Pretear – Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków? Prawie…

pretear-title

Czy istnieje ktokolwiek, komu mama nigdy nie opowiadała Królewny Śnieżki? Ta baśń Braci Grimm prawdopodobnie jest i była jedną z najbardziej znanych dziecięcych historyjek, a także jednym ze skuteczniejszych usypiaczy psotnych brzdąców ;)

Tym razem zamiast księżniczki mamy z pozoru zwykłą uczennicę, a krasnoludki zastąpiła siódemka przystojnych bishonenów – co z tego wyszło? 13-sto odcinkowa seria będąca zabawną komedyjką, dobrą dramą i niecodzienną odmianą gatunku magicial girls ;]

Nic tylko usiąść przed monitor i odnowić sobie wspomnienia z dzieciństwa… w trochę odmiennej wersji xD

Dawno, dawno temu… nie – tym razem tak nie zaczynamy. Tym razem przenosimy się do Japonii, gdzie mieszka pewna nastolatka zwana Himeno Awayuki. Jej matka zmarła jakiś czas temu, a tym samym ona i jej tata zostali sami. Mimo trudności udawało im się wiązać koniec z końcem, jednak ostatnio wszystko się zmieniło. Kaoru zakochał się, a następnie ponownie ożenił, tym samym sprowadzając na głowę swojej córeczki macochę i dwie przyrodnie siostry. Ach tak, zapomniałam wspomnieć, że traf chciał, iż nowa wybranka Pana Awayuki okazała się przeraźliwie bogata kobietą!

pretear01Tym sposobem nasza bohaterka praktycznie z dnia na dzień ze zwykłej dziewczyny zmienia się w „księżniczkę” mieszkającą w ogromnej posiadłości i posiadającą setki służących… czy jednak dało jej to szczęście? Nowe siostry ją nienawidzą, a macocha nigdy nie zastapi prawdziwej matki.

Mimo że Himeno pokazuje wszystkim tylko swoją silną stronę osobowości, to w głębi serca jest samotna i tęskni do czasów kiedy miała prawdziwą, szczęśliwą rodzinę ^^

Na całe szczęście ni z tego ni z owego, nagle pojawia się siódemka facetów w rozbieżności wiekowej ok. 5-20 lat i wnosi do jej ponurego świata odrobinę kolorów ;) Oświadczają, że są Rycerzami Leafe kontrolującymi poszczególne żywioły, a ona to ich Pretear – za pomocą swojej mocy może połączyć się z poszczególnym Rycerzem, tym samym przejmując jego zdolności. Cel to pokonanie Królewny Zniszczenia… ale zaraz zaraz! Himeno wcale nie jest taka chętna do współpracy o czym panowie przekonają się na własnej skórze!

pretear02Co z tego wyniknie dalej? Zapraszam zobaczyć samemu xD

Kreska jest bardzo specyficzna. Ładna, ale zarazem mocno odróżnia się od tego co zwykle widzimy. Prawdopodobnie chodziło o to, aby zachować jak najwięcej podobieństwa do mangi, która także ma swój niepowtarzalny styl. Swoją drogą to gorąco polecam sięgnięcie także po papierową wersję „Pretear”! Historia zaprezentowana przez Panią Sato jest odrobinkę inna niż ta w anime, ale równie skutecznie wciągająca ^^

Patrząc na ścieżkę dźwiękową nie mogę nie wymienić świetnego openingu „White Destiny” zaśpiewanego przez Ishide Yoko. Naprawdę wpadająca w ucho piosenka, która przez długi czas chodziła mi po głowie :) Ending za to przepadł gdzieś w odmętach mojej pamięci ;P Jeśli zaś chodzi o seiyuu, to najbardziej rozpoznawaną osóbką będzie zapewne Takahiro Sakurai znany z takich ról jak Suzaku (Code Geass), Cloud (Final Fantasy VII – Advent Children), czy też Guiche (Zero no Tsukaima). I w tym przypadku spisał się świetnie, a Sasame to moja ulubiona postać ^^

sasameWłaśnie! Postacie! Są oni naprawdę warci wspomnienia. Każdy z Rycerzy prezentuje odmienny charakter, a tym samym wedle upodobań zależy, którego znienawidzimy, a którego pokochamy. W kazdym razie każdy znajdzie coś dla siebie ^^ Główna bohaterka to też nie byle co! Twardo stąpająca po ziemi z niezwykłym temperamentem, nie ma oporów przed używaniem pięści ;) Z miejsca można ją polubić za ten niespotykany optymizm i chart ducha, który pozwolił jej przetrwać momenty, gdzie inni prawdopodobnie by się załamali!

