąc, staje się bogiem tej świątyni. Od tej pory jest chroniona przez dwa strażnicze psy Kome i Shishiego, a na jej drodze staje cała masa innych duszków i bogów.

Obowiązkowy tytuł dla wszystkich miłośników Fruits Basketa! Powiem więcej – obowiązkowy tytuł dla fanek Kyo! ^^ On i Shishi są tak niesamowicie podobni pod każdym względem (ten sam temperament, podobny wygląd, to samo wyalienowanie itd.), że jeśli pokochałaś jednego i drugi podbije twoje serducho :) Koma za to przypominał mi trochę Ayame xD W każdym bądź razie – warto rzucić okiem na tą serię! ^^

Przeczytaj: ENG, PL

watashi xx shinasaiWatashi ni xx Shinasai! – Himuro Yukina zawsze chciała być jak inne normalne dziewczyny. Niestety jej wzrok jest zbyt przenikliwy, a skóra za zimna, tak więc inni ludzie w szkole, z wyjątkiem jej kuzyna Akiry, unikają jej ze strachu jak ognia. Dziewczyna tak naprawdę jest pisarką powieści na komórki i ukrywa się pod pseudonimem Yupina. Z powodu jej marnego kontaktu z resztą społeczeństwa, nie za bardzo jest w stanie wplatać w swoje opowieści wątki miłosne. Kitami Shigure wyglądający na zwykłego przystojnego chłopaka, a będący w rzeczywistości okropnym kobieciarzem, wpada w pułapkę Yukiny po czym dwójka ta zaczyna ze sobą chodzić dla dobra ich sekretów.

Kolejna seria Emy Tooyamy, która zasługuje na uwagę. Wcześniejsze Koko ni Iru yo! oraz parę innych tytułów zrobiło na mnie bardzo dobre wrażenie, dlatego miałam wysokie wymagania – okazało się, że kolejny raz się nie zawiodłam :) Bardzo innowacyjny pomysł, śliczne wykonanie – czego więcej potrzeba? Polecam ^^

Przeczytaj: ENG, PL

CherryJuiceCherry Juice to romantyczna opowieść o miłosnym trójkącie pomiędzy dwójką przyrodniego rodzeństwa Otome i Minamim oraz ich przyjacielem Amane. Po trwających pięć lat dobrych stosunkach między rodzeństwem sprawy przybierają zły obrót, gdy Amane wyznaje swoje uczucia Otome – co zrobi dziewczyna?

Całkiem przyjemna seria choć okropnie przewidywalna – jeśli macie ochotę na mało wymagający romansik to dobrze trafiliście ^^ Czyta się szybko i przyjemnie, a bohaterowie są bardzo sympatyczni :) Plot mocno przypomina polecany przeze mnie w poprzednim przeglądzie oneshot „Suki” to Ienai, ale tym razem mamy przed sobą coś dłuższego, a tym samym jest więcej czasu na rozwinięcie się uczuć postaci :)

Przeczytaj: ENG, PL

moe kareMoe Kare!! – 15-letnia Wakamiya Hikaru to maniaczka cały czas czytająca mangi shoujo, pragnąca chłopaka, który będzie ją chronił. Pewnego dnia zostaje pocałowana przez zboczonego przystojniaka, którego od tamtej pory zaczyna nazywać „Zboczonym Księciem”. Później spotyka chłopaka wyglądającego dokładnie jak on, ale mającego inny kolor oczu – co tu jest grane?

Powyższy tytuł to albo 16+ albo 18+, sama nie wiem, ale w każdym razie jest bardzo dobrą mangą, dla ludzi, których nie odstraszy odrobina nagości. Go Ikeyamada ma w zwyczaju rysowanie tytułów, gdzie związek pomiędzy bohaterami wchodzi na bardziej poważniejsze tereny niż w przeciętnych romansach, dlatego proponuje dać temu tytułowi szansę, nawet jeśli aktualnie myślicie, że wolelibyście go ominąć. To naprawdę dobrze skonstruowana historia oprawiona bardzo ładną kreską :)

Przeczytaj: ENG, PL

IpaashaIpaasha to one-shot przedstawiający historię pewnego lekkodusznego księcia, który dla dobra swojego państwa musi wygrać rozgrywki polityczne z księżniczką dobrze prosperującego królestwa. Jednak nie spodziewał się on, że zakocha się w nieśmiałej pokojówce księżnej. Co sie stanie, kiedy dowie się ona o ich związku? Czy książę porzuci swoje królestwo na rzecz zakazanej miłości?

