FullMetal Alchemist 2: Brotherhood – Odcinki 02-04

fmab02-04-title

Wreszcie udało mi się wrócić od rodzinki, a tym samym zabrać za napisanie tej długo zaległej notki :) Prawda jest taka, że pomimo mojej wielkiej miłości do FMA, muszę się sporo wysilić, aby coś o odcinkach naszkrobać – odwzorowują one dość wiernie to co czytaliśmy w mandze i nie pozwalają mi snuć dziwnych domysłów bo i tak wiem co będzie dalej xD

Chociaż z drugiej strony widać, że autorzy nie chcieli się powtarzać i arci, które w pierwszej ekranizacji trwały po kilka epizodów tutaj są zredukowane do jednego, aby jak najszybciej przelecieć przez to co już jest widzom znane :)

Ale koniec tego gadania – przejdźmy wreszcie do sedna :)

ODCINEK 02:

fmab02-title

Zaczynamy opowieść od początku. Rodzina Elriców żyje szczęśliwie do momentu kiedy umiera Trisha. Zdesperowani chłopcy podejmują się zakazanej transmutacji człowieka, aby przywrócić życie ukochanej matce. Niestety eksperyment nie idzie po ich myśli – młodszy Al traci całe ciało, natomiast starszemu Edowi zostaje odebrana noga. Aby uratować choć duszę swego brata, poświęca rękę i przywiązuje tą maleńką cząstkę Ala do pustej zbroi. Po tych wydarzeniach, dwójka braci jest kompletnie załamana, ale kiedy zgłasza się do nich armia z propozycją zdobycia licencji Państwowego Alchemika, zgadzają się. Ed zostaje „wojskowym psem” z przydomkiem „Stalowy Alchemik” (od metalowych protez ręki i nogi) i razem z bratem postanawia zrobić co się da, aby odzyskać ich dawne ciała.

ODCINEK 03:

fmab03-title

Bracia przybywają do Lioru, gdzie wszyscy mieszkańcy wydają się oszołomieni cudami Wielebnego Cornello. Okazuje się, że mężczyzna oszukuje ludność, ponieważ te jego „cuda” to alchemia, tyle że wykorzystująca Kamień Filozoficzny, a tym samym pomijająca prawo równowartej wymiany. Ed i Al chcą odebrać oszustowi „materię doskonałą”, ale wychodzi na to, że jest to falsyfikat. Mimo, że nie udaje im się zdobyć tego po co przybyli, to przynajmniej otworzyli oczy mieszkańcom Lioru (a w szczególności Rose, która święcie wierzyła, że Cornello wskrzesi jej narzeczonego) na prawdę.

ODCINEK 04:

fmab04-title

Po kraju grasuje tajemniczy morderca, który obrał sobie za cel Państwowych Alchemików. Tymczasem bracia Elric wracają do Centrali. Roy przedstawia ich Shou Tuckerowi – Alchemikowi Zszywającemu Życia. Jest on specjalistą od chimer. Ed i Al uzyskują dostęp do biblioteki mężczyzny, licząc na to, że może znajdą tam odpowiedź jak przywrócić sobie ciała. Przy okazji zaprzyjaźniają się też z małą Niną (córeczką Shou) i jej psem Alexandrem :) Zbliża się termin, w którym wszyscy Państwowi Alchemicy muszą przedstawić wyniki swoich badań, dotyczy to także Tuckera, który pragnie stworzyć chimerę mówiącą ludzkim głosem. W końcu mu sie to udaje, ale aby tego dokonać transmutuje Nine i Alexandra! Bracia są wstrząśnięci takim rozwojem wypadków. Wkrótce alchemik i jego córka zostają zabici przez Scara…

Przemyślenia:

No i naprawdę nie wiem co napisać! :) …aż dziw, że coś mogło sprawić, że brak mi słów ;P To może zrobimy tak – przedstawię zmiany pomiędzy pierwszym FMA, a Brotherhood.

Co najważniejsze – zdecydowanie bardziej podoba mi się zrealizowanie próby wskrzeszenia matki Eda i Ala w nowej serii. Widzieliśmy „prawdę” co od razu pokazuje, że na serio tym razem historia będzie podążać za mangą. Swoją drogą to bracia Elric, od kiedy zetknęłam się z FullMetal Alchemist, od razu wzbudzili moją sympatię. Uwielbiam ich determinację, dążenie do celu mimo przeszkód, z jednoczesnym pokazaniem jak dzieci, ze wszystkimi swoimi słabościami, muszą się zmierzyć ze światem dorosłych. Jak ja bym zareagowała, kiedy w wieku kilku lat straciłabym oboje rodziców? Wstrząs psychiczny, załamanie. Oni przez to przeszli i potrafili to pokonać :)

Naprawdę, jeśli trzeba by było wybrać jakieś postacie z anime do konkursu „postać z której można brać przykład” to myślę, że Ed i Al mogliby wygrać tą konkurencję :)

Idziemy dalej. Podoba mi się, że w wielu przypadkach kwestie wypowiadane przez bohaterów są przeniesione słowo w słowo z mangi. To o gulaszu warzywnym z dodatkiem mleka, czy też kwestia o tym jak to w oczach Eda jest ogień. Nie chce mi się przekopywać tych 15 tomów, które stoją na mojej półeczce z mangą, w poszukiwaniu tamtych momentów, ale zaświadczam, że scenarzysta wziął sobie bardzo do serca stwierdzenie „remake FMA według mangi” ;] Jedyne zmiany, które na razie odnotowałam, dotyczą kolejności odcinków. W wersji papierowej historia idzie sobie własnym torem, a w międzyczasie jest wiele retrospekcji – Brotherhood trochę to porządkuje i układa :)

Zdobycie przez Eda licencji państwowej też zostało tym razem zrealizowane bez zbędnych cudów – ostatnio upchnęli to wszystko do arci Tuckera itp. itd. Teraz było szybko i przyjemnie :)

Ogólnie rzecz biorą to podoba mi się, jak już wcześniej wspomniałam, że BONES dość szybko załatwia początkowe arci, żeby przejść przez to co jest już ludziom, którzy oglądali poprzednią wersję, znane. Lior, poprzednio zajmujący 2 odcinki, tym razem zmieszczono w jednym. Historie Tuckera, tam rozciągniętą na około 3 epizody, tutaj skończono po jednym. Opowieść o osadzie górniczej w ogóle pominięto, a to co się tam stało zostało po prostu wspomniane w jednym z dialogów. To dobrze rokuje na przyszłość, ponieważ dość szybko dojdziemy do „nowych” fragmentów ^^

Wracając jednak do różnic pomiędzy seriami. Największa przeze mnie zaobserwowana zmiana w postaciach dotyczy Rose. W pierwszej ekranizacji dość porządnie wybielono jej charakterek. Zrobiono z niej zagubioną, niewinną dziewczynkę, która nie wie co czyni. Tym razem ukazano to tak jak miało być, czyli pokazano ją jako myślącą bardzo irracjonalnie fanatyczkę religijną, ślepo podążającą za swoją wiarą. Tucker zresztą też wydał mi się bardziej nieprzyjemny niż poprzednio, za to Nina i Alexander rządzą! :) Gdyby Ed tak nie przywalił temu debilowi to ja bym to zrobiła!! Jak można cenić pieniądze i komfort bardziej niż życie własnej córki?! :/ Do tego tak kochanej i pragnącej ciepła i miłości malutkiej dziewczynki…

Co tam jeszcze… a tak! W odcinku 04 pierwszy raz mogliśmy oglądać nowego Scara. Ogólnie rzecz biorąc jest on dla mnie postacią dość kontrowersyjną. W pierwszej serii ułagodzono jego historię i w niektórych sytuacjach można było go nazwać „tym dobrym”, ale w wersji papierowej tak kolorowo nie ma. Bezwzględny morderca, robiący wszystko dla zemsty. Nigdy go nie lubiłam, ale po lekturze tomu 15 (wreszcie go upolowałam w księgarni i wczoraj skończyłam czytać ^^) zaczynam go bardziej rozumieć. Jest on zły, wiemy że to co robi jest złe, ale w głębi serca zaczyna się to akceptować. Jest on człowiekiem, którego złamało życie.

