Przegląd mang przeróżnych… – część 2 :)

Kiss of twilight by miqmi

Obiecałam tą notkę już dawno temu, więc postanowiłam się za nią wreszcie zabrać ^^ Przegląd mang przeróżnych numer 1 ukazał się na walentynki, czyli już spory kawał czasu minął od tamtej pory, tym samym i więcej mang jest już za mną :)

Pomijając ponownie męczony Fruits Basket (już 3 raz – tak! jestem maniaczką xD), znalazłam całą furę fajnych serii, które można wam polecić :) …z jednym maleńkim zastrzeżeniem. Anime, które oglądam jest przeróżnych gatunków, ale jeśli chodzi o mangę, to jednak w większość skupiam się na shoujo :) Sorry chłopaki – czasami nawet z takiej chłopczycy jak ja wyłazi ta romantyczna strona natury ;]

W każdym razie za tydzień już wakacje, więc trzeba wam podrzucam wam coś, co może rozwieje waszą nudę (i lenistwo xD)


Suki to Ienai 2„Suki” to Ienai – Shiina ma 2 sekrety. Bardzo kocha swojego brata Kiri, który nie wie, że nie są oni prawdziwym rodzeństwem. Dziewczyna nie ma pojęcia co robić, ponieważ tak długo już ukrywała swoje uczucia.

Ten oneshot to bardzo przyjemna, krótka historia o miłości praktycznie nie do spełnienia… ale czy na pewno? :) Ładna kreska (po obrazku nie wygląda jakoś specjalnie, ale już podczas czytania jest bardzo przyjemna ^^)  i ciekawy pomysł ^^

Przeczytaj: ENG, PL

24 Colors24 Colors ~Hatsukoi no Palette~ to urocza króciutka seria. Nanaka kocha malować. Kiedy rozpoczyna liceum jest podekscytowana perspektywą dołączenia do klubu malarskiego. Aktualnie należą do niego dwaj członkowie – tajemniczy Chihaya i pełen energii Kento. Oboje są bardzo przystojni, a pierwszy z nich tak samo mocno jak Nanaka pała miłością do sztuki.

Mamy przed sobą tylko 5 rozdziałów, ale za to bardzo dobrych 5 rozdziałów :) Uczucia jak i sama sztuką są ładnie przedstawione, a bohaterów można szybko polubić. Moim ulubieńcem został zdecydowanie Kento ^^

Przeczytaj: ENG, PL

Cocoa!Cocoa! – szkoła Tsubame dzieli się na dwie części – tą dla zwykłych uczniów i tą dla nastoletnich sław. Nasza bohaterka spokojnie uczęszcza sobie do normalnego oddziału i kompletnie nie interesuję ją życie wyższych klas społecznych. Nagle poznaje Chio, modela uczącego się w „sławnej” części jej szkoły. Od tej pory jej życie już nigdy nie będzie takie samo!

Bardzo polubiłam w tej serii główną bohaterkę :) Jest typem mocnej osobowości, która nie da sobie zrobić krzywdy ;] Tematyka przyciągnie tych, którzy lubią mangi o pracy wyższych sfer, czyli modelingu, śpiewie, aktorstwie itp :) Naprawdę urocza – gorąco polecam! ^^

Przeczytaj: ENG, PL

Half & HalfHalf & Half rozpoczyna swoją opowieść w momencie, kiedy dwójka nieznajomych z powodu tragicznego wypadku traci swoje życie. Jednakże Bóg postanawia dać im szansę i mogą kontynuować swoje życie przez 7 dni z tym zastrzeżeniem, że nie wolno im się rozdzielać. Będę nierozłączni pod każdym aspektem, będą dzielić swe uczucia i myśli… a kiedy czas dobiegnie końca jedno z nich będzie mogło żyć dalej, natomiast drugie będzie musiało umrzeć.