To co przyciąga do tej opowieści to kreska – tak niesamowicie pięknej grafiki dawno nie widziałam! Naprawdę oprawa wizualna kompletnie mnie zachwyciła! ^^ Ca zaś się tyczy ogółu – jest to bardzo uroczy oneshot przenoszący nas gdzieś w piaski Arabii ;) Aż się taki wakacyjny klimat robi xD

Przeczytaj: ENG, PL


To tyle na dziś! ^^ Wszystkie powyższe tytuły prawdziwie zasługują na uwagę, ale mam nadzieje, że choć jeden z nich zapewni wam rozrywkę na nadchodzące dnie ;) Życzę miłego wieczora, a ja tymczasem zmykam pobuszować po nowych wypuszczkach letniego sezonu!

Właśnie! Oznajmiam, że żadnej serii z tego lata nie będę regularnie opisywać – pojawią się tylko Pierwsze Wrażenia. Prawda jest taka, że oczekiwane przeze mnie hiciory wychodzą dopiero na jesień, dlatego nie chcę sobie teraz zapychać harmonogramu czymś zaledwie „dobrym”. Liczę na to, że wrzesień-październik skończy się SC i PH, a tym samym będę mieć na głowie tylko FMA i ze dwa góra trzy tytuły z następnego sezonu (Kobato na 100%, a co jeszcze to się dopiero okaże ^^).

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 2 Lipiec 2009, in Manga, Przegląd mang przeróżnych, Różne, Recenzje and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 20 komentarzy.

  1. Z tego co tutaj wymieniłaś czytałam tylko Moe Kare!!,
    ale na pewno lookne na pozostałe tytuły :D

  2. Arisa – rzucę okiem, może być ciekawe;
    Sailor Fuku ni Onegai! – tytuł znam z MALu xD To samo pisali co ty, z tym, że po angielsku, czyli nowa wersja Kyou ;D Może być niezłe ^^;
    Watashi ni xx Shinasai! – podoba mi się plot tej fabuły XD Może być niezłe ;);
    Cherry Juice – trójkąt miłosny? Hm, może jak znajdę czas;
    Moe Kare!! – seria o pannie otaku? Eheh, może kiedyś, ale na razie odpuszczę ^_^ Chyba wiadomo przez co…;
    Ipaasha – książe z bajki w nowej wersji? Zerknę ^.^

    Hm, to jest śmieszne. Masz ze 2 razy więcej tytułów ode mnie, bo przez moją własną głupotę ja się non stop męczę z tasiemcami… Jak zobaczyłam liczby na MALu w mangach ongoing (jak czytałam jeszcze Furubę) to ledwo z krzesła nie spadłam xD Poważnie ^^

    Hm, ile SC ma mieć odcinków? Pewnie też coś koło 50… PH niestety kończy się w przyszłym sezonie… A ja w tym sezonie obejrzałam już 1 epek tego Umi Monogatari (całkiem niezłe, ale nie mam pojęcia o czym to ma być xD) i przymierzam się do 1 OAV Utawarerumono (Tears to Tiara w innej wersji…) ;] Dużo tego XDDDDDDDD

    Pozdrowionka ;*

  3. Widzę, że większość anime jest po polsku :) Może wydrukuję dla koleżanki?
    Świetne mangi, tym razem przeczytam wszystkie.
    A z mojego punku widzenia dużo masz tu anime o miłości, ale najwięcej jest takich anime. To nie jest dziwne :)
    Pozdrawiam.

