Shugo Chara!! Doki! – Odcinek 75

scd75-title

Wiecie? Wczoraj czytając CD-Action w dziale Na Luzie znalazłam wspaniałe hasło! Brzmi ono tak: „Wyprowadzenia wzorów na fizyce są jak przemiana transformersów… Wyglądają zajebiście efektownie, ale w życiu nie zrozumiesz, jak z tej ciężarówki zrobił się optimus prime”. Prawie popłakałam się czytając to zdanie! – miałam nawet nieodpartą ochotę napisać to sobie na stronie tytułowej mojego zeszytu do fizyki… niestety zrezygnowałam z pomysłu na rzecz „chęci do życia” (wolę sobie nawet nie wyobrażać reakcji nauczycielki, gdyby to zobaczyła xD).

Wracajmy jednak do SC – zastanawiam się jak to jest, że wystarczą 2 odcinki zgodne z mangą, a wszystkie narzekania na fillery idą w zapomnienie i jesteśmy w stanie ucałować Satelight za ich świetną pracę! Oj, fani to niewdzięczne stworzenia (oczywiście mówię tu też o sobie) ;P

Epizodzik był bardzo przyjemny, a fani Kutau mają pierwsze materiały do robienia AMVów ;]

PS: Niestety muszę zarzucić opisywanie RideBacka – remont mojego domu skutecznie pozbawia mnie resztek wolnego czasu, a tym samym muszę ograniczać pisanie do minimum (i tak będę dodawać notki jak najczęściej będzie się dało). Serii tej zwyczajnie nie mam kiedy oglądać. Póki co zostaję przy dwóch anime (SC i Talesy…), a ilość ta zwiększy się dopiero w sezonie wiosennym (za jakieś 2 tygodnie). Przepraszam… ;(

Streszczenie:

Utau wpada w odwiedziny do Amu i zaprasza dziewczynę na mały spacerek. Najpierw lądują w sklepie z ramenem, a następnie przechadzają się wzdłuż rzeki. Piosenkarka opowiada naszej bohaterce o tym jak ona i Ikuto zostali wmieszani w sprawy Easter. Ich ojciec, Aruto, był znanym skrzypkiem, natomiast matka, Souko, to córka szefa Easter. Pewnego dnia Aruto po prostu zniknął, a jedyne co po nim odnaleziono to jego skrzypce. Souko powtórnie wyszła za mąż za nowego dyrektora Easter, a tym samym sprawiła, że jej dzieci musiały pokutować za winy ich rodziców. Rozmowę naszej dwójce przerywa pojawienie się Tadase i Kukaia. Były Walet i Utau idą wziąć udział w konkursie jedzenia ramenu i tym sposobem zostawiają Amu i Króla samych. Tadase podczas spaceru mówi Amu o tym, że ją kocha i będzie jej to ciągle powtarzał żeby nadrobić czas który stracił. Tymczasem pojawia się nowy ?-charakter. Cała czwórka ponownie się spotyka. Oczywiście udaje im się oczyścić zmienione Jajko Serca. Kiedy wieczorem Amu i Utau wracają do domu, piosenkarka wyznaje, że jeśli chodzi o Ikuto, zgadza się by to Amu była osobą, która go uratuje ^^

Preview:

scd75-prev01scd75-prev02

Dalej jedziemy z Ikuto arc! Tym razem zobaczymy Death Rebel (złą transformację Ikuto) w pełnej krasie. Muszę przyznać, że już w ostatnich sekundach tego odcinka było widać, że wygląda całkiem fajnie ^^ Będzie też sławetna walka Tadase vs. Ikuto. W mandzie nie była zbyt szczegółowo pokazana, więc tu liczę na więcej :) Tytuł to „Nowy wróg!? Bitwa w księżycową noc!”. Zastanawiam się czy wepchną także scenę z demolką wesołego miasteczka… W każdym razie jest na co czekać :)

Przemyślenia:

Jeśli chodzi o sam początek odcinka, to podobał mi się motyw z niedokończonym zdaniem Yoru. Ikuto to dobry starszy brat i chce chronić swoją młodszą siostrzyczkę, ale jednocześnie jako typowy tsundere chłopak, w życiu się do tego nie przyzna ;) Naprawdę uwielbiam tsundere postacie! Są oni tak niesamowicie uroczy w tym swoim „Betsuni” xD

