Monthly Archives: Kwiecień 2009

Shugo Chara! – ch.07 (+ rozmyślania)

shugo_chara_v02_ch07_pg044

Wreszcie udało mi się skończyć zadania z PO i zabrać za dodanie tego rozdziału (jak wczoraj obiecałam :)). Tym razem dziękujcie za ciężką pracę Wiedźmie ^^

W notce tej chciałabym zawrzeć także parę rozważań, ponieważ dzisiaj miałam dość nieprzyjemną sytuację kiedy zalogowałam się na wordpressa i zaczynam się zastanawiać, czy to ludzie się dziwni, czy to ja stanowię problem…

Shugo Chara!
Tom 02 – Rozdział 02 (07)

Read the rest of this entry

Shugo Chara!! Doki! – Odcinki 79-80

scd79-80-title

Jako, że nie poddam się głupiemu zapaleniu ucha (co okazało się przyczyną wszystkich problemów), postanowiłam się wreszcie zabrać za oglądanie i nadrabianie zaległości ^^

Na pierwszy ogień poszła Shugo Chara z prozaicznego powodu – to tylko 2 odcinki :) …a raczej 1,5 ;P Wszyscy wiedzą jakie jest moje nastawienie do recapów, a epizod 80 po części nim właśnie był. Całe szczęście, że udało się Satelightowi dość zgrabnie umieścić go w fabule ^^

Przejdźmy zatem do streszczeń i przemyśleń!

Read the rest of this entry

Music: Yoko Hikasa – Don’t Say ‚Lazy’ (K-ON!)

mio-akiyama-by-saiin

Echhh… Boli mnie głowa… już trzeci dzień… i nie chce przejść… :/ Zwariuje zaraz! Jak tu normalnie egzystować, kiedy najlepiej się czujesz śpiąc cały dzień? Tak nie można :(

Postanowiłam zaprzątnąć sobie umysł czymś innym i może dzięki temu zapomnieć o tym głupim uczuciu. Jako, że nie jestem w stanie nic oglądać/czytać to zabrałam się za translację piosenki, którą i tak miałam zamiar kiedyś przetłumaczyć, czyli ED z K-ON!„Don’t Say ‚Lazy'”.

Śpiewa ją moja ulubiona Mio (Yoko Hikasa). Całośc jest mocno rockowa, a te specyficzne gitary/syntezatory okropnie mi się podobają :) Do tego sposób w jaki wymawiane jest „lazy” i „crazy” jest przezabawny xD

Zostawiam was już z tekstem, tłumaczeniem i downloadem i idę się połozyć… znowu :/ Moja jedyna nadzieja w tym, że jeszcze 3 dni i weekend majowy + matury = piątek-wtorek WOLNE!! ;]]

Read the rest of this entry

[wykończona] …

anime-tired-sleepy-girl

To co widzicie powyżej idealnie odzwierciedla mój nastrój… Jestem tak wykończona, że jeszcze chwilka i będę pisała tą notkę z zamkniętymi oczami <wzdycha> Spałam dzisiaj chyba 13-14 godzin, a czuje się jak po dwóch :/ …ale co się dziwić, jeśli przez trzy dni spało się po około 3 godziny. Naprawdę masakra!

Ale koniec narzekania – piszę aby oznajmić, że już wróciłam i mam zamiar zacząć nadrabianie zaległości oraz opowiedzieć jedno przyjemne wydarzenie z wycieczki ^^

Read the rest of this entry

Tales of the Abyss – Odcinek 26 (ostatni)

talesabyss26-title

Raaaany! Mam dość! 2 godziny uczyłam się miast świata na geo bo jutro mam sprawdzian :/ Powiecie mi po co uczyć się jakichś 250 miast i ich położenia na mapie, skoro w normalnym życiu wystarczy, że sięgnę po atlas i wszystko mam czarno na białym? Jakaś paranoja – dlatego właśnie nigdy nie lubiłam geografii :/

Żeby nabrać oddechu po tym wzmożonym umysłowym wysiłku, zasiadłam sobie do kompa w celu napisania jednej z zaległych notek – padło na Talesy… :) Później zabieram się za czytanie Furuby (codziennie zaliczam tomik ^^)

Trochę szkoda, że to już koniec tej bardzo dobrej serii, ale nie można rozpaczać – w końcu dostaliśmy w tym sezonie Tears to Tiara, prawda? :)

PS: I kto mówi, że oglądanie anime nic nie daje? Aż do obejrzenia tego odcinka, nie miałam pojęcia, że podanie komuś lewej reki jest symbolem „bezgranicznego zaufania, przyjaźni oraz braterstwa, ponieważ znajduje się ona bliżej serca” ^^ Fajny zwyczaj :)

Read the rest of this entry

Shugo Chara! – ch.06

shugo_chara_v02_ch06_pg002_003a

Zaczynamy drugi tom! Jakoś szybko zleciało załatwienie pierwszego, prawda? ^^

Od dwóch dni siedziałam nad edycją tego chapteru, ponieważ chciałam go nareszcie skończyć, jako że rozdział 07 jest już w fazie ostatnich korekt :)

Zapraszam do lektury i ocenę mojej pracy! …no i znów nigdzie nie ma tytułu :(

Shugo Chara!
Rozdział 06

Read the rest of this entry

Music: YUI – Again (FullMetal Alchemist 2:Brotherhood)

ed-elfic-fma-fanart-again-title

Ech – mogę się gapić na ten fanart z wyrazem „awwwwwww~!” na twarzy xD Zresztą to samo tyczy się obrazka na końcu notki – niesamowity rysunek ^^

Ale wracajmy do rzeczy, czyli do piosenki „Again” w wykonaniu YUI, będącej openingiem do FullMetal Alchemist: Brotherhood. Utworek jak już mówiłam jest dość dziwny, ponieważ ciężko go polubić po pierwszym przesłuchaniu. Dopiero po kolejnych razach zaczynamy zdawać sobie sprawę, że mimowolnie go nucimy ;) Utworek „rockowy” (gitary są, ale bardzo lekkie). Głos całkiem przyjemny (choć początkowo myślałam, że dobrali okropną wokalistkę do tego OPa), a całość ma tendencję do wpadania w ucho xD Podoba mi się tekst, ponieważ fajnie odnosi się do fabuły ^^ (tłumaczenie jest dość „poetyckie”, po za tym niektórych fragmentów nie jestem pewna)

Mam jeszcze w planach przetłumaczenie „Uso”, czyli EDa FMA, ale póki co nie udało mi się dorwać dobrej jakościowo wersji tej piosenki :( Cóż, trzeba czekać ;]

EDIT:
Okazało się, że link do downloadu na mediafire wygasł – tym razem wrzuciłam piosenkę na rapidshare i mam nadzieję, że nie będzie problemów ^^

Read the rest of this entry

Shugo Chara!! Doki! – Odcinek 78

scd78-title

Zastanawiam się kiedy ostatnio zdarzyło mi się mieć tak mało screenów i tak niewiele do powiedzenia. Naprawdę ten odcinek prawie mnie zanudził! Jak można zrobić tak beznadziejny filler? 25 minut dylematów moralnych bohatera nie jest czymś przeze mnie uwielbianym :/

Załatwmy więc szybko ten epizod, abym mogła wrócić do czytana Furuby (Kaori to wszystko Twoja wina! xD)

…albo nie – skoro nie mam za dużo do powiedzenia o SC (a ten wstęp jest wyjątkowo krótki ;P) to chcę sobie ponarzekać na coś innego. PATRZCIE i powiedzcie mi czy też to widzicie?! Jestem załamana – co oni chcą zrobić z moim FMP!? Zac Efron jako Sousuke!? Czy ich coś nie porąbało (nie chcę użyć mocniejszego słowa choć samo ciśnie się na język :/) Full Metal Panic to nie jakiś High School Musical do jasnej ciasnej!!! Postuluję: Drodzy Amerykanie – kręcenie filmów na podstawie anime zostawcie proszę Japończykom [błagam]

Read the rest of this entry