Shugo Chara!! Doki! – Odcinki 79-80

scd79-80-title

Jako, że nie poddam się głupiemu zapaleniu ucha (co okazało się przyczyną wszystkich problemów), postanowiłam się wreszcie zabrać za oglądanie i nadrabianie zaległości ^^

Na pierwszy ogień poszła Shugo Chara z prozaicznego powodu – to tylko 2 odcinki :) …a raczej 1,5 ;P Wszyscy wiedzą jakie jest moje nastawienie do recapów, a epizod 80 po części nim właśnie był. Całe szczęście, że udało się Satelightowi dość zgrabnie umieścić go w fabule ^^

Przejdźmy zatem do streszczeń i przemyśleń!

ODCINEK 79:

scd79-title

Do domu Amu przybywa Yoru i prosi dziewczynę, aby ta uratowała Ikuto, który został pojmany przez Easter. Nasza bohaterka waha się jak postąpić. Tymczasem Tadase spotyka Kukaia. Chłopak zabiera Króla do swojego domu, gdzie przedstawia go swoim braciom. Po rozmowie z byłym Waletem, Tadase poprawia się nastrój. Wracamy do Amu – decyduje się ona pomóc Ikuto. Spotyka go w parku rozrywki, gdzie kiedyś się udali :) Dziewczyna widzi przemianę Death Rebel. Chłopak ją atakuję, ale ona nie może się przemóc, żeby się bronić. Na ratunek zjawia się Tadase…

ODCINEK 80:

scd80-title

Ikuto i Tadase toczą zażarty pojedynek. Król chce dowiedzieć się prawdy i powodów, którymi się kieruje kociouchy. W pewnym momencie udaje im się wyrwać niebiesko-włosego z transu, ale od razu zjawia się dyrektor Easter (a tym samym ojczym Ikuto) i za pomocą kamertonu przesiąkniętego energią X Eggów odzyskuje kontrolę nad chłopakiem. Tymczasem Amu i Tadase łączą siły wykonując atak Platinum Heart, który oczyszcza wszystkie jajka z X-ów. Nagle pojawia się Embryo, ale Amu nie udaje się go zdobyć. Ludzie z Easter odchodzą, a nasi Strażnicy odbywają rozmowę, podczas której sobie wszystko wyjaśniają i decydują, że razem uratują Ikuto!

Przemyślenia:

Miło znów było zobaczyć Kukaia. Ma on niesamowity talent, aby poprawiać nastrój innym osobom. Przydałby mi się taki kumpel (albo chłopak ;P). Ogólnie rzecz biorąc to Tadase i Kukai w tej serii prezentują typową „męską” przyjaźń, jeśli mogę to tak określić. Lubię takie wątki. Większość anime kręci się wokół romansu, a bagatelizuje tak ważne uczucie jakim jest przyjaźń. To przyjaciel zawsze jest przy nas w chwilach załamania, to on się o nas martwi, to on pociesza. Przyjemnie to czasami zobaczyć ^^

Następna rzecz – bracia Kukai są świetni! Prezentują swego rodzaju tsundere typ osobowości, który widzę także u moich starszych braci, dlatego jest to dla mnie okropnie zabawne ;] Ta niby obojętność, która w chwili potrzeby zamienia się w wielką uprzejmość i opiekuńczość. Mimo, że się z tobą ciągle kłócą i Ci dokuczają, to zawsze będą przy tobie, kiedy potrzebujesz z kimś pogadać, czy się komuś wyżalić ^^

Cieszę się także, że jesteśmy po kryzysowym momencie u Amu (udawajmy, że odcinka 78 nie było – tak będzie najlepiej ;P). Bardzo podobał mi się moment, kiedy nasza bohaterka stanęła w obronie filiżanek z parku rozrywki. Miejsce pierwszej randki głęboko zapada w serce ^^

Tadase zyskał w moich oczach. Doszliśmy wreszcie do momentu, od którego w mandze bardziej go polubiłam :) Stanowczy, wreszcie wie czego chce, zamiast trzymać się niepewnych domysłów, pragnie poznać prawdę, nie boi się mówić o swoich prawdziwych uczuciach, nie rozpamiętuje przeszłości, a myśli o przyszłości. Ma wielkiego plusa :) Do tego Platinum Heart był całkiem efektowny ^^

Na wyróżnienie zasługuje także Yoru. Jest kochany i tyle! To jak się martwi o swojego właściciela, to jak rzucił się na szyję Amu – nawet ja nie mogę się powstrzymać od westchnień typu „słoooodkiii!” xD

O Easter nie wspominam – każdy wie jacy to dranie! Szkoda, że Amu i Tadase mimo swojej długiej przemowy nie byli w stanie wbić im choć trochę rozumu do głowy. Swoją drogą to SC nie byłoby prawdziwą serią magicial girls, gdyby nie pojawiały się w niej tego typu momenty. Mowy o wierze w innych ludzi, o tym, że należy sobie ufać – często uśmiechałam się do tego typu fragmentów, ale ostatnio zaczynam się zastanawiać czy słusznie. Czasami chyba każdy człowiek potrzebuje usłyszeć coś takiego. Zobaczyć, że w świecie gdzie człowiek człowiekowi wilkiem istnieją też takie „czyste” uczucia :) Doszukuję się tu zapewne za dużej głębi, ale lubię tego typu egzystencjalne rozważania – wybaczcie :)