Utau – moja ulubiona kobieca bohaterka tej serii! Bije nawet Amu :) Opryskliwa (chociaż my przecież i tak wiemy swoje ;]), silna, a jednocześnie potrafiąca przyznać się do porażki, zawsze dająca z siebie wszystko, z całego serca pragnąca śpiewać. Okrzyki „kakkoi!” w jej przypadku naprawdę nie są przesadzone :)

Swoją drogą, to nie wiem czy wiecie, ale wyszedł już singiel „Heartful Song” ^^ Piosenka jest bardzo fajna, a czas, który spędziłam na wyczekiwaniu kiedy w końcu ta płyta się ukaże, jeszcze bardziej wpłynął na brak obiektywizmu z mojej strony xD W takich wypadkach mocniej niż zazwyczaj odczuwam żal, że muszę te albumy ściągać z internetu bo jaki sklep muzyczny dystrybuowałby w Polsce japońską muzykę? Gdy kiedyś pojadę do Japonii to obiecuję, że wrócę z workiem pełnym płyt CD ;P

Zainteresowała mnie w tym odcinku Lulu. Na serio była zazdrosna widząc Amu z Utau. Może jest to kolejna faza rozwojowa jej charakteru mająca na celu wywalenie jej z obsady SC, żeby nie bruździła już w Ikuto arc? …wiem – to zapewne tylko moje pobożne życzenie ;) Tak po prawdzie, to pozbycie się Lulu = pozbycie się ?-Eggów, a tym samym kto byłby przeciwnikiem Amu w kolejnych odcinkach? Pewnie właśnie w ten sposób kombinują twórcy anime…

Podobał mi się fragment ze wspominkami Utau. Chciałabym wyraźnie zobaczyć jak wyglądał Aruto. Już nawet z tego niepełnego screena wygląda na to, że Ikuto wdał się w tatusia :)

Kiedy pojawił się Kukai napadł mnie radosny chichot :) Niektórzy mogą uważać, że oglądanie anime, które jest dokładnym odwzorowaniem mangi może być nudne (widzimy 2 razy to samo), ale ja się z tym całkowicie nie zgadzam. Przyjemnie jest obserwować jak animatorzy odwzorowali to co wcześniej widzieliśmy tylko jako statyczne obrazy :) Do tego dochodzi jeszcze ta radość z oczekiwania („Wiem co będzie dalej! Wiem co będzie dalej! Ciekawe jak to przedstawią?” ^^). Bardzo mi się podobały fragmenty Kutau, choć trwały tylko parę sekund. Ta dwójka pasuje do siebie tak samo jak Rimahiko ^^ No bo sami popatrzcie – dobra para musi się jakoś uzupełniać lub podzielać swoje zainteresowania. Oba przypadki spełniają te kryteria (Utau=uparta, Kukai=otwarty, Rima=zamknięta w sobie, Nagihiko=pełen zrozumienia), a więc mają mój support xD

Tadase… ciężko mi jednoznacznie coś powiedzieć. Dalej wprost niezwykle denerwują mnie te gwiazdki, bąbelki i inne kirakira w scenach Tadamu. Robienie nastroju na siłę jest głupie – ot co! Za to coraz bardziej zaczynam szanować Tadase jako osobnego bohatera. Zdecydowanie i pewność siebie dodają mu sporo uroku :) Po za tym, może to tylko moje wrażenie, ale wydaje się jakby był mniej dziewczęcy. W pierwszej serii naprawdę wyglądał jak dziewczyna, a teraz jest jakby odrobinkę bardziej… „męski”?

Jeszcze słów kilka o transformacjach. Powrót Lunatic Charm był świetny :) Utau jako diabełek to wspaniałe odwzorowanie jej osobowości :) Miałam także nadzieję na pojawienie się Sky Jacka, ale scenarzyści postanowili inaczej (co mnie wkurzyło bo jakieś fajne połączenie sił Utau i Kukaia byłoby świetne :)). Ostatnio także coraz częściej widzimy Amulet Clover. Czyżby dotarło wreszcie do Satelightu, że Suu dostawała zdecydowanie za mało czasu antenowego? ;] Za to na koniec dali nam popatrzeć na Death Rebel :) Szczerze mówiąc ujęcie było tak wykonane, że zamiast kota Ikuto bardziej przypominał mi wilka… ale co tam – TSUKIyomi na tle księżyca to coś czego już dawno nie było nam dane podziwiać ^^

Screeny:

Dziś na wyróżnienie zasługują:
02 – Yoru to moje 2 miejsce w rankingu „ulubiona chara” ;)
22 – łańcuchy fajnie wpasowały się w kontekst ^^
25 – Kukai <3 Gdyby Ikuto nie istniał, moje uwielbienie skierowane byłoby właśnie na naszego pociesznego Waleta ^^
39 – Lunatic Charm jest „cool”, ale nic nie przebije uśmiechniętej Utau!
45 – …wilk! Zdecydowanie wilk! xD

scd75-01scd75-02scd75-03scd75-04scd75-05ascd75-06scd75-07scd75-08scd75-09scd75-10scd75-11scd75-12ascd75-13scd75-14scd75-15scd75-16scd75-17scd75-18scd75-19scd75-20scd75-21scd75-22scd75-23scd75-24scd75-25scd75-26scd75-27scd75-28scd75-29scd75-30ascd75-31scd75-32scd75-33scd75-34scd75-35scd75-36scd75-37scd75-38scd75-39scd75-40scd75-41scd75-42scd75-43scd75-44ascd75-45

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 22 marca 2009, in Anime, Shugo Chara! and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 10 komentarzy.

  1. Heh, nareszcie doczekałam się tego odcinka. Nie powiem, że nie mogli zrobić tego lepiej, bo mogli, ale nie będę narzekać, bo i tak wyszło im świetnie. Zwłaszcza taka fanka Kutau jak ja miała na co popatrzeć. Oni naprawdę do siebie pasują. Te scenki z nimi, chociaż krótkie, to i tak były cudowne. Fajnie, że mogliśmy zobaczyć też Lunatic Charm. Nie wiem czemu, ale chociaż lubię Eru to Seraphic Charm jakoś mnie denerwuje. Wolę tą „złą” przemianę Utau (chociaż Black Jewel i tak zawsze pozostanie moim ulubionym Chara Nari naszej piosenkarki). Chociaż też żałuję, że nie włączyli w tą walkę Kukaia. Mogło być tak pięknie….
    Podobał mi się też początek i niedokończona wypowiedź Yoru. Ikuto to przecież dobry starszy brat, więc to chyba naturalne, że martwi się o siostrę i chce ją chronić.
    Nie mogę się doczekać nexta i Death Rebel w całej okazałości. Już ten krótki moment na końcu wystarczył, by chcieć zobaczyć więcej. Najlepiej więcej niż w mandze, ale jak będzie tylko tyle, to też przeżyję.
    A tak z innej beczki, to ściągnęłaś już sobie najnowszy singiel SC?? „Heartful Song” w pełnej wersji jest jeszcze lepsze niż w anime. Fajnie też, że „Yume no tsubomi” jest w wersji śpiewanej przez małą Utau. Tak brzmi przynajmniej moim zdaniem lepiej. Inne piosenki też są niezłe, ale piosenki Hoshiny jednak zawsze będą u mnie na pierwszym miejscu. Pozdrawiam.
    Alex

  2. Ej, ja myślę że Amu będzie z Ikuto i mam chyba ku temu podstawy. Jesli pozbęciemy się ostatniej rywalki Amu do zdobyci serca kociaka ( oczywiscie mam na myśli Utau ) to napewno będą razem ! Tylko Utau była przeszkodoą ku temu by Amuto nie mogło rozkwitnąć , Kukai do dzieła ! ; D

    Pozdrawiam, pozdrawiam, pozdrawiam ! ^^

    • Widzę, że nie oglądałaś sporej ilości odcinków!
      Utau nie jest rywalką Amu bo ona po prostu nie może być z Ikuto – wszystko wyjaśnione jest w odcinku 29 (^^) Ale nic więcej nie zdradzę skoro nie wiesz i jakimś cudem uchroniłaś się przed spoilerami ;)

  3. O niee, jak to ? Dlaczego ja czegoś nie wiem ? Masz streszczenie
    odcinka 29 ? Ja Ci mówiłam że jestem na 26 i jestem kompletnie zacofana ^^

  4. a ja nie umiem znaleść odcinków 74 i 75://///

  5. dzięki:) już sie biore do oglądania:)

  6. Amu hinamori

    SUPER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Podoba mi sie 75-odc ;*** Ale gdzie mogę go obejrzeć ?

Skomentuj

