Music: Kalafina – Lacrimosa (Kuroshitsuji)

kuroshitsuji-wallpaper

Jutro w szkole luźno bo idziemy do kina. Właśnie sobie pobieram kolejne odcinki Special A, którym jestem aktualnie zauroczona :) Nic tylko się lenić do wieczora… ale nie! Postanowiłam was pomęczyć kolejną piosenką :)

Tym razem prezentuję ending „Lacrimosa” pochodzący z anime o pewnym demonicznym lokaju 12-letniego chłopca :) Serii tej jeszcze nie oglądałam, ale muzyka została mi polecona przez Melise, tak więc czym prędzej utworek ściągnęłam… i jestem zauroczona ^^

Mamy przed sobą piosenkę o bardzo celtyckim tchnieniu. Chórki, skrzypeczki (wstęp jest prześliczny! ^^) – naprawdę jest świetna i bardzo nietypowa :) Pod pewnymi względami kojarzyła mi się z soundtrackiem do Tsubasa Reservoir Chronicle. W każdym razie polecam przekonać się samemu :)

PS: Słowo „Lacrimosa” pozostawiłam nietłumaczone (tak jak w oryginale tekstu). Z łaciny jak i włoskiego oznacza ono tyle co „płacząca”, czy też bardziej poetycko „powódź łez” ^^

KALAFINA – LACRIMOSA

Kurayami no naka de mutsumiau
Zetsubou to mirai o
Kanashimi o abaku tsukiakari
Tsumetaku terashiteta

Kimi no kureta himitsu o shirube ni
Aoi yoru no shizukesa o yuku

Lacrimosa
Tooku kudakete kieta
Mabushii sekai o mou ichido aishitai
Hitomi no naka ni yume o kakushite
Yogoreta kokoro ni
Namida ga ochite kuru made

Maboroshi no basha wa yami o wake
Hikari no aru hou e
Yume to iu wana ga boku tachi o
Homura e izanau

Sora no ue no mujihi na kamigami ni wa
Donna sakebi mo todoki wa shinai
Lacrimosa…

Bokura wa moesakaru takigi to nari
Itsuka sono sora o yakitsukusou

Lacrimosa
Koko ni umarete ochita
Chinureta sekai o osorezu ni aishitai
Yurusareru yori yurushi shinjite
Yogoreta chijou de
Namida no hibi o kazoete

Lacrimosa…


KALAFINA – LACRIMOSA

Światło księżyca ujawnia smutek
Iluminujące chłodem
Rozpacz i przyszłość,
Które przyjaźnią się wewnątrz ciemności

Zmieniając sekret, który mi powierzyłeś, w znak
Idę dalej poprzez ciszę granatowej nocy

Lacrimosa
Jeszcze jeden raz, chciałabym kochać ten promienisty świat,
Który roztrzaskał się daleko stąd i zniknął
Ukryj swoje marzenia we własnych oczach
Aż do momentu kiedy łzy zaczną kapać
Na Twe posępne serce

Tajemnicza kareta rozdziela ciemności
I zmierza w kierunku światła
Pułapka zwana marzeniami
Wabi nas prosto w płomienie

Żadnego rodzaju krzyk nie dotrze
Do bezlitosnych bogów w niebiosach
Lacrimosa…

Rozpalamy drwa,
Aby pewnego dnia spaliły niebo

Lacrimosa
Chcę bez strachu kochać ten przesiąknięty krwią świat,
W którym się narodziłam
Bardziej niż uzyskać przebaczenie, to Ty wybacz i uwierz we mnie
Policz ilość chwil pełnych płaczu
Na tej posępnej ziemi

Lacrimosa…


Download:
Kuroshitsuji – Kalafina – Lacrimosa

kuroshitsuji-ramka

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 10 marca 2009, in J-Music and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 17 Komentarzy.

  1. „Właśnie sobie pobieram kolejne odcinki Special A, którym jestem aktualnie zauroczona :)”<———– Wiedziałam, że Ci się spodoba xD Jest przeprzeprzekochane, a druga piosenka openingowa jest cudowna (tzn. moim zdaniem :))

    Co do samego anime i piosenki, to ja obejrzałam/przewinęłam pierwszy odcinek już dawno, ale zostawiłam sobie tego animca na ‚bliżej nieokreślony czas’. Może na wakacjach się wezmę za ten tytuł, bo ktoś z yt mi go polecał, że podobnież fajny więc warto się przekonać. No, ale ja pamiętam, że mi się właśnie opening i piosenka openingowa podobały, a endingu nie pamiętam, ale jak tak teraz słucham to ładne ładne się wydaje, takie ‚wzniosłe’ (?) xD A odnośnie samego tekstu to chyba sobie ‚pożyczę’ kilka linijek do opisu na gg, bo tekst jest bardzo fajny :D

  2. „Lacrimosa” przywołuje pierwsze skojarzenie z Requiem Mocarta albo inną pieśnią żałobną… zanim posłucham utworu [który już ląduje na ajpodzie xD”] chciałam pochwalić ładny dobór słów w tłumaczeniu, który to dopiero podtrzymuje wrażenie wzniosłości – ja bym w życiu nie wpadła na tłumaczenie „yogoreta” jako posępny, a „basha” wywołuje u mnie raczej radosny wyszczerz niż westchnienie. Kraków zyska kiedyś zdolnego tłumacza ;)

  3. Szybka jesteś nie ma co ;)
    Ty też się jutro do kina wybierasz?! Epidemia jakaś czy co? xD A na co jedziecie? (ta moja ciekawość xD)
    Piosenka jest na prawdę przecudna.
    Co zaś się tyczy jej podobieństwa do soundtracku TRC nie jest ono całkiem przypadkowe, gdyż wiedziona intuicją sprawdziłam zespół wykonujący tę piosenkę (zwie się on Kalafina) i odkryłam iż członkinią tego zespołu (kompozytorką) jest Yuki Kajiura znana nam m.in. z piosenki „A Song of Storm and Fire”, która to towarzyszyła nam w TRC (Kire kagima saibastia…xD)

  4. @Kaori
    Oj tak – Special A jest świetne! ^^ Charakter Kei’a mnie oczarował (przezabawny), a Tadashi to taki mój poboczny ulubieniec ;]
    Co do serii Kuroshitsuji – ja o niej wcześniej nawet nie słyszałam i dopiero Melisa mnie oświeciła w tym temacie ;)

    @Aischa
    ども ありがとう ございました! ^^ Właśnie miałam problem ze słowem „yogoreta” – „brudny” jakoś mi nie pasowało i skacząc z synonimu na synonim wyszło posępny xD
    Przy okazji – „Lacrimosa” Mozarta jest niesamowita! Promieniuje od niej niezwykła siła – ostatnio odkryłam, że muzyka klasyczna to geniusz sam w sobie ^^

    @Melisa
    Hehehe obiecałam przecież, że „jutro” będzie gotowe ;)
    Do kina ze szkoły wybieramy się (a jak!) na Popiełuszkę, a ja mam zamiar jeszcze w marcu sama się przejść na „Knowing” mojego ulubionego aktora, czyli Nicolasa Cage’a ^^
    “A Song of Storm and Fire” – wiedziałam! Po prostu wiedziałam, że już gdzieś słyszałam podobny motyw! Teraz kiedy słucham obu piosenek naprawdę można zobaczyć spore analogie :)

    Pozdrawiam ^^

  5. Hmm… Słowa tej piosenki są naprawdę świetne, ale sam utwór jakoś niespecjalnie przypadł mi do gustu. Jak sama napisałaś, jest to „piosenka o bardzo celtyckim tchnieniu. Chórki, skrzypeczki…” czyli zupełnie nie mój klimat. Aczkolwiek kilka linijek tekstu, podobnie jak Kaori, wykorzystam chyba w formie opisu na gg, bo naprawdę bardzo mi się podoba. Pozdrawiam.
    Alex

  6. „brudny” faktycznie bardzo nie leży xD ja bym się skłaniała może do jakiegoś „zbrukany” albo „nieczysty”? pojawia się to też w openingu xxxholic, w drugiej części [yogorete iru tamashii dake wo torinozoku no ga muri nara… i tak dalej].

    a z Requeim wolę Dies irae, daje takiego kopa… xD

  7. Znasz może tytuł piosenki kończącej 14 odc. Nie chodzi o Lacrimosę tylko.. dokładnie o tę zaczynającą się w momencie kiedy Sebastian podszedł do Ciela, by zabrać mu duszę.
    Nie mogę jej nigdzie znaleźć! ;__;
    Jeżeli coś wiesz, daj proszę znać <3 ^^

  8. *24 odc!
    Przepraszam ^ ^’

  9. Dziękuję ze pomogłaś mi szukać ^ ^
    Niestety, to nie to, ale i tak sobie ściągnęłam =P
    Jeszcze raz wielkie ARIGATOOO <3 ^3^ =*

  10. Szukałam i szukałam tej piosenki… Dzięki wielkie, że ją zamieściłaś! :)

  11. Jeśli tak to super :> A znasz może jakieś inne piosenki tego typu?
    Jeest cudowna xD Dzięki Tobie mogę jej teraz słuchać na mp3! :)

  12. Też właśnie jak SnoopSasu zastanawiam się nad tą piosenką końcową… również jak Lacrimosa jest cudowna

  13. http://monitkowa.wrzuta.pl/audio/8bEjeNWUtAA/kuroshitsuji_2_ost_-_si_deus_me_relinquit

    to ta piosenka z 24 ep. Gdy sebastian ma zabrac duszę ciel’a !!!

  14. Kocham Lacrimosę <3 Nie mogę przestać jej słuchać. Ona ma taki świetny nastrój *3*

  15. Lacrimosa <3 Fajnie że napisałaś tłumaczenie. Jednak lubię wiedzieć co śpiewam :)

Skomentuj

