Pandora Hearts – Odcinki 06-07

ph06-07-title

No i poznaliśmy odpowiedź na męczące mnie wcześniej pytanie ;) Trochę szkoda, że tak szybko, ale cóż zrobić – znajdę sobie inną kwestię, żeby snuć dziwne domysły xD

Ogólnie rzecz biorąc, to naprawdę oglądanie Pandora Hearts sprawia mi teraz niewypowiedzianą radochę :) Już dawno opuścił mnie mój początkowy dystans i jestem wkręcona na całego ^^

Jeszcze jedna rzecz – w najbliższym czasie muszę się skupić na ocenach i szkole (:/), więc większość pisanych przeze mnie notek będzie omawiała po kilka odcinków. Samostójek (czyli wpisów osobnych dla każdego epizodu) na razie nie będzie z braku czasu. Tak samo muszę zrezygnować z dużej ilości screenów – dobranie ich to bardzo czasochłonne zajęcie i nie mogę sobie teraz na nie pozwolić.

Przykro mi, ale pocieszam się tym, że za jakiś miesiąc wszystko już wróci do normy bo będą wakacje!! ^^

ODCINEK 06:

ph06-title

Oz chce odwiedzić rezydencję, w której odbyła się jego ceremonia pełnoletności. Przybywa tam razem z Ravenem i Alice. Posiadłość jest w bardzo złym stanie co okropnie dziwi naszego bohatera, jako że jeszcze kilka dni temu była przecież odnowiona. Raven idzie się rozejrzeć, a w tym czasie Oz opowiada Alice o Gilbercie. Nagle słyszą wystrzały – okazuje się, że Raven został zaatakowany przez jakąś kobietę z klanu Baskervillów. Za pomocą jej Łańcucha, przejmuje ona kontrolę nad Ravenem, który zaczyna atakować Oza. Dowiadujemy się także, że Raven to tak naprawdę Gil, ponieważ od czasu ceremonii pełnoletności Oza, minęło już w prawdziwym świecie aż 10 lat!

ODCINEK 07:

ph07-title

Raven prawie zabija Oza, ale w ostatniej chwili udaje mu się odwrócić pistolet i zamiast tego postrzelić Zwei. Kobieta szybko się ulatnia. Raven odchodzi, a Oz postanawia biec za nim, żeby się czegoś wreszcie dowiedzieć. Alice natomiast jest pozostawiona sama sobie. Naszemu blondynowi udaje się przemówić Gilowi do rozsądku, a ten ponownie składa mu przysięgę wierności. Kiedy wracają oni po Alice i wyruszają na dalsze przeczesywanie posiadłości, ujawniają się kolejne wspomnienia dziewczyny. Bohaterowie zostają wciągnięci do jakiejś dziwnej rzeczywistości przez Wolę Otchłani, ale Oz odrzuca propozycję przyłączenia się do niej i całej trojce udaje się bezpiecznie wrócić do normalnego świata.

Przemyślenia:

Czyli miałam rację! ;) Raven = Gil, a Tsubasowa teoria o różnym upływie czasu w poszczególnych światach spisała się na medal. Może było to tym razem trochę przekręcone, ale ogólnie idea jest ta sama ;)

Bardzo cieszę się z takiego rozwoju wypadków, ponieważ znów mamy męską przyjaźń! ^^ Narzekałam ostatnio, że mało możemy w anime zobaczyć uczucia przyjaźni, gdyż głównie serie skupiają się na miłości. Tym razem znów dostałam to czego chciałam :)

Swoją drogą, to chciałabym zwrócić znów uwagę na seiyuu – ostatnio mówiłam o Breaku, a tym razem słów kilka o Ravenie (BTW – dlaczego „Raven” to takie popularne imię dla bojowego służącego/lokaja? Pierwsze skojarzenie jakie miałam to Hakushaku to Yousei ;)). Jakoś wcześniej tego nie zauważyłam (może nie mówił za wiele, a może mnie coś przytępiło), ale teraz do mnie dotarło, że ja przecież kojarzę ten głos :) Szybko zabrałam się za śledztwo i wyszło, że winnym zamieszania jest Kousuke Toriumi, którego kojarzę z roli Hayate w Pretear ^^ Teraz w moim pokoju rozbrzmiewa pełne zrozumienia „Aaaaaaaaaa!”, ale gdybym nie sprawdziła to chyba nie wymyśliłabym kogo ten głos mi przypomina :)

Zastanawia mnie także kwestia dotycząca shinigami (tej kobietki w czerwonym płaszczu). Dlaczego nazywają ich u licha Baskervillami? Od razu pierwsze skojarzenie jakie się nasuwa to „Pies Baskervillów”, czyli jedna z powieści Arthura Conan Doyle’a o przygodach Sherlocka Holmesa! Bardzo mnie ciekawi czy jest jakieś powiązanie pomiędzy tymi dwoma sprawami – niestety nie czytuję kryminałów, więc nie znam fabuły powyższej książki i na razie ciężko coś orzec :(

Oz w tej serii odcinków pokazał się z bardzo fajnej strony ^^ Czasami wręcz wydaje się dużo bardziej dojrzały niż powinien być. Zastanawiam się czy wszystkie 15-latki w Japonii, to takie inteligentne osoby pełne egzystencjalnych przemyśleń ;P W każdym razie Oz ma u mnie plusa ze te życiowe myśli.

