Shugo Chara!! Doki! – Odcinki 55-57

scd55-titlesdc56-titlesdc57-title

(Słów kilka o wordpressie. Pozwolę sobie sparafrazować mojego kolegę, który po moim powrocie do szkoły, powitał mnie stwierdzeniem: „Nie było Cię kilka dni, a już zamiast szkoły zastałaś zakład psychiatryczny!”. Ja powiem tak: „Nie było mnie kilka godzin, a zamiast wordpressa zastałam śmietnik!” – przynajmniej tak mi się na początku wydawało ;) Zmiany odnośnie szaty graficznej są porażające. Gdy TO zobaczyłam prawie się załamałam – miałam ochotę krzyczeć oddajcie mi mój serwis! Całe szczęście jestem nadwrażliwa i za bardzo sugeruję się pierwszym wrażeniem :) Po dłuższym obcowaniu z nowym wyglądem stwierdzam, że nie jest tak źle – wszystko sobie możesz poruszać, poprzestawiać jak sobie zamarzysz,a nie tak jak na początku myślałam, że wszystko zostanie takie rozrzucone gdzie się da. Może jakoś przywyknę? ^^)

Teraz już odnośnie tematu, czyli Shugo Chara!! Doki! :) Mam po części wrażenie, że z odcinka na odcinek robi się lepiej ^^ W tej serii epizodów znajduje się jedna z moich ulubionych scen – ta, w której Nagehiko przebiera Kukaia i Tadase w spódniczki! Czytając mangę śmiałam się na całego, a tu proszę – Satelight się popisał i spełnił moje życzenie :)

Zmieniłam też trochę styl pisania. Streszczenia są bardziej „luźne”, nie trzymam się już tak dokładnie fabuły. Chodzi o krótkie przedstawienie zarysu wątków, a więcej miejsca zajmują moje przemyślenia – w końcu po to prowadzę ten blog. Chcę się dzielić moimi opiniami odnośnie danych tematów, a przy okazji ktoś szukający skrótów tu je także znajdzie ^^

Koniec gadania – do dzieła!

ODCINEK 55:

scd55-title

Ikuto jak zwykle dostaje napomnienie, że ma złapać Embryo, a Amu pakuje się w tarapaty. Poznaje Hitomi, która bardzo chce poznać Utau, ponieważ uwielbia jej Heartful Song, a nawet zastanawia się, czy nie związać swojej przyszłości ze śpiewem. Podczas rozmowy udaje jej się tak zakołować Amu, że ta zgadza się załatwić jej spotkanie z idolką. Dopiero później nasza bohaterka zdaje sobie sprawę, że nie będzie to takie łatwe! W końcu decyduje się na odwiedziny u Sanjou-san, jednak ta odrzuca prośbę. Amu wychodząc z biura menadżerki wpada na Utau. Obie dziewczyny udają się do kawiarni (czy czegoś w tym rodzaju) i tak jak Amu przewidziała, piosenkarka także odrzuca prośbę. W międzyczasie Lulu zmienia Jajko Serca Hitomi w ?-Egg, ponieważ dziewczyna wciąż jest niepewna co robić – zostać piosenkarką, czy grać w tenisa. Amu i Utau przemieniają się ratując sytuację. Hitomi dostaje motywujące słowa od Utau, po czym przenosimy akcję do Ikuto. Okazuje się, że ktoś ukradł jego skrzypce!

Podobał mi się ten odcinek bo: 1) Utau jest świetna, 2) było mało Lulu 3) mieliśmy Ikuto, 4) Eru jest przezabawna, 5) oglądaliśmy Amulet Spade :) A teraz po kolei wyjaśnienia. Porządnie się uśmiałam podczas stwierdzenia Suu, że nie chce być shugo charą starszej pani! Sanjou naprawdę się wkurzyła. W sumie brakuje mi jej trochę, do tego fragmenty z dodatkiem Nikaidou były świetne. To taka parka wykreowana przez Satelight, ponieważ w mandze nie było zbyt dużo wątków ich dotyczących, ale okazało się, że byli strzałem w dziesiątkę! Wielu ich uwielbia! (w tym ja ^^). Jako, że Amulet Spade jest moją ulubioną przemianą, cieszę się z nowego power-upa – Prism Music jest całkiem niezłe :) Uwielbiałam także fragmenty z Ikuto w tym odcinku. Są niesamowicie zabawne, szczególnie w momentach kiedy drażni się on z moją znienawidzoną Lulu. Zastanawia mnie tylko co autorzy poczną z tymi skrzypcami – ich kradzież była wstępem do Ikuto arc, a tutaj się na to nie zanosi… w sumie może i lepiej. Najpierw załatwmy te fillery, a później można się cieszyć ukochanymi przez wszystkich fanów Amuto wydarzeniami :) Właśnie! Zapomniałam dodać, że z niecierpliwością czekam na singiel „Heartful Song” – piosenka jest naprawdę śliczna ^^

