FullMetal Alchemist 2: Brotherhood – Odcinki 05-06

fma05-06-title

Uwielbiam to ujęcie ^^ Wyszło naprawdę niezwykle klimatycznie…

Przed nami dwa odcinki dobrze znane z poprzedniej wersji, ponieważ były praktycznie identyczne ^^ Jedyne co nam pozostaje, to podziwiać świetną grafikę (oto powód dla jakiego ściągam FMA w HD xD) i cieszyć się świetną robotą scenarzystów, którzy to co ostatnio było w około 15 odcinku, oni zaliczyli jeszcze przed dziesiątką! Widać są to inteligentni ludzie i chcą jak najszybciej dojść do nowości – chwała im za to :)

ODCINEK 05:

fma05-title

Bracia dowiadują się o zabójstwie Tuckera i Niny. Załamani siedzą na deszczu z nadzieją, że woda oczyści ich myśli. Tymczasem okazuje się, że Scar obrał sobie za swój kolejny cel naszego Stalowego Alchemika. W walce Al zostaje porządnie zniszczony, a Ed prawie zabity, na szczęście w samą porę zjawia się Mustang. Roy jednak nie okazuje się zbyt przydatny w deszczu (jak niby skrzesać iskierki? ;P). Major Armstrong ratuje sytuację, jednak Scarowi udaje się uciec. Tajemniczy „mężczyzna z blizną” to Ishvarczyk, prawdopodobnie szukający zemsty na wojsku za wojnę, która kiedyś zniszczyła jego kraj.

ODCINEK 06:

fma06-title

Ed i Al w towarzystwie Armstronga wybierają się do swojego rodzinnego miasteczka, aby przeprowadzić niezbędne naprawy ich stanu. Po drodze, na jednej ze stacji wpadają na Doktora Marcoha, który jak się później okazuje studiował kiedyś dla wojska kamień filozoficzny. Wszystkie dane, które udało mu się zdobyć,  ukrył i nie chce je nikomu pokazać. W końcu jednak decyduje się przekazać braciom wskazówkę, gdzie mają ich szukać. Kiedy nasza ekipa dociera do Resembool, czeka na nich gorące powitanie babci Pinako i Winry – przyjaciółki z dzieciństwa. Po paru dniach idyllicznego wypoczynku, naprawieni i w pełni gotowi do działania, bracia wyruszają z powrotem do centrali by odkryć „prawdę drzemiącą w głębi prawdy”.

Przemyślenia:

Odcinki były prawie identyczną kopią tych z poprzedniej wersji. Zaś w następnym epizodzie zobaczymy Ross i Brosha :) Ciekawe co z tego wyniknie ^^

05 był naprawdę świetny! Już w pierwszym FMA bardzo lubiłam ten odcinek, ponieważ pokazywał rozterki i załamanie – sprawiał, że bohaterowie stawali się nam bliżsi. Co to ma być kiedy heros zawsze idzie do przodu, pewny siebie i bez wątpliwości? Ciężko wtedy się z nim identyfikować. Jednak kiedy postacie nabierają bardziej ludzkich cech, naprawdę zaczynamy czuć wobec nich sympatię, współczucie, zwyczajnie się do nich przywiązujemy ^^

Kocham też scenę z „Podczas deszczu na nic się Pan nie przyda!” xD Świetny był ten maleńki dymek, który skrzesał się z rękawiczki Roya ;P Tak samo moment, który wywołał mój wybuch śmiechu to „Barana z niego zrobiłeś” z epizodu 06! Te odcinki utwierdziły mnie w przekonaniu, że będę kontynuować oglądanie tej serii z polskimi subami od grupy BUTAZARU – goście są świetni, ponieważ czerpią „inspirację” z polskiego wydania mangi ^^