Zaobserwować też można małą zmianę u Alice – czuje się samotna, zagubiona, niechciana. Chce wyciągnąć do kogoś rękę, ale nie jest w stanie tego jeszcze uczynić. Miło było zobaczyć tą dziewczęcą, łagodną stronę jej osobowości, bez wszechobecnej buńczuczności i agresji. Kolejny plus dla Oza, że był w stanie ją w pewien sposób pocieszyć ^^

Ciekawe też, kto jest tym mężczyzną z jej wspomnień. To znaczy jest on pewnie jej ojcem lub coś w tym guście, ale po wizji z odcinka 07 mam wrażenie, jakby odgrywał on też jakąś inną rolę. Już drugi raz zwrócił się bezpośrednio do Oza. Zresztą te żółte włosy itp. Wydaje mi się, że może mieć on jakieś powiązanie z rodziną Bezariusów. Może Alice też w przeszłości nosiła to nazwisko? Ale w tym wypadku musiało to być bardzo daleko w przeszłości… No nie wiem – kolejne odcinki może coś wyjaśnią ;]

Nie pozostaje nic innego jak na nie poczekać ;)

ph06-02ph07-01ph07-02ph07-03

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 24 Maj 2009, in Anime, Pandora Hearts and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 5 Komentarzy.

  1. Jak zwykle, poczułam nową notę na DreamUniverse xD
    Właśnie oglądałam, przed chwilą, te dwa odcinki więc jestem w temacie ^^
    Ja, w przeciwieństwie do ciebie, nawet w wakacje nie będę miała czasu! :/ Jadę na obóz, następnie do Włoszech, potem do Świnoujścia (miasto nad morzem), a jeszcze chyba pojadę na Chorwację, chociaż nie ma takiej potrzeby, bo byłam tam już tylee razy… Ale w Świnoujściu, u cioci, mam komputerów i laptopów po głowę, więc tam na pewno jakąś notę napiszę, ale przyszłość będzie później, na razie jest teraźniejszość :)
    Pandora Hearts jest ostatnio jedynym anime, które trzyma mnie w napięciu (może to przez to, że nie czytałam mangi.. chwila.. jest manga w ogóle ?!). Oglądam je z chęcią.
    Nie podoba mi się określenie Baskervill. Nie mogli wymyślić czegoś innego lub w ogóle dać Shinigami? Byłoby i mi prościej i im ^^.
    Jak zwykle piękne screen’y i jak zazwyczaj ostatni mnie uwodzi xD. Czemu, czemu akurat ostatni?
    Mam te same podejrzenai co ty – Alice Bezarius… Ładnie brzmi :)
    Pozdrawiam ^^

  2. Siódmy odcinek w mandze wypadł o wiele lepiej.

  3. witam, generalnie zaglądam tu od czasu do czasu ale jakoś nigdy moje lenistwo nie pozwoliło mi zostawić komaentarza. Niemniej jednak jestem właśnie w trakcie oglądania PH (aktualnie po 6ep) i nie mogłam oprzeć się przyjemności podzielenia się swoimi domysłami co do tożsamości Alice. Mnie, także wydaje się że jest ona związana z rodziną Bezariusów, jednak w inny sposób. W którymś odcinku wstecz była mowa o tym że zawiązanie kontraktu daje możliwośc zmiany przeszłości i oto co w moim mniemaniu może sie z tym wiązać:
    *ktoś powiedział (chyba Baskerville), że grzechem Oza jest to że on istnieje… myślę że tajemniczą osobą ze wspomnień jest sam Oz, a jego obecna postać jest po prostu „cofnięciem się w przeszłość” lub próbą jej zmiany. Dlaczego? Wg. mnie grób z pierwszego epa może być grobem Alice, bo dlaczego niby tam zegarek z jej wspomnieniami? hmmm w każdym razie Alice i Oz musieli być chyba kiedyś ze sobą związni……to by tłumaczyło to przywiązanie i oddanie między nimi. Zagmatwane to, wiem coż czas pokaże kto ma racje, chociaż moje przeczucie jest takie, że to będzie jeszcze inna wersja
    Pozdrawiam

    • SPOILERY!!!!! CZYTANIE NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ!!!!
      *żeby potem nie było, że nie ostrzegałam*

      Niestety muszę stwierdzić, że się mylisz. Tłumaczy to manga. Osobą ze wspomnień jest Jack Vessalius (Bezarius), który w sumie kochał się w Alice, a który obecnie przybywa w ciele Oza; grób należy do Lacie (ukochanej Glena Baskerville’a), dla której stworzył melodię z zegarka (którą napisał też Elliot, więc musi istnieć jakieś powiązanie między nimi…) wraz z Jackiem. Więcej o Glenie w 37 rozdziale, niestety na ciąg dalszy musimy poczekać.

      A w ogóle Jack jest cudowny *______* No i do licha wygląda jak dorosły Oz!

      • Ech, i zapomniałam dopisać, że Twoja teoria jest całkiem dobra, a tak naprawdę na 100% potwierdzenie wszystkich faktów trzeba poczekać na koniec mangi. To co napisałam powyżej za 2-3 chapterki może okazać totalną fikcją, więc dlatego nie zawsze trzeba wierzyć temu, co na początku. Ja tak wiele razy się już przejechałam (ach, ta Tsubasa…) i wiem, że to po prostu nie warte.

        P.S. Czy tylko ja uważam, że te wszystkie ich nazwiska są głupie do zapamiętania? Vessallius, Nightray, Baskrville, Barma, Rainsworth… Ech~

Skomentuj

