Chrome Shelled Regios – Odcinek 01

chrome01-title

Kurcze! Okropnie trudni mi coś o tej serii powiedzieć. Uległam głupiej autosugestii i teraz ciężko mi pozbierać własne myśli :/

Od zapowiedzi byłam pozytywnie nastawiona do tego anime. Miałam wrażenie, że będzie to jakaś lekka seria akcji, którą będzie się przyjemnie oglądać, dlatego dodałam ją do mojej listy blogowania. Niestety muszę z niej zrezygnować i poprzestać na Pierwszym Wrażeniu.

Mam teraz mieszane uczucia bo coś mnie odrzuca od CSR, a sama u licha nie wiem co. W każdym razie duży wpływ ma zdanie które przeczytałam w pewnej recenzji „Anime to jest trochę podobne do Bleacha i powinno się spodobać fanom tej pozycji”. Jako, że ja nie przepadam za tym tytułem od razu obudziła się we mnie niechęć :/

Myślę, że puki co daruje sobie z oglądaniem dalszego ciągu, a seria ta zostaje przerzucona do listy „Wakacyjne Nadrabianie Zaległości” :)

Streszczenie:

Leyfon Alseif przenosi się ze swojego dotychczasowego miasta do innego Regios (mobilne miasto) będącego jednocześnie w całości szkołą. Chce się zwyczajnie uczyć, ale wzbudza powszechne zainteresowanie, ratując jedną z wcześniej poznanych dziewczyn spod walącej się balustrady. Bójka dwóch uczniów, która do tego doprowadziła, uspokoiła się niesamowicie szybko ;]

W tym samym czasie Nina, szefowa 17-tej Jednostki Militarnej ma maleńki problem. Chłopak będący częścią jej drużyny postanawia odejść, a tym samym sprawia, że skład jej jednostki pozostaje nie pełny. Jako, że właśnie mamy rozpoczęcie roku szkolnego, dziewczyna postanawia iść „pooglądać” sobie nowych uczniów i wyłowić odpowiedniego kandydata na zastępstwo brakującego chłopaka.

Wcześniejsze zamieszanie nie uszło także uwadze dyrektora szkoły. Leyfon zostaje wezwany na rozmowę, podczas której Karian Ross usilnie stara się przekonać go by dołączył do Jednostek Militarnych, ponieważ posiada niezwykłe umiejętności, które warto by było rozwijać. Nagle zjawia się Nina i prosi, aby dyrektor powierzył jej pieczę nad Leyfonem!

Tym oto sposobem nasz bohater zostaje wcielony do sekcji, do której wcale nie chciał dołączyć i nic nie może na to poradzić.

Przy okazji na początku i na końcu odcinka możemy oglądać jak trójka wojowników (uczniów?) toczy walkę z ogromnym gąsiennico-podobnym potworem, który atakuje pojazd niedaleko miasta. Całe wydarzenie obserwuje grupka ludzi (nauczycieli?) stojących w bezpiecznej odległości. Mimo, że ich przeciwnik jest wielki i posiada zdolność regeneracji, wspólnymi siłami udaje im się go pokonać!

Przemyślenia:

Openingu i endingu z prawdziwego zdarzenia puki co nie było, więc i ja pominę ten fragment. Ogólnie o muzyce można powiedzieć tyle, że jest bardzo dynamiczna (czasami miałam wrażenie, że to nawet pod techno podchodziło!), więc czy się podoba czy nie, to już zależy od gustu :) Mnie motyw podczas walki zdeczka denerwował, ale to pewnie dlatego, że wolę kiedy w trakcie scen akcji przygrywają mocne gitary niż dziwne bity ;]

Grafika jest całkiem ok. Postacie są fajnie narysowane. Co prawda jest to dość nietypowa kreska (ma się wrażenie, że odcina się trochę od tego co zazwyczaj widzimy), ale jest ładna ^^ Tylko… ten potwór z początku (i końca) był ohydnie obrzydliwy! Nie lubię takich rzeczy, brrrrr!

