Music: YUI – Again (FullMetal Alchemist 2:Brotherhood)

ed-elfic-fma-fanart-again-title

Ech – mogę się gapić na ten fanart z wyrazem „awwwwwww~!” na twarzy xD Zresztą to samo tyczy się obrazka na końcu notki – niesamowity rysunek ^^

Ale wracajmy do rzeczy, czyli do piosenki „Again” w wykonaniu YUI, będącej openingiem do FullMetal Alchemist: Brotherhood. Utworek jak już mówiłam jest dość dziwny, ponieważ ciężko go polubić po pierwszym przesłuchaniu. Dopiero po kolejnych razach zaczynamy zdawać sobie sprawę, że mimowolnie go nucimy ;) Utworek „rockowy” (gitary są, ale bardzo lekkie). Głos całkiem przyjemny (choć początkowo myślałam, że dobrali okropną wokalistkę do tego OPa), a całość ma tendencję do wpadania w ucho xD Podoba mi się tekst, ponieważ fajnie odnosi się do fabuły ^^ (tłumaczenie jest dość „poetyckie”, po za tym niektórych fragmentów nie jestem pewna)

Mam jeszcze w planach przetłumaczenie „Uso”, czyli EDa FMA, ale póki co nie udało mi się dorwać dobrej jakościowo wersji tej piosenki :( Cóż, trzeba czekać ;]

EDIT:
Okazało się, że link do downloadu na mediafire wygasł – tym razem wrzuciłam piosenkę na rapidshare i mam nadzieję, że nie będzie problemów ^^

YUI – AGAIN

Yume no tsuzuki oikaketeita hazu nano ni
Magarikunetta hosoi michi hito ni tsumazuku

„Ano koro ni mitai ni” tte modoritai wake janai no nakushitekita sora wo sagashiteru
Wakattekuremasu you ni gisei ni natta you na kanashii kao wa yamete yo

Tsumi no saigo wa namida janai yo zutto kurushiku seotte kun da
Deguchi mienai kanjou meiru ni
Dare wo matteru no
Shiroi NOOTO ni tsuzutta you ni motto sunao ni hakidashitai yo
Nani kara nogaretainda
„Genjitsu” tte yatsu

Kanaeru tame ni ikiterun datte
Wasurechaisou na yoru no mannaka
Bunan ni nante yatterarenai kara
Kaeru basho mo nai no
Kono omoi wo keshite shimau ni wa
Mada jinsei nagai deshou (I’m on the way)
Natsukashikunaru
Konna itami mo kangei jan

Ayamaranakucha ikenai yo ne aa gomen ne
Umaku ienakute shinpai kaketa mama datta ne

Ano hi kakaeta zenbu ashita kakaeru zenbu
Junban tsuketari wa shinai kara
Wakattekuremasu you ni sotto me wo tojitanda
Mitakunai mono made miendamon

Iranai uwasa ni chotto hajimete kiku hatsugen docchi
Mukaiattara tomodachi datte
Uso wa yamete ne
Fukai HAATO ga iradatsu you ni karadan naka moeteirun da
Hontou wa kitai shiten no
„Genjitsu” tte yatsu

Kanaeru tame ni ikiterun datte
Sakebitaku naru yo kikoete imasu ka
Bunan ni nante yatterarenai kara
Kaeru basho mo nai no
Yasashisa ni wa itsumo kansha shiteru
Dakara tsuyoku naritai (I’m on the way)
Susumu tame ni
Teki mo mikata mo kangei jan

Douyatte tsugi no DOA akerun dakke kangaeteru
Mou hikikaesenai monogatari hajimatterun da
Me wo samase me wo samase

Kono omoi wo keshite shimau ni wa
Mada jinsei nagai deshou
Yarinokoshiteru koto yarinaoshite mitai kara
Mou ichido yukou

Kanaeru tame ni ikiterun datte
Sakebitaku naru yo kikoete imasu ka
Bunan ni nante yatterarenai kara
Kaeru basho mo nai no
Yasashisa ni wa itsumo kansha shiteru
Dakara tsuyoku naritai (I’m on the way)
Natsukashikunaru
Konna itami mo kangei jan


YUI – PONOWNIE

Powinniśmy podążać za naszymi marzeniami
Ale potykamy się o ludzi na tej zagiętej, wąskiej ścieżce

To nie tak, że chcemy powrócić do „tamtych czasów”, po prostu poszukujemy nieba, które utraciliśmy
Przestań robić taką minę, to tak jakbyś poświęcił się, żebym mogła zrozumieć

Grzech nie kończy się wraz ze łzami, musisz cierpieć i nieść to brzemię przez wieczność
Na kogo czekasz w tym labiryncie emocji,
W którym nie można dostrzec wyjścia?
Tak jak to zapisałam w tym czystym notesie, chcę być bardziej szczera
Od czego chcesz uciec?
Od czegoś zwanego „rzeczywistością?

Żyjemy po to, aby spełnić nasze marzenia
Nawet jeśli, wygląda na to, że zapomniałem o tym, podczas tej nocy
Nie ma mowy, żebyśmy się do tego nie mieszali
Ponieważ nie mamy miejsca, do którego możemy wrócić
Ciągle jest jeszcze zbyt wiele przede mną,
Abym chciała wymazać te uczucia (Jestem w drodze do tego)
Odczuwam tęsknotę
Z radością powitałabym ten ból

Muszę za to przeprosić. Ach, przepraszam
Ciągle tylko przysparzam problemów, bo nie umiem tego dobrze powiedzieć

Wszystko co miało miejsce dzisiaj, wszystko co będzie miało miejsce jutro
Nie ustawiam tego w żadnym porządku
Aby zrozumieć co się stało, zamknij oczy
I dojrzyj to, czego nie można zobaczyć

Chyba zacznę robić ludziom wymówki, kiedy usłyszę niepotrzebne plotki
Nie będę kłamać nawet przyjaciołom
Fala ekscytacji przelewa się przez moje ciało
Poruszając moje rozpalone serce
Tak właściwie, to oczekuję czegoś
Od tej rzeczy zwanej „rzeczywistością”

Chcę wykrzyczeć to, że żyjemy,
Aby spełnić nasze marzenia, słyszysz mnie?
Nie ma mowy, żebyśmy się do tego nie mieszali
Ponieważ nie mamy miejsca, do którego możemy wrócić
Zawszę jestem wdzięczna za uprzejmość, którą okazują mi ludzie
Dlatego chcę stać się silna (Jestem w drodze do tego)
Abym mogła kontynuować,
Z radością powitam tak przyjaciół jak i wrogów

Myślę tylko o tym jak otworzyć następne drzwi
Nieodwracalna opowieść właśnie się rozpoczęła
Otwórz oczy! Otwórz oczy!

Ciągle jest jeszcze zbyt wiele przede mną,
Abym chciała wymazać te uczucia
Chcę poprawić rzeczy, które pozostawiłam niedokończone
Spróbujemy ponownie?

Chcę wykrzyczeć to, że żyjemy,
Aby spełnić nasze marzenia, słyszysz mnie?
Nie ma mowy, żebyśmy się do tego nie mieszali
Ponieważ nie mamy miejsca, do którego możemy wrócić
Zawszę jestem wdzięczna za uprzejmość,
Którą okazuję mi ludzie (Jestem w drodze do tego)
Odczuwam tęsknotę
Z radością powitałabym ten ból


Download:
FMA2 – YUI – again

edward-elric-by-laichro

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 17 kwietnia 2009, in FullMetal Alchemist 2: Brotherhood, J-Music and tagged , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 14 komentarzy.

  1. Ja tam YUI potrafię słuchać non-stop. Co prawda w tej piosence jakby trochę mniej słychać gitarę niż w pozostałych (charakterystyczna cecha piosenek YUI to właśnie wszechobecna gitara), lecz mimo wszystko ten jej głos jak zwykle od razu mnie zaczarował. I oczywiście słowa piosenki. Co prawda utrzymane są one w podobnym stylu, co większości jej utworów, lecz jednak mają w sobie coś „innego”. Cieszę się, że przetłumaczyłaś tą piosenkę. Sama miałam to w planach, ale chyba jednak się wstrzymam. Przynajmniej na razie ^^. Pozdrawiam
    Alex

  2. Co ty gadasz, jak ja dorwałem na 4chanie link do openinga FMA2 to potem miałem fazy dwie godziny i nie mogłem przestać go słuchać.. xd

    • Jak już mówiłam – opisuję moje wrażenia. Moje wrażenie było takie, że początkowo byłam trochę zawiedziona bo marzyło mi się coś innego jako OP do FMA. Teraz już jak najbardziej jestem zaczarowana przez YUI i mogę tej piosenki słuchać na okrągło, ale na początku mnie nie „kopnęło” tak jak tego oczekiwałam, ot tyle xD

  3. YUI – hmmm… ma lepsze utwory, ale ten tak można oceniać 4+/6 – pasuje jako OP w porównaniu do koszmarka pt. „Uso”

  4. Aaaah jaki boski obrazek z Edem napoczątku notki *.*
    skąd ty żeś go wzięła? :3
    Opening fma mi sie podoba, szkoda, ze link do sciagniecia nie dziala, ale i tak dzieki :)
    Ed juz mi sie nie podoba niestety ^^

    • Dzięki za info! Wieczorem postaram się poprawić ten link ^^
      Co się tyczy obrazka – Taku mi go podesłał i nie mogłam się powstrzymać, żeby go nie użyć :)

      Pozdrawiam :)

  5. Nie znalazłem lepszego tematu – to wstawiam tutaj

    SID- Uso (SIngle 29.04.2009)

    http://www.mediafire.com/?zuxlvyzzz2t

    PS. Nadal ten utwór zupełnie mnie nie przekonuje :P

    • Dziękuję! ^^
      Mnie „Uso” oczarowało po pierwszych sekundach z zapowiedzi :) Wokalista ma przyjemny głos, a muzyka jest lekka i podchodzi mi trochę pod moich kochanych L’Arc~en~Ciel ;]

      Pozdrawiam ^^

  6. Ja słuchałem non-stop przez tydzień i mi sie nie znudziło. YUI ma ogólnie fajne piosenki i piękny głos.

  7. olek-olcia-ola

    Ja jakoś polubiłam to od pierwszego przesłuchania
    a Ed wygląda na pierwszym rysunku jak dziewczyna
    na drugim już mniej
    najlepszy jest Al

  8. olek-olcia-ola

    i choć jestem wymagająca co do anime to to jest suuuuuuuuuuuuuper
    szkoda tylko że zrobili cz.1 FMA – jako odbiegającą od treści mangi – i cz.2 – jako odwzorowanie mangi -ech.

  9. kocham tą piosenkę to jedna z moich ulubionych z Full Metal Alchemist Brotheehood

  1. Pingback: …FullMetal Alchemist Brotherhood… (Openingi) « …Pppfff:)…

Skomentuj