  4. bardzo ciekawe te mangi najbardziej zaciekawiło mnie Watashi ni xx Shinasai! i jak zauważyłam to od niedawna zaczęła wychodzić, szkoda ze będzie trzeba czekać na każdy nowy rozdział miesiąc.

  5. @ Karin
    Watashi ni xx Shinasai! – mnie również ta manga zaciekawiła. Nie wiem czemu. Przy okazji czy główna bohaterka nie przypomina wam kogoś? Mi troszeczkę Shane (Shakugan No Shana) i Alice (Pandora Hearts)

    Co do Umi Monogatari (Nati poruszyła temat) to nie powiem, naprawdę fajne. Zaczęłam opisywać tą serię na swoim blogu, bo mnie naprawdę zaciekawiło. Jak coś to luknijcie. ^^

    Inne Mangi również mnie zainteresowały, przeczytam na pewno kilka. To co kocham w A&M to romans. To mój ulubiony gatunek. Na dodatek w Mandze jest tego najwięcej, mam się z czego cieszyć. ; ]

    Pozdrawiam

    HoshinaUtau- <3

  6. W wolnej chwili z pewnością poczytam xD

    Zapraszam też na http://nigdy-nie-bedzie-tak-samo.blog.onet.pl/
    gdzie znajduje się stworzone przeze mnie opowiadanie xD

  7. hej, jeśli jesteś ciekawa następnego rozdziału „SC” jest już tłumaczenie z Pretty Anon – http://www.mediafire.com/?lf1zvnnmuhd

    SPOLIER!
    rozdział zapowiadał się suuuper, był suuuper, Tadase wreszcie zachowywał się jak powinien, Ikuto z Amu też a na końcu SZOK!! Coś mi musi się zdaje, że Peach-Pit nie pożyje długo…

  8. @ monilip
    One tego nie mogą zrobić…
    Ikuto zajął 2 miejsce w konkursie na ich stronie!
    (Tutaj dokładny ranking http://www.konami.jp/shugo-chara/joker/vote/index.html)
    To najpopularniejsza postać!
    Poza tym Amuto ma mnóstwo fanów,
    one nie są na tyle głupie, żeby zrobić inny finał niż Amuto…
    prawda! PRAWDA?!

  9. Przepraszam,że dwa po sobie xD ale ten chapter jest świetny:D Jak oni mi nie zrobią Amuto, to ja nie wiem, co im zrobię tam w tej Japonii!!

    Co oni mi tam robią? Czemu on jej takie rzeczy straszne mówi:((
    Buu:( to straszne:(

  10. E, Shourii widziałaś nowy ending z Pandory? Mnie wprost zatkało! Totalnie różny od poprzedniego, ale i tak uroczy *_* Ach, aż nie mogę się doczekać odcinka aż obejrzę! No, Polacy, ruszać się! Angielskie napisy już są!

  11. @nowy chapter SC
    Rany ale jestem uhahana ^^ Nie z powodu Amuto, nie z powodu totalnej słodkości tych scen (już je przecież wcześniej widziałam w rawkach, prawda?), ale dlatego, że moje tłumaczenie okazało się po części dobre (gdybym zaufała przeczuciom, to trafiłabym więcej, ale cóż ;]). Rozpiera mnie kompletna radocha… choć szkoda, że się nie pomyliłam co do ostatniej strony… ale cóż – teraz już jest przesądzone, że mamy Amuto ending, to po co się stresować? ;) Opcja A.Ikuto wyjedzie, mamy przeskok kilka lat później, gdy nasza dwójka się ponownie spotyka (przypomina mi to trochę CCSa, ale dobra), B.Amu udaje się w jakoś sposób go zatrzymać. Osobiście skłaniam się ku A, ale zobaczymy za miesiąc ^^
    BTW co mnie najbardziej zaciekawiło w tym chapterze to papiery, które mama Ikuto wręcza dyrektorowi – aż mnie ciekawość zżera co jest w środku xD Przeczucie mi podpowiada, że coś odnośnie Aruto, ale naprawdę ciężko spekulować (mam swoją teorię, ale się nie odzywam ;))

