MyAnimeList ^^

Od pewnego czasu wychodziłam z założenia, że przydało by się jakoś uporządkować, skatalogować moje mangi i serie anime.

Jakieś półtora tygodnia temu znalazłam ciekawy serwis, który rozwiązał moje problemy i pomógł uporządkować aktualne projekty (mam troszeczkę pedantyczne nastawianie xD).

Polecam wszystkim MyAnimeList.net ^^

Na początku stworzyłam zwykły plik tekstowy i wpisywałam do niego wszystkie tytuły jakie mnie zainteresowały (w domyśle – kiedyś chciałabym je obejrzeć/przeczytać :)), te już obejrzane oraz te, które z jakiegoś powodu porzuciłam. Nas początku kiedy jeszcze nie było tego dużo wszystko jakoś w miarę wyglądało, ale kiedy po jakimś czasie zbierało się co raz więcej serii przejrzystość zanikała i ciężko się było w tym wszystkim połapać.

Natomiast strona MyAnimeList pozwala nam stworzyć swój profil – dodawać osoby, postacie i tytuły do ulubionych. Przyłączać się do wszelkiego rodzaju klubów tematycznych. Ogólnie rzecz biorąc – pozostawać w kontakcie z innymi fanami anime :)

Jest to zarazem ogromna baza danych dotycząca serii anime jak i mang! Znajdziemy tu informacje o naszych ulubionych seiyuu, czy też piosenkarzach. Poszukamy innych osób, które uwielbiają jakąś fikcyjną postać równie mocno co my ;)

Wracając jednak do samych list M&A. Mamy dostępne dwie. Osobna dotyczy anime i osobna mangi. Każda dzieli się na 5 podkategorii: bieżące, skończone, wstrzymane, porzucone, planowane. Dzięki temu ładnie posegregujemy tytuły ^^

Ja na przykład aż się przeraziłam, gdy zobaczyłam zsumowaną ilość epizodów z wszystkich serii które już obejrzałam :D

Najbardziej jednak podoba mi się to, że jeśli spodoba mi się jakiś tytuł to dodaje go sobie ładnie do rubryczki „Plan to Watch” i jestem pewna, że nie przepadnie on gdzieś w czeluściach mojego dysku – zawsze mam do niego dostęp i kiedyś na pewno po niego sięgnę :)

Polecam ten serwis wszystkim lubującym się w porządku lub tym, którzy się zwyczajnie chcą podzielić swoim „doświadczeniem” związanym z M&A z innymi (w moim przypadku lista jest naprawdę malutka porównując do niektórych użytkowników! :))! Wpadnijcie do mnie czasem ;D

Shourii Anime List ^^

Cheers! :*

About Shouri

English philologist | A girl in her 20s | Polish | INTJ | Bookworm | Gamer | Shipper | Anime watcher | Manga reader | Sci-Fi Fantasy geek | Volleyball fan | Always sleepy, almost always optimistic, grumpy at times, enjoys writing as a pastime :)

Posted on 25 Wrzesień 2008, in Różne and tagged , , , . Bookmark the permalink. 4 komentarzy.

  1. O, MAL. Bardzo przydatna rzecz :D. Chylę czoło Xinilowi za to, że wpadł na pomysł stworzenia takiego serwisu.

    btw odwiedziłam Twój profil i mamy całkiem wysoką kompatybliność ^^

  2. @Kin
    Też zauważyłam podobieństwo ^^ Widziałam, że już kończysz Code Geass R2 – ja dopiero ostatnio znalazłam to anime i jestem przez nie kompletnie pochłonięta xD

    Co do MALa, to rzeczywiście świetna rzecz! Swoją drogą masz niesamowitą listę z przytłaczającą ilością tytułów ;)

  3. @Shouri
    Code Geass jest genialne :D (a jakie zakończenie pierwszego sezonu!). Przynajmniej pierwsza seria, gdzie było wiele pytań, ale i niewiele odpowiedzi. Druga seria jakoby mnie nudzi, nie czerpię takiej satysfakcji z oglądania jej… Dobra jest, ale już nie aż tak dobra jak pierwsza. No i Lulusiek mnie wkurza tym swoim ukrywaniem jego prawdziwych uczuć (w drugiej serii oczywiście, w pierwszej to jeszcze mogłam znieść…).
    No i rola Juna Fukuyamy – rany, tak mi się wbił w pamięć tym swoim Lelouchem, że jak tylko słyszę jakąś jego inną rolę, to myślę ‚E tam, jako Lulu był lepszy’ XD;

    E tam, moja lista jest dosyć skromna ^^; Mogłaby być większa…

  4. @Kin
    Chyba Cię nigdy nie dogonię z CG ;) Puki co szkoła mi troszkę przeszkadza w oglądaniu – naprawdę się staram ze wszystkim nadrobić, ale jest ciężko, szczególnie, że od października dochodzi mi na pewno:
    – To Aru Majutsu no Index
    – Hakushaku to Yousei
    – Skip Beat!
    – Chaos;Head
    A jeszcze zastanawiam się nad kilkoma tytułami. Najwidoczniej muszę zerwać kilka nocy bo inaczej nigdy się z tym nie wyrobię xD Pierwsza seria Code Geassa bardzo mi się podoba, ale szkoda, że tak jak mówisz R2 jest gorsze – to naprawdę świetne anime! :)

    PS: Nie wiem czemu, ale jakoś od początku pałam większą sympatią do Suzaku niż do Lulu ;D

    Co do seiyuu to ja mam to samo z Hikaru Midorikawą! Nie ważne gdzie go słyszę i tak dla mnie zawsze pozostanie Zelgadisem ze Slayers ^^

    Pozdrawiam ^^

Skomentuj

