AMV – pewnego rodzaju sztuka :)

anime girl fun summer

AMV, czyli Anime Music Video to popularne w światku fanów M&A teledyski, które łączą w sobie fragmenty odpowiednio pociętych i przerobionych scen z anime z pasującą muzyką (dogrywanie albo do rytmu, albo do słów).

Zresztą co ja wam tłumaczę – chyba wszyscy wiecie o czym mówię xD W każdym bądź razie tworzenie AMVów, to według mnie prawdziwa sztuka! Odpowiedni pomysł, wysiłek obrobienia tego wszystkiego… naprawdę trzeba się sporo napracować, aby stworzyć dobry teledysk!

W poniższej notce chciałabym przedstawić kilka AMVów, które do tego stopnia mi się spodobały, że lubię do nich czasami wracać (a niewiele dostąpiło tego „zaszczytu” ;)). Mam nadzieję, że oglądając je choć na moment poprawi wam się nastrój (ja ostatnio mam permanentną deprechę – chcę słońca!!) ^^

Zapraszam!

Anime: Final Fantasy VIII
Muzyka: Linkin Park – Run Away

Na początek filmik z mojego kochanego FF8 ^^ Nie jest romantyczny (a tego można się by było spodziewać po treści Finala), ale za to bardzo dynamiczny i świetnie dobrany do tekstu :) Swoją drogą, to piosenki LP bardzo często są wykorzystywane jako podkład w AMVach – raz lepiej raz gorzej – w tym wypadku nawet lepiej niż lepiej xD

Anime: Final Fantasy IX
Muzyka: U2 – Elevation

Nie słucham jakoś namiętnie U2, ale „Elevation” to utwór, który jakoś zawsze pozytywnie na mnie wpływa – naprawdę poprawia mi się humor kiedy go przesłucham. W tym teledysku jest bardzo dobrze zgrany i pod względem tekstu i rytmu. FF9 to mój kolejny sentyment. Pierwszy Final, w którego pełną wersję grałam ^^ Bardzo baśniowa i wspaniała gra!

Anime: Fruits Basket
Muzyka: Lillix – What I Like About You

Kompletny winner – mam go nawet na komórce! Świetnie zgrany, a i moja kochana Furuba robi swoje ^^ Bardzo żałuję, że anime było tak krótkie – gdyby tak zekranizowali resztę mangi byłabym w niebie xD Szczególnie ten ultra-uroczy koniec ,3 …i mojego ultra-uroczego Kyo ;) Cały AMV jest bardzo dynamiczny i chyba to jest jego główną zaletą ^^

Anime: FullMetal Alchemist
Muzyka: Submersed – Hollow

Genialnie wykonany! Jego tytuł brzmi From the Ashes. Był pierwszym AMVem, u którego widziałam w ten sposób użyte efekty itp. Jak do tej pory oglądałam tylko odpowiednie docinanie i zgrywanie, a tutaj mamy całą masę innych rzeczy, które tworzą świetny efekt końcowy. O moim uwielbieniu do FMA nie piszę bo i tak o tym wiecie, zaś parę słów chcę dodać apropo zespołu Submersed – to właśnie po tym teledysku w ogóle dowiedziałam się o jego istnieniu, a mają naprawdę dobre utwory ^^

Anime: Shugo Chara!
Muzyka: Adam Lambert – Mad World

W tym teledysku na początku zainteresowało mnie połączenie piosenki „Mad World” (znam ją ze świetnego wykonania Gary’ego Julesa) z postacią Ikuto. Naprawdę nastrój tego utworu, który w tej wersji jest jeszcze bardziej smutny i smętny idealnie pasuje ^^ Czarno-biała konwencja dodaje fajnego klimatu :)

Anime: Kamikaze Kaitou Jeanne
Muzyka: Nine Days – Absolutlely

Tutaj mamy jeden ze starszym AMVów. Zrobiony konwencjonalnie i bez cudowania ;] Piosenka moim zdaniem świetnie pasuje do Maron i za każdym razem kiedy ją słyszę mam przed oczami Kamikaze Kaitou Jeanne ^^ Anime to było jednym z pierwszych jakie oglądałam, dlatego mam do niego sentyment :) Co prawda nie jest jakoś strasznie rewelacyjne, a manga Pani Tanemury bije je na głowę, ale ma swój urok ^^

