TC: Shunraiki – Odcinek 02 (ostatni)

tcs02-title

Raajuuu! Ale dzisiaj miałam przeprawę! Ja w krótkim rękawku do szkoły, a tu popołudniu zrobiła się taka ulewa i zimo, że aż (o zgrozo!) nie chciało się z budynku ruszać. Do tego jak na złość moje autobusy postanowiły nie jechać… gdyby nie to, że dobrze poszedł mi włoski i fizyka (opłaciło się wczorajsze ślęczenie nad książkami do północy ;)), to okrzyknęłabym ten dzień jednym z gorszych jakie mi się przytrafiły!

Żeby odbić sobie jakoś zmęczenie wywołane przez PKS, stwierdziłam że napisze notkę o Tsubasie ^^ Już parę dni temu udało mi się obejrzeć drugi odcinek Shunraiki, więc nie pozostaje mi nic innego jak go w końcu omówić :)

W każdym razie jedno jest pewne – opłacało się czekać!

Streszczenie:

Prawdziwy Syaoran i dusza Sakury przebywają w Świecie Snów. Wkrótce przybywa klon Syaorana, po czym rzuca wyzwanie prawdziwemu, ponieważ wyczuwa od niego obecność pióra. Toczą oni zażartą walkę, jednak szala zwycięstwa przechyla się na stronę klona. Na szczęście Sakura ratuje prawdziwego Syaorana przed pewną śmiercią, osłaniając go własnym ciałem. Kiedy klon próbuje wyciągnąć pióro od prawdziwego chłopaka, ten się przebudza i próbuje mu przeszkodzić. Cała trójka przenosi się z powrotem do Japonii. Podczas wymiany ciosów, przypadkowo Sakura znajduje się na linii ognia i zostaje przebita mieczem przez klona. Następnie wyjawia, że ona także jest klonem i tuż przed zniknięciem życzy prawdziwemu Syaoranowi, aby odnalazł swoją Sakurę. Kiedy całe zamieszanie się uspokaja, prawdziwy Syaoran chce uzyskać od Yuuko informacje jak uratować obie Sakury (okazuje się, że Watanuki zapłacił swoimi wspomnieniami za to życzenie). Nasza czwórka – Syaoran, Fai, Kurogane i Mokona ruszają do kraju Clow pokonać Fei Wong Reeda!

Przemyślenia:

Na początek muszę powzdychać do grafiki! To prawda, że czekaliśmy 2 miesiące na kolejny odcinek, ale w tym wypadku jestem skłonna uznać, iż się to w stu procentach opłacało! Animacje, kreska, dynamika – wszystko było prześliczne :)

Szczególnie walka Syaoranów w Świecie Snów robi duże wrażenie – jest bardzo płynna i wygląda naturalnie. Po za tym pokazana jest w taki sposób, że zwraca się sporą uwagę na szybkość i zwinności bohaterów ^^ Naprawdę pod tym względem jestem zachwycona ^^

Co zaś się tyczy samej treści – Świat Snów był jedną z ważniejszych arc, ponieważ mamy tutaj ujawnioną jedną z głównych tajemnic TRC. Wcześniej dowiadujemy się, że główny bohater z którym sympatyzowaliśmy jest tak naprawdę klonem, a za kilkanaście rozdziałów CLAMP robi nam niespodziankę i stwierdza, że Sakura także niej jest prawdziwa! Tylko te Panie potrafią robić czytelnikom taką wodę z mózgu xD

Oczywiście mamy tu także kolejny moment zwrotny – Syaoran Klon po zabiciu Sakury w pewien sposób „wraca do siebie”. Przestaje być tym bezdusznym i bezrozumnym idiotą jak przez kilka ostatnich rozdziałów :)

Co dalej… a tak! Bardzo się ciesze, że twórcy postanowili umieścić w tym odcinku parę przebłysków z poprzednich arc. Celes i scena z rozmową Fai’a i Fei Wong Reeda, moment rozmowy przez drzwi Syaorana i Sakury w Infinity (później był fajny fragment kiedy Kurogane troszkę pocieszał Syaorana – nie wiem czemu, ale bardzo lubię tą specyficzną przyjaźń, która wytworzyła się pomiędzy tą dwójką ^^) i na koniec ujęcie ze wspomnieniami prawdziwego Syaorana i prawdziwej Sakury ^^

