Tales of the Abyss – Odcinki 05-07

talesabyss05-titletalesabyss06-titletalesabyss07-title

Aaaaaaaaaaaaaa! Uduście go! Ktokolwiek! Proszę! …Nie? Ale naprawdę nie znajdzie się nikt chętny? Szkoda :/ Luke przez te odcinki zaczynał doprowadzać mnie do szału. Anime mi się podoba i rozumiem, że chodzi tu o przemianę bohatera itp, ale… mogliby już go przemienić!!! Jego dziecinne zachowanie jest tak wkurzające – grrrrrrrr… Całe szczęście według mangi już w kolejnym epizodzie powinno być lepiej ^^

Co do reszty – zaczyna robić się naprawdę ciekawie :) Moja teoria co do Asha wydaje się trafiona. Po za tym te same wnioski można wysnuć w stosunku do Iona i Synca, ale po kolei ;]

ODCINEK 05

Bohaterowie zostają zaatakowani podczas podróży morskiej do Kimlaski przez Dista, udaje im się jednak odeprzeć atak. Nocą Luke wpatruje się w fale, gdy nagle znów pojawia się głos w jego głowie i zaczyna go kontrolować. Z pomocą przychodzi Mistrz Van. Opowiada on później chłopakowi, że dysponuje on potężną mocą, którą wszyscy będą próbowali wykorzystać do własnych celów. Po dotarciu do stolicy Kimlaski, ekipa oddaje list z prośbą o pokój królowi. Na szczęście zostaje on zaakceptowany. Następnie drużyna przenosi się do rezydencji Luke’a. Tam spotykają entuzjastyczną księżniczkę Natalię. Przy okazji Tear spotyka się z Mohsem, który nakazuje jej kontynuowanie poszukiwań siódmego kamiennego fononu. Kolejnego dnia wszyscy znajdują się na audiencji u króla. Zaakceptował on prośbę o pokój. Zostaje także przeczytane proroctwo, w którym przepowiedziane są losy Luke’a. Ma on pomóc pewnemu górniczemu miastu. Chłopak zgadza się kiedy słyszy, że zostanie bohaterem. Później podczas rozmowy z Vanem dowiaduje się, że jego kraj chce go wykorzystać jako broń. Postanawia uciec z Mistrzem, który wyjawia mu, że to on go porwał w dzieciństwie!

Odcinek mi się podobał :) Po końcówce coraz bardziej podejrzewam, że Van coś knuje. Przedtem go porwał teraz chce z nim uciec – założę się, że kręci na swoją stronę! Dla spragnionego zrozumienia chłopaka, wydaje się on prawdziwym przyjacielem, tyle że na mój gust to on wszystko przekręca tak żeby akurat mu pasowało. Nie podoba mi się także, że Tear służy Mohsowi. Od razu widać, że to menda i na pewno jeszcze przysporzy problemów. Fajny był fragment spotkania z Natalią. Guy był przezabawny ^^ To jak w końcu schował się za kolumną mnie rozbroiło xD Dist to dziwny czarny charakter – zakompleksiony jakiś, a w dodatku dorobił się ciekawych ksywek ;P Podobało mi się także, że ujawniono moc Luke’a. Efektowne i ultra destrukcyjne, ale chyba bardziej pasowałyby mi do niego płomienie ^^

talesabyss05-screencaps

ODCINEK 06

Bohaterowie puki co przebywają w stolicy Kimlaski, ale za niedługo mają wyruszać do Akzeriuth. Tymczasem Ion podczas spaceru po mieście zostaje porwany! Okazuje się, że zleceniodawcą tego zadania był Asch Krwawy. Drużyna (oprócz Vana, który popłynął na statku do górniczego miasteczka) postanawia ruszyć za porywaczami. Guy zna drogę, przez którą niepostrzeżenie można się wydostać z miasta co też czynią nasi bohaterowie. Podczas wędrówki natrafiają na Księżniczkę Natalię, która chce się do nich przyłączyć. Pomimo początkowej kategorycznej odmowy, w końcu Luke się zgadza, ponieważ dziewczyna grozi, ze powie towarzyszom iż chłopak zamierza uciec po wykonaniu zadania. Przy okazji także widzimy, że Natalia bardzo dobrze potrafi o siebie zadbać przy swoim mistrzostwie w łuku. Ekipa wreszcie wychodzi z korytarzy starej fabryki broni i dostrzega stojący nieopodal pojazd. Luke rzuca się do boju i krzyżuje miecze z Aschem. Wszyscy są w szoku widząc, że obaj wyglądają prawie identycznie. Drużyna rusza w pościg. Nie wiedzieć czemu Asch kontaktuje się poprzez myśli z Lukiem i wyjawia mu, że Ion zmierza do ruin Zao.

