Pandora Hearts – Odcinki 04-05

ph04-05-title

Szczerze mówiąc po początkowym lekkim zawodzie (jakby nie było nie tego spodziewałam się po PH. Ciężko mi określić co tak naprawdę mi się marzyło, ale w każdym razie wyglądało to ciut inaczej od tego co dostałam), teraz doszłam do wniosku, że jest to naprawdę dobry tytuł :)

Dwa poniższe odcinki, można by rzec, „dały czadu” xD Aktualnie wkręciłam się dość mocno i z utęsknieniem czekam na następny epizod. Po za tym największym plusem serii jest to, że wreszcie mogę sobie trochę po spekulować ;D Od czasu mojego opisywanie Chaos;HEAd, jakoś nie trafiłam na anime, które dałoby mi okazję do powymyślania moich niestworzonych teorii – teraz wreszcie mam okazję, tak więc szybko przejdźmy to streszczeń ;]

PS: Notka o FMA się opóźniłam, ponieważ z powodu wczorajszych 4 burz i braku prądu przez jakiś czas (kocham taką pogodę :/), odcinek 06 ściągam dopiero teraz.

ODCINEK 04:

ph04-title

Oz budzi się w normalnym świecie. Otaczają go ludzie z tajnej organizacji zwanej Pandora – zajmuje się ona Łańcuchami wydostającymi się z Otchłani. Są to Sharon, Break i tajemniczy Raven. Breakowi udaje się wydobyć Alice z ciała Oza. Dziewczyna mówi, że chciała się wydostać z Otchłani w poszukiwaniu swoich wspomnień. Kiedy w sali nagle otwiera się korytarz i przenika do świata rzeczywistego jeden z Łańcuchów, Alice ma się z nim rozprawić co jest niejakim testem jej umiejętności. Szybko się go pozbywa. Okazuje się też, że zegarek wcześniej odnaleziony przez Oza skrywa fragment wspomnień dziewczyny. Kiedy jest już po wszystkim, członkowie Pandory proponują naszej parce przyłączenie się do ich organizacji.

ODCINEK 05:

ph05-title

Pierwszą misją Oza i Alice ma być zbadanie miasta Nosambria, gdzie podobno przebywa nielegalny kontrahent. Nasza dwójka wyrusza tam w towarzystwie Ravena. Po dotarciu na miejsce Alice się gdzieś gubi. Kiedy Raven idzie jej poszukać, Oz zaprzyjaźnia się z młodą dziewczynką sprzedającą kwiaty. Później się okazuje, że to ona jest poszukiwanym nielegalnym kontrahentem. Jej Łańcuch pragnie pożreć Alice. Nie udaje mu się to, ponieważ zegar na sercu dziewczyny kończy swój obieg, tym samym oznajmiając, że jej czas w świecie śmiertelników właśnie upłynął. Zostaje ona wciągnięta od Otchłani, a nasza dwójka dowiaduje się od Ravena, że w przyszłości Oza może czekać podobny los…

Przemyślenia:

No tak – jednak nie wytrzymałam i zabrałam się za oglądanie wersji AoShen. Tak jak już mówiłam, za bardzo wkręciłam się w oglądanie tej serii, żeby pozwalać sobie na wybrzydzanie nad subami xD

Uwielbiam głos Breaka – Akira Ishida tak idealnie odgrywa sarkazm tej postaci, że mam ochotę mu pogratulować ;] Zresztą po usłyszeniu go miałam ochotę krzyczeć „Xellos wrócił!!!” xD (Slayers jakby co ;]) Podobał mi się też wygląd Oza – zdecydowanie nowy strój do niego lepiej pasuje ^^