Warto ten oneshot przeczytać choćby dla bardzo ciekawego pomysłu na fabułę i zaskakującej końcówki! :) Naprawdę niezwykle poruszająca historia… ^^

Przeczytaj: ENG, PL

My Wonderful SweetsMy Wonderful Sweets to historia o zwykłej licealistce Mizuki, która kocha słodycze i różowiutkie rzeczy. Pewnego dnia, ni z tego ni z owego, Akiyoshi Kazuma – chłopak który jest uważany za największego bandziora w szkole, wyznaje jej miłość. Na początku dziewczyna się go bardzo boi i chce zakończyć ten związek, ale kiedy zaczyna z nim coraz dłużej przebywać, jej uczucia powoli ulegają zmianie…

Może i nie jest to jakaś szczególna rewelacja, ale ma swój urok. Jest to dość nietypowe podejście do tematu szkolnej miłości. Zawsze to dziewczyna lata za chłopakiem, a nie chcę się ona wręcz od niego uwolnić xD

Przeczytaj: ENG, PL

Taiyou no UtaTaiyou no Uta – szesnastoletnia Kaoru nie może przebywać na słońcu z powodu swojej choroby. Tym sposobem jej „życie” rozpoczyna się dopiero w nocy kiedy wychodzi na miasto śpiewać. W dzień, jedyne co może robić, to obserwować świat zza szyby jej pokoju – zawsze wypatruje pewnego szczególnego chłopaka i jednocześnie wie, że prawdopodobnie nigdy nie będą mogli się spotkać… co jednak zrobi kiedy okaże się to nieprawdą?

Jest to jeden z najbardziej poruszających dramatów jakie miałam okazję czytać/obejrzeć ^^ Wspaniała historia, bardzo sympatyczni bohaterowie i burza uczuć – w tym nie tylko miłość, ale i zrezygnowanie, ojcowska determinacja, prawdziwa przyjaźń. Naprawdę szczerze polecam przeczytanie tej mangi! :)

Przeczytaj: ENG, PL

The Doll’s GirlThe Doll’s Girl – Minori to zachowująca się z rezerwą dziewczyna, która lubi być sama robiąc ubrania dla swoich lalek. Z drugiej strony Kanae to błyskotliwa, spontaniczna i zawsze entuzjastycznie nastawiona nastolatka. Kiedy ta dwójka ląduje w tym samym pokoju szpitalnym, szybko zostają przyjaciółkami. W pewnym momencie rozdzieli ich kłótnia i będą musiały włożyć bardzo wiele pracy w odnowienie swojej przyjaźni.

Wspaniały oneshot o przyjaźni! ^^ Bardzo przyjemnie obserwuje się, jak człowiek może się bardzo zmienić pod czyimś przyjacielskim wpływem :) Bardzo polecam!

Przeczytaj: ENG, PL

Zenbu Kimi no MonoZenbu Kimi no Mono to krótki oneshot o Yanagisawie Aiku – przewodniczącej klubu układania kwiatów. Aby ocalić swój klub przed byciem zamkniętym, zgadza się ona chodzić z Hosaką Ryousei, niezwykle przystojnym przewodniczącym szkoły. Jednakże problem tkwi w tym, że chłopak co chwila jest zakochany w innej dziewczynie! Czy Aiku jest dla niego tylko kolejną zdobyczą?

Nie dość, że to cudeńko ma bardzo uroczą historię to jeszcze posiada niesamowicie piękną kreskę! Dla romantyków pozycja obowiązkowa! …dla innych zresztą też ;)

Przeczytaj: ENG, PL

Kitchen PrincessKitchen Princess znana także jako Kitchen no Ohime-sama jest opowieścią o Najice – sierocie o niesamowitych zdolnościach kucharskich! Marzy ona o spotkaniu swojego „flan prince”, czyli chłopaka, który w dzieciństwie pocieszył ją wręczając jej flan (coś jak budyń/pudding o konsystencji galaretki). Jedyna wskazówka, która może jej pomóc w poszukiwaniach, to łyżeczka, którą jej wtedy zostawił. Dziewczyna dowiaduje się, że pochodzi ona z Seika Academy i postanawia się tam przenieść. Już na miejscu spotyka Sore i Daichiego – dwóch chłopaków, którzy od razu poznają się na jej kucharskim talencie. Niestety jej klasa nie jest taka otwarta i przysparza jej wielu problemów. Ona jednak postanawia przetrwać wszystko w celu odnalezienia swojego księcia!

