Pandora Hearts – Odcinki 01-03

pandora01-03-title

Miałam napisać tą notkę już przedwczoraj, ale po 6 godzinach po za domem i powrocie około 20 jakoś nie miałam specjalnie sił i ochoty siadać do klawiatury, zaś wczoraj dobiła mnie fizyka. Dziś to nadrabiam, choć nastrój mam mocno średni (ale staram się to ze wszystkich sił zwalczyć… szkoda, że nie mam ani bananów ani czekolady bo zawierają one witaminy B i pobudzają wydzielanie serotoniny zwanej „hormonem szczęścia”, które poprawiają humor ^^).

W każdym razie, w tym poście mam zamiar przybliżyć wam nową serię tego sezonu, czyli Pandora Hearts :) Muszę przyznać, że nie dała takiego kopa jak się spodziewałam, ale jest miłą i przyjemną rozrywką ^^

ODCINEK 01:

pandora01-title

Główny bohater – Oz Bezarius, jako że kończy właśnie piętnaście lat, ma przystąpić do ceremonii, która potwierdzi, że wstąpił w wiek dorosły. Jest on dość niesfornym chłopcem, tak więc kiedy tylko nadarza się okazja, wymyka się z posiadłości razem ze swoim sługą, a jednocześnie najlepszym przyjacielem Gilbertem i młodszą siostrą. Przypadkowo odkrywają oni pewne ukryte miejsce wyglądające na cmentarz. Na nagrobku Oz znajduje ładnie wyglądający zegarek. Kiedy go nakręca wydaje się, że przenosi się do jakiegoś innego, zwariowanego świata, ale tak naprawdę tylko on doświadczył tego złudzenia. Następnego dnia czeka na chłopca wielka uroczystość, a tymczasem z jego przyjacielem jest coś nie tak…

ODCINEK 02:

pandora02-title

Nadszedł dzień wielkiej ceremonii! Aby złożyć życzenia w imieniu rodziny Reinsworth do posiadłości Bezariusów przybywa młoda, śliczna Sharon. Jej słowa lekko dziwią naszego bohatera. W końcu uroczystość się rozpoczyna. Kiedy Oz ma dopełnić ostatni obrządek – wymówić słowa przysięgi stojąc przed Zegarem Ciszy (Jego wskazówki zatrzymały się na za minutę 12), nagle rozbrzmiewa bicie zegara, który przebudził się z długoletniej ciszy. Pojawiają się shinigami, pragnący wrzucić naszego bohatera do Otchłani (udało im się zawładnąć nad Gilbertem). Chłopaka broni pewna Łańcuch (powszechna nazwa dla mieszkańców Otchłani), ale i tak Bogowie Śmierci dopełniają swego dzieła, jednocześnie wyjawiając, że grzechem Oza było to, że się w ogóle narodził…

ODCINEK 03:

pandora03-title

Oz w otchłani nie radzi sobie za dobrze, więc znów musi go ratować wcześniej spotkana Łańcuch. Przedstawia się ona jako Alicja i wyjaśnia, że potrzebuje chłopaka, aby ten zawarł z nią kontrakt. Tym sposobem znikną ograniczenia jej demonicznej mocy i razem będą mogli się wydostać. Nasz bohater się waha, ale kiedy już ma wyciągnąć rękę, nagle znika! Wydaje mu się, że to Sharon jakimś cudem dostała się do Otchłani i chce go stamtąd wyciągnąć, ale wkrótce okazuje się, że jest to kolejny omam tego zdradzieckiego miejsca. Alicja i tym razem przybywa na ratunek, ale nie udaje jej się pozbyć zagrożenia. Oz stara się jej pomóc i w końcu zgadza się na zawarcie kontraktu. Dzięki temu Łańcuch jest w stanie się uratować i wydostać z Otchłani…

Przemyślenia:

Na początek słów kilka o muzyce (jako, że notka nie jest tylko o pierwszym odcinku, to postanowiłam nie robić oddzielnych poddziałów dla utworków).
Opening to „Parallel Hearts” zespołu FictionJunction. Grupa ta od razu skojarzyła mi się z Tsubasa Chronicles i miałam rację. Piosenka „Aikoi” to ich dzieło ^^ Wracając jednak do PH – utwór jest całkiem przyjemny, a skrzypeczki są fajne xD
Ending to „Maze” jednej z moich ulubionych japońskich kapel, czyli Savage Genius, z tym że tym razem śpiewali oni razem z Tomoe Ohmi. Piosenka jest utrzymana w typowym im stylu. Niezła i wpadająca w ucho :)

Przejdźmy do samego anime. Kreska jest ładna choć taka specyficzna. Kolory są troszeczkę przytłumione. Co zaś się tyczy muzyki z tła to podoba mi się motyw wygrywany przez zegarek Oza :) Razem z innymi dźwiękami buduje ciekawi klimacik – można mieć dreszcze ;]

Postacie są ciekawe i dość łatwo je polubić. Główny bohater szczególnie robi bardzo sympatyczne wrażenie ;) Taki lekkoduch, nawet pomimo powagi sytuacji (scena kiedy wcina ciasteczka w Otchłani xD). Energiczny 15-latek! Swoją drogą to dziwnie tam mają – 15-latka uznawać za „dorosłego”? Chyba odrobinkę za wcześnie, nie sądzicie? Mnie np. nie spieszyło się do dorosłości kiedy byłam trochę młodsza – zawsze twierdziłam, że fajnie jest być małym – zero obowiązków, można korzystać z życia itp. :) Teraz oczywiście mając tą 18 (no dobra – jeszcze miesiąc ^^) fajnie byłoby zacząć być bardziej niezależna, wyprowadzić się z domu itp., ale nigdy nie chciałam tego na siłę przyspieszać ^^

Ale dobra bo odeszłam od tematu! Bohaterowie po za Ozem też są całkiem interesujący. Łańcuch Alicja to mieszanka wybuchowa delikatnej i gorącej krwi xD Z przyjemnością poczekam na to co dalej będzie się działo z jej charakterem. Dalej jest Gilbert – fajtłapowaty służący. Szybko go polubiłam bo jakoś mam słabość do takich ciamajdowatych postaci :) Sharon za to od razu wzbudziła podejrzenia – za słodka + dziwny służący = na pewno coś kombinuje ;P

Fabularnie seria póki co trzyma w napięciu i dorzuca do gatunku przygodowego fantasy trochę komediowych wstawek (np. zachowanie Oza po zobaczeniu Sharon wywołało u mnie wybuch śmiechu! ;)) i fragmentów „z dreszczykiem”. Zastanawiam się czy tylko mi Pandora Hearts jakoś dziwnie kojarzy się z wypaczoną wersją Alicji w Krainie Czarów? Dawno temu była taka gra komputerowa zwana „American McGee’s Alice” i idealnie chodzi mi o coś takiego ;]

Troszkę tylko się doczepię do sceny zawarcia kontraktu (wiem, wiem – to było romantyczne, więc powinnam siedzieć cicho, ale nie mogę xD) bo nie było to zbyt oryginalne – zawarcie kontraktu przez pocałunek od razu kojarzy mi się z Zero no Tsukaima, a założę się, że są i inne tytuły wykorzystujące ten motyw.

W każdym razie czekam na kolejne epizody. Pewnie niektórzy z was oglądali już 4 i 5, ale ja jakoś nie mogę się przemóc na suby AoShen… ech znając życie i tak po paru dniach ściągnę ich wersję bo nie będzie chciało mi się czekać ;)

Na koniec ze spraw organizacyjnych powiem tyle, że biorę się wreszcie za tłumaczenie Buono! – My Boy, a notka o FMA prawdopodobnie będzie łączona z odcinkiem, który ukaże się w tą niedzielę ^^ Niestety mam teraz ciężkie czasy w szkole i nie mam tyle czasu ile bym chciała – całe szczęście za jakiś miesiąc będzie po konferencji, a ja będę mogła się cieszyć [ostatnimi normalnymi] wakacjami ^^

PS: Screenów na początku nie miało być, ale naszła mnie dziś ochota i je jednak zrobiłam :)

Screeny:

pandora01-01apandora01-02apandora01-03apandora01-04apandora01-05apandora01-06apandora01-07apandora01-08apandora01-09apandora01-10apandora01-11apandora01-12apandora01-13a

pandora02-01pandora02-02pandora02-03pandora02-04pandora02-05pandora02-06pandora02-07pandora02-08pandora02-09

pandora03-01pandora03-02pandora03-03pandora03-04pandora03-05pandora03-06pandora03-07pandora03-08pandora03-09

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 7 maja 2009, in Anime, Pandora Hearts and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 6 komentarzy.

  1. Miałam dziwne przeczucie, że notka już jest. I nie myliłam się :)
    PH :) Aż powiem „Mniamm” ^^. Takie anime uwielbiam :)
    No i postarali się z muzyką. O ending’u i opening’u mogę powiedzieć to samo, co ogólnie o anime. Nie weszło to anime do mojej listy „anime, które są robione z nudy”
    Co do tej dorosłości, to się z tobą w pełni zgadzam. Mi nie j e s t śpieszno do dorosłości. Zawsze chciałam być nastolatką 14-18 lat. Większość (co ja mówię, wszyscy) biorą mnie na poważnie. Gdy miałam 12 lat to wszyscy (starsi) mnie po głowie głaskali jak coś zasugerowałam :/
    Wracam do tematu anime.
    Zakochałam się we włosach Oz’a xD Są takie piekne ;] I siostrę też ma taką słodziutką :)
    Każdy myśli o tym kontrakcie-pocałunku inaczej, ja sądzę, że to było „kawaii”. I śmieszne przede wszystkim. Jak całowanie się nosami, na Grenlandii.
    No to już kończę, jeszcze mi zadanie z polskiego zostało, a chciałam coś jeszcze zmienić na blogu w nowej notce ^^

  2. Jak dla mnie to początek (jakieś pierwsze trzy odcinki) tego anime to nie było coś czego bym się spodziewała. Pierwsze co mnie przekonało do tego anime to trailer, który swoją drogą bardzo mi się podobał i chyba miałam nadzieję na coś bardziej mrocznego (?), a tymczasem jakoś nie bardzo podobają mi się te wstawki komediowe… No cóż, może zbytnio narzekam, ale czasem są one naprawdę wkurzające, choć czasem bardzo fajne (jak chociażby wspomniana przez Ciebie jedzenie ciasteczek przez Oz’a xD Ta jego mina ^^ ) Kreska faktycznie jest specyficzna, ale można ją polubić, chociaż oczy są okropne -_-

  3. sorry że nie na temat ale kiedy wyjdzie 41 chraper shugo chary ?

    • Jak można przeczytać na ostatniej stronie rozdziału 40:
      „Ciąg dalszy nastąpi – C41 – Pojawi się 3-ciego czerwca!”
      Pozdrawiam ^^

  4. A ja mam pytanko. Wie ktoś może jak nazywa się ta melodia z zegarka Oza?
    Bardzo mi ona przypadła do gustu, wręcz się w niej zakochałam.
    Ale niestety nigdzie nie mogę jej znaleźć, nawet tytułu nie ma T<T

Skomentuj

