Pandora Hearts – Odcinek 13

ph13-title

Hahah próbowaliście kiedyś jednocześnie oglądać anime i gotować obiad? ;) Ja taką ekwilibrystykę miałam dzisiaj przy PH. Dwu minutowe sesje przy odcinku po czym sprint do kuchni xD Żeby nie było – oznajmiam, że niczego nie przypaliłam, a posiłek został pochwalony przez resztę rodziny ;]

Tym sposobem jeden sukces jest, teraz jeszcze pozostaje pytanie, czy zrozumiałam cokolwiek z tego epizodu ;) W każdym bądź razie mam wrażenie, że powoli zaczyna się wyjaśniać co tu jest grane. Jakby nie było doszliśmy do odcinka półmetkowego, a to oznacza, iż przydałoby się ruszyć trochę akcję ;)

PS: Dzięki uprzejmości LittleStar w komentarzach pod poprzednim postem jest link do downloadu RAW 42 chaptera SC. Niby wszystko ładnie, ale ta końcówka… zresztą moje wątpliwości też znajdziecie w komentarzach…

Streszczenie:

Oz i Gil lądują w leżu Kota Cheshire, który to chce się ich pozbyć. Jako, że Gilbert ciągle nie wyzbył się swojej koto-fobii, to Eques (Chain Sharon) musi iść im na ratunek. Nie udaje im się jednak uciec daleko – Gil zostaje ranny i spada w przepaść, a Oz pozostaje sam na sam z Kotem. Okazuje się, że cała otaczająca ich rzeczywistość jest zbudowana ze wspomnień Alice. Co więcej okazuje się, że dziewczyna celowo chciała zapomnieć swoją przeszłość! Tymczasem w normalnym świecie Lord Oscar i Vincent Nightray ucinają sobie pogawędkę. Dowiadujemy się, że klan Baskervillów ma w swej mocy jedne z pięciu wrót do Otchłani. Pandora pragnie je przejąć i tym sposobem pozyskać Will of Abyss. Przenosimy się do Gila – chłopak jakimś cudem przeżył. Kiedy biegnie za widmem Alice natyka się na tajemniczego mężczyznę łudząco przypominającego Oza. Przedstawia się on jako Jack Bezarius.

Przemyślenia:

Pierwszym spostrzeżeniem tego odcinka było – „Cheshire Neko” brzmi tak fajnie! ;P Co jak co, ale w poprzednim odcinku jakoś nie zwróciłam uwagi, że słowo „cat” zamieniono na japoński odpowiednik ;)

Ogólnie rzecz biorąc to ten Kot wyglądał jakby jechał na prochach (chyba użyłam dość ekstremalnego porównania, ale cóż ;]) – przepraszam, ale naprawdę ta taka dziwna aura i niezrównoważone zachowanie bardzo przypominają narkomana albo wariata. Wasz wybór, które określenie wolicie ;]

Gil za to mnie kompletnie dobił – całkowicie zapomniałam o jego koto-fobii, dlatego słysząc stwierdzenie, że dlaczego nikt mu nie powiedział, iż Kot Cheshire to kot, praktycznie spadłam z fotela xD Kocham humorystykę tej serii ^^ Swoją drogą – czego można się bać u kotków? Ja co prawda nigdy żadnego nie miałam (a bardzo chciałam!), ale wszystkie futrzaki moich znajomych to przemiłe zwierzaki :) Chociaż z drugiej strony… kiedy miałam jakieś 4-5 lat to użarł mnie York mojej ciotki (do dzisiaj mam małą „pamiątkę” na zewnętrznej stronie dłoni)– to udowadnia, że nawet najsłodziej wyglądające stworzonka mogą być groźne ;P

W pewnym sensie jednak potrafię zrozumieć reakcję Gila – kiedy się ma jakąś fobię to bardzo ciężko opanować swoje odruchy. Ja przy mojej arachno-fobii, kiedy tylko zobaczę pająka, zaczynam dostawać lekkiej histerii :/ Brrrr… okropność!

Bardzo podobał mi się Chain Sharon – czarny jednorożec  <mmmmm> ^^ Jednak mimo wszystko konie to nie moja działka. Moja przyjaciółka ma kompletnego hopla na punkcie tych zwierzaków, ale jeśli chodzi o mnie to wolę rodzinę canisów ^^ Gdybym sobie mogła wybrać ja ma wyglądać mój Chain, to byłby to biały wilk :) Wilki mają w sobie takie dzikie piękno ^^

Kolejna zagadka jaką postawił przed nami ten odcinek, to pytanie dlaczego Alice chciała pozbyć się swoich wspomnień? Jakie wydarzenie było tak nieprzyjemne, że pragnęła wymazać całe swoje dotychczasowe życie? To smutne… może zginął ktoś dla niej ważny? Mam nadzieję, że się szybko dowiemy (albo prędzej mangę doczytam xD)

Rozwiązano za to intrygę z Baskervillami. W końcu wiadomo co jest grane. Rozwalili kiedyś miasto Sabrie.. chociaż może „rozwalili” to złe słowo. Z ich winy stolica została pochłonięta przez Abyss, a gdyby nie interwencja 4 książęcych rodów i Jacka Bezariusa, całe państwo wylądowałoby w Otchłani. 4 bramy, które są w posiadaniu książąt oraz piąta strzeżona przez Baskervillów są kluczem do zdobycia Woli Otchłani. Obie strony pragną ją pozyskać, a tym samym walczą między sobą o władzę nad wszystkimi 5 bramami.

W skrócie tak to wygląda ^^

Na końcu odcinka pojawia się nasz pan-ze-wspomnień aka Jack Bezarius. Faktycznie wygląda jak starsza wersja Oza ^^ W przyszłym epizodzie dowiemy się od niego coś więcej. Teraz zaś można na pewno stwierdzić, że był zamieszany w coś poważnego i jest potężną osobą… tylko jaki związek ma z tym wszystkim Alice? Jest jego córką/narzeczoną/czymś takim? Może to jego śmierć doprowadziła dziewczynę do decyzji o wymazaniu wspomnień?

Pewnie większość tych domysłów jest nieprawdziwa, ale co tam – lubię sobie pogdybać ^^ Teraz zaś zasiadam do oglądania FMA :)

Screeny:

ph13-01ph13-02ph13-03ph13-04ph13-05ph13-06ph13-07ph13-08ph13-09ph13-10ph13-11ph13-12ph13-13ph13-14ph13-15ph13-16ph13-17

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 30 czerwca 2009, in Anime, Pandora Hearts and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 15 Komentarzy.

  1. Jej, to ty też masz arachnofobię? Pająki są gorsze niż cokolwiek innego!!!!!!! Ja jak widzę pająka to piszczę na cały blok i uciekałam wołając rodziców, by go zabili!!!!!!!! Wytępić pająki, wytępić pająki, wytępić pająki!!!!!!!!! Najgorsze stworzenia na świecie!!!!!
    Ach, tak, Pandora. To ja tym razem nie napiszę, że odcinka nie widziałam ^^ (cud, no nie?)
    I za kochanego Jacka (nareszcie!! 13 odcinków czekać to przesada) ma ocenę wyżej <33333 I za fobię Gila. Po prostu padłam. I uwierz, ja też zapomniałam o tych kotach. Po prostu się nie da z nim xDDDD

    A wracając do Jacka – w przyszłym odcinku za wiele się o nim nie dowiemy. Np. tego, że on jest ************************, i tego i tamtego… Hm, ale ciekawi mnie czy dadzą coś z jego pamiętnika ^^ No ale tak czy siak, nasz bohater z przed stu laty, wygląda tak jak powinien. W każdym razie, nieważne kim on jest, dla mnie Oz jest ważniejszy (naprawdę ciężko nie napisać spoilerów, więc to co piszę jest troszkę bez ładu i składu).
    Czemu Alice chciała się pozbyć wspomnień? A to ciekawe ^_^ Powiem tak: po części masz rację, ale i tak czytaj mangę ;] Mnie się strasznie podobał rozdział 20+. Zwłaszcza występ **a/****a potem. I 24 (**a jest naprawdę urocza), a słodki tsundere od 25 to dopiero klasę pokazuje ;D No i cała trójka (nie licząc Oza) z tych rozdziałów gra na pianinie, więc wiesz ^^ No i potem czeka cię straszna tajemnica Breaka, prawdziwy charakterek Vincenta, "randka" Oza z kimś (praktycznie to nie była randka, ale mniejsza z tym ^^), wspominany w odcinku Glen, nauki Sharon (uwielbiam ten rozdział!! To była chyba 31… ale nie pamiętam dokładnie!) i słodka mina Oza na coś i wiele innych cudownych akcji ^^ Ta seria to naprawdę arcydzieło, a ja na początku nie chciałam tego oglądać!
    Ach, rozmarzyłam się. Ale ja tak myślę, że po wątku – albo raczej pierwszym wystąpieniu – Eliota i Reo('a) zakończą anime. Oczywiście jeśli pójdą wg mangi tak jak dotychczas ;D A nie zatracą się w fillerach…

    ***

    A co do 42 SC to nie przeglądałam tych RAWów… A tam, czekam na angielską wersję ^^

    Pozdrowionka ;*

    PS. I znowu się rozpisałam jak głupia…
    PS.2. Chain Sharon-chan jest naprawdę świetny ^_^ Podoba mi się nawet lepiej niż w mandze, a to nowość.

    • jak mogłaś czytać chapter 31 jak na razie wyszło 29??

      • Pandory wyszło 38. Ja czytałam wszystkie, chociaż skanlancji angielskiej jest 29. http://curious.dragonempress.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=218&st=0&sk=t&sd=a – tu masz translację do wszystkich rozdziałów. Skanów (chińskich, ew. RAWów) trzeba sobie poszukać, ja niestety pousuwałam linki z zakładek, więc ci nie podam.

        • aha szkoda ze więcej jak narazie nie ma i dzięki bo szukałam i nie znalazłam

        • a…….. pooglądałam se obrazki hehe fajnee, ciekawe tylko co tam pisze i w takim momencie koniec eh.. szkoda ze to co miesiąc wychodzi :(

          • To chyba jakieś przekleństwo miesięczników ;( Wszystkie fajne mangi, a przynajmniej większość to miesięczniki, w dodatku zawsze przerywane w najlepszym momencie (zakończenie np. 37 rozdziału – przerażająca wersja Oza [nie powiem dlaczego],a tu miesiąc trzeba czekać [ekhem, w moim przypadku to było jakieś 15 dni] aby się dowiedzieć czemu ;/)… Ech, ale trudno, dobrze, ż chociaż anime mamy co tydzień. Gorzej będzie, jak dojdzie do 25 odcinka ;/

  2. Dla mnie ten kot to drugie wcielenie L z Death Note,
    obydwoje mieli takie podkrążone oczy…
    no i oby dwaj mają tego samego seiyuu xD

  3. Raz gotowałam i oglądałam jakieś anime na komórce. Ledwo co, więc oglądnęłam później jeszcze raz.
    Śliczne screen’y.
    Rozumiem Gill’a. Ja, o dziwo, boję się motyli xD Nie wiem, czy to mit, że można od nick oślepnąć, ale wg. mnie to jest ogromnie straszne..
    Tak, można pomyśleć, że Jack to Oz… Nie – Oz to Jack. Albo oni są klonami :)
    Wilki są najsłodszymi zwierzętami świata…. Tak je kocham ^^ Są strasznie kawaii. Nawet york ich nie przebije ;]
    Ojj… ja idę odsypiać. W nocy oglądałam film i teraz źle myślę…
    Pozdrawiam i czy wie ktoś kiedy wraca Alex??? ^^
    Ja tęsknię ;> :D

    • Na razie nie mam weny, żeby odpowiedzieć jakoś elokwentnie na wasze komentarze, więc piszę tylko do Aikee bo zadała łatwe pytanie ;)
      Alex wraca 7 lipca, ale jej notki i tak się pojawiają dzięki „technice wyższej” wordpressa xD

  4. A ja mam coś co na zawsze zmieni wasze życia tak jak moje dziś! :D
    RAW chaptera 42! BUAHAHA! xD
    Oto on:
    http://www.4shared.com/file/115061018/7d30b0dc/Shugo_Chara_Chapter_42_RAW.html
    Chciałabym wiedzieć co o tym myślisz (szczegółowo xD) dlatego daję ci go jako pierwszej! ;)