Wielu ludziom seria ta przypomina prace Ariny Tanemury (włączając w to mnie ;)), więc jeśli lubisz Arinacchi sensei to i Kitchen Princess wpasuje się w Twoje upodobania ^^ Bohaterowie są okropnie sympatyczni i a bishoneni przystojni ;] Moim ulubieńcem (a jakże!) został Daichi – typowy male-tsundere :) Ponoś przepisy kucharskie z tej serii są całkiem niezłe, ale jeszcze nic z nich nie próbowałam, więc potwierdzić nie mogę ;)

Przeczytaj: ENG, PL


I to by było tyle na dziś! Więcej tytułów już w Przeglądzie mang – części 3 ;) …i przypominam – do wakacji pozostało 5 dni ;P

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 14 Czerwiec 2009, in Manga, Przegląd mang przeróżnych, Różne, Recenzje and tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 18 komentarzy.

  1. na tej stronce podawałaś mangę pl (http://ban-zai.info/mangajourney/zenbu.html) , tam również znajduje sie manga La Cordy ( http://ban-zai.info/mangajourney/corda.html ) czy wiesz może czy ten projekt będzie dalej trwał??

    • Strasznie nie lubię jak ludzie się pytają o takie rzeczy (pracuję w skanlacjach, w MiA) Skoro projekt jest w trwających to oczywiste, że będzie kontynuowany…

  2. Hm, wszystkie serie wyglądają niesamowicie, zapowiadają się bardzo dobrze (przeczytałam tylko kilka opisów/większość niekompletnie), a jako, że ostatnio mam wielką ochotę na słodką serię, nie wymagającą większego myślenia (w dodatku kilka z tych tytułów można czytać PL to dodatkowy plusik) i oczywiście tylko shoujo, trzeba się za takową zabrać. Jakiś dobry oneshot, który ma mniej niż 136 rozdziałów…

    Pozdrowionka ;*

    PS. Oglądałaś najnowszy odcinek SC? Yay, nareszcie się pozbędziemy (mam nadzieję!) panny-?-tama!!

  3. szczerze jedyne co zainteresowało mnie (na razie;p) to Half&Half. Pewnie kiedyś *dojrzeję* do szodżo ;d

  4. Z tych tytulow znam jedynie Kitchen Princess, i tak jakos sie poddalem po ~25 czapkach, chyba za duzo romansu mi sie zrobilo….
    obejrzalem 1. czesc i zauwazylem ze lubisz „Koko ni Iru Yo”, i mysle ze z tego powodu powinnas tez polubic nowsze dzielo tej samej autorki, „Watashi ni xx Shinasai!”, jedyny shoujo z tego sezonu ktory mi sie spodobal, gdybys czytala seinen/shounen to moglbym pare komedii z lekkim romansem zaproponowac…

  5. @Karin
    Hmm… looknęłam na ich forum i w temacie o La Cordzie nie było aktualki od listopada 08. Niby projekt znajduje się w „trwające”, ale nie wiem… chyba grupa ma problem z tłumaczem, który miałby się zajmować tą serią. Teoretycznie powinny się ukazywać dalsze rozdziały, ale w jakim odstępie czasowym Ci niestety nie powiem :)

    Nati
    Taaa… właśnie też mam czasami taką chętkę na małowymagający romansik :)
    Oneshoty, jak sama nazwa wskazuje, to mangi składające się z jednego rozdziału, więc nie masz co liczyć na tasiemce ;)
    Szczególnie polecam „Zenbu Kimi no Mono” i „Cocoa!” ^^