Pozostając już przy tym epizodzie stwierdzam, że nowa wersja Winry jest fajna :) Głos wpasował się w postać, a i wygląd chyba szczególnie nie odbiega od poprzedniego. „A Ty? Też się rozwaliłeś Al?” – tak samo brutalna w swej miłości do dwójki naszych idiotów xD Po za tym zwolennicy paringu EdxWinry będą się cieszyć oglądając Brotherhood, ponieważ w mandze znajduje się pare scen apropo tego wątku, który jakby nie było, nie został rozwinięty w poprzedniej ekranizacji. Bądźcie cierpliwi, a dostaniecie co chcecie ;]

Swoją drogą! Ostatnio prawie nie wybuchnęłam śmiechem na caly autobus, kiedy wracając ze szkoły zobaczyłam nowy znak-reklamę przy drodze. Napis „Zakład Protetyki” wprawił mnie w taką radochę, że ze wszystkich sił musiałam powstrzymywać moje odruchy. Przyzwyczaiłam się, że ludzie się na mnie dziwnie patrzą kiedy uśmiecham się do czytanego Pratchetta (prawie pół godziny jazdy sprawia, iż zawsze mam przy sobie jakąś książkę ;]), ale tak śmiać się praktycznie bez powodu – aż takiego obciachu to sobie nie narobię xDD

W każdym razie na dziś tyle – żadne inne godne uwagi przemyślenia nie przychodzą mi do głowy, więc się żegnam i zapraszam ponownie ^^ Ja idę oddawać się eksperymentom fizycznym, które muszę zrobić na poniedziałek :/ …a wieczorem Eurowizja ;P Moim zdaniem pierwsza trójka to 1. Rumunia 2. Norwegia 3. Finlandia, ale zawsze mogę się mylić ;]

Screeny:

fma05-01fma05-02fma05-03fma05-04fma05-05fma05-06fma05-07fma05-08fma05-09fma05-10fma05-11fma05-12fma05-13fma05-14fma05-15fma05-16fma05-17fma05-18

fma06-01fma06-02fma06-03fma06-04fma06-05fma06-06fma06-07fma06-08fma06-09fma06-10fma06-11fma06-12fma06-13fma06-14fma06-15fma06-16fma06-17fma06-18fma06-19

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 16 maja 2009, in Anime, FullMetal Alchemist 2: Brotherhood and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 7 komentarzy.

  1. Jak dotąd ogląda się fajnie, ale mimo wszystko to taka powtórka z rozrywki, czekam z niecierpliwością na wątki, których nie było w pierwszej serii FMA. Nie znam mangi więc pojęcia nie mam kiedy można się czegoś w tym rodzaju spodziewać, ale czekam cierpliwie. Za to wątek z Niną wywiera takie samo ogromne wrażenie jak kilka lat temu, tutaj akurat dobrze, że nic się nie zmieniło.
    Swoją drogą to żyłem w przekonaniu, że nie istnieją polskie grupy fansuberskie wypuszczające cokolwiek „na bieżąco”. Chyba warto trochę docenić polski fandom i poświęcić mu więcej uwagi :D.
    Pozdrawiam.

  2. Chciałbym nadmienić, że na Youtube można od wczoraj oglądać odcinki PO POLSKU – LEGALNIE!!! (super inicjatywa BONES). Wystarczy mieć wpisany preferowany język: Polski, a wtedy pojawią się napisy po polsku…

    Co najważniejsze – DOBRA JAKOŚĆ :D

  3. To ja krótko.
    Miałam już napisać wczoraj ten komentarz, ale siostra (młodsza) zaczęła „paplać” (tylko tak można nazwać to, jak mówiła), że ja muszę odpoczywać jeszcze po szpitalu itp., itd. Tak więc teraz piszę.
    Świetne screen’y. Mina Ed’a w screen’ie 03 odcinka 06 powala na ziemię (ze śmiechu, oczywiście).
    Ludzie muszą być bardziej tolerancyjni… Gdy ja otworzyłam szeroko oczy i opuściłam szczękę w dół, na widok nowej wystawy sklepowej, wszyscy się na mnie patrzyli, niektórzy śmiali :( Ale mnie to i tak nie obchodzi. Zawsze sobie to tak tłumaczę, że za jakieś 20 lat, albo nie będę już mieszkać w tym mieście i każdy zapomni o moich wyczynach, albo, że te wyczyny zaćmi coś innego (dajmy na to, to, że zapowiada się we mnie wspaniały talent aktorski i nawet grałam już w teatrze dla dzieci. :) Wcale nie w szkolnym! Moja ciocia pracuje w takim małym, nowym teatrzyku i pomogła mi „wejść” na scenę.) Koniec pochwał, koniec mowy o tolerancji. I tak ludzie się nie zmienią.
    Jeszcze wspomnę o tym, że napisałaś w streszczeniu SC! odcinka 82, że …”W innym wypadku pewnie bym się cieszyła bo sugerowałoby to pojawienie się Ikuto, ale patrząc na obecny stan rzeczy”…, a jednak, w odcinku 83, był Ikuto (moje serce zaczęło bić szybciej, gdy zobaczył Amu, kiedy wracała do domu). :) Niestety, złapali go ! ;( .
    Pozdrawiam ^^

  4. Wcale nie było krótko xD. Jak człowiek potrafi się rozgadać :] .

  5. Ano zgadzam sie z tymi o bohaterach, 5 odcinek wymiata i balam sie, ze w drugiej serii jakos go skiepszczą, ale źle nie było :3
    Tylko troche mi brakuje twojej wiekszej opinii tu o dubbingu :3 chociaz pewniewiecej tutaj piszaco tym, mozesz uczulic czytelnikow na to, ktorzy sie nie kapneli na zmiany :3
    Chociaz moze przegapilam cos w poprzedniej notce, bo tutaj tylko o Winry wspomnialas bodajze, a mi np z trudem przejdzie przyzwyczajenie się do Enviego… ;(
    a Tobie?
    tyle, brak mi weny, sorki, ale dzieki tobie za rozpisanie się ^^

  6. @Miras
    Wbrew pozorom łatwiej znaleźć dobre polskie suby do nowości, niż do starszych serii :)
    Co zaś się tyczy fabuły – poprzednia wersja rozjeżdżała się od 8 tomu mangi. To są mniej więcej te miejsca, gdzie jest przypomniane jak Ed i Al uczyli się u Izumi ^^ Myślę, że szybko i przyjemnie do tego dojdziemy :)

    @jordi
    Szczerze mówiąc jestem w szoku! Jakim cudem ktoś pomyślał o Polsce? Naprawdę jestem pod wrażeniem :) Może M&A w końcu małymi kroczkami, zaczyna rozkwitać w naszym kraju? ^^ A nawet jeśli nie, to takie podanie ręki fanom jest świetną inicjatywą! ^^
    Zainteresowanych odsyłam tutaj:
    http://www.youtube.com/user/FMABrotherhood

    @riicki
    Taaa… ludzie muszą być bardziej tolerancyjni, ale z tego co widzę na około, to czasy w których żyjemy są na razie pełne przemian. Dopiero za parę (naście?) lat będziemy mogli powiedzieć, że istnieje prawdziwa tolerancja, a i to nie jest pewne…

    @Maya
    Szczerze mówiąc jakoś tak wyszło, że nie pisałam o dubbingu… w sumie nie wiem dlaczego ;) Postaram się to nadrobić w następnej notce (już się ściąga ep 07 xD).
    Co do Enviego to może rzeczywiście głos jest dość mocno różniący się od poprzedniego, ale postanowiłam dać szansę wszystkim nowym aktorom ^^ …chociaż nie wybaczyłabym jeśliby zmienili seiyuu Eda i Ala! xD

    Pozdrawiam ^^

  7. Rzeczywiscie, klimatycznie.

Skomentuj