sdc55-screencapsa

ODCINEK 56:

sdc56-title

Kukai zostaje zaproszony do sekretariatu, gdzie czekają już na niego Dyrektor, Tadase i… Nadeshiko! „Dziewczyna” wyjawia mu swój sekret, czyli że tak naprawdę jest chłopakiem – Fujisaki Nagehiko. Dwójka przyjaciół próbuje go namówić, aby przyłączył się do Guardians na miejsce brakującego Waleta. Nie udaje im się to aż do momentu napotkania Amu. Dziewczyna jest tak rozentuzjazmowana widokiem „bliźniaka Nedeshiko”, że chłopak nie ma innego wyboru jak zaakceptować swoją nową pozycję. W międzyczasie nasza różowo-włosa bohaterka odprowadza zagubionego ucznia do planetarium – jest on bardzo pochłonięty astronomią. Po powrocie do Royal Garden, Nagehiko zostaje oficjalnie przedstawiony reszcie Guardians. Rima nie wydaje się zbyt szczęśliwa jego obecnością, zwłaszcza widząc rozradowanie Amu. Lulu w tym czasie zatruwa serce Mamoru. Guardians muszą ratować chłopaka. Na szczęście dobry pomysł Nagehiko ułatwia sprawę. Jajko Serca chłopaka znów wraca do normy, a Strażnicy mogą się cieszyć uzupełnionym składem!

Reakcja Kukaia na to, że Nadeshiko to chłopak – bezcenne! Hehehehhe ten krzyk prawdopodobnie sprawił, że równie dobrze pół szkoły mogło się o tym dowiedzieć ;P Cieszę się, że na moment przed przedstawieniem prawdziwej postaci Nagehiko pokazano go przebranego w dziewczęcy strój. Jakoś tak wzbudziło to mój uśmiech ^^ Podobało mi się też to, że chłopak nie mógł się oprzeć sile „błyszczącego ataku” Amu xD Chociaż to nagromadzenie gwiazdek w tamtym momencie mało pasowało do jej cool&spicy stylu. W każdym razie oficjalnie można powiedzieć, że do haremu Amu dołączył nowy osobnik bo nie ma najmniejszych wątpliwości co nasz kochany „nowy Walet” do niej czuje. No tak – zapomniałam jeszcze i Rimie. To jak chowała się za plecami swojej przyjaciółki było urocze. Jest zdecydowanie zazdrosna bo zrozumiała, iż w tej chwili nie jest jedyną dziewczyną w sercu Amu. Przeglądając mangę doszłam do konkluzji, że autorzy będą próbowali spiknąć Rime i Nagehiko – choćby aktualny opening dużo mówi, ponieważ oboje są pokazani w tych samych ujęciach. Ja w każdym razie jak najbardziej im kibicuję bo naszej nieszczęśliwej dziewczynce należy się trochę szczęścia, a Nagi i tak nie ma szans u Amu :)

sdc56-screencaps

ODCINEK 57:

sdc57-title

Koleżanki z klasy Amu przyniosły słodziutkiego misia… tylko w tym problem, że było to zabronione! Pewien uczeń trenujący karate miał zawitać do ich szkoły, a nie znosi słodkich rzeczy, można powiedzieć, że doprowadzają go one wręcz do szału! Amu dzielnie wystąpiła w obronie koleżanek, ale uczeń najwyraźniej nie miał zamiaru jej odpuścić, ponieważ ścigał ją po szkole pół dnia. W międzyczasie Kukai przyszedł do Royal Garden i postanowił nauczyć Nagehiko „obowiązków Waleta”. Po skończonej prezentacji jak należy się obchodzić z przemienionym Tadase („Książę” ;P), zapytał Nagiego jak to jest nosić spódnicę, ale najwyraźniej poruszył czułą strunę. Kiedy zziajana Amu, Rima i Yaya przyszły do Royal Garden zastały ciekawy widok – Nagehiko siłujący się ze spodniami Kukaia i Tadase w spódniczce!  Amu wracając do domu znów spotkała Iwagakiego. Chłopak wyjaśnia jej, że tak właściwie to kocha słodkie rzeczy, ale musi grać „twardego” faceta skoro trenuje karate. Prosi przy okazji o oddanie małej maskotki, którą znalazła dziewczyna. Kiedy odchodzi, okazuje się że Ikuto słyszał całą rozmowę. Zaczyna się naśmiewać z nieszczęśnika za co dostaje mu się od Amu, iż nie wie jak to jest stracić coś cennego. Yoru już zmierza z wyjaśnieniami, że tak właściwie to Ikuto też coś zgubił i ciągle tego szuka, ale nie dane mu jest dokończyć, ponieważ zostaje zganiony przez swego pana. W międzyczasie Lulu przemienia Jajko Serca Iwagakiego w ?-Egg. Guardians biegną na pomoc. Amu załatwia sprawę Open Heartem, a chłopak następnego dnia w szkole ujawnia, że lubi słodkie rzeczy ^^

Okropnie się cieszę, że mamy ostatnio tak dużo Kukaia. W pierwszej serii był on jedną z moich ulubionych postaci i bardzo rozpaczałam z powodu jego braku. Zawsze zabawny i roześmiany – nie da się go nie lubić ^^ Już kiedyś wspominałam, że mogę zostawić Ikuto dla Amu, ale ja biorę Kukaia xD Scena spódniczek była świetnie zrobiona – gdyby się dało, to screen powyżej miałabym na tapecie, ale niestety nie da rady bo mój brat chyba wywaliłby mnie z domu widząc coś takiego na pulpicie ;P Lubię to granie „cool” przez Ikuto. Udaje, że nie przejmuje się stratą swoich skrzypiec, ale my i tak przecież wiemy, iż są dla niego bardzo ważne :) Właściwie żałuję trochę, że Satelight już się ich pozbył – przez to nie możemy oczekiwać przez jakieś najbliższe 20 odcinków, aby usłyszeć jak kocio-uchy na nich gra ;( Pod koniec epizodu, kiedy moc Iwagakiego sprawia, że chłopaki lądują w dziewczęcych ciuchach miałam ładny ubaw – Nagi w sukni wieczorowej, Kukai jako cheerleaderka (nawet Daichi miał przebranie! ;)) i Tadase jako kelnereczka. Nie ma co – do twarzy im było xD Jeszcze chcę wspomnieć o jednej sprawie. Czy tylko ja odnoszę wrażenie, że tym dalej w Doki! to tym gorsze są stroje po przemianie „złych” dzieciaków? Ten z dzisiejszego odcinka przekroczył wszelkie granice! To nie było słodkie tylko okropne!!! Nie dałoby się zrobić ich jakichś bardziej przyjaznych dla oka? ;]

sdc57-screencaps


Tym sposobem doszliśmy do końca serii. Muszę powiedzieć, że dzisiaj pisało mi się wyjątkowo przyjemnie ^^ Mam nadzieję, iż inne serie pójdą mi tak samo „lekko” jak i SC! po zmianie sposobu pisania :) Wszystko poszło szybko i miło, dlatego wstąpiła we mnie nowa siła – dam radę nadrobić te okropne zaległości! ;] <= jeśli będę sobie to powtarzać to na pewno się sprawdzi xD

W każdym razie czekam z niecierpliwością na pełną wersję „Heartful Song”. Puki co zadowalam się TYM, ale jakość jest naprawdę słaba + jest to wycięty fragment z anime ;(

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 5 grudnia 2008, in Anime, Shugo Chara! and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 2 Komentarze.

  1. To teraz moja kolej ^^
    55. Jeden z moich ukochanych odcinków. Uwielbiam Utau, a tu trochę jej było. Był tez Ikuto i mało Lulu, czyli wszystko w jak najlepszym porządku. No i ta minka Lulu, kiedy zobaczyła, że Ikuto zwiał – bezcenna. Ja również nie mogę się doczekać, kiedy ukaże się singiel „Heartful Song”. Wycinek z anime z dialogami w tle to stanowczo za mało. Dobrze przynajmniej, że w 60 (?) odc. dali ten koncert, bo to i tak więcej niż było wcześniej. Zresztą cały tamten odc jest bezbłędny.
    56. Moim zdaniem strasznie namieszali z tym Nagehiko/Nadeshiko. Jak dla mnie to zwykła paranoja i najchętniej usunęłabym to ze scenariusza. Akurat w tym przypadku jestem jak najbardziej na „nie”
    57. Chłopaki w dziewczęcych mundurkach. Ten widok mnie rozwalił. Poza tym fragmentem w tym odcinku jakiś specjalnych rewelacji nie zauważyłam.

    A tak ogólnie, to szkoda, że na razie dodałaś tylko trzy odcinki. Skrycie liczyłam na to, że dojdziesz to koncertu Utau (zdecydowanie mój ulubiony odcinek drugiej serii z tych, które do tej pory się ukazały). Ale chyba będę musiała poczekać. Pozdrowionka ^^

  2. Amu hinamori

    Łeeee…. Nie ma 57 odc. Ja mam tylko 51 !!!!!!!!!! xP

Skomentuj

