La Corda D’Oro ~secondo passo~ – Odcinek 01

lacorda01-title

Stało się! Doczekaliśmy się nowej „serii” La Cordy (i słoneczka za oknem)! ^^

Oglądając miałam w sumie problem bo nie wiedziałam, czy lepiej oddawać się wrażeniom wizualnym (ach ci bishie xD), czy może skupić się na tekstach ;] Całe szczęście, że w ogólnym rozrachunku udało mi się pogodzić obie czynności :)

Do dzieła więc! (Przejdźmy szybko przez to streszczenie żebym mogła się wreszcie po wyżywać na tym odcinku) ;P

Streszczenie:

Zaczął się nowy rok szkolny. Wszyscy nasi starzy znajomi spotykają się ponownie po czym zmierzają na zajęcia. Kahoko znajduje Lili’ego – maluch jest szczęśliwy, że dziewczyna postanowiła uczyć się gry na skrzypcach, mimo że konkurs już się dawno skończył :)

Następnie odbywa się swego rodzaju dogrywka pomiędzy trójką najlepszych uczestników konkursu. Przystępują do niej Yunoki, Ryo i Len. Wygrywa nasz genialny skrzypek ^^

Później przenosimy się na lekcje do Kahoko – okazuje się, że ma ona w klasie nowego ucznia – zwie się on Aoi Kaji. Chłopak jest zachwycony spotkaniem z naszą bohaterką, co więcej wyznaje, że jest ona powodem jego zmiany szkoły!

Dalej mamy spotkanie byłych uczestników konkursu z nowym dyrektorem, w sprawie występu na pewnego festiwalu (obchody 150 rocznicy otwarcia portu). Kira (wspomniany nowy dyrektor) oznajmia Kahoko, iż jej umiejętności nie są wystarczające i nie jest potrzebna. Dziewczyna jest zdołowana z tego powodu (natomiast uczestnicy są zbulwersowani), ale nic nie może zmienić decyzji mężczyzny. Kiedy Kaji spotyka naszą bohaterkę, postanawia ją w jakiś sposób pocieszyć i zabiera ją do parku rozrywki.

Później Kahoko spotyka także Ousaki-sempaja :) Mężczyzna proponuje, aby zastąpiła go podczas pewnego występu, którego miał udzielić, ale nie może z powodu pilnego wyjazdu. Dziewczyna jest pozostawiona w rozterce co dalej robić…

Przemyślenia:

Na początek warto by powiedzieć, że sam fakt stworzenia dodatkowych odcinków La Cordy jest godny pochwały – tylu fanów (czy może raczej fanek? ;]) szaleje za tą serią, więc w sumie można się było tego spodziewać. Tylko nasuwa się od razu takie pytanie: Dlaczego? Dlaczego tylko 2 epizody??? Jaki jest sens w dawaniu kostki czekolady kiedy nam marzyła się cała tabliczka? Przecież ledwo zdążymy poczuć jej smak, a nie pozostanie po niej nawet maleńki ślad… ;( Pozostaje mieć nadzieję, że nowe OVA to coś typu „badania rynkowe”. Jeśli się sprzeda, to kto wie co będzie dalej… :)

Wracając jednak do samego odcinka. Fajnie, że rozwiązano w końcu konkurs! Można się było spodziewać, że to właśnie Len będzie zwycięzcą (Choć wahałabym się jeszcze pomiędzy pianinkiem Ryo – oboje byli świetni… co ja mówię! Yunoki, mimo że czasami potrafi zdenerwować tu także pokazał klasę ^^) , ale co tam – miło było znów posłuchać tych przyjemnych kawałków muzyki klasycznej ^^

Faktem, który najbardziej denerwował mnie w całym epizodzie było skupienie akcji na Kajim. Ja wiem, że jest przystojny itp., ale no… Czekałam na nową serię z nadzieją pooglądania sobie starych ulubieńców, a tymczasem ich rola była bardziej niż epizodyczna :(