Pozostaje mi tylko powzdychać do cierpiącego Ikuto i się pożegnać ;] Fani naszego kociouchego zapewne oczekiwali czegoś więcej, ale uwierzcie mi – nie potrafię napisać nic więcej jak  „Amu! Uratuj go wreszcie bo chcę usłyszeć to słynne ‚Yo Ohime-sama’!” xD

Aha! Następny odcinek to filler, ale myślę, że mimo tego będzie to przyjemny epizod. Kiseki i Yoru wybiorą się na infiltrację siedziby Easter – może być całkiem uroczo ^^

Screeny:

scd79-01scd79-02scd79-03scd79-04scd79-05scd79-06scd79-07

scd80-01scd80-02scd80-03scd80-04scd80-05scd80-06

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 28 kwietnia 2009, in Anime, Shugo Chara! and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 15 Komentarzy.

  1. Ta, te epizody były świetne, choć przyznaje, że wszystkie „recapy” przewinęłam. Domyślam się też, że mnie podobały się zupełnie niewłaściwe fragmenty, ale rozbroiła mnie mina Amu, po zobaczeniu wiadomości od Utau. Nie mogę się doczekać momentu, kiedy i ona wkroczy do akcji (tworzą razem z Yayą prześwietny duet ^^). A Kukai wraz z braćmi był jak zwykle niesamowity. Ja chcę mieć tego chłopaka przy sobie.
    Zwróciłam jeszcze uwagę na moment, gdy Tadase walczy z Ikuto i próbuje go jakoś przywrócić do rzeczywistości. Krzyki „Ikuto-niisan” nie dały żadnego efektu, za to, gdy tylko powiedział „Tsukiyomi Ikuto” od razu w oczkach kocio-uchemu rozjaśniło. Mimo powagi sytuacji miałam ochotę się roześmiać.
    Dobra, ja lecę dalej nadrabiać zaległości. Pozdrawiam.
    Alex

  2. Masz zapalenie ucha ? Współczuję ci :(
    Ok, no to komentuje. :D
    Zacznę od screen’ów. Gdy na nie patrze to żal mi nie powiedzieć o nich pierwsze. Są super. Zwłaszcza podoba mi się piąty. W życiu bym nie pomyślała, że Yoru jest w stanie przytulić się do Amu znając jego charakter.
    Zdziwił mnie fakt, że Kukai ma tylu braci. Skąd on ich wytrzasnoł ?! xD
    Tak, tak! Staję się fanką Tadase : ] Wreszcie dorósł ^.-
    Ja też uwielbiam słuchać takich rozważań. No, ale co za dużo to nie zdrowo! ^^ Nie więcej niż raz na dwa odcinki. Bo inaczej jest mi niedobrze.
    No i znów taki krótki koment… Co się ze mną dzieje ?
    No to spadam :P Już nic więcej z siebie nie wyciągne. Może to z powodu braku energii ?

  3. Kurczę, a ja nie widziałem odc. 26-50, bo nie ma PL napisów, a mój angielski jest dość cienki…

    http://www.mediafire.com/?zzgytir4azm

  4. Wrzucam linka do singla BUONO – My Boy
    (ten poprzedni nie chce iść)

    http://www.mediafire.com/?zzgytir4azm

  5. Yoru był najlepszy… jak biedny siedzi na tym słupie i się drze IKUTO!!! A pomte… A-Amu?

    I jak tu go nie kochać? :D Normalnie gydybm nie lubiła Ikuto (yhm…jasne…) to polubiłabym go ze względu jakiego ma Shugo Charę :D

    I się nie mogę doczekać duetu Yoru-Kiseki :D Juhu, jeszcze tylko 2,5 dnia :D No bo w sobotę rano odcinek już jest na yotubie a to mi wystarcza..i tak zwykle jest w HD…. a w ten weekend manga nas też czeka (błagam NIE OSTATNI CHAPTER!!) więc majówka się zapowiada świetnie :D

    A no i Death Rebel. Wcześniej by było chyba pełnej przemiany. A może była? Muzyka jest świetna! Może nie do poduszki XD ale tam pasuje świetnie… Tylko z tą głową Ikuto coś nie tak :D Raz ma odchylona to tyłu a w mastępnym ujęciu już prosto. Co jest? :P

  6. @Alexandra
    Mina Amu zawsze jest świetna kiedy widzi Utau xD
    Drugi moment, o którym wspomniałaś faktycznie też utkwił w pamięci :) Co prawda liczyłam, że to raczej po „Ikuto-nii-san” coś do niego dotrze (wspomnienia z dzieciństwa itp.), ale scenarzyści postanowili nas zaskoczyć ;]