Asch to jakby odrobinkę starsze wydanie Luke’a i lekko ciemniejszą barwą włosów. W tym odcinku, kiedy oboje byli tak samo zaczesani, naprawdę widać jak bardzo są podobni. Podczas openingu widzimy ich obu, ale wtedy nie rzuca się to aż tak w oczy. Swoją drogą to raczej powinnam powiedzieć „Luke to odrobinkę młodsze wydanie Ascha”, ponieważ to ten drugi ciągle mówi o naszym bohaterze, że jest podróbą. Po za tym widziałam pewne wahanie, kiedy Asch zobaczył Natalię – jakby ją rozpoznał? Jakby to on był tą osobą, z którą kiedyś zawarła tajemniczą obietnicę? Pomijając jednak problemy facetów przejdźmy do osoby Księżniczki. Naprawdę ją polubiłam. Może faktycznie się czasami aż za bardzo rządzi, ale za to jest dobrą wojowniczką i ma ciekawy charakter. Fajnie urozmaica ekipę ^^ Zastanawia mnie też dlaczego w naszej drużynce jest aż tyle dziewczyn – Luke będzie miał za chwilę prywatny harem ;P

talesabyss06-screencaps

ODCINEK 07

Drużyna wędrując przez pustynię, w końcu dociera do ruin Zao. Tymczasem Asch zmusza Iona do otwarcie pewnej pieczęci, na dziwnych drzwiach. Podczas tej czynności zjawia się nasza ekipa i żąda oddania Mistrza. Niestety przybywają także posiłki dla tej drugiej strony – zielonowłosy, ukrywający twarz za maską Sync, a także Largo Czarny Lew – jeden z Boskich Generałów, który „teoretycznie” zginął na Tartarusie zabity przez Jade’a. Nawiązuje się walka. Kiedy dochodzi do skrzyżowania mieczy pomiędzy Lukiem i Aschem, wyzwala się wiązka energii, a sklepienie jaskini zaczyna się rozpadać. Czarne charaktery zbierają się do ucieczki, a po chwili także nasza drużyna wybiega z ruin. Docierają w końcu do miasta, w którym czeka na nich statek. Gdy wsiadają, Guya napada silny ból ręki. Okazuje się, że został zraniony przeklętym slotem. Bohaterowie szybko uciekają na statek! Podczas morskiej przeprawy, Ion zaczyna coś podejrzewać w stosunku do Synca, ponieważ zaklęcie, którym jest dotknięty nasz blondyn może rzucić tylko Mistrz Fononów. Ekipa kontynuuje podróż pieszo. Luke nie chce robić odpoczynków co zaczyna bardzo denerwować jego kompanów. Podczas postoju zostają zaatakowani przez jedną z boskich Generałów – Legrettę. Wyjawia ona, że razem z innymi chcą obalić proroctwo Julii, po czym próbuje przeciągnąć Tear na swoją stronę. Ta mimo wspomnień (Legretta była jej nauczycielem) odmawia. Major ucieka, a przyjaciele ruszają dalej. Luke jest wściekły, że drużyna go ignoruje, po czy stwierdza, że tylko Mistrz Van potrafi go zrozumieć…

Miałam ochotę udusić Synca! Asch już miał wyjawić kim naprawdę jest, ale ten oczywiście mu przerwał :( Co do niego. Wychodzi na to, że tak jak Luke jest kopią Ascha, tak Sync jest kopią Iona. Innego wyjścia nie ma, szczególnie, że sam Mistrz Fononów to podejrzewa. Zastanawia mnie tylko kto i po co robił te klony. Mam nadzieję, że szybko się dowiemy ^^ Biedny Guy! Dobrze by było, gdyby go ktoś szybko wyleczył, bo nie jest ciekawą perspektywą jeśliby Sync przejął nad nim kontrolę w jakimś newralgicznym momencie ;( Podobał mi się Jade w końcówce. Okazuje się, że ma on spory temperament, ale go skrzętnie ukrywa. W każdym razie potrafi się błyskawicznie opanować xD Luke za to pokazał, że jest rozkapryszonym bachorem, któremu należy porządnie przywalić, ewentualnie zatkać usta żeby więcej głupot nie gadał! Grrrrr! „Tylko Mistrz mnie rozumie” taaaa jasne – założę się o tabliczkę czekolady, że Van go wyroluje! Brawa także dla Tear w ostatnich minutach, że potrafiła mu powiedzieć parę gorzkich słów (które niestety do niego nie dotarły). Odbiegając jednak od tej strony konfliktu – wydaje mi się, że to o co walczy Legretta i inni może być dobrym pomysłem. W końcu ta cała przepowiednia dyktuje ludziom jak mają żyć. Jaka to przyjemność wiedzieć co będzie dalej? Czy nie lepiej żyć chwilą i zobaczyć co przyniesie los? …mogą mieć rację.

talesabyss07-screencaps

Tyle jeśli chodzi o skrótowiec Tales of the Abyss – kolejne odcinki już będę opisywać w normalnej konwencji ^^

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 22 listopada 2008, in Anime, Tales of the Abyss and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 2 komentarze.

  1. No więc, no więc… Kurde jestem na siebie zła, zła, zła! Miałam to anime na liście do oglądania tej jesieni, a zrezygnowałam z niego :| Wczoraj zaczęłam czytać mangę, poczytałam sobie pierwsze Twoje notki o pierwszych odcinkach, obejrzałam screeny i zaczęłam oglądać, i w efekcie jestem już po 8 odcinkach ^^ Anime z całą pewnością jedno z lepszych tej jesieni (jak ja mogłam je skreślić z listy:|), bohaterowie są świetni, każdy jest inny, do openingu się przyzwyczaiłam już:D Jak narazie moimi ulubionymi postaciami są Tear, Guy (aaay jaki fajny blondynek^^) i Mieu (jest taki kawaii^^), co do Luke’a to różnie z nim bywa, zazwyczaj lubię głownych bohaterów, ale Luke dość często mnie irytuje swoim zachowaniem, choć na początku było zabawnie ^^(relacje między nim a Mieu xD) Hehe w notce napisałaś, że niedługo ma nastąpić przemiana Luke’a, ale no niestety w 8 odicnku się jeszcze nie zmienił, przynajmniej mnie wkurzał do samego końca :| No ale więcej nie zdradzę, bo nie chcę zabierać Ci przyjemności ogladania, bo mimo, że mi spoilery nie rzeszkadzają to niektórym owszem :P

  2. @Kaori
    Zgadzam się w stu procentach, że jest to jedna z perełek jesieni. Nie przejmuj się tym, że je skreśliłaś bo ja zrobiłam to samo, tyle że jakoś tak wyszło, że nudziło mi się i ściągnęłam pierwszy odcinek. Potem poszło z górki ;) A opening to leci mi na okrągło kiedy jadę do szkoły ^^
    8 odcinka jeszcze nie oglądałam bo czekam na napisy od Shinsen-Subs. Za to czytałam całość aktualnie dostępnej mangi i stąd moje przypuszczenia co do zmianach w Luku – tyle że plot anime i mangi się lekko różni.
    Ulubione postacie mamy dokładnie te same – Tear za stanowczość, Guya się nie da nie lubić, a Mieu jest tak słooodki, że ma się ochotę go pomiziać ^^
    Co do Luke’a – napisałam w notce.

    Pozdrawiam :)

Skomentuj