    SC jeszcze nie oglądałam – czekam na odcinek w ładnej jakości do ściągnięcia ^^

    @tlevis
    Raczej nie ;) Do shoujo się nie dojrzewa – albo się jest romantykiem, albo nie xD Jeśli masz jakiś fajny tytuł z gatunku shonen do polecenia, to jestem otwarta na propozycje ;)

    @Tako-Chan
    Czy ja wiem? Moje standardy są chyba inne bo właśnie KP nie wydawało mi się aż takim strasznym romansem ;)

    „Koko Ni Iru Yo” lubię wręcz okropnie! :) “Watashi ni xx Shinasai!” także znam – pierwszy chapter bardzo mi się podobał – nietypowy pomysł xD
    Ogólnie rzecz biorąc to moja wielka trójka mangaków to Arina Tanemura, Natsuki Takaya i właśnie Ema Tōyama ;) Te trzy panie rządzą… no można tu dopchnąć jeszcze CLAMP ;]

    PS: Czytam różne rzeczy, więc chętnie dowiem się co byś zaproponował :)

    Pozdrawiam ^^

    • Generalnie lubię romanse, a shoujo jeszcze nie próbowałem (oprócz kilku wstawek w Maria+Holic). Mówię, że może dojrzeję bo np ty tez nie chciałaś kiedyś oglądać fmp~ ;ddddddd

  6. Przeczytałam „Suki” to Ienai”, „Cocoa!”, „My Wonderful Sweets” (tu muszę przyznać, że kreska mnie nie zachwyciła…brr, dziwna historia ta była XD), „Zenbu Kimi no Mono” oraz „Taiyou no Uta”. Przy tym ostatnim łzy mi pojawił się w oczach. Śliczna historia…

  7. Ja na razie (jeszcze wczoraj) Zenbu Kimi no Mono i pierwszym wrażeniem jakie narodziło się w mojej głowie: „Ciekawe o czym będzie następny rozdział?”! Świetne i jak znajdę trochę czasu to biorę się za kilka następnych ;]

  8. Och… Moje życzenie się spełniło :) Dowiedziałam się co Shourii sądzi o 24 Colors :)
    Mam tą mangę w bibliotece (szkolnej ! jakim cudem tam jest coś ciekawego?) i już kiedyś chciałam ją pożyczyć, ale wiecie… Mam jeszcze inne mangi do czytania o których wiem więcej, więc zdecydowałam się na nie, ale teraz na pewno pożyczę wszystkie chapter’y na wakacje :)
    Inne mangi też mam w bibliotece, tyle że nie szkolnej. Tylko na Kitchen Princess nigdy się nie natknęłam. Zostawię ją gdzieś z boku, bo nie mam narazie pieniędzy żeby mangi kupywać (dla mnie dwie stówy to bardzo mało!).

    Będzie trójeczka?
    Wspaniale ! :)))))))) <<bardzo, bardzo się cieszę

    Nadrobiłam zaległości z blogami, ale to jest po kilku tygodniach, co będzie po wakacjach ? Na szczęście w wakacje raz na tydzień będę w domu (mam taką nadzieję). . .
    Jeszcze co do wakacji – jest pięknie! Wczoraj wycieczka do Lunaparku – musiałam kłamać, że mam 16 lat, bo by mnie na niektóre "przyjemności" nie wpuścili -, dziś nie poszłam do szkoły, jutro też nie pójdę, a w czwartek koniec roku szkolnego ! Ha! :)
    Pozdrawiam

  9. Przeczytałąm se „Zenbu Kimi no Mono” i bardzo bardzo mi sie spodobałą, szkdoda ze to tylko 1 rozdział ale i tak fajniusi :D

  10. @tlevis
    Ale przyznasz, że faceta ciężko zmusić do czytania takich „pure” romansideł xD

    @monilip
    Taaa… Taiyou no Uta to prawdziwy wyciskacz łez ^^ Jeśli Ci sie podobało to oznajmiam, że istnieje także film na podstawie tej serii (tak, film – taki z prawdziwymi aktorami ;)). Główną rolę gra piosenkarka YUI :) Ja jeszcze go nie obejrzałam, ale leży już ładniutko na dysku i czeka na przyszły tydzień (wooooooolllnnneeeeee xDD)

    @Nati
    Zenbu Kimi no Mono jest taką typową słodziutką historyjką… Byłam praktycznie na 100 procent pewna, że się wam spodoba ^^

    @Aikee_chan
    Po Twoim komentarzu na usta ciśnie mi się tylko jedno pytanie… Gdzie Ty mieszkasz?!?! Chyba w raju xD Manga w bibliotece to coś tak nierealnego, że wolę sobie nawet nie wyobrażać ;) Szczęściara z Ciebie ^^
    Trójeczka będzie, a jak! :) Mam taką masę tytułów, które chciałabym opisać, że zapewne pojawi się także czwóreczka ;]

    @Karin
    Ta seria to istny „killer”, któremu nie można się oprzeć! To jak ostatnie sceny w Armageddonie! Gadając dziś z przyjaciółkami okazało się, że każda z nas ryczała na tym filmie! heheh ;) Po prostu obok niektórych rzeczy nie da się przejść obojętnie bo są za dobre (i w tym wypadku, niestety, za krótkie!) ;)

    Pozdrawiam ^^

  11. Łiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!
    Taiyou no Uta najbardziej przypadło mi do gustu ^^
    lubię takie smutne historie x]

    co do
    “Suki” to Ienai to czytałam podobna mange o nazwie Cherry Juice… (podobna pod względem fabuły) …albo to inna manga była … ;/ ne pamiętam ;[

    Half & Half też wydaje sie być interesuuujace x]

    Pozdrawiaaam x]

  12. Nie nazwałabym tego rajem. Takie miasteczko niedaleko Krakowa ^^

    Przyjedź to sobie posiedzimy w bibliotekach xD

  13. @kana
    hahaha ale mamy zgranie w czasie – Cherry Juice zaczęłam czytać jednego dnia, po czym następnego widzę Twój komentarz ;) Całkiem niezła seria – opis zamieszczę pewnie w „trójeczce” :)

    @Aikee_chan
    Ja Ci radzę nie rzucać słów na wiatr bo ja jestem do tego zdolna, żeby Ci się tam kiedyś wprosić! ;P Tak się składa, że mieszkam niedaleko Bielska-Białej i tak około 2 godziny od Krakowa, więc jesteśmy w tych samych rejonach xD

    Pozdrawiam :)

  14. O, Taiyou no Uta. Miałam kiedyś to dłubnąć, ale brak czasu i ochoty zrobił swoje. Na razie chyba spróbuję dramkę do tej serii, ponoć też niezła ^^ (zwłaszcza, że Kaoru gra Sawajiri Erika, znana z roli Ayi w One litre of tears)

    I zgadzam się, że Zenbu Kimi no Mono ma śliczną kreskę. I pomimo, że Aikawa Saki pod względem fabularnym tworzy kiepskie mangi, to kreska jest pierwsza klasa i przez nią, nie mogę się od nich oderwać. Totalnie urocze~~

    Half&Half było interesujące :) Zresztą, kreska bardzo ładna i schludna. Chyba czas zabrać się za Suzukę i Kimi no Iru Machi tego samego autora^^.

  15. o, moj rysunek widze u gory.
    prosze o odnosnik na mojego digarta (miqmi.digart.pl) albo na deviantarta, z ktorego wzielas obrazek (miqmi.deviantart.com), ktory, swoja droga, zostal opuszczony przeze mnie.
    dzieki.
    i to dla mnie zaszczyt, ze ktos chce moje prace na swoich stronach
    pozdrawiam

    • Strasznie przepraszam! Akurat znalazłam ten obrazek jakoś przez google stąd brak odnośnika. Już do zmieniam i jeszcze raz przepraszam!
      Btw, praca ładna, więc chętnie ją użyłam ^^

      Pozdrawiam ^^

Skomentuj