Anime: Shugo Chara!
Muzyka: Miranda Cosgrove – About You Now

Po pierwsze – nie lubię tej piosenki… natomiast na ten AMV mogę wgapiać się godzinami xD Tematyka to coś dla fanów Amuto, zaś wykonanie to rewelka! Naprawdę jest to tak genialnie zrobiony teledysk, że autorowi należy się oscar ;] Cóż więcej rzec – enjoy ^^


I to by było na tyle ^^ Mam nadzieję, że zdołałam was rozerwać w to kolejne burzowe popołudnie (nie wiem jak u was, ale ja muszę polować na odpowiedni moment, żeby posiedzieć choć chwilę przed kompem <wzdycha>).

Jeśli chodzi o kolejne notki, to tak. SC ukaże się tak prędko jak uda mi się zdobyć dobry download. Nowy FMA jeszcze nie wyszedł, więc też póki co jest posucha. Zostało mi tylko PH, które mam nadzieję obejrzeć dziś „do poduszki” ^^

Swoją drogą, to w najbliższym czasie pojawi się chyba „przegląd mang – cześć 3” bo mi się sporo fajnego materiału uzbierało na ten artykuł :)

anime happy

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 25 czerwca 2009, in Anime, Artykuły, Różne and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 22 Komentarze.

  1. Nie chce cię urazić, ale wg. mnie tworzenie AMV jest ogromnie proste. Pomysł to nic – Ostatnio mam ich pełno, po prostu usłyszę jakąś melodię/piosenkę, obejrzę anime i już wiem, co i jak będzie wyglądało, a jeśli chodzi o robienie, no to Sony Vegas, Photoshop i góra 30 min. Zrobione :P Co prawda, nie jestem w tej sztuce dobra, ale wiem swoje. Z moją koleżanką ciągle coś takiego robimy. Ja zazwyczaj jestem od pomysłów, bo siedzę na youtube 24h, ale czasem zrobię sama filmik.
    Ale dobra, koniec przemądrzania się. Czuję, że byłam chamska. Brr… przepraszam.
    A te filmiki, podziwiam cie, ze dałaś radę wybrać najlepsze :D Ja po tylu oglądanych, nie wiem, co wybrać. Zapełniłabym wszystkie GB i jeszcze byłoby mi mało…
    Pozdrawiam, przepraszam i czekam na next’a.
    P.S.Ja też mam burzę, ale i tak siedzę na kompie ^^

  2. Ja też nie chcę cię urazić, ale Aikee_chan ma rację, gdyż zrobienie prostego AMV jest banałem – co prawda, zrobienie naprawdę dobrego i oryginalnego (bo jest co najmniej 100 takich samych, a każdy następny potrafi zanudzić na śmierć) wymaga trochę pracy, ale trochę samozaparcia i można zdziałać cuda. A ja się właśnie ostatnio nauczyłam robić cudowne maski „nieanimowane”, więc jeszcze trzeba nad tym popracować. Inaczej mówiąc – do mojego Adobe Premiere potrzebuje After Effects ;/ Ale dosyć, ocenię te AMV, których anime znam ^^

    Furuba: świetny! Nudzić się przy nim nie da ;]
    Ikuto: fajny efekt i pomysł, piosenka słuchana bez scen całkiem niezła (ja lubię po prostu słuchać takich spokojnych piosenek, chociaż coraz częściej wychodzi na to, że słucham kompletnie czegoś innego), ale tak naprawdę zanudziłam się na śmierć oglądając…
    Amuto: jak przy FB. Po prostu cudeńko!

    U mnie burzy nie ma. Co prawda krąży (nie wiem, jest gdzieś okolice Katowic/Mysłowic?) i co chwile (czyt.: co jakąś godzinkę czy dwie) coś tam mruczy, ale ogólnie mam ze 30 stopni ;/ I akurat wiatraczek na mnie wieje ;] Ach, cudownie, tylko ja tam wolę jak nie ma upału. Oczywiście dlatego, że nie chce mi się wysłuchiwać marudzenia mamy na temperaturę. Heh, pozdrowionka ;* Lecę dalej zaczytywać się w Furubie. Ale… jeszcze muszę obejrzeć SC, bo wczoraj totalnie zapomniałam, że była już niedziela ;/ Nie lubię szkoły, ale poważnie, czasami przydaje się chociażby do tego, żeby wiedzieć co dzisiaj za dzień.

