Szczęśliwego Nowego Roku! ;)

hatsuharu-sohma

Spokojnie, spokojnie – wszystko ze mną w jak najlepszym porządku! ;) Nie pomieszały mi się dni ani nic w tym stylu! Po prostu dziś mamy Księżycowy Nowy Rok ^^

Według chińskiego kalendarza 26 stycznia 2009 to data rozpoczęcia się Roku Brązowej Krowy, dlatego też na nagłówku widzicie odpowiednią tapetę z Haru :) W końcu cały Fruits Basket opierał się na chińskim zodiaku, toteż spasowało idealnie!

Życzę wam, aby gwiazdy sprzyjały wam także w tym roku :)

cowCo do samego zodiaku, to pojawienie się takich, a nie innych zwierząt nie jest przypadkowe – wszystko opiera się na starej chińskiej legendzie.

Wiele wieków temu, Chińczycy nie potrafili mierzyć czasu. Jadeitowy Cesarz, postanowił zorganizować konkurs. Zaprosił wszystkie zwierzęta, aby wzięły udział w wyścigu w dniu jego urodzin. Pierwsze 12 zwierząt, które przepłyną przez rwącą rzekę i dotrą na drugi brzeg, zostaną patronami Zodiaku kolejnych 12 lat.

Kot i Szczur, którzy zbyt dobrze nie pływali, skłonili dobrodusznego woła, aby przewiózł ich na swoim grzbiecie na drugą stronę. Szczur jednak po drodze zaczął się obawiać przegranej, tak więc zrzucił kota do rzeki, a sam wyskoczył na brzeg tuż przed wołem. Tym sposobem zajął on pierwsze miejsce, a wół drugie.

Następnie po kolei docierały kolejne zwierzęta: tygrys, królik, smok, wąż, koń, koza, małpa, kogut, pies i na końcu dzik.

chinese-zodiac-cowSzczerze powiedziawszy to bardziej odpowiada mi inna wersja tej opowieści (ta z Furuby – umieściłam ją w mojej recenzji tego anime) i lekkie zmiany wprowadzone przez Japończyków. Mamy odrobinkę inne nazwy zwierząt:

Mysz, Krowa, Tygrys, Królik, Smok, Wąż, Koń, Owca, Małpa, Kogut, Pies, Świnia.

W tym rozrachunku wychodzi mi, że jestem owcą ;) Jesli chcecie dowiedzieć się co mówi o was wasze zodiakalne zwierzę to odsyłam na stronę Onetu, gdzie poszczególne znaki sa naprawdę bardzo fajnie opisane ^^

Pozdrawiam i jeszcze raz życzę udanego roku krówci xD

fuits-basket-9

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 26 stycznia 2009, in Legendy, Różne and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 3 Komentarze.

  1. Bardzo ciekawa i interesująca notka :D
    Dowiedziałam się, że jestem kozą xD Milutko zważywszy na fakt, że braciszek przez pewien okres czasu zwracał się do mnie tym określeniem xDxDD A reszta mojej rodzinki też ma zarąbiste znaki ^^
    Przeczytałam obie legendy (tę i tę z notki o Fruits Basket iiii miałam co prawda to anime w planach, ale na ‚bardziej odległą’ przyszłość, ale chyba tę odlęgłą przyszłość trochę przyśpieszę, a Inuyashę odłożę do wakacji, bo nie powiem, ale Twoja recenzja mnie zaciekawiła :)) Tylko pytanko takie: co lepiej zrobić jako pierwsze: oglądnąć animca czy przeczytać mangę?) No, ale wracając do legendy to jest bardzo ciekawa :D Mam nadzieję, że będzie pojawiać się ich więcej :)
    Pozdrawiam :)

  2. Yeey, a ja jestem Pieskiem ;)
    omg!
    przypomniał mi się Shigure (Licealistki! Licealistki! xD)
    Dobrze wiedzieć ;)
    Moja rodzinka to ma fajnie np. moja mama ze znakiem szczura (myszy) – PANICZNIE SIĘ ICH BOI xD ;)
    Albo tata i bracia – wąż (Ayame!!! xD)
    Życzę szczęśliwego Nowego Roku! ;)

    P.S. Jak teraz patrzę na to co napisałam to moje „Yeey” przypomniało mi Shugo Chare! (Yeey! Yeey! Ami-chan xD)

  3. @Kaori
    Jesteś kozą, czyli według wersji japońskiej owcą – tak jak ja! ;) Legend w przyszłości pewnie pojawi się więcej bo też mnie zainteresował ten temat, ale dokładnie kiedy to nie powiem :)
    Co do Fruits Basketa – polecam najpierw obejrzeć anime, ponieważ szybko się je skończy (niesamowicie przyciąga do ekranu co kończy się lookaniem na raz po 6 odcinków xD), a później dopiero brać się za mangę. Rozwinie ona historię w troszkę inny sposób, ale jest naprawdę niesamowita – tytuł must read! Furuba to moja ulubiona manga – wspaniała pod każdym względem ^^ Moim zdaniem majstersztyk! (po za tym jestem maniakalną fanką Kyo! ;P)

    @Melisa
    Widzę, że pomyślałaś dokładnie o tym co ja! Jak tylko dowiedziałam się, że jestem owcą to od razu zaczęłam porównywać co ja i Hiro mamy wspólnego xD Co gorsza w anime go średnio lubiłam, ale w mandze na szczęście się poprawił ^^
    Mój brat to też wąż – jak tylko pomyślałam, że miałby on być taki jak Ayame to prawie się popłakałam ze śmiechu! xD
    Tak jak teraz wspominasz o tym Yeey to się zorientowałam, że mam w nawyku często tak mówić – chyba muszę zmienić przyzwyczajenia xD

    Pozdrawiam ^^

Skomentuj