    • Sorki! xD Nie przeczytałam początku i nie wiedziałam że masz już tego chapa! xD Proszę o wykasowanie tego komentarza wyżej! xDDD BAKA ze mnie xD

  5. I dzięki magicznej mocy epa13, moje lenistwo na chwilę uciekło i pozwoliło mi napisać komenta;] Co do twojej teorii: Cheshire Neko+ środki narkotyczne- hmm myślę,że on może być na jakichś dragach lub sterydach-to by tłumaczyło dlaczego ma takie wielkie łapy w stosunku do reszty ciała;]
    Generalnie ten odcinek bardzo mi się podobał, pewnie dlatego że szalenie interesuje mnie postać Alice, a przecież większość akcji rozgrwała się w ściecie zbydowanym z jej wspomnień. Myśle, że w następnym odcinku dowiemy się czegoś konkretniejszego. Co da Jacka ja osobiście wykluczam możliwość aby był ojcem Alice. Jeśli przyjrzymy się chociażby soposobowi w jaki byli objęci albo jak on wyciągnął do niej rękę…-nie wiem ale moje pierwsze odczucie to jakbym oglądała parę, a nie ojca i córkę. Po drugie on jest chyba za młody aby być jej ojcem. W każdym razie czuję, że niedługo realizatorzy podsuną nam kilka szczegółów, które naprowadzą nas na właściwy trop i pozwolą trochę odetchnąć
    Pozdrawiam:*

  6. Też mam arachnofobie :(
    Pająki…brrr…aż mówić trudno, a ja codziennie dramat przeżywam, u mnie do ogrodu jest wyjście przez kuchnie, a obok ścieżki siedzi chyba z pięć takich tłustych, ohydnych „potworów”! Mam, do wyboru: albo latam dookoła domu wychodząc głównym wyjściem, albo pogłębia mi się nerwica…

    A wracając do PH, jeszcze dziś rano byłam bardzo do tyłu, bo na 8 odcinku zaledwie, ale szybciutko nadrobiłam zaległości i już jestem na bieżąco.

    Z Death Note wolałam Raita (Lighta) niż L (tak możecie sobie to tłumaczyć moim uwielbieniem do Miyano Mamoru, chociaż wtedy to ja chyba jeszcze nawet nie wiedziałam o jego istnieniu), w każdym razie nie bijcie, Raito zawsze będzie miał u mnie pierwsze miejsce i tyle (może ja mam jakieś takie zbrodnicze skłonności xD).
    Cheshire Neko był za to całkiem fajny i w pełni popieram stwierdzenie dotyczące środków narkotycznych ;)

    Za to Jack Bessalius bardzo mnie zainteresował, no i jeszcze jego seiyuu (Ono Daisuke), do którego osobiście mam sentyment m.in. za role Sebastiana w Kuroshitsuji.

    Cóż z niecierpliwością czekam na 14 ep (już dzisiaj wychodzi/wyszedł, prawda?), jeśli mi starczy cierpliwości możne poczekam na polskie suby, a jeśli nie rzucę się pewnie na angielskie tłumaczenie ;)

    Bardzo interesuje mnie ten cały Jack i jego związek z Alice, uważam też, że Am ma racje i faktycznie był to prędzej narzeczony niż ojciec Alicji, ale ja się tam nie znam ;)

  7. Precz z chińskimi rawami XD
    http://curious.dragonempress.net/ph_scan.html
    + wcześniejszy link z tłumaczeniem. A co do podejrzeń… lepiej nie będę pisać, bo jestem na bieżąco z mangą :-) Jack <3 Nowy rozdział mangi wychodzi co miesiąc 18 dnia każdego miesiąca w G-Fantasy.

    • Rany!! Nie wiedziałam, że taka ilość osób ma arachnofobię! Pająki są straszne! Buuu… ;(
      Dzięki za wszelakie linki do mangi – ja póki co jestem na 13 rozdziale, ale mam zamiar szybko wziąć się za nadrabianie zaległości ^^ (Nati dopięła swego xD)

      Pozdrawiam ^^

Skomentuj