    PS. A no mogliby zekranizować resztę mangi. Chociaż nie wiem, czy to możliwe.

  3. Zgadzam się z Tobą Shouri, dla mnie też to prawdziwa sztuka, oczywiście, jeśli ktoś się postara :)
    Czasem, dzięki samym amv poznałam/polubiłam jakieś anime lub nawet piosenke, do której wcześniej nie mogłam się przemóc ( w przypadku anime, w końcu przełamałam się, żeby oto tamże anime obejrzec xD )
    U mnie tak samo burza, oby to były ostatnie w tym miesiącu :(
    Z tych amv co zapodałaś najbardziej mi się spodobał ten z FMA i Shugo Chary, chociaż ten drugi już znam, amvorgasm robi boskie teledyski, znasz Hot N’cold jej autorstwa? ^^

    Aikee_cha każdy ma miec prawo do swojego zdania, ale zauwaz tez, ze takie amv zrobione w 30 min to są byle jakie i do stóp nie dorastają, tym, ktore np zapodała tutaj Shouri, nad porządnymi trzeba czasu i doświadczenia, a najbardziej cierpliwości :)
    No i nie każdy zna np Sony Vegasa, i nie może ot tak sobie usiąśc i od razu zacząc robic amv, musi się najpierw wszystkiego nauczyc :3
    Ja próbowałam jednak i brak talentu i cierpliwosci, do samodzielnej nauki, doprowadził mnie do porzucenia tego programu niestety, a tak jak i ty chęci i pomysł miałam… Więc wcale tak szybko i łatwo nie jest zrobic porządny amv :)

  4. Do moich ulubionych AMV należą:

    Shugo Chara Trailer

    &PURE-PARADE;

    Darkness Eyes: Death Rebel/Ikuto [SC]

    • Poetry Lies Within the Garden of Your Eyes • {Zero x Yuuki}

    Tears of an Angel – Yuuki/ Zero – Vampire Knight

    This is why Zeruto is hawt.

    • To ja może napiszę odpowiedź ogólną do wszystkich.
      Po pierwsze – nie urażacie mnie tym, że wyrażacie własne zdanie ^^ Po to jest możliwość komentowania, aby omówić dany problem i rozpatrzeć go z różnych stron – każdy ma prawo do swojego zdania ;)
      Po drugie – ja i tak uważam robienie AMVów za sztukę bo tego nie potrafię robić. Gratuluję ludziom bawiącym się tymi klockami, ponieważ ja nie mam do tego smykałki. Co z tego, że teoretycznie mogłabym się tym bawić skoro mnie to nie kręci? Nie mam do tego ani zapału, ani predyspozycji, dlatego podziwiam ludzi, którzy potrafią zrobić coś takiego jak powyższe cudeńka ^^ Jeśli także się tym zajmujecie i robicie coś takiego, to także macie moje uznanie :)
      Czy nie macie tak samo z muzykami? Widzicie grającego pianistę i myślicie sobie jakim jest geniuszem, a dla niego taka etiuda to bułka z masłem ;)

      @Maya
      Taaa znam Hot N’Cold – śledzę sobie poczynania tej autorki bo jej teledyski są rewelacyjne ^^

      @LittleStar
      Dopięliście swego u licha! Wszędzie tylko Vampire Knight i Vampire Knight – od jutro zabieram sie za oglądanie tej serii i mam nadzieję, że się nie zawiodę xD

      Pozdrawiam ^^

  5. Yayy!!! Shouriiś będzie oglądała V.K. :) Muahh ;**

  6. tak, poza tematem…
    Shugo Chara! Chapter 42 [RAW]
    http://www.4shared.com/file/115061018/7d30b0dc/Shugo_Chara_Chapter_42_RAW.html
    trochę słaba jakoś, ale chapter – miodzio *.*

  7. może się czepiam ale czemu tu nie ma najwspaniałszego wśród AMV? „Hold me Now” z anime „Princess Tutu” :D

    arcydzieło – cud, miód i orzeszki :D

    ja trafiłam na nie przypadkiem i tak mi się spodobał, że całe anime obejrzałam!

  8. @monilip kiedyś było takie śliczne AMV z Princess Tutu
    pt. And Dream I Do……{A What If Trailer}
    ale zostało usuniętę… *jak jak nie cierpie YT – jednak wszyscy właśnie tam umieszczają najlepsze AMV*
    Ale został jeden też fajny…
    Looknij http://www.youtube.com/watch?v=F1eR8lWiKW8

  9. @Aikee_chan
    Tak, tak -zabiorę się za oglądanie VK bo mi spokoju nie dajecie xD
    … „Shouriiś” – jesteś pierwszą osobą, która postanowiła zdrobnić mi nick hahaha ;]]

    @LittleStar
    Miodzio… ale frapuje mnie ostatnia chmurka. Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale z tego co widzę Ikuto mówi coś w sensie „Nie będę mógł już Cię spotkać”. Skany są rozmyte, ale nic pozytywnego z tej chmurki nie udaje mi się wykrzesać ;( Coś mi się wydaje, że chłopak ma zamiar wyjechać… (może szukać swojego ojca?)

    @monilip
    Princess Tutu mówisz? Też mam w planach dopiero. Nawet ściągnęłam kiedyś jeden odcinek, ale jeszcze nie miałam okazji go obejrzeć :)

    Pozdrawiam ^^

  10. @Shouri
    tak… coś w tym stylu… ;(
    ja mimo, że nie jestem fanką Tadamu
    to ciekawi mnie co powiedział jej Tadase!?
    Poza tym zakończeniem…
    To normalnie to jest przecudowny chapterek!
    Ach… Shugo Chara! zmierza ku końcowi…
    *załamka*

  11. Ja się jakoś nie mogę wkręcić w AMV. Swoją droga to zwykłe teledyski też mnie często nudzą. W zasadzie jedyne AMV jakie mnie pociągają to połączenie ciężkiego metalu i jakiś horrorów czy kina akcji :D. Często irytują mnie pętające się po ekranie angielskie napisy; twórca mógłby się jednak wysilić i poszukać jakiegoś raw’a bo psują one cały efekt.

    Co do KKJ: Anime unikam jak ognia, nie słyszałem o nim żadnej dobrej opinii i nie chcę sobie zburzyć światopoglądu i dobrej opinii o mandze, która ładnie prezentuje się na półce :). W tym AMV pierwszy raz widziałem jakiekolwiek kadry z tego anime, trochę zalatuje charakterystyczną kreską pani Tanemury, może przynajmniej graficznie jest przyjemne.

  12. „Często irytują mnie pętające się po ekranie angielskie napisy; twórca mógłby się jednak wysilić i poszukać jakiegoś raw’a bo psują one cały efekt.”
    mnie tak samo,
    albo takie w którym są pokazane tylko fotki…

    • ale to wtedy nie jest AMV :P tylko np. MMV – Manga Music Video :D Też nie rozumiem co w tym ładnego, pomijając użycie obrazków w jakimś AMV, jako dodatek do anime :P

  13. @Miras
    No widzisz – ja KKJ najpierw oglądałam, a później czytałam, wiec opinia zburzyła mi się dopiero później xD Swoją drogą to kiedy oglądałam to anime, nie miałam zielonego pojęcia, że manga została wydana w Polsce – później dopiero zauważyłam ją na merlinie i czym prędzej zamówiłam ^^

    @LittleStar
    Nasz klient nasz pan (za dużo kabaretów ostatnio oglądałam) xD
    Spróbowałam przetłumaczyć ten fragment z rozmową z Tadase i wyszło mi coś w tym guście (skany są okropnie małe i rozmazane, więc mogę się oczywiście mylić!!… na pewno sie mylę, ale co tam):
    Najpierw stwierdza, że kończy się trzeci semestr w szkole, że nastapiły/nastapią zmiany. On też się zmienił, natomiast nie zmieniły się jego uczucia do Amu i wciąż ją kocha. Jednak tamtego razu (kiedy Amu rzuciła się na szyję Ikuto) coś tam zrozumiał (nie mam pojęcia co – za niewyraźne znaki). Stwierdza, że rozdzielono ją z kimś kogo lubi, ale ona się nie poddała i nie przestała szukać. Mówi, że on zawsze tu będzie, ale ona musi wybrać swoją drogą którą będzie podążać, w zgodzie ze swoim prawdziwym ja.

    W skrócie coś takiego. Tak jak mówiłam – na pewno coś jest źle, ale mniej więcej chyba zachowałam sens (jak wyjdzie angielskie tłumaczenie to dopiero się okaże jakie głupoty popisałam xD)

    Pozdrawiam ^^

  14. Awww… Dzięki za tłumaczonko :*
    Hontoni arigato!
    A co do treści…
    „Jednak tamtego razu (kiedy Amu rzuciła się na szyję Ikuto) coś tam zrozumiał… Stwierdza, że rozdzielono ją z kimś kogo lubi, ale ona się nie poddała i nie przestała szukać.”
    tego się spodziewałam, ale myślałam, że zrezygnuje,
    bo odkrył, że Ikuto jest dla niej ważniejszy… lub coś w tym stylu…
    „Mówi, że on zawsze tu będzie, ale ona musi wybrać swoją drogą którą będzie podążać, w zgodzie ze swoim prawdziwym ja.”
    *modli się, żeby wybrała Ikuto…*
    bo np. jeśli Ikuto odejdzie ona zrozumie, że za nim tęskni *w sumie już raz miała takie przybłyski inteligencji*, ale tym razem zrozumie, że to Ikuto na prawdę kocha…
    Ikuto wróci z ojcem, a Amu na niego czekała z otwartymi ramionami… xD
    A potem… http://img504.imageshack.us/img504/8847/eternallove2.jpg xD
    Ta scena http://img504.imageshack.us/img504/9937/merrygoround2.jpg w mandze była *w sumie inaczej przedstawiona, ale… była, więc może takie zakończenie się pojawi *marzy*

  15. @LittleStar
    „Ach… Shugo Chara! zmierza ku końcowi…”.
    Mam nadzieję, że będzie jeszcze pocałunek.. Ogólnie mam nadzieję, że będzie jeszcze chapter 43 >.<

  16. shamu_orka

    Jestem szczerze zdziwiona, że nikt w komentarzach nie wymienił jeszcze genialnego AMV Neon Genesis Evengelion z muzyką Rammsteina: http://www.youtube.com/watch?v=PVQaixvlMwo
    Zrobienie dobrego AMV jest trudne, tak samo jak napisać dobry wiersz lub namalować dobry obraz. Kiedyś widziałam AMV, w którym był niemal cały pierwszy odcinek TC bez żadnego zmieniania. Autor dodał tylko muzyczkę. Takie coś to ja też potrafię zrobić, naprawdę.
    @monilip: jak człowiek robi zwykłą prezentację z muzyką w tle to też nie jest to trudne. Widziałam jednak bardzo dobre MMV, które z pewnością zajęły wiele czasu i były tak dobre, że oglądam je kilka razy dziennie!

    • Dobre MMVy mówisz? Mogłabyś podać linka? :) Widziałam sporo takich teledysków, ale tylko kilka było naprawdę dobrych (bodajże do TRC niektóre były całkiem niezłe ^^)

      Pozdrawiam ^^

  17. Możecie sobie wymieniać te super AMV, MMV, ale musicie przyznać, że najlepsze są z re-evolution. http://www.re-evolution.org

    Robią filmiki z wielu anime i widać, że mają wprawę. U nich najchętniej ogląda się takie rzeczy :PP

  18. Zazwyczaj czytam wszystkie komentarze nad swoim, ale masz ich tu tyle i są takie długie, że wymiękłam i postanowiłam wypowiedzieć się tylko na temat notki. Większość AMVków, które do niej wstawiłaś jest mi dobrze znana, z wyjątkiem tylko tych stworzonych do anime, których nie widziałam i filmiki te są przez to dla mnie niezrozumiałe. Szczerze mówiąc zdziwiłam się trochę, że dałaś ich tak mało. W końcu w internecie jest o wiele więcej naprawdę cudownych prac. A tworzenie AMVków jest taką samą sztuką, jak tworzenie grafiki na bloga czy pisanie opowiadań. Można się tego nauczyć, lecz tylko osoby, które urodziły się z talentem do tego, zrobią to naprawdę dobrze i to bez jakiegoś specjalnego wysiłku. Ja też robię AMVki, ale moim zdaniem jest to dosyć trudne (nie arcytrudne, ale proste na pewno nie) oraz strasznie czasochłonne zajęcie i zrezygnowałabym z tego już dawno, gdyby nie tona pomysłów, które tak bardzo chciałabym zrealizować. Och, rozgadałam się, a tyle mam jeszcze notek do nadrobienia… Pozdrawiam ^^

Skomentuj

