Shugo Chara!! Doki! – Odcinek 53

To w sumie była scena, dla której warto ten odcinek obejrzeć ^^ A reszta? Cóż – mam strasznie mieszane uczucia.

Mamy przed sobą recap i jakby nie było jest to najlepszy tego typu odcinek jak dotychczas, ale… no właśnie – to ciągle recap ;(

Tym razem przypomnienie dotyczy wydarzeń związanych z Easter. Mamy Nikaidou, Utau i Sanjou-san, mamy Ikuto.

W każdym razie przejdźmy do opisu, a moje wątpliwości przedstawię później :)

(W kwestii organizacyjnej – Kannagi, i Yozakura Quartet niestety wypadają z mojej listy „do obejrzenia”. Kurcze cierpię na chroniczny brak czasu!!! To co teraz mam w szkole niestety bardzo mnie ogranicza, dlatego właściwie dam rade oglądać tylko to co opisuję (KR to wyjątek potwierdzający regułę) – reszta przechodzi w On-Hold. Wierzcie – robię co mogę ;( )

Streszczenie:

Zaczynamy od Ikuto lezącym w swoim ulubionym miejscu – trawiastym pagórku. Yoru pyta co ze szkołą, na co dostaje odpowiedź „pójdziesz za mnie?” :)

W tym czasie Guardians powinni razem z Tadase segregować papiery, ale zamiast tego zajadają się ostatnio popularnymi pączkami marki King!

Przenosimy się do szalonych-naukowców-Easter. Oni też wcinają pączki i przy okazji dostali polecenie od szefa – „Wymyślcie nowy plan; złapcie Embryo”. Zaczynają wtedy wspominać poczynania wcześniejszych członków firmy. Nikaidou, Utau śpiewająca Meikyuu Butterfly, następnie plan Sanjou-san w rozpowszechnieniu na świecie płyty z singlem Black Diamond, aż w końcu ich własny projekt gromadzenia energii X Eggów.

Amu została wezwana do gabinetu dyrektora. Shugo chary znajdują książkę o Jajku Serca, a dziewczyna jest zaskoczona przez swojego rozmówcę – wyciąga on talię i każe jej wybrać jedną kartę. Oczywiście nasza bohaterka trafia na Jokera ;) Dostaje przepowiednię, że zaczyna się nowa historia, a Humpty Lock to wyczuwa. Mówi jej także, że się zmieniła i choć sama tego nie dostrzega, Ci którzy uważnie ją obserwują, zauważą to ^^

Zaczyna padać. Amu biegnie do domu, ale starając uchronić się przed przemoknięciem zatrzymuje się pod drzewem w parku. Tam przypomina jej się chwila, gdy śpiewała do akompaniamentu Ikuto. Kiedy wymawia jego imię na głos, sam zainteresowany nagle pojawia się przed nią ;D Wystraszona dziewczyna poślizguje się na kałuży, ale w samą porę zostaje złapana przez niebieskowłosego ^^

Oboje stoją pod drzewem i przegadują się, a shugo chary rozmawiają o melancholii jaką niesie deszcz.

W tym czasie Tadase przynosi papiery do dyrektora i dowiaduje się, że Amu wybiegła niedawno ze szkoły wprost na deszcz.

Wracamy do naszych gołąbeczkach. Amu nie może wystać w spokoju co Ikuto kwituje stwierdzeniem, że w jakiś sposób się zmieniła. Dziewczyna przypomina sobie co powiedział dyrektor i zastanawia się czy Ikuto naprawdę ją tak uważnie obserwuje, mimo, że teoretycznie są wrogami. Zaczyna wspominać wszystkie złe i dobre chwile, które przyniosła jej znajomość z kociouchym.

Amu pyta chłopaka gdzie się podziały jego skrzypce i czy są naprawdę dla niego takie ważne. Na to dostaje odpowiedź „Interesujesz się, co? Mną” xD

Wtedy nadbiega Tadase niosąc parasol dla Amu. Król zaczyna walczyć z Ikuto, ponieważ pragnie „odzyskać” Dumpty Key (oczywiście wiemy, że tak naprawdę należy on do kociouchego <= patrz manga).

Amu zastanawia się co zaszło pomiędzy tą dwójką w przeszłości – w kazdym razie chce za wszelką cenę przerwać tą potyczkę! Nagle Humpty Lock zaczyna świecić i mamy power-up transformację! (Ikuto zauważa, że Klucz także rezonuje)

Przestaje padać, a nad miastem pojawia się śliczna tęcza. Amu i Tadase patrzą w jej stronę, a w tym czasie niebieskowłosy zdążył się ulotnić choć też obserwuję piękny kolorowy łuk ^^

Na koniec widzimy szefa Easter mówiącego o dziewczynie ze specjalną mocą, która zastąpi Utau w firmie.

Preview:

Mamy naszą blond jędzę, która będzie sprawiała, że na Jajkach Serca pojawią się nie X, a dziwne znaki zapytania! Wreszcie zaczyna się nowa historia :) Będziemy mogli zaobserwować nową Chara Nari – co jest grane dowiemy się następnym razem!

Przemyślenia:

Bardzo ciężko mi ocenić ten odcinek. W dużej części mi się podobał (momenty Amuto są przezabawne – nigdy nie będę miała dość tego drażnienia się xD), ale fragmenty recapu były…. po prostu nudne. Wszyscy to znamy! Dia arc skoczyła się kilka tygodni temu i naprawdę nie muszą mi tego od nowa przypominać!

Nie wiem, czy to tylko moje wrażenie, ale wydaje mi się, że lekko zmieniono projekt postaci. W moim odczuciu Tadase wygląda mniej dziewczęco, a Ikuto jakby trochę… odmłodzono? Nie sprawia już wrażenia tak bardzo dojrzałego i granica pomiędzy wiekiem Amu i Tadase, a nim już jakby się odrobinkę zatarła. Ale może tylko ja to widzę ;P

Kolejna rzecz to transformacja. Po pierwsze – po czym widać ten power-up? Może ja jestem ślepa, ale w wyglądzie nie dostrzegam żadnych zmian. Jedynie sam przebieg przemiany się zmienił, choć nie wiem czy na lepsze. Teraz wszystko jest już bardzo ala magicial girls! Tona różu, wszystko błyszczy itp. ;P

W kazdym bądź razie, czekam z niecierpliwością na następny odcinek, ponieważ chcę zobaczyć prawdziwy kawałek nowej historii – nawet fillerowej ;] Widzi mi się, że nie pokocham tej blondyneczki, ale co tam – przynajmniej będzie na kim się rozładować <szatański śmiech> ;P

PS: Też tęskniliście za tym niebiesko-różowym gradientem i screenami Kłódki i Klucza (obrazek 16)? Ten z dzisiejszego odcinka wyjątkowo mi się podoba ^^

PS2: (obrazek 06) Te laleczki trzymane przez idiotów z Easter są świetne – czasami aż żal, że takie gadżety odnośnie przemysłu Anime&Manga nie są dostępne w Polsce ;(

Screeny:

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 27 października 2008, in Anime, Shugo Chara! and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 5 komentarzy.

  1. Ah…Shugo Chara! moje ukochane jak na razie anime (głównie przez Tsukiyomi Ikuto) ;)
    Shugo Chara!! Doki! spodobała mi się właściwie dopiero po tym 2 odcinku (tj. właśnie 53), bo pierwszy wiadomo „powtórka z rozrywki” xD
    Moje nastawienie od pierwszej serii nie zmieniło się wcale
    Odcinek z Ikusiem (Tsukiyomi Ikuto) zawsze jest najlepszy. W ogóle u mnie inne zakończenie jak Amuto nie wchodzi w grę ;)
    Zwłaszcza, że o ile jeszcze Kukaia, Kairiego czy Mr/Mrs Fujisaki xD mogę przeżyć (Kukaia nawet bardzo lubię) to Tadase mi się wydaje najgorszym mozliwym bohaterem anime.
    Ostatnio puściłam młodszej kuzynce odcinek 53 (oczywiście napisy angielskie, a ja w roli tłumacza, kiepsko mi wychodzi takie tłumaczenie zwłaszcza na szybko, ale trochę sensu wypowiedzi udało mi się jej przekazać) no i pytam się jej potem czy nie uważa że Tadase wygląda trochę jak „baba”, a ona na to „A to nie jest dziewczyna???” xD No cóż ja się jej wcale nie dziwiłam osobiście gdyby nie to, że kojarzę po mundurku to pewnie też bym ją/go ;) wzięła za dziewczynę.
    A wracając do tematu: Jestem na odcinku 55 (oglądam raw co jest wynikiem barku cierpliwości, a potem jak się pojawiają angielskie napisy to oglądam drugi raz) Polecam odcinek 54 (bo jest tam Ikuś, nie dużo, ale jest) i odcinek 55 (ponieważ jest Ikuto i doprowadza do szału tą nową dziewczynę. Jak ja go uwielbiam xD)
    No i się rozpisałam, ale skoro widać moje uwielbienie do „Ikusia” to już przynajmniej wiadomo dlaczego oglądam anime z seiyuu Yuichim Nakamurą (np. wzięłam się teraz z tego powodu za Clannad xD). Wszystkim polecam anime Shugo Chara! i Shugo Chara!! Doki! ;)

  2. @Melisa
    Tak – Ikuto jest i moim ulubionym bohaterem i jak najbardziej kibicuję Amuto ^^ Mam nadzieję, że autorzy nas nie zawiodą. Puki co czytam mangę i historia rozwija się w dobrym (dla nas) kierunku xD

    Trochę narzekam na Doki! bo nie lubię recapów – pewnie od następnego odcinka będę pisać już z normalnym nastawieniem :) A jak zacznie się Ikuto arc to wolę nawet nie myśleć – jak napisać opis i nie zanudzać pisaniem jaki nasz kociouchy jest fajny? ;]

    Jejku jak Ci zazdroszczę! Swego czasu też tak robiłam, że oglądałam RAWkę, a później wersję z napisami, ale odkąd zaczęłam prowadzić ten blog, niestety nie mam czasu na takie zabawy. Może wrócę do tego jak już zacznę chodzić na kurs japońskiego, a jestem na dobrej drodze żeby się zapisać :)

    Tadase… hmmm… on w sumie nie byłby taki zły, ale 90% ludzi go nie lubi z prozaicznego powodu, że woli Amuto od Tadamu xD Zanim jeszcze zaczęłam oglądać SC! szukałam screenów jak to cudo wygląda i widząc Króla byłam przekonana, że to dziewczyna ;P

    Za to Kukaia też bardzo lubię! Amu może mieć Ikuto, a ja biorę naszego byłego Waleta xD

    Pozdrawiam!

  3. Fajny blogus xD tesz lubie Sugo Chara , a skond mialas 65 odcinek ? ^-^

  4. @flower04
    A dziękuję bardzo ^^
    Jeśli chodzi o download odcinków to korzystam z tej stronki (konieczna jest rejestracja!):
    http://www.anime-ds.com/?sanime=Shugo%20Chara
    Jest tam już do pobrania odcinek 65,66,67 (przekierowanie na MegaUpload) ^^
    Pozdrawiam :)

  5. Czy me oczy widzą moje ukochane anime ? Takk!! To Shugo Chara.. Troszeczkę się rozpiszę, ale n bardzo, bo nie mam czasuuu.. ;p Notka.. Hmm.. Oczywiście widać, że ‚jak zazwyczaj’ bardzoo się postarałaś.. Ja bym taką pisała przez 3 godziny.. Nie jestem dobra w streszczeniach, a do tego komp ostatnio się wyłancza ;pp Więc przejdę do sedna sprawy :) Ten episode mi się nadzwyczaj podobał.. Gdyby Amu nie była taka niezdarna to by ten odcinek nie był taki, dla mnie, fascynujący! I zgadzam się z tobą „Czym niby ta transformacja różniła się z normalnymi, prócz tych świecidełek itp.” ?? xPP Tego chyba nikt nie wie ;] No i mam takie pytanie ;p Kiedy next chapter mangi :( ? Czekam z niecierpliwością ^.^

Skomentuj