Czekałam też z niecierpliwością na scenę, gdzie ubierają prawdziwego Syaorana w ubranie klona – w mandze było to bardzo fajne ujęcie (nawet miałam je wydrukowane i wpakowane za mój szkolny identyfikator ^^ W tym roku już nie mam bo jako 2 klasa olewamy noszenie tych całych smyczy xD). Zawsze miałam wrażenie, że mimo tego, iż niby oba Syaorany wyglądają identycznie, to w tamtej scenie można było dostrzec tą dziwną, teoretycznie niezauważalną odmienność. Po prostu wyglądał inaczej niż przedtem – nie wiem czy to jest działanie na podświadomość, czy było tak w rzeczywistości. W każdym razie moim zdaniem jest różnica ;)

Apropo całej „klonowej” otoczki – nie wiem jak wy, ale ja lubię tą parkę. Bardzo cieszę się, że w rozdziale 221 dane było wreszcie Sakurze dokończyć to co zaczęła mówić tuż przed zniknięciem ^^ Jakoś tak Syaoran i Sakura zawsze będą dla mnie osobami, które są wprost dla siebie stworzone i nie może być inaczej! ^^ Tak było w CCSie i myślę, że tak będzie i tutaj :) Nie pozostaje mi nic innego jak czekać na śliczny happy end! ;]

Jedno w każdym razie jest pewne – szkoda że Shunraiki to tylko 2 odcinki. Były to naprawdę dobre OVAłki i cieszyłabym się gdyby zrobili z nich choć 3 epizodową serię jak Tsubasa Tokyo Revelation :) Mam jednak taką malutką nadzieję, że nie jest to ostatni Tsubasa jakiego widzimy w ruchu ;] Jakby nie było manga powoli dobiega końca (takie rewelacje jak teraz wymyślili, to się najstarszym góralom nie śniły!), więc kto wie czy nie zrobią może za rok jeszcze jednej serii, która będzie zakończeniem? ;) Byłoby miło!

Screeny:

tcs02-01tcs02-02tcs02-03tcs02-04tcs02-05tcs02-06tcs02-07tcs02-08tcs02-09tcs02-10tcs02-11tcs02-12tcs02-13tcs02-14tcs02-15tcs02-16tcs02-17tcs02-18tcs02-19tcs02-20tcs02-21tcs02-22tcs02-23tcs02-24tcs02-25tcs02-26tcs02-27tcs02-28tcs02-29tcs02-30tcs02-31tcs02-32tcs02-33

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 27 Maj 2009, in Anime, TC: Shunraiki and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 3 komentarzy.

  1. miałam poooodobnie ^^
    krótki rękawek, a tu taaaaaaaaaaaaka ulewaaaaaaaa o_O

    Tsubasa Chronicles…. baaaaaardzo ładnie rysowane !
    oo… czyżby mi sie spodobało ??!! ^^
    aaaaaa… zobaczem jak z czasem…. bo teraz wystawianie ocen wiec nie mam go za duzo na oglądanie anime ;p

    Świetna notka!!!!
    dziekuje za komentarz x]

    • Skąd ja to znam :/ Też ostatnio praktycznie ciągle siedzę nad książkami [chlip, chlip] Ale bądźmy dobrej myśli – jeszcze półtora tygodnia i jesteśmy w domu xD

      TC jest ładnie narysowane – to prawda :) Tyle, że zanim obejrzysz Shunraiki musisz zaliczyć pierwszą serię Tsubasa Chronicle, drugą serię, a następnie Tsubasa Tokyo Revelations.
      Dwa pierwsze sezony w porównaniu z mangą są takie sobie, ale TTR i aktualna OVA to prawdziwe cudeńka, więc polecam rzucić okiem na ten tytuł ^^

      PS: A mi się dostało, że jestem jedyną niemyślącą osobą, która ubrała krótki rękawek choć widać było, że zanosi się na deszcz xD

      Pozdrawiam ^^

  2. Długaa przerwa i wróciłam ^^
    Z nowym komputerem (20x szybszy! :) )
    W każdym razie krótko, bo mam wiele spraw na głowie, mało czasu i jestem totalnie zmęczona.
    Piękne screen’y.
    Super streszczenie.
    Ahh.. jestem zmęczona.
    Pozdrawiam.

Skomentuj