Mówiąc o samym Kajim – czy tylko mnie tak wkurzał jego głos??? Miyano Mamoru to świetny seiyuu, ale w tej roli mi się nie podobał. Nie wiem jak to powiedzieć, ale facet powinien brzmieć bardziej… po męsku? No nie wiem lecz w tym wypadku jego głos aż ociekał miodem i słodkością! Naprawdę liczyłam na coś innego… Jeśli zaś pominiemy dźwięk i skupimy się na Aoim jako na osobie to mamy dobrze wychowanego, świetnego ucznia i wspaniałego sportowca. Czego chcieć więcej? Może uznacie mnie za wariatkę, ale powiem, że takie „ideały” są nie dla mnie (jedynie jego oczy są śliczne – takie zieloniutkie ^^) ;] Typy „Księcia” (nawet został nazwany, o zgrozo, „Ouji-sama”!) to najbardziej irytujące postacie jakie można było wymyślić ;P Naszła mnie też taka dygresja – jak bym zareagowała, gdyby ktoś kogo pierwszy raz widzę, pojechał mi hasłem: „Przybyłem tu, żeby się z Tobą spotkać”. Chyba zaczęłabym się zastanawiać czy z nim nie ma coś nie tak xD Dlatego też osobiście bardziej skupiłam się na Etou – anime oryginal, fioletowo-włosym wredziolu xD

Chłopak był pokazany tylko w kilku momentach, ale i tak zaskarbił sobie moje zainteresowanie bezpośrednim zachowaniem (bez owijania w bawełnę), szczerością i lekkim egoizmem/ignorancją reszty świata. Bardzo chciałabym wiedzieć o nim coś więcej, po za tym, że gra na skrzypcach ^^  (choć kiedy go zobaczyłam, miałam nieodparte wrażenie, że powinni mu dać gitarę elektryczną bo to najlepiej będzie pasowało do jego image’u xD) Szczerze powiedziawszy skojarzył mi się trochę z Haru (jeden z moich ulubieńców :))  z Fruits Basketa ;)

Teraz słów kilka o kolejnej postaci, która doprowadziła mnie do szału – Kira alias nowy dyrektor! Żeby powiedzieć komuś prosto w twarz „Jesteś niepotrzebny” to trzeba mieć tupet! Potem było widać jak idą próby naszej muzycznej ekipy, kiedy w pobliżu nie było Kaho ^^ Oczywiście nie mogę tu nie wspomnieć o słodkości Kazukiego, który zapytał, czy dobry występ naprawdę jest najważniejszą rzeczą? :) Ja chce go więcej! … a dali mu zaledwie parę zdań :( Len także zaprezentował się od swojej zwyczajnej strony, czyli „występ na odpowiednim poziomie jest najważniejszy” etc. :D W sumie chyba lubię go za tą zimnokrwistość i bezlitosną szczerość.

Kurcze – upisałam się już tyle, a jeszcze słowem nie wspomniałam o naszej głównej bohaterce – Kahoko :) Tyle, że tak po prawdzie, to nie ma o czym mówić. Przechodzi ona praktycznie przez to samo, co w pierwszej serii, z tą różnicą, że teraz ma „kurs przyspieszony” z racji ograniczenia czasowego (2 odcinki) ;] Z radosnej i roześmianej, zmienia się w emo zdołowaną i wątpiącą w swoje umiejętności dziewczynę, która zdecydowanie za szybko się załamuje …ale powiedzcie sami – czy jeśli nie byłoby tego w La Cordzie to nie mielibyście wrażenia, że czegoś brakuje? Depresje Kaho, które doprowadzają do przyznania się, że kocha skrzypce itp. to coś tak charakterystycznego, iż pewnie czułabym się zawiedziona, gdyby scenarzyści nie podręczyli trochę naszej bohaterki xD <= odezwał się we mnie instynkt sadysty ;P

Dobra – czyli żeby się dowiedzieć co będzie dalej, musimy poczekać do 5 czerwca. Z jednej strony to fura czasu, ale z drugiej… będę miała fajny prezent na urodziny xD Dziś się już z wami żegnam, zapraszając jeszcze na screeny ^^ Oglądając ten odcinek w dużej rozdzielczości, aż wzdychałam do tych jasnych kolorów i ślicznej kreski :) …aha! Zapomniałam sobie ponarzekać na brak openingu i powzdychać do fajnej fryzurki Hihary… no cóż xD