    @Aikee_chan
    Tak jest – też uwielbiam ten screen ^^ Yoru to wspaniała chara, a w Ikuto arc jego charakter jest bardziej słodziutki niż dotychczasowo ;) …zaczynam wyrażać dziwne pragnienie, że chciałabym mieć kota xD

    brak energii? A co się stało słoneczko? Nie mów mi, że też cię dopadła taka „wiosenna zadyszka” :(

    @jordi
    Jesteś wielki! ^^ Dzięki wielkie za linka – już wcześniej miałam „My Boy”, ale polowałam na cały singiel :)

    Co zaś się tyczy napisów, to z tego co wiem aktualnie są na 29 lub 30 odcinku (jak nie dalej). Ja wolę „englisza” bo na moje zdolności językowe raczej nie narzekam (xD), a i nie miałabym siły tyle czekać ;)

    @monilip
    Dokładnie! Ten moment z Yoru na słupie tak mnie rozbroił, że musiałam go umieścić na screenie tytułowym xD

    No widzisz – dla Ciebie to 2,5 dnia. Ja tam sobie poczekam na wersję do ściągnięcia, która będzie albo w sobotę wieczór, albo w niedzielę :) Na mangę oczywiście też nie mogę się już doczekać! Myślę, że to nie będzie jeszcze ostatni rozdział (obstawiam, że jeszcze ze 2 wyjdą). Muszą rozwiązać sporo spraw i walnąć (mam nadzieję!) jakiś przyjemny epilog ^^

    Death Rebel? Ogólnie rzecz biorąc nie zbyt podoba mi się sposób w jaki Satelight go zrobił – jedynie kosa jest fajna ;P

    Pozdrawiam ^^

    • mnie się podoba. No, prócz pozy Ikuto na końcu. Jest taka sztuczna… Ale te niby „płomienie” są świetne!

      A wersja na youtubie złą nie jest :P Jak powtarzam – często jest nawet HD czyli naprawdę dobra jakość :) NO i większa niż zwykłe okno :)

      Pozdrawiam też :) I zdrowia życzę! :)

  7. Jeny jak widze tego płaczącego Yoru to łzy same napływają mi do oczu =( Biedny Ikuto. Jest on moja najukochańszą postacią, ale tak mi go szkoda… Jego historia jest taka smutna =(

  8. @monilip
    Właśnie o to chodzi – Death Rebel wygląda dla mnie jakoś tak nienaturalnie.
    Co się tyczy youtube’a – jestem typem, który lubi mieć wszystko ściągnięte :) Streaming jest dla mnie po prostu niewygodny ;]

    @Nishi
    Tu się z Tobą zgodzę – Ikuto to jedna z postaci w M&A, która posiada bardzo smutną historię :( Chyba tylko bohaterowie Furuby go przebijają, tyle że tam właśnie chodziło o przedstawienie problemów ludzi :)

    Ciepło pozdrawiam ^^

  9. Yoru jej Yoru… świetne, na widok jego smutnej miny aż mi się płakać chciało:((
    Mam nadzieję, że zakończą mangę i anime tak ja potrzeba ( czyli Amuto xD) Będziesz tłumaczyć singiel MY BOY na polski??

    • Będę będę ^^
      Czekam jeszcze aż się ukaże pełne angielskie tłumaczenie bo jednak nie chcę umieszczać translacji tylko i wyłącznie na podstawie mojego japońskiego przekładu :) Zawsze jeszcze sprawdzam moją wersję z angielską ^^

  10. Czytaliście już następny chapter Shugo Chary…?? W życiu bym się nie spodziewała kim jest te „GOZEN”. Moim zdaniem trochę dziwnie to trochę wymyślili… no ale cóż i tak był ciekawy tylko szkoda, że na następny chapter trzeba czekać aż miesiąc. Co do zakończenia całej mangi i myślę że jeszcze parę chapterów będzie .(chyba)

  11. To, co oni tam zrobili w tej mandze to mi się w ogóle nie podoba:( Co to w ogóle jest?? Jeszcze wg. mnie 5 chapterów min.

    • 5? Bardzo możliwe. Jeden zejdzie na historię Hikaru, ze dwa na zakończenie intrygi, jeden na podsumowanie + jeden na szczęśliwy epilog „po latach” ^^
      Mnie by to ustawiało ;]

      Co zaś się tyczy fabuły – tyle się już tematów na przeróżnych forach naczytałam, że w sumie obstawiałam 3 osoby mogące być GOZENEm: Tsukase, Aruto lub tego małego dzieciaka. Jak widać jedna opcja się sprawdziła.
      Rozdział kwalifikuję do kategorii „ujdzie” – spodziewałam się większego znaczenia Embryo. Całą serię wszyscy za nim biegali, a teraz zostało zignorowane. Po za tym wyobrażałam sobie jakie to straszliwe/tragiczne w skutkach życzenie będzie mieć GOZEN, a tu taka klapa!

      No nic – pozostaje nam czekać do czerwca :)

  12. a ja nie moge znalezc shugo chara doki od 1 odcinka ..:( …wy juz tu tak daleko a ja kilometr w tyle ..;/

Skomentuj