    @Nati
    Nowego endingu jeszcze nie widziałam bo dopiero ściągam 14 odcinek :) Głębsze przemyślenia napiszę jutro ^^

    Pozdrawiam ^^

    • popieram A – Ikuto nie będzie oskarżany o pedofilię :D

      jak w tym obrazku:

      :D

      autor9ka) zrobiła kilka takich komiksów, są świetne! :D Zwłąszcza Amulet Neko :P

  12. Widzieliście nowy odcinek!
    Rany! Jak głupia się poryczałam!
    Yoru jest taki słodziutki!
    Takie biedactwo… tylko go przytulić… *.*
    Poza tym!
    W końcu nadszedł czas Ikuto!
    Yeah! To było słodziutkie jak spojrzał na Amu
    i wypowiedział jej imię…
    Ach Yuichi! Twój głos jest boski!
    Nie wyobrażam sobie, żeby ktoś inny podkładał głos Ikuto *.*
    Jego głos tylko dodoaje uroku Ikuto!
    To jest coś czego mi brakuje w mandze…
    oprawy dźwiękowej i seyiuu…
    Odcinek świetny szkoda, że taki głupi filler
    *nie cierpię Tadase, nadal straszny dzieciak z niego…*
    chyba jednak poczuł i zauważył, że może stracić Amu…

  13. @Nati
    Bo tasiemce mangowe są w pewnym sensie fajne – możesz długo zostać ze swoimi ulubionymi bohaterami ^^
    SC Doki! zapewne będzie miało 52 odcinki tak jak i pierwsza seria, czyli zostało już tylko kilka ponad 10.

    @asqua
    Dzięki za linka – zdecydowanie muszę zacząć do Ciebie wpadać ^^

    @monilip
    „popieram A – Ikuto nie będzie oskarżany o pedofilię :D”
    Oj przesadzacie! Amu i Ikuto mają jakoś 12/13 i 17/18 lat – to jest 5 lat różnicy. Co to jest 5 lat różnicy? Moja ciocia i wujek mają między sobą 11 lat różnicy i są kochającym małżeństwem z dwójką dzieci ^^ W anime wiek nie ma różnicy, a jak pokazuje mój przykład i w życiu nie stanowi takiego problemu ;)

    @LittleStar
    Kurcze no! A ja dalej czekam, aż wyjdą dobrej jakości suby… ale po Twoim poście zaczynam się zastanawiać czy nie ściągnąć sobie odcinka ze streama… AAAA!!! Jak możesz mnie tak kusić xD

    Pozdrawiam ^^

    • Shouri, w takim razie powiem Ci jedno…
      jedynie końcówka jest fajna…
      reszta jest raczej nudna za dużo akcji Tadamu… -.-
      Chociaż pojawiają się fajne momenty… :)

  14. Wiecie co przeczytałam ta oneshota „Ipaasha”,
    o rany! rzeczywiscie kreska jest niesamowita!
    a góra fotka z „Ipaasha_p002”
    o matko! czy ta/ten Ichinose Kaoru
    ma jeszcze jakieś oneshoty,
    albo jakaś mangę?
    A historia… miodzio!
    Wielkie dzięki <3
    Czegoś takiego potrzebowałam… xD

  15. Shouri – gdy się ma po 20 lat to nawet 10 lat nie robi różnicy. Ale jak się ma naście to tak :P Nie mam nic przeciwko 15-20 ale 17-12 – to już nie bardzo…ja wiem, to anime ale zawsze mnie ten aspekt drażnił :P

    no ale nieważne już :)

    • @LittleStar
      Prawda, że niesamowita kreska? Niestety tez już szukałam i ta autorka nie ma żadnej innej pracy – a wielka szkoda!

      @monilip
      Hmmm czy drażni? W życiu tak, w anime nie. Takie jest moje zdanie ;)
      Po za tym oni tez będą mieć kiedyś te 15-20 ;] Szczególnie jeśli P-P zrobi teraz mały przeskok w czasie…
      Pozdrawiam xD

Skomentuj