Jednak jeśli chodzi o bohaterów, to chciałabym się skupić na Ravenie, ponieważ to jego osoby dotyczą moje rozważania. Obstawiam, że wszyscy, albo ogromna większość doszła do podobnych konkluzji, ale co tam ;) W moich oczach sprawa wygląda jasno. Nasza rzeczywistość i Otchłań istnieją na innych płaszczyznach. To wręcz logiczne, że nie wszędzie upływ czasu musi być taki sam (było to też wyjaśnione w Tsubasa Chronicle o ile dobrze pamiętam ^^). Tak więc dochodzimy do wniosków. Ozowi mogło się wydawać, że spędził w Otchłani kilka godzin, góra dzień, ale w prawdziwym świecie upłynęły całe lata. Tym sposobem wszystkie znane mu osoby się dość mocno postarzały, albo przynajmniej dorosły. Można z 99% pewności stwierdzić, że Raven to po prostu dorosły Gil. Tym bardziej całą teorię potwierdza ukazanie po padniętego w ruinę dworu Bezariusów (ep05), Raven mówiący jakoby to Oz się „zmienił” (od razu można stwierdzić, że musiał go wcześniej znać) oraz to, że Break nie chce dopuścić do spotkania Oza z kimś ze swojego „starego życia”. Zwyczajnie nie chce, aby chłopak dowiedział się prawdy!

Można oczywiście szukać też dziury w moim rozumowaniu, pytając między innymi dlaczego Sharon ciągle wygląda tak samo. W tym wypadku nie wymyśliłam nic bardziej sensownego, od tego, że jej konszachty z Łańcuchami i Pandorą w jakiś sposób wydłużają jej życie.

W każdym razie Raven = Gil. Wyglądają praktycznie identycznie, a to przez co człowiek przechodzi w trakcie swojego życia może bardzo zmienić charakter i podejście do świata. To by tłumaczyło kompletny brak podobieństwa osobowości obu rozpatrywanych postaci. Naprawdę zdziwię się, jeśli nie będę miała racji xD

Co do reszty wątków to lubię interakcję AlicexBreak – tak słodko się kłócą ;P Zaś OzxAlice to bardzo uroczy wątek. Wydaje się jakby nasza dziewczyna tylko przy nim prezentowała swoją prawdziwą osobowość ^^ Z przyjemnością obejrzę jak to się dalej rozwinie :)

Aha! Wymyśliłam już też co nie podoba się/nie pasuje mi w kresce Pandora Hearts. Wszystkiemu winne są cienie! Są one o wiele za czarne i sprawia to, że włosy niekiedy wyglądają niezbyt fajnie. Do tego twarze moim zdaniem dużo lepiej prezentują się przy lekkim cieniowaniu. Te wszechobecne czarne kreski zwyczajnie mnie irytują przy niektórych ujęciach…

Ale cóż – nic na to nie poradzę ;) Pozostaje mi przywyknąć i poczekać na zsubowanie epizodu 06 ^^

PS: Raven w tym swoim czarnym płaszczu i kapeluszu kojarzy mi się z Hugh Jackmanem z filmu „Van Helsing” ;P

Screeny:

ph04-01ph04-02ph04-03ph04-04ph04-05ph04-06ph04-07ph04-08ph04-09ph04-10ph04-11ph04-12ph04-13ph04-14ph04-15ph04-16

ph05-01ph05-02ph05-03ph05-04ph05-05ph05-06ph05-07ph05-08ph05-09ph05-10ph05-11ph05-12ph05-13ph05-14ph05-15

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 12 maja 2009, in Anime, Pandora Hearts and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 7 komentarzy.

  1. Tego się po Tobie spodziewałam ;) PH rzeczywiście jest znakomite, a z odcinka na odcinek jeszcze bardziej mnie wkręca ^^ Tylko to czekanie…
    W niektórych momentach kreska jest obrzydliwa, a w niektórych – cudowna! Zależy od tego, co dzieje się na ekranie XD Hm, w największym skrócie powiem, że podpisuję się pod tą interpretacją. Może Sharon jest… no nie wiem, nieśmiertelna? Oby szybko się to wyjaśniło, bo co jak co, ale nie mogę się doczekać ;) I owszem, było to [ten czas w światach] wyjaśniony w Tsubasie. Nie trzeba daleko szukać, bo znowu o tym wspomniano w Shunraiki. „(…) ale nie wiem ile dla Was minęło.” – czy coś w tym stylu. Była też o tym mowa w xxxHOLiC… Ale mniejsza z tym. To całkiem ciekawe, czy Gil naprawdę – Raven. Chociaż ja się także zastanawiam nad drugą opcją – może po rzekomej śmierci Gila pojawiło się jego alter ego czy coś w tym stylu? W mangach/anime wszystko jest możliwe, a najlepszym wyjściem z tej sytuacji jest przeczytanie mangi xP Hm, ja niecierpliwie czekam aż łaskawie pojawią się suby do 6 odcinka. Pozdrowionka ;*
    PS. Świetne screeny!

  2. Ha! Tym razem jestem górą! Przeczytawszy 8 rozdziałów mangi PH (po polsku w dodatku) znam odpowiedzi na 2 z 3 pytań która was nurtują. Oczywiście nikomu nic nie zdradzę, żeby zabawy nie psuć. A mówię wam to tylko po to aby was tym podręczyć, że ja wiem, a wy nie (sadystka ze mnie wiem xD). Jeśli anime będzie zgodne z manga w 6, a najpóźniej w 7 odcinku powinniście poznać te 2 odpowiedzi, długo się wiec niestety wyższością nie po napawam, ale cóż… ;)

    A tak na poważnie. Pandora Hearts to anime, które mnie zachwyciło. A od 3 odcinka mamy sporo humoru. Alice jest przesłodka i w dodatku ta jej wybuchowość ;) Kłótnie Ravena z Alice i Breaka z Alice są chyba najlepsze w całym anime. W 5 odcinku, gdy Oz pocieszał Breka, że Alice „w ten sposób ukrywa swoją nieśmiałość” mało nie spadłam z krzesła, a treść „listu”, który zostawił Oz dla Alice sprawiła, że ze śmiechu niemal płakałam ;)
    Czyli mamy świetną fabułę, dużo humoru i może nie najdoskonalszą, ale też nie najgorszą grafikę, a muzyka w tle (openingi i endingi też zresztą) to na prawdę cudowna sprawa.

    Jak ja dawno tu nie pisałam, ale cóż poradzić niestety jako kandydatka do bierzmowania (w przyszłym roku) muszę obchodzić wszystkie majówki, więc czas, który do tej pory był wolny teraz zajmuje Kościół. Nauczyciele za to nie mają litości i jak to na koniec roku i tak jest 4 razy więcej do zrobienia niż normalnie. A że jeszcze miałam w kwietniu parę wycieczek, to zaległości nadrobić trzeba :(
    Ale myślmy optymistycznie, jeszcze tylko niecała trzy tygodnie i wystawionych ocen już raczej nikt ruszać nie będzie. Zresztą najgorsze już za mną (moja pierwsza w historii 5 z chemii tzn. jako ocena na półrocze, a w tym przypadku na koniec roku) ;)

    Na moim blogu też oczywiście nie miałam czasu by coś napisać, a Monika dopiero klawiaturę odzyskała (zepsuła jej się i wreszcie ma nową) wiec notki nowej na razie nie ma, ale jak dobrze pójdzie powinno się coś pojawić do niedzieli (postaram się przysiąść, Monisię też do roboty zagonię i będzie xD).

  3. a na jakiej stronie czytasz mangę??

    • Także dołączam się do pytania:p

      A co do PH to bardzo ta seria mi się podoba, jej klimat i te śmieszne wstawki:P:P A Raven mmmm jestem jego fanką:P:P

      • Na stronie polskiej grupy skanlacyjnej DIRTY BUTTERFLY nie pamiętam linku do niej, poszukajcie po nazwie na wszechbibli ;)
        Na razie jest 8 rozdziałów ;) Miłej lektury ;)

  4. Hej, sorki za spam, ale mozesz mi powiedzieć jak się nazywa ta grupa fansuberska, która później wydaje odcinki PH od grupy AoShen, ale w ładniejszej wersji? ^^ I bez problemów, moge ich torrenty gdzieś ściagnąć prawda? Sorki za kłopot ^^

Skomentuj