pretear03Wątek miłosny nie jest niestety zaskakujący. Ile to już razy widzieliśmy, że „kto się czubi, ten się lubi”? ;P Tutaj mamy tego żywy przykład. Co zaś się tyczy reszty fabuły – zmodyfikowana wersja Królewny Śnieżki to ciekawy i świeży pomysł. Zdecydowanie tu seria ma plusa ;) Chciałabym też wspomnieć jedną rzecz – bardzo fajną ideą było wysłać Rycerzy do pracy, a tym samym pozwolić im spełniać się w dziedzinie będącej ich domeną ;]

Podsumowując. Jeśli szukacie odmiany. Czegoś niby znanego, ale tym samym różnego od tego co już widzieliście, to Pretear to świetny wybór. Anime to pokazuje ile jeszcze można wycisnąć z czegoś, co teoretycznie wydawało się być przerobione na wszelakie możliwe sposoby.

Do tego wywołuje pewną konkluzję – wszyscy gdzieś w środku marzymy o bogactwie. Wydaje nam się, że pomoże nam to rozwiązać wiele problemów i ułatwi życie, ale przykład Himeno pozwala mi tylko przytoczyć stare powiedzonko „Pieniądze szczęścia nie dają” ^^

desktoppretear

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 5 marca 2009, in Anime, Różne, Recenzje and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 14 Komentarzy.

  1. Iiiii brzmi bardzo ciekawie, aaa fakt : „krasnoludki zastąpiła siódemka przystojnych bishonenów” <—- jest bardzo dużym plusem dla serii :D:D
    No i obrazki z anime są zachęcające :D:D
    Przed chwilą obejrzałam opening, może być, ale piosenka faktycznie zasługuje na uwagę:D
    „Jeśli zaś chodzi o seiyuu, to najbardziej rozpoznawaną osóbką będzie zapewne Takahiro Sakurai znany z takich ról jak Suzaku „<—- mój ulubiony bohater z Code Geass :D:D Fajnie będzie go znowu usłyszeć x] Mam nadzieję, że jest seiyuu jakiegoś fajnego gostka xD
    No nic… kolejny animiec do listy… heeh za dużo tego xD w życiu się nie wyrobię z oglądaniem xDD

  2. Chyba mi czytasz w myślach ( a mało kto ma do nich dostęp ) ! Wczoraj szukałam jakiś scenek miłosnch z mang i niechcący trafiłam na krótki seansik miłosnych anime w którym było i to . Natychmiast mnie zaciekawiło i rozpoczełam zbieranie informacji na jego temat, aczkolwiek godzina była już późna i odłożyłam to na dzisiaj …. A tu wchodzę na Twojego ( jakze dla mnie przydatnego bloga ! ) i widzę znajomych bohaterów . ^^
    Zabiorę się za to anime, w wolnej sekundzie . ; D

    Pozdrawiam . ! (;

  3. @Kaori
    Oj tak :/ Tytułów zbiera się coraz więcej, a jest coraz mniej czasu, żeby je oglądać ;( …ale trzeba myśleć pozytywnie – za 3 miesiące mamy wakacje, a już za niedługo przerwa Wielkanocna xD
    Co zaś się tyczy Takahiro Sakurai’a – ma on świetną rólkę! Sasame był moją ulubioną postacią ^^ To ten (śliczny xD) białowłosy z okularkami na jednym ze screenów :)

    @mivyu
    Hahah jesteś już kolejną osoba, która mówi mi, że czytam w myślach. Nie straszcie mnie bo powoli zaczyna wierzyć, że faktycznie coś w tym jest xD
    Kiedy obejrzysz Pretear to cieszyłabym się jeślibyś napisała jak Ci się podobało ^^

    Pozdrawiam ^^

  4. To brzmi na prawdę świetnie czytałam recenzję inną i stwierdziłam że mi się nie podoba ale to co ty opisałaś brzmi zajefajnie i warto obejrzeć . Muszę się za to anime wziąść !!

  5. Pooglądałam w jeden dzień i co?! Znowu kolejna seria, która uwielbiam!! Kobieto do grobu mnie wpędzisz, same najlepsze tytuły wybierasz i ja już nie wyrabiam! xD
    No ale fakt myślmy pozytywnie (wakacje xD).
    Najlepsze jest chyba to, że piosenkę “White Destiny” znalazłam kiedyś jak szukałam muzyki z Full Moon wo Sagshite i faktycznie nadal ją ubóstwiam (a teraz przynajmniej wiem skąd ona jest).
    Anime fenomenalne, Sasame… hmm… lubię go bardzo.
    A Kei i ta jego szczerość xD
    Goh i Shin mi jakoś tak szczególnie do gustu nie przypadli, a Mannena i Hajime lubię.
    No tak, a na koniec moja „miłość” xD (w moim prywatnym rankingu ma 2 miejsce zaraz po Ikusiu z SC! xD), czyli Hayate – bo on jest taki boski przecież xD ;)

  6. o kurcze jak ja tu dawno nie zerkałam…:P:P:P
    widzę że dużo przeoczyłam..
    wczoraj oglądałam pierwsze 5 odc… dawno nie oglądałam takiego anime..xD główna bohaterka jest przezabawna.
    podzielam zdanie Kaori że dużym plusem jest to że krasnoludków zastąpiono przystojnymi chłopakami..:P:P; pozdrawiam

  7. muahah, jak przeczytalem „pretear” myslalem ze to nastepne „pretty cure” anime bo te zawsze jakos nazwy zaczynajace sie na pre maja. Ale i tak musze stwierdzic ze to nic dla mnie.

  8. @Karin
    No wiesz… ile osób tyle opinii, ale ja naprawdę polecam Pretear :) Jeśli skończysz oglądać to napisz jak Ci się podobało ^^

    @Melisa
    Hahaha najpierw jestem posądzana o czytanie w myślach, a teraz o usiłowanie zabójstwa??? xD
    Taaaak Hayate jest świetny <3 To ugadujemy się tak – Ty bierzesz niebiesko-włosego, a ja rezerwuje sobie Sasame ;] Swoją drogą to Sasame w mandze jest dużo fajniejszy ^^

    @aga
    Też uwielbiałam Himeno – taka postawa i charakter są dość rzadko spotykane w anime, a szkoda :)

    @Lord Helmchen
    Hahaha a wiesz, że ja nie widziałam żadnego anime z serii „pretty cure”? Mimo, że staram się zahaczać o większość magicial girls to jakoś te serie mi umknęły ;]
    No i tak – to seria zdecydowanie dla dziewczyn ;)

    Pozdrawiam ^^

  9. Obejrzałam, obejrzałam ^^
    Trzebabyło tylko wygospodarować trochę wolnego czasu i już po oglądaniu :)
    Heh seria bardzo przyjemna, oglądało się bardzo fajnie, a kreska mi się podobała nawet, było ładnie, kolorowo :)
    Co do postaci to ehhh… tak sobie myślę, czy gdyby było trochę więcej odcinków to reszta by się jakoś lepiej zapezentowała (?)
    Tzn. chodzi mi o to, że z rycerzy najbardziej skoncentorwali się na Hayate i Sasame, a reszta była tak jakby w ich cieniu, a szkoda, szkoda, bo bardzo polubiłam te dzieciaczki ^^ Mannen to mój ulubieniec z tej młodszej generacji, a ze starszej to ehhh jestem rozdarta między Hayate, a Sasame… Obaj mnie wkurzali i obaj uzyskali moje wybaczenie (te ostatnie odcinki ^^). szkoda, że nie wycieli wątków Mayune, Tanaki i tej pseudo-koleżanki Himeno, w to miejsce mogliby dać coś więcej o rycerzach czy coś, ale to tylko moje zdanie.
    Co do samej głównej bohaterki… ehhh najlepsze wrażenie zrobiła na mnie w ostatnich odcinkach, cóż, ja tam zwykle to mało uwagi przywiązuję do głównych bohaterek, więc się dalej nie będę wypowiadać x]
    Opening… kurde ile ja się oszukałam go xD co znajdywałam linka do piosenki to albo link wygasł, albo nie mogłam ściągnąć -_-… heh, ale już dorwałam tej piosenki i słucham na zmianą z piosenką openingową Kurokami x] heh te dwie pios mają w sobie coś ^^

    pozdrawiam :)

  10. Hmm., a gdzie to oglądałaś??
    Ja oglądałam na k.f.pl 5 ep’ków i jakieś 3 na innej stronie, ale nie mogę znależć jakiejś przyzwoitej stronyy

  11. Gorąco polecam to anime ;D Po PL jest tylko 5 odcinków, ale tam nie ma zbyt dużo trudnych słów. Np. JA oglądałam wszystkie i zrozumiałam 4/4 ;)) <> ^^

  12. No cóż to bardzo wesoła i przyjemna do oglądania seria…..
    Romansu i Akcji też tam nie braknie więc ogółem trzeba obejrzeć ^^

    PS: Ona się ma dobrze (ze względu na otoczenie…. a właściwie na otaczających ją chłopaków ^^)
    A i ten najmniejszy ten opiekun Roślin jest taki kawaii O.O

  13. Hmm… Serdecznie polecam to anime! Cudowne! Zarazem wzruszające i zabawne jak cholera. Oglądałam z 5 razy i nadal płaczę i się śmieję. I zgadzam się, cały opening jest cudowny!!!

Skomentuj