Screeny:

lacorda01-01lacorda01-02lacorda01-03lacorda01-04lacorda01-05lacorda01-06lacorda01-07lacorda01-08lacorda01-09lacorda01-10lacorda01-11lacorda01-12lacorda01-13lacorda01-14lacorda01-15lacorda01-16lacorda01-17lacorda01-18lacorda01-19lacorda01-20lacorda01-21lacorda01-22lacorda01-23lacorda01-24lacorda01-25lacorda01-26lacorda01-27lacorda01-28lacorda01-29lacorda01-30lacorda01-31lacorda01-32lacorda01-33alacorda01-34lacorda01-35lacorda01-36lacorda01-37lacorda01-38lacorda01-39lacorda01-40alacorda01-41lacorda01-42lacorda01-43lacorda01-44lacorda01-45lacorda01-46lacorda01-47lacorda01-48alacorda01-49lacorda01-50lacorda01-51lacorda01-52

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 31 marca 2009, in Anime, La Corda D'Oro ~secondo passo~ and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 32 Komentarze.

  1. Super!!!!…………uwielbiam tę serię tylko szkoda że tak mało odcinków

  2. Eeee…??? Drugi odcinek dopiero 5 czerwca? Heh, no to pięknie… Tyle czekać :( Kurczę no :((
    Hah ja znowu się przyczepię do głosu Kajiego… Kurczę, no ten głos był okropny i tyle! Mówił, jak jakaś „niemota” czy coś takiego. Szczerze to spodziewałam się czegoś lepszego po Miyano Mamoru, no ale widać, że każdemu zdarzają się ‚gorsze role’, a wystarczyło tylko noo ten głos dać jakiś bardziej stanowczy, pewniejszy siebie. A tak by the way, to kurcze, cały czas wydawało mi się, że Aoi to typowy blondynek (pomimo, że ten blond to żółty bardziej jest xD) z niebieskimi oczami xD Teraz jak wspomniałaś, że zielone ma to się przyjrzałam screenom i chyba faktycznie, takie ma oczy a’la zielone, ale no tak też jakby niebieskie xD
    No i widzę, że nie tylko mnnie wkurzył Kira… Geez utłukłabym gdybym mogła, no bo sorry, no ale jak wogóle tak można powiedzieć coś takiego prosto w twarz !? Szczerość jest ważna, owszem, ale dopóki nie ‚rani perfidnie’ innych (nie mogłam znaleźć lepszego określenia). Gdyby chociaż porozmawiał z Kahoko inaczej, użył no jakiś argumentów (oczywiście w granicy dobrego smaku), zamiast wypalić prosto z mostu: „Jesteś niepotrzebna” :| No sorry no ! Tak się nie robi :///
    Co do next odcinka to mam cichą nadzieję, że będzie coś więcej o starych bohaterach, a zwłaszcza o Kazukim, no bo cóż, nie zbyt go zaprezentowali, a już napewno nie od tej jego najlepszej strony (chodzi mi o to poczucie humoru, radość z życia no i wogóle :) no i jeszcze ja bym prosiła coś więcej o Etou, bo w tym odcinku było go bardzo mało, ale dostatecznie, żeby mnie zaciekawił swoją postacią :P

  3. Muszę się z wami zgodzić, że Aoi ma okropny głos. Dobrze, że przynajmniej nadrabia wyglądem =P. Co do Etou to sądzę, że jest boski choć ja bym się zastanowiła czy od proponowanej gitary nie była by lepsza perkusja (taka słabość). Ja tesh ubolewam nad za małą ilością Kazukiego bo po prostu go kocham i Kaho jest idiotką nie widząc jak bardzo mu na niej zależy… Ja bym się nie zastanawiała tylko sama do niego poszła z tekstem „Czy możemy być razem?” albo czymś w tym stylu. No i oczywiście muszę tesh skomentować Kire… Niestety u mnie sobie już zawalił na całej lini swoim zachowaniem i najchętniej zrobiłabym mu krzywdę… Acha jeszcze jedno.. Nie mam pojęcia dlaczego ale patrząc na 21screen odniosłam głupie wrażenie, że Kira i Etou są spokrewnieni… Może to przez kolor oczu.

  4. Ojjj..
    Oczywiście, po ang. to oglądałaś ??
    Szkodaa.. xPP
    A kiedy SC! Manga..?

  5. mnie osobiście zaś doprowadzają do szału kolory włosów wszystkich bohaterów. doprawdy, nie trzeba używać zieleni i błękitu, by pokazać ze bohaterowie sie od siebie różnią. poważnie. można to zrobić bazując na czerni, brązie, blond i rudych. i zgodność z mangą nie ma tu nic do rzeczy. ech. niestety z tego powodu anime wywołuje we mnie negatywne odczucia. o ile niebieskie można jeszcze podciągnąc pod coś a’la srebrne bądz cos w tym guście to już zielony wywołuje u mnie dość niezdrowe skojarzenia. nie moge. zbeszcześcili mi taką serię *beczy*
    dobrze chociaż że kreska i fabuła sa ok ^^

  6. A czekałam na nową notkę czekałam i się doczekałam ! Prawde mówiąc jego głos też mi sie niezbyt podoba, ma taki za delikatny ton jak na jego postać. xD A no i z Tobą się zgadzam co do zimnych i szczerych do bólu postaciach męskich, takie są bardziej tajemnicze i poprostu ciekawe ^^ Osobiście nienawidze nadmiernej czułości , dlatego może Len zdobył moje serce . Ale ja się tu rozmarzyłam, a robota czeka ( musze wkońcu dokończyć Fruits basket i Sailor Moon — > Byłabym niepełną fanką anime gdybym tego nie zobaczyła ) !

    pozdrawiam skąpana słońcem i z uśmiechem na ustach , życzę też miłego dnia ! (:

  7. @Kaori
    Tak – ma zielone oczyska! ^^ I to tak ślicznie zieloniutkie :)

    @Burzyk
    Perkusja? W sumie to też by pasowała ^^ Ogólnie rzecz biorąc to Etou wygląda mi jakby był żywcem wyciągnięty z jakiejś rockowej kapeli :) Jeszcze to futerko przy bluzie… ;]

    @Aikee_chan
    Tak tak – po angielsku :) Cierpliwość nie jest moją cnotą, a co za tym idzie, nie wytrzymałabym żeby czekać na polskie napisy, które nie wiadomo czy w ogóle wyjdą ;]

    @ayu
    Kolor włosów? Szczerze mówiąc to ja myślę, że tu nie chodzi o odróżnianie się od siebie postaci, ale Japończycy po prostu tak mają ;) Fantazyjne ufarbowanie fryzurki od zawsze było znakiem rozpoznawczym anime… po za tym w przypadku La Cordy nie wyobrażam sobie np. Kazukiego bez zieleni, czy Lena bez błękitu ^^

    @mivyu
    Oglądasz Fruits Basket??? Nie kuś szatanie! xD Kiedy tylko słyszę o Furubie (a ostatnio atakuje ze wszystkich stron!) to mnie nachodzi taka wielka ochota, żeby zabrać się za czytanie mangi po raz trzeci (tak trzeci – jestem maniaczką tej serii xD), a kurcze nie mogę bo na razie nie mam czasu na te 23 tomy (bardzo polecam wersję papierową – ma najśliczniejsze zakończenie jakie widziałam!) ;]
    No i nie mogę nie zapytać – kto jest Twoją ulubioną postacią? ^^

    Pozdrawiam :)

  8. Muszę się za to w końcu zabrać. Seria TV La Corda d’Oro była całkiem przyjemna, a OAVka powinna trzymać poziom. Niestety wygląda to, że pozostało mi tylko Horrible Subs, a jakoś nie darzę ich sympatią.

    • Ja też ich nie lubię, ale co poradzić? Za bardzo lubią tą serię, żeby zwlekać z oglądaniem :)
      OAVka jak najbardziej trzyma poziom, ale szkoda, że to tylko 2 odcinki :(

  9. czy ktoś mógłby mi pomóc i dać link do 1 odcinka? bo ja nie mogę nigdzie znaleźć oO :( proszę! będę ogromnie wdzięczna! pozdro.

  10. Ja się za oglądanie wezmę dopiero w lipcu xD
    Nie lubię czekać niewiadomej.
    Wolę mieć wszystko na raz.

  11. Świetnie wszystko opisałaś :]
    co do głosu ‚ Księciunia’ lekko drażnił ale aż tak nie przykuł mojej uwagi ^^
    Co do Etou ! Tak! Jego też jestem ciekawa. A Fruits Basket też oglądałam i też je baaaardzo lubię ^^ aż muszę sobie chyba je ponownie obejrzeć.
    Dyrektor mnie wkurzył :/ drańsko jedne…
    Rany 5 czerwca O_O ja chyba zdechnę do tego czasu z niecierpliwości… szybko muszę sobie znaleźć jakieś anime dobre na zakąskę żeby nie myśleć na razie o deserze czyli La Cordzie :D:D
    Pozdrawiam ^^

  12. jaaa… gdzie wy oglądaliście ten pierwszy odcinek, też chcę obejrzeć ten odcinek i to strasznie! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! Odpowiedzcie mi PROSZE,prosze,prosze,prosze…! ! ! ! !

  13. Muszę obejrzeć co będzie z hiharą, schimizu, yonokim i innymi ale najbardziej co będzie z TSUKIMORIM i HINO, tak….! ! !

  14. a jest jakaś inna stronka??? tylko się nie śmiej, ale nieumiem ściągać! ! ! ! ! :((

    • Eeee co oznacza „nie umiem”? Kiedyś trzeba się nauczyć ;)
      Wchodzisz na wcześniej podaną przeze mnie stronkę. Jeśli chcesz odcinek ładny jakościowo to klikasz na „01” pod tekstem „Odcinki serii OAV w .mkv:”.
      Jeśli zadowala Cię plik o gorszej jakości, ale za to zajmujący mniej miejsca klikasz na „01” pod tekstem „Odcinki serii OAV w .rmvb:”.

      Po kliknięciu przekierowuje Cię na serwis, gdzie plik został wrzucony (w tym wypadku rapidshare). Klikasz „Free user”, następnie odczekujesz aż licznik się odliczy i klikasz w „download”, które się pojawiło.

      Ja Ci oczywiście mogę podać jeszcze inne stronki, ale po co skoro na każdej wygląda to w ten sam sposób. Zawsze będzie Cię przekierowywało na jakiegoś rapidshare’a, megaupload itp. Zazwyczaj cała zabawa na tych serwisach polega na przepisaniu kodu z obrazka i odczekaniu, aż odliczy się czas.

      A tak jak już pisałam wcześniej – streamingu (czyli oglądania na bieżąco jak np. filmiki na youtubie) nie używam, więc w tym wypadku nie pomogę.

      Pozdrawiam – jeśli będziesz mieć jeszcze jakieś problemy to pisz!

  15. A możesz mi podać inną stronkę? PROSZĘ ! ! ! !

  16. przepraszam że się nie odzywałam nie miałam czasu ale dziękuję! !

  17. Świetnie opisałaś ten odcinek ^^
    A więc…
    Mi jego głos nie przeszkadza…. nawet nie słuchałam jego głosu.. (to anime co prawda jest bardziej do słuchania ale też jest mnóstwo kogoś do oglądania ^^ )
    I tak wo gule to nowe postacie mnie wkurzyły ;/
    Ja wole tych dawnych (jestem sentymentalna ) ;p
    Co do zawodów wiedziałam że Len wygra (koffam go XD )
    A i co najważniejsze to dziś jest 6….. CZERWCA
    (Nareszcie) XD

  18. Wszyscy czekalismy…znalazłem 2 ep. eng sub. Miłego oglądania :]

    http://www.myanimebucket.com/la-corda-d%E2%80%99oro-secondo-passo-episode-2/

  19. Ja też znalazłam ale już wcześniej XP
    I szczerze to możemy spać spokojnie (raczej) ponieważ drugi odc. skończył się tak jak by miał być następny……
    Tak mi się bynajmniej wydaje ^-^

  20. Skąd ściągnąć polskie napisy ? XD :)

  21. Dzięki wielkie ! :)

  22. Wie ktoś kiedy będzie kolejny (3) odcinek?

  23. w takim razie czekam na ~~terzo passo~~

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: