Top Ten: Openingi :)

anime-girl-music

Od dzisiaj zaczynam nową serię artykułów o wdzięcznym tytule „Top Ten”. Jak sama nazwa wskazuje, będą to notki z rankingiem dziesięciu najlepszych w danej kategorii.

Tym razem prezentuję zestawienie dotyczące openingów z anime. Oczywiście jest to tylko i wyłącznie mój subiektywny wybór, więc nie zdziwcie się jeśli zabraknie czegoś co waszym zdaniem MUSIAŁO się tu znaleźć. Dobór i ułożenie tej dziesiątki zajęło mi dostatecznie dużo czasu, tak więc remodeling nie wchodzi w grę, ale i tak jestem ciekawa waszych propozycji :)

Zaczynamy!

Nie rozpocznę jednak tak jak pewnie wszyscy się spodziewali, czyli od dziesiątego miejsca, ale od pozycji, która znalazła się po za czołówką – nazwijmy to „wyróżnieniem”.

Dlaczego coś takiego powstało? Ponieważ czasami jakiś fragment układanki nie pasuje do całości i ciężko go zestawić z resztą, ale i tak zasługuje na wzmiankę ^^

WYRÓŻNIENIE:

Anime: Slayers TV
Piosenka: Masami Okui & Megumi Hayashibara – Get Along

Mam niesamowity sentyment dla tej serii, dla tej piosenki, dla wszystkiego co łączy się ze slayersami ^^ Dodałam ten opening jako wyróżnienie, ponieważ ciężko żeby coś co pochodzi z 1995 roku mogło na równi stanąć w szranki z dzisiejszymi produkcjami. Ma on jednak w sobie jakąś niesamowitą siłę i zawsze oglądałam go z przyjemnością :) Co więcej, utwór „Get Along” ciągle znajduje się na mojej komórce i słucham go raz za czas jadąc autobusem :)

MIEJSCE 10:

Anime: Code Geass: Hangyaku no Lelouch
Piosenka: Flow – Colors

Dokładniej rzecz biorąc chodzi mi tu o drugą wersję OP1. Świetna animacja, bardzo mi się podobają przejścia z jednej grafiki na drugą ^^ Muzyka długo chodziła mi po głowie – teraz już przeszło mi trochę uwielbienie dla „Colors”, dlatego opening do Code Geassa znajduje się „dopiero” na 10 miejscu ;) Anime samo w sobie jest majstersztykiem, a w projekcie postaci maczały palce moje ukochane panie z CLAMPa ^^

MIEJSCE 09:

Anime: Shugo Chara!
Piosenka: Buono! – Minna Daisuki

W sumie miałam problem się zdecydować – jeśli chodzi o piosenkę to bardziej podobała mi się ta z pierwszego openingu, ale mówiąc o animacji to wolę OP2. Stanęło jednak na tym, że zdecydowałam się na tą drugą opcję ;) Szczególnie lubię moment kiedy shugo chary przedrzeźniają Amu, a następnie króciutki fragmencik Amuto ^^ Całość śliczna i kolorowa – szybko zapada w pamięć :)

MIEJSCE 08:

Anime: Card Captor Sakura
Piosenka: Maaya Sakamoto – Platinum

Tym razem znów miałam problem się zdecydować! Tak OP1 jak i OP3 to dobre, słodkie piosenki, więc dlaczego wybrałam ten trzeci? Chyba przede wszystkim przeważyła artystka śpiewająca „Platinum” – Maaya Sakamoto to jednak z moich ulubionych wokalistek. Posiada piękny głos i wprost nie można jej nie lubić ^^ Sama animacja jest przyjemna :) Na plus dla tego wyboru potraktowałam także to, że 3 seria CCS była moją ulubioną – Syaoran jest taki uroczy kiedy się rumieni, no i jest jeszcze Eriol ;]

MIEJSCE 07:

Anime: To Aru Majutsu no Index
Piosenka: Mami Kawada – PSI-missing

To naprawdę jeden z lepszych openingów sezonu jesiennego. Śliczna animacja pełna akcji + naprawdę dobra piosenka dają nam miejsce siódme. Szczególnie podoba mi się moment kiedy Touma przechodzi obok Index, a potem przewraca się na pustej puszce xD Specjalnym wyróżnieniem tego utworku jest samo to, że raczej nie słucham takiej muzyki, a do tej piosenki się przekonałam :)

MIEJSCE 06:

Anime: Erementar Gerad
Piosenka: Savage Genius – Forever

Anime samo w sobie można podsumować jako dość naiwne i przewidywalne… tylko czemu sprawiło mi ono tyle frajdy? :) Od tej piosenki zaczęło się moje uwielbienie dla Savage Genius. Utworek jest niesamowity – mimo ponad roku od kiedy oglądałam EG, wciąż jej słucham z takim samym zapałem jak wtedy ;) Uwielbiam moment 0:32 – kiedy Ren i Coud chcą się złapać za ręce ^^

MIEJSCE 05:

Anime: Tsubasa Chronicle
Piosenka: Kotani Kinya – Blaze

Przez dobre pół roku miałam ustawioną tą piosenkę jako budzik w komórce – muszę powiedzieć, że wstawało się całkiem przyjemnie ^^ Anime nie było rewelacją – manga jest majstersztykiem, ale przeniesienie jej na ekran średnio się udało ;( Wszyscy oglądając TC porównywali Sakurę i Syaorana do tych z CCS. Cieszę się, że w wersji czytanej wyjaśniono, dlaczego nasz Syaoran stracił ten swój „pazurek” jaki miała jego młodsza wersja – teraz spokojnie mogę przestać narzekać ;) Ogólnie rzecz biorąc lubię ten opening i wielkie podziękowanie dla CLAMPa za stworzenie Fay’a i Kurogane :)

MIEJSCE 04:

Anime: Zero no Tsukaima
Piosenka: ICHIKO – First Kiss

Hmm… ciągle mam do obejrzenia Princesses no Rondo, ale jakoś nie mogę się zabrać. Pierwszą i drugą serię obejrzałam w kilka dni, tyle że teraz doszłam do wnioski, że co za dużo to nie zdrowo – ZnT w zbyt wielkich ilościach nie jest dobrym pomysłem, ale właściwe dawkowanie zapewnia świetną rozrywkę. Opening jest zabawny, do tego pierwsza scena i już pocałunek? Można powiedzieć, że „zapowiada się ciekawie”, prawda? „First Kiss” to bardzo dobry utworek – nawet go kiedyś przetłumaczyłam ^^

MIEJSCE 03:

Anime: Tales of the Abyss
Piosenka: Bump Of Chicken – Karma

Aktualnie mam kręćka na punkcie tej piosenki, tego anime…. tylko Luke mnie wkurza, ale to już niedługo ;) Kiedy szukałam tego opaningu zainteresował mnie TEN filmik – wygląda jak opening do gry. Niektóre fragmenty są całkiem podobne ^^ „Karma” to utworek, który słucham praktycznie na okrągło – kiedy pierwszy raz go usłyszałam to zraził mnie wokal, ale za kolejnym razem przywykłam, a teraz twierdzę, że jest boski ;] Z ulubionych fragmentów, to podoba mi się walka Luke’a i Asha oraz 1:20 – kawałek TearxLuke :)

MIEJSCE 02:

Anime: FullMetal Alchemist
Piosenka: Asian Kung Fu Generation – Rewrite

Jest to czwarty i ostatni (moim zdaniem najlepszy – świetnie pokazuje smutek i stadium, w którym była fabuła) opening do wspaniałego anime jakim jest FMA. Ed, Al i spółka mają specjalne miejsce w moim sercu, ponieważ to właśnie dzięki nim tu teraz jestem i pisze te moje bazgroły ;) Od czasów Czarodziejki z Księżyca, a następnie Pokemonów jakoś nie widziałam żadnego anime. Później założyłam sobie internet i naczytałam się tyle pochlebnych opinii o FullMetal Alchemist, że wprost musiałam się za niego zabrać! Zrobiłam jak postanowiłam… i zakochałam się w serii pełnej śmiechu, łez, radości i smutku. Z ręką na sercu mogę powiedzieć, że gdyby nie FMA, japońska kultura do dziś pozostałaby dla mnie obca. Opening AKFG wydawał mi się na początku dziwny – ten wokal i cała muzyka. Dopiero wdrażałam się w j-music, więc reakcja była średnio pozytywna. Jednak po parokrotnym przesłuchaniu doszłam do wniosku, że należy zapoznać się z orientem bo warto! ^^

MIEJSCE 01:

Anime: Myself; Yourself
Piosenka: Kaori – Tears Infection

Dlaczego „Tears infection”? Dlaczego to właśnie ten opening zajął pierwsze miejsce na mojej liście? Odpowiedź jest prosta – bo nie da się go zapomnieć i ma w sobie jakąś niepowtarzalną siłę ^^ Ciągle uwielbiam go słuchać, niekiedy wprost nałogowo, czyli kilka razy w kółko ;] Do tego czasami go sobie nucę (dobrze, że nikt nie słyszy mojego śpiewu ;P) i najważniejsze – kiedy jestem smutna, wystarczy, że włączę sobie tą piosenkę, a ona naprawdę podnosi mnie na duchu! Jest taka pogodna i przyjemna, wprost nie można się nie uśmiechnąć :) Opening sam w sobie też dużo robi – Shuu jako perkusista jest idealny, a uśmiech Nanaki w 1:23 jest śliczny ^^