Patrząc po bohaterach to tak. Polubiłam „trójkę dziennikarską” – są zabawne i sympatyczne. Zastanawiam się jak dalej potoczy się zauroczenie jakiego doznała Mei-Shen. Fragment kiedy padła na łóżko z przylepionym do czoła zdjęciem Leyfona porządnie mnie rozśmieszył xD Idąc dalej, Felli to niezwykle tajemnicza postać. Wyżywać się na nikomu niewiniącej dziurze? Hahaha ;P Nina jest porywcza i pewna siebie jak na szefa przystało, zaś sam Leyfon sprawiał wrażenie niepewnego co robić dalej. Jest silny i potrafi to wykorzystać, ale dlaczego tak się zapierał by nie dołączyć do Jednostek Militarnych? Zapewne dowiemy się w kolejnych odcinkach ^^

Nie podobała mi się zbytnio konstrukcja epizodu bo wprowadziła straszne zamieszanie. Zabandażowany, brązowowłosy wojownik z początku to zapewne Leyfon, ale jakiem cudem znalazł się w takim miejscu? Czy stało się to zanim przybył do szkoły, czy też może widzieliśmy jakiś urywek z przyszłych wydarzeń? Osobiście obstawiam, że był to flashback, ponieważ nigdzie w „teraźniejszości” nie było widać tego białowłosego przystojniaka ;P

Kolejna rzecz to kim jest ta dziewczyna z końcówki? Ta która wcześniej pocałowała naszego bohatera? Czyżby jednostronna miłość? Znów nasuwa się pytanie dlaczego chłopak wyjechał i zostawił swoją potencjalną dziewczynę?

Muszę powzdychać jeszcze do jednej rzeczy – głosu dyrektorowi Karianowi Ross użyczył Takehito Koyasu, znany między innymi z ról w Hakushaku to Yousei (Kelpie), czy Tales of the Abyss jako mój ulubiony złośliwiec Jade xD Jego postacie ciężko zapomnieć ponieważ przesiąknięte są moim ukochanym stylem wypowiedzi, czyli sarkazmem ;] Podobno  Oscar Wilde powiedział kiedyś, że „sarkazm to najniższa forma dowcipu, za to najwyższa forma inteligencji” („The lowest form of humour but the highest form of wit”) i bardzo podoba mi się to stwierdzenie ^^

Puki co mam tyle do powiedzenia. Mam nadzieję, że w przyszłych odcinkach będzie dużo, zaprezentowanej nam już, dynamicznej walki, ponieważ była ona całkiem fajnym elementem, ale liczę też, iż wrogowie będą mniej oślizgli xD Żeby nie było – jest to dobre anime, ale puki co nie mam siły je dalej oglądać :(

Screeny:

Czas na ulubione ujęcia:
25 – bo Leyfon fajnie wygląda jako bohater :)
30 – Leyfon SD hahahaha boskie!
34 – ponieważ jest bardzo ładne, podobają mi się te latające płatki ^^
37 – mam nadzieje, że nie wygląda tak każda zakochana dziewczyna xD

chrome01-01chrome01-02chrome01-03chrome01-04chrome01-05chrome01-06chrome01-07chrome01-08chrome01-09achrome01-10chrome01-11chrome01-12chrome01-13chrome01-14chrome01-15chrome01-16chrome01-17chrome01-18chrome01-19chrome01-20chrome01-21chrome01-22chrome01-23chrome01-24chrome01-25chrome01-26chrome01-27chrome01-28chrome01-29chrome01-30chrome01-31chrome01-32chrome01-33chrome01-34chrome01-35chrome01-36chrome01-37chrome01-38chrome01-39chrome01-40chrome01-41chrome01-42chrome01-43chrome01-44chrome01-45chrome01-46chrome01-47

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 31 stycznia 2009, in Anime, Pierwsze Wrażenie and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 6 Komentarzy.

  1. Moim skromnym zdaniem to Anime zapowiada sie poprostu genialnie. Poczucie chumoru bardzo mi sie podoba ( swietne momenty chibi). Co do calosci to wydaje mi sie ze jest to polaczenie Shany, Bleacha i moze odrobinki FMA (wyglad snajpewa jest bardzo podobny do Edwarda w tej 2 rownoleglej rzeczywistosci). Pozatym fajnie ze bohaterowie przejawiaja jakis rys psychologiczny.

    • Nie przeczę, że jest to całkiem fajna seria, ale tak jak pisałam – w tej chwili nie potrafię znaleźć w sobie chęci, aby je dalej oglądać ;(
      Za to ściągnęłam sobie opening i ending, które po kilku przesłuchaniach wpadają w ucho ^^

      Pozdrawiam ^^

  2. Według mnie zajefajne anime mam do 7 ep i naprawde polecam!!!!;]

  3. Hmm podoba mi się ta seria xD Aczkolwiek polską wersję znalazłam tylko na http://www.anime-shinden.info/ gdzie już dwa odcinki mi nie chodzą:/ Macie może jakąś inną stronę gdzie znajdę po polsku to anime i co będzie chodzić wszystko??

  4. Ja bym proponowal sciagac wersje [Ayako] i napisy z animesub.info , jak narazie sa napisy do 8 epa , nie wiem czy ktos dalej bedzie subowal

  5. na kreskowki.fani.pl jest 14 epow

Skomentuj