[patrzy na długość notki] …czy ja coś mówiłam, że zabrakło mi słów? xD Na teraz się żegnam – kolejny odcinek FMA ukaże się już jutro i będzie zawierał walkę Eda i Ala ze Scarem :) Nie mogę się doczekać, choć z drugiej strony mam ochotę na oglądanie z polskimi napisami ^^ Spodobały mi się polskie suby do FMA, ponieważ widać, że robią je ludzie czytający wersję papierową i zaznajomieni ze słownictwem wprowadzonym przez Pawła Dybałę :) Tym samym przyjemność z oglądania wzrasta xD

Screeny:

fmab02-01fmab02-02fmab02-03fmab02-04fmab02-05fmab02-06fmab02-07fmab02-08

fmab03-01fmab03-02fmab03-03fmab03-04fmab03-05fmab03-06fmab03-07fmab03-08fmab03-09fmab03-10

fmab04-01fmab04-02fmab04-03fmab04-04fmab04-05fmab04-06fmab04-07fmab04-08fmab04-09fmab04-10fmab04-11

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 2 maja 2009, in Anime, FullMetal Alchemist 2: Brotherhood and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 4 komentarze.

  1. Wolałam 1 serię.. Przynajmniej nie wiedziałam co będzie dalej, a tak to nie mam się zbyt z czego cieszyć ^^
    Wreszcie jest ta nota :) Już nie miałam co czytać xD
    Ja bez rodziców? Brrr.. A kto by mnie o 3 rano z komputera ściągał xD (ostatnio ciągle mam nocki)
    Zgadzam się ;] Rose była tu o niebo lepsza :P A Nina i Alexander byli świetni !
    Hmm,.. co by tu jeszcze? No to idę się na komunię przygotowywać (kuzyn ma, nie ja !!!) :)
    A i jeszcze screen’y ^.- Świetne ! Już myślę, że bez sensu jest pisanie ciągle o screen’ach jak i tak co bym miała napisać? Zawsze są piękne ! :)
    Paa, Aikee_chan (nie mogę wyzbyć się mojego starego nick’a xD)

  2. arci? nie arce przypadkiem? xD Ogólnie zgadzam się z twoimi opiniami, oprócz tej o Scarze. Nie pamiętam 1 serii dokładnie, ale nie wydaje mi się, żebyśmy widzieli go jako tego *dobrego*, bo tam w zasadzie nikt nie był *dobry*, oprócz Hughes’a T.T
    Btw, jak ty oglądasz anime? Ściągasz rawy + polskie suby, czy softsuby angielskie od grup subbujących? Wątpię w stream bo masz screeny w hq :d

    • Hmmm… arc = ark, odmiana arci = arki bardziej mi pasuje niż arce = arke. Mogę się oczywiście mylić – mój głupi nawyk, że lubię często używać angielskiego słownictwa :)

      Co do Scara – po prostu chodziło mi o to, że w pierwszej serii czasami był dla mnie bohaterem jak każdy inny – nie miałam ochoty go dusić własnymi rękoma za to co robił itp. Po mandze za to odbierałam go bardziej negatywnie…
      Ech, skomplikowane to. W sumie masz rację – w FMA ciężko kogokolwiek nazywać „dobrym” bo tak naprawdę nawet Ci teoretycznie „źli” prezentują swego rodzaju „człowieczeństwo”. Mój podział opiera się na tych których lubię (alias „dobrych”) i tych których nie trawię (alias „złych”) xD

      Co do oglądania – stream jest dla mnie niewygodny, więc oczywiście ściągam odcinki. Zazwyczaj wybieram softsuby angielskie (czasami polskie jeśli robi je dobra grupa). FMA to właśnie jedna z serii, którą ściągam w hq bo w przypadku mojej ulubionej serii nie chcę tracić na jakości ;]

      Pozdrawiam ^^

      • no tak, jeżeli arci – arki a nie arce – arc’e ;p ale każdy pisze jak lubi.
        W sumie jedyną moją znienawidzoną postacią był Shou Tucker.. każdy wie dlaczego ._.

Skomentuj