Tym sposobem dotarliśmy do końca zestawienia! Tak wygląda moja lista ulubionych openingów, a co z wami? Co byście zmienili? Co nie ma prawa się tu znajdować, a czego zabrakło? Jestem ciekawa waszego Top Ten ;)

Openingi mają to do siebie, że są na początku xD Od nich zależy nasze „pierwsze wrażenie”, więc są bardzo ważne. To na jak długo zapadają w pamięć świadczy, że są naprawdę dobre – np. ciągle pamiętam motyw z OP do Czarodziejki z Księżyca, mimo że nie słyszałam go od lat! Myślę, że zobaczymy jeszcze wiele wspaniałych animacji oraz posłuchamy mnóstwo świetnych piosenek. Zastanawia mnie, czy dajmy na to za rok, byłabym w stanie przyznać, że moja lista nic a nic nie uległa zmianie? Pewnie nie, ale przyszłość pokażę, czy coś będzie kiedykolwiek w stanie przebić „Tears infection” ^^

anime-girl-listening-music

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 27 listopada 2008, in Anime, Różne, Zestawienia and tagged , , . Bookmark the permalink. 14 Komentarzy.

  1. Cóż ja osobiście takiej listy zrobić nie mogłabym (problem z podejmowaniem decyzji – za dużo openingów widziałam), ale na pewno na mojej liście pojawiłby się opening z Vampire knight lub z Vampire knight Guilty, Hakushaku to Yousei i Kuroshitsuji, a z twoich na pewno nieśmiertelny opening Myself, Yourself, Zaro no tsukaima oraz oczywiście Tsubasa Chronicle i CCS – do tych dwóch tytułów mam sentyment, to dwa pierwsze anime jakie zaczęłam oglądać i w przeciwieństwie do większości najpierw pooglądałam pierwszą serie TC, a potem dopiero CCS.

  2. A i jeszcze zapomniałam napisać: gdy będziesz tworzyć top 10 endingów koniecznie weź pod uwagę endingi z Vampire knight, zwłaszcza ten z Vampire knight Guilty (Suna no Oshiro – Kanon Wakeshimy), nawet jeśli nie oglądałaś anime. Piosenka z endingu jest na prawdę cudowna, a sam ending interesujący.

  3. Bardzo fajny pomysł z tym rankingiem ;) Ja podobnie jak Melissa miałabym problem, bo mimo ,że oglądałam mało serii jak narazie to mimo to, że np nie oglądałam niektórych serri to oglądałam masę openingów, bo to jeden z elementów dzięki, którym podejmuję decyzję czy oglądnąć dane anime czy nie ^^ Z Twoje listy to oglądałam Code Geass, Erementar Gerad, zEro no TSukaimę, Taless of the Abyss i Myself; yourself i niewątpliwie te openingi są świetne, a zwłaszcza z ZnT, choć ja najbardziej lubię opening z drugiej serii, może dlatego, że piosenka ciągle za mną łazi, a First Kiss jakoś mnie z początku wkurzało jak zaczęłam oglądać ZnT,no, ale w końcu się przyzwyczaiłm ;) U mnie podobnie jak u Melissy w moim rankingu znalazłby się opening z Vampire Knight, który to nie wiem, bo w pierwszym mi się bardziej animacja podobała, a w drugim piosenka jest taka świetna x33 no i tak jak Melissa napisała: oba endingi Vampire Knight są genialne i takie klimatyczne, wpasowujące się w klimat anime, które polecam jeśli nie oglądałaś :D A jeszcze wracając do Znt(bo potem zapomnę^^) to trzecia seria niestety była najsłabsza z wszystkich :( No, ale pocieszam się tym, że tak zakończyli, że zostawili sobie furtkę otwartą do 4 sezonu i raczej wydaje mi się, że napewno będzie ^^:D No, a wracając do openingów to jeszcze w moim rankingu napewno znalazłby się drugi opening ze Special A (jejku jaka ta pios jest świetna, śpiewają ją seiyuu głownych bohaterów i jest taka pozytywna, no i mi się podoba ogólnie jak i SA;)) no i chyba dodałabym jeszcze od siebie opening z Romeo x Juliet, animca nie oglądałam, ale opening i piosenka openingowa też za mną łażą i jak tylko skończę Code Geass to się za to zabieram ;) Heh jejku nawet nie myślałam, że układanie swojego rankingu to takie trudne xD Tak sobie myślę co bym mogła wybrać z tego co oglądałam i nie mam pojęcia xD Nie mogę się zdecydować xD Hehe no i tak z woli sentymentu dodałabym jeszcze opening pierwszy z Magic Knight Rayearth zapewne ^^ kiedy sobie powtarzałam tę serię to mnie bardzo bardzo wkurzała ta piosenka, bo animacja była fajna, tylko ta piosenka, no ale w końcu dało się przyzwyczaić;))

  4. Bardzo dobrze was rozumiem bo myślałam, że będę mieć ogromny problem z wyborem dziesiątki najlepszych, ale okazało się, że nie było tak źle. Wzięłam ołówek w dłoń i wypisałam na kartce wszystkie openingi, które moim zdaniem należy wyróżnić… i wyszło ich 11 ^^ Tym sposobem okazało się, że nie tyle wybór jest trudny co ułożenie ich w kolejności ;)

    @Melisa
    Najpierw TC, a później CCS? Należysz naprawdę do nielicznych osób, ponieważ większość oglądała odwrotnie ^^ Ciekawi mnie Twoje nastawienie do bohaterów – z którego anime wolałaś Syaorana i Sakure? Ja jestem całkowicie za Card Captor Sakurą – ta seria jest tak niesamowicie dobra, że należy do mojej czołówki ^^ W TC Sakura mnie denerwowała, a do Syaorana się nie przyczepię bo tak jak mówiłam, manga wyjaśniła wiele spraw, ale nie chce Ci spoilerować :)

    @Kaori
    Mówisz, że 3 seria ZnT nie jest zbyt dobra? Szkoda bo miałam nadzieję, że zrobią jakiś happy end i zakończą wszystko, a tu klops :( Nie żebym miała coś przeciwko 4 sezonowi, ale z doświadczenia wiem, że tym więcej serii tym gorzej to wszystko wychodzi… Cóż, pozostaje mieć nadzieję, że wymyślą coś sensownego ^^

  5. A może byś zrobiła TOP TEN Anime? :)

    • Tylko, że z takim rankingiem byłby problem bo za jakieś pół roku pewnie wymieniłabym pół listy xD (W TT bishów już bym zrobiła kilka zmian, a minęły dopiero 3 miesiące ;]]]) Ale pomyślę nad tym (ewentualnie napisze jakieś inne top ten :)) …chyba, że zrobię TT anime, ale z datą zaznaczę na kiedy był układany xD

      Pozdrawiam ^^

      • Wiadomo, że z każdym obejrzanym odcinkiem ranking ulegnie zmianie, do niedawna moim ulubionym anime było Ef-a Tale of Memories, a teraz moim absolutnym numerem jeden jest FullMetal Alchemist:) Ale ciekawi mnie po prostu jak na dzień dzisiejszy by wyglądała Twoja lista:)

  6. Zgadzam się co do pierwszego miejsca .Poleciłabym ci opening ‚Clannad’ Lia -toki no kizamu uta . I opening anime ‚Air’ nie pamiętam już tytułu . ; ]

  7. Jeśli miałabym ułożyć tą jedenastkę w kolejności od najlepszego do najgorszego to, wierz mi, byłoby dokładnie na odwrót xD

  8. co do openingów, dziwi mnie brak Death Note/

    • No wiesz, czasy pisania tego zestawienia, to jeszcze okres, kiedy nie miałam nic wspólnego z DN. Co się jednak tyczy openingów z tejże serii, to ja akurat tak pozytywnego nastawienia nie mam. Pod względem piosenek mnie osobiście się one nie podobały, a ta druga to już w ogóle na stałe zwichrowała mi psychikę ;P
      Lubię metal, ale to już jest ponad moje siły [śmiech]
      Każdy jednak oczywiście ma prawo do swojego zdania :)

      Pozdrawiam ^^

  9. Jigoku_shounen

    Dla mnie tu brakuje openingu do mojego kochanego „umineko no naku koro ni”, a także „jigoku shoujo”. W twojej liście jest strasznie dużo radosnych piosenek. Przydałaby się nutka tajemnicy^^

    • Tutaj trzeba wziąć poprawkę na to, że lista ta robiona była daaawno temu – może nawet powinnam pomyśleć nad nową odsłoną notki o openingach ;)
      W każdym razie zgadzam się co do Katayoku no Tori – śliczna piosenka ^^ Nawet ją tłumaczyłam :)
      https://dreamuniverse.wordpress.com/2010/06/07/music-akiko-shikata-katayoku-no-tori-umineko-no-naku-koro-ni/
      Openingu z Jigoku Shoujo (Sakasama no Chou, prawda?) nie znałam wcześniej, ale BARDZO dziękuję za polecenie jej – naprawdę świetny utwór :)

      Pozdrawiam ^^

      • Jigoku_shounen

        Ło Jezu… przykro mi… nie zauważyłem. Openingi z pozostałych dwóch serii Jigoku Shoujo też są świetne(Nana Kitade- Tsukihana, i SnOW- NightmaRe). O! I zapomniałem ocenić piosenki z listy. Jak na tamte czasy, to lista jest świetna, ale op z code geass raczej Mi się nie podoba. Ogólnie, lubię tylko pare piosenek z męskim głosem…

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: