Pandora Hearts – Odcinki 08-11

ph08-11-title

Uuuu ale już dawno nie było notek z odcinkami! Teraz, jako że jutro jest zakończenie roku szkolnego, będę mogła to w końcu nadrobić :)

Chcę zacząć od Pandory, ponieważ to tu narobiły mi się największe zaległości – 4 odcinki to naprawdę sporo. Przedwczoraj miałam jednak okazję je obejrzeć i muszę przyznać, że żałowałam, iż nie mam więcej ;] Naprawdę seria mocno się rozkręciła i wszystkim tym, którzy jeszcze się za nią nie zabrali, szczerze polecam zasiąść przed monitory ^^

PS: Przepraszam, że przez kilka dni nie odpisywałam na komentarze – jutro się za to zabiorę! :)

ODCINEK 08:

ph08-title

Alice i Oz póki co zatrzymują się w mieszkaniu Ravena. Odwiedza ich Break i oznajmia, że Pandora pragnie zdobyć Will of the Abyss i że to Oz jest kluczem do rozwiązania zagadek Otchłani. Chłopak jednak nadal chce pomagać Alice w odzyskiwaniu wspomnień. Następnie kiedy Oz jest sam, wskazówka pieczęci na jego sercu, rozpoczyna swój bieg. Kiedy cała trójka idzie na miasto po coś do jedzenia, Alice i Raven rozpoczynają rozmowę o rodzicach chłopaka, natomiast Oz ratuje pewnego chłopczyka, co także skłania go do refleksji nad swoją rodziną.

ODCINEK 09:

ph09-title

Dowiadujemy się, że relacje w rodzinie Bezariusów nie były zbyt wspaniałe. Matka Oza zmarła dawno temu, zaś jego ojciec uważa go za zwykłego śmiecia, z którym nie chce mieć nic do czynienia. Nagle w zaułku przy Ozie i Phillipie zjawia się tajemnicza Echo i chce, aby nasz bohater wydał jej chłopca. Uważa ona, że podpisał on nielegalnie kontrakt z Chainem, ale okazuje się to nieprawdą. Kontrahentem jest jego ojciec, z którym w tym samym czasie walczy Alice i Raven. Po wyzwoleniu mocy trudno ją opanować, ale Oz bardzo pragnie powstrzymać dziewczynę przed skrzywdzeniem taty Phillipa.

ODCINEK 10:

ph10-title

Oz wyzwala z siebie dziwną moc i powstrzymuje Alice przed zadaniem ostatecznego ciosu. Pragnie on dowiedzieć się od taty Phillipa, dlaczego podpisał kontrakt z Chainem. Okazuje się, że mężczyzna po prostu pragnął lepszego życia dla swojego syna. Kiedy Ozowi prawie udaje się przekonać mężczyznę, że źle zrobił, zostaje on zastrzelony! Winowajcą jest Vincent Nightray. Oz już w rezydencji Sharon dochodzi do siebie, ale ciągle obwinia się, że nie uratował ojca Phillipa. Alice udaje się trochę go pocieszyć…

ODCINEK 11:

ph11-title

Gil postanawia opowiedzieć Ozowi o tym jak wyglądało jego życie przez te 10 lat. Okazuje się, że został on zaadoptowany przez rodzinę Nightray, ponieważ mieszkał tam jego młodszy brat – Vincent. Zgodził się on na to, ponieważ pragnął zdobyć moc zdolną wydobyć Oza z Otchłani. Przystał także do organizacji Pandora. Podczas jego opowieści dzieciaki zasnęły. W tym czasie Break otrzymał papiery od Lorda Oscara – okazuje się, że sceneria, którą nasi bohaterowie widzieli we wspomnieniach Alice w posiadłości Bezariusów, pochodzi sprzed stu lat!

Przemyślenia:

Oglądanie Pandory podczas dłuższych seansów zdecydowanie służy tej serii ^^ Dzięki temu łatwiej się połapać w zakręconej fabule, a także odczuwa się swego rodzaju radochę, że od razu mamy następny epizod, a nie trzeba na niego czekać cały kolejny tydzień ;]

Co zaś się tyczy fabuły. Ojciec Oza zasługuje na to, aby zafundować mu piekło na ziemi! Jak można nazwać swoje dziecko śmieciem i stwierdzić, że lepiej żeby się w ogóle nie narodziło?! Wiele osób by się załamało po czymś takim i naprawdę aż dziw, iż Oz zdołał się tak łatwo z całą sprawą pogodzić. Pokazuje to też jak mocny charakter posiada nasz bohater – może to być jedną z cech, które sprawiają, że jest on tak ważny dla całej sprawy z kontrolowaniem Otchłani itp.

Szczerze mówiąc liczyłam na to, że naszym bohaterom uda się jakoś przekonać ojca Phillipa do powrotu do domu, ale cóż… W pewnym sensie i tak nie było już dla niego ratunku. Zastanawiam się o co chodziło z tym wyzwoleniem energii kiedy mężczyzna został zastrzelony. Wyglądało to tak, jakby moc Oza zaczynała się wyrywać spod kontroli – bardzo chciałabym dowiedzieć się coś więcej na
ten temat ^^

Podobała mi się oczywiście scena z Alice i Ozem przy kominku. Nie jest to seria romantyczna, ale wątek tej dwójki jest uroczy ^^ Przypomina mi on w pewnym sensie mangową wersję Full Moon wo Sagashite, gdzie niesamowite wręcz zrozumienie pomiędzy Mitsuki i Takuto wynikało z tego, że w życiu oboje musieli przejść praktycznie przez to samo (brak rodziców, kariera w młodym wieku, choroba, itp.) :) Tutaj też mamy podobną samotność i smutek.

Co do Ravena – lojalność i przyjaźń jaką darzy Oza sprawia, że polubiłam go jeszcze bardziej. Potrafił poświęcić swoje własne dobro, dla swojego Pana, itp. Niestety braciszka ma strasznego! Bardzo mnie ciekawi znaczenie zakrwawionego sztyletu, który pojawił się we wspomnieniach Gila w momencie kiedy pierwszy raz spotkał Vincenta. Zastanawiam się co takiego ma na sumieniu ten wkurzający blondasek.

Do tego fajnie by było wiedzieć jakie jest powiązanie pomiędzy brakiem oka u Breaka, a posiadaniem dwóch różnych kolorów oczu przez Vincenta. Czerwień oka blondyna ma tą samą barwę co u „klauna”, więc nikt mi nie wmówi, że nie ma to żadnego związku. Do tego stwierdzenie Breaka, że „zostało one zabrane dawno temu”, tym bardziej dowodzi, że coś się kiedyś wydarzyło pomiędzy tą dwójką.

Na koniec jeszcze parę słów apropo muzyki. Po tej serii już mogę definitywnie stwierdzić, że Yuki Kajiura jest niesamowita! Theme, który leci podczas 8 odcinka od 8 minuty jest świetny! Do tego kilka innych utworów to także rewelacja – nie mogę się już doczekać, ponieważ soundtrack ponoć ma się ukazać w lipcu. Póki co jednak udostępniam wam do ściągnięcia parę utworków, które udało mi się jakimś cudem dorwać ^^

Pandora Hearts – Alice Theme <= świetne pianinko + skrzypce ^^
Pandora Hearts – Lacey (melodia z zegarka, ew. „Lacie”) <= nie za fajna jakość
Pandora Hearts – Trailer Music <= cudeńko w Kajiuranie, czyli tym dziwnym języku wymyślonym przez Yuki Kajiure (fragmenty śpiewane przez chórki) :)

Miłego słuchania i zapraszam jeszcze na screeny!

Screeny:

ph08-01ph08-02ph08-03ph08-04

ph09-01ph09-02ph09-03ph09-04ph09-05ph09-06

ph10-01ph10-02ph10-03ph10-04ph10-05ph10-06ph10-07ph10-08ph10-09

ph11-01ph11-02ph11-03ph11-04ph11-05ph11-06

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 18 czerwca 2009, in Anime, Pandora Hearts and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 3 komentarze.

  1. No to ja może zacznę od screen’ów.
    Świetne, a dziś wyróżnienia dostają!!!
    -Za słodkość i smutek _ 11-04 !!! Gratulację
    -Za te oczka i minkę _ 11-03! Bravo!
    -I wreszcie, za słodkość, minkę, oczka i całą resztę _ 10-08! Owacje na stojąco!

    No, to się rozluźniłam i pobawiłam :)

    Pierwszy raz zaczęłam od screen’ów ^^
    Jakie to fajne uczucie znów być 1. w komentowaniu postów :D

    Te 4 epizody były świetne, Pandora Hearts ogólnie jest świetne i nie wiem, czemu na poiczątku nie miałam zamiaru tego oglądać?
    Dużo się dzieje, jest dość zabawnie, czy smutnie, a kreska (wg. mnie) piękna, piękna, piękna!

    Czemu się tak dziwnie czuję i piszę głupoty?

    Lepiej szybko zakończę pisanie…

    Z piosenek, które tu zamieściłaś najlepsza była chyba „Alice Theme” :)

    I jeszcze tylko słówko…
    Ojciec Oza jest taki chamski, głupi, okropny! Miałam ochotę rzucić się na monitor.
    A teraz na prawdę już koniec, bo nie mam ochoty spać w autobusie do Włoch, a jeśli teraz się nie wyśpię i tam też nie będę spać i to będę miała sine kreski pod oczami xP

    Pozdrawiam i przepraszam za głupoty, które piszę ^^

  2. Oj, czytanie mangi czasami nie służy. Aż nie mogę oprzeć się napisaniu czegoś typu: „A to będzie tak…”. Dlatego część z przemyśleniami pominę…

    Odc.8: scena, gdy ruszyła pieczęć była niesamowita! Odcinek ogólnie ma świetny klimat, tylko smutno się kończy…

    Odc.9: Echo-chan jest urocza~ Zwłaszcza w 33 rozdziale. Eee, tzn. odcinek był całkiem udany ^^; Podobał mi się ostatni kadr (ph09-06). Aż trzyma w napięciu! A ojca Oza nienawidzę!! Okrutny palant, no bo naprawdę, takie odrzucenie własnego syna jest niewybaczalne!!

    Odc.10: scena kominkowa to jeden z moich ulubionych momentów w PH ;] Mah, nie ważne, że na niej rycze, no nie? W każdym razie furia Oza naprawdę nie jedną osobę zszokowała… No cóż, każdy ma chwile słabości… A on ma do nich prawo…

    Odc.11: jeszcze nie oglądałam, ale sam fakt, że to będą wspomnienia Gila dużo mówi. Jak oni zasnęli to było urocze~ A Vincenta też nie lubię. Denerwuje mnie i umawia się ze słodkimi panienkami z niej tej rodziny co trzeba! Sam fakt, że „przenieśli się” (Oz i reszta) wstecz 100 lat oznacza tylko kluczowe wydarzenie w serii. Warto oglądać dalej ;] I ja chce Jacka!!

    Muzyka to kolejna perełka w najczystszej postaci ;] I oczywiście wypatruje OST ^^

    Pozdrowionka ;*

    PS. Czytałaś TRC 223?

  3. @Aikee_chan
    Moim zdaniem właśnie do kreski w PH najbardziej można się przyczepić („piękną” bym ją nie nazwała) – jest bardzo niestabilna i niektóre ujęcia są rewelacyjne, a niektóre wprost ranią oczy :(

    “Alice Theme” także najbardziej mi się podoba, ale to pewnie zasługa skrzypiec (jestem maniaczką – wiem xD)

    Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć udanego wyjazdu! Trzymaj się ciepło :*

    @Nati
    A spróbuj mi się tu tylko ze spoilerami wygadać! xD
    Naprawdę Twoje komentarze mnie na „złą drogę” sprowadzą! Chciałam na początku nie czytać mangi póki nie obejrzę anime (żeby sobie fabuły nie psuć), ale teraz kurczę już nie mogę wytrzymać, aż położę łapki na wersji papierowej! ;)

    Muzyka naprawdę jest perełką, ale tego można się było spodziewać po Yuki Kajiurze ^^

    TRC czytałam – zresztą napisałam Ci na stronie komentarz-olbrzyma xD

    Pozdrawiam i życzę udanych wakacji! :*

Skomentuj

